بازاریابی و فروشمقالات

استراتژی افزایش فروش با انتقال واضح یک پیام

به یاد داشته باشید که چه چیز را به چه کسی می‌گویید؟ زیرا برداشت‌ها و دیدگاه‌های متفاوت ابهام می‌آورند و به دنبال آن ابهام‌ زدایی و رفع سوتفاهم در صنعت تبلیغات هزینه بردار است و استراتژی افزایش فروش را ب مشکل مواجه می کند.

این مهم را به این دلیل خاطر نشان می‌کنیم تا بدانید که یک پیام تبلیغاتی اثر‌بخش، باید اصولی را رعایت کند تا بتواند به خوبی به بنیادی‌ترین پرسش مصرف‌کننده آنلاین پاسخ قانع کننده بدهد و استراتژی افزایش فروش را در بربگیرد.

این محصولات، خدمات یا اطلاعات ازچه نظر برای من کاربر مفید است؟

پاسخ به سوال بالا اولین قدم برای ورود به دنیای بازاریابی محتوا و خلق یک پیام واضح و اثربخش است.

در دنیای دیجیتال، شالوده اصول تبلیغات ثابت است٬ اما ریزه‌کاری‌هایی در تجارب مختلف و آنالیز رفتار کاربران هستند که به این اصول شاخ و برگ می‌دهند و روش‌های تبلیغات را گسترده و متنوع می‌کنند. بنابراین در راستای دانستن هر چه بیشتر این ریزه‌کاری‌ها به بررسی موردی  آزمون A/B Test می‌پردازیم.

شرکت Underwater Audio، که در زمینه صادرات محصولات ضد آب الکترونیکی مانند: آی‌پاد ضد آب، عینک ضد آب، هدفون ضد آب و… تجارت الکترونیک دارد.

این شرکت چندی پیش با وجود اینکه جذب ترافیک بالایی داشت احساس کرد که میزان engage (مشارکت کاربران) در صفحات وب‌سایتش پایین است. بنابراین برای بهبود این اوضاع و بهینه‌سازی نرخ تبدیل تصمیم به تغییراتی در طراحی و محتوا گرفت و انواع استراتژی افزایش فروش را مورد آزمایش قرار داد.

با آکادمی بازار برای آشنایی با چند استراتژی افزایش فروش همراه باشید.

بهترین مدرس بازاریابی و فروش
دکتر احمد محمدی

 فرآیند طراحی فرضیه A/B Testing یک استراتژی افزایش فروش

در صفحه اصلی این وب‌سایت اطلاعات محصولات به یک جدول٬ به صورت مختصر و کوتاه با درج سایز، ویژگی، عمق قابل تحمل، گارانتی و…خلاصه می‌شد و زیر جدول برای اطلاعات تکمیلی این محصولات پاراگراف‌هایی دیده می‌شد که به صورت تکراری مطالب جدول را به طور مفصل شرح می‌داند و در جاهایی برای اطلاعات بیشتر لینک‌هایی در اختیار کاربران قرار می‌داد.

تغییرات روی همین صفحات اسکرولی یا متن محور به شرح زیر انجام شد:

A strategy to increase sales by clearly conveying a message
اسراتژی افزایش فروش
  • اطلاعات محصولات به دو دسته تحریک کننده و تکمیل کننده تقسیم شد و از دسته تحریک کننده برای معرفی محصول استفاده شد و برای تکمیل اطلاعات لینک‌هایی تعبیه شد.
  • اطلاعات تحریک کننده همان اطلاعاتی بودند که بر روی تصمیم گیری مشتری و رفتار خرید به طور مستقیم تاثیر داشت.
  • اطلاعات از حالت مختصر خارج و کمی به توضیحات آن اضافه شد ولی تا حدی که از حوصله مشتری خارج نشود.
  • به جای چند لینک فقط یک لینک تحت عنوان بیشتر بخوانید برای هر محصول در نظر گرفته شد.
  •    جدول حذف گردید.
  •    مطالب به صورت ستون‌ و ردیف‌های مجزا با فضاهای خالی کنار هم قرار گرفتند.
  •    فونت کار شده در قسمت توضیحات با بقیه محتوای متنی سایت تفاوت پیدا کرد.
  •    دو دکمه فراخوان (call-to-action) برای خرید در انتهای هر ستون زیر محصول قرار گرفت.

 فرضیه A/B Testing

Underwater Audio تغییرات ایجاد شده با فرم سابق را مورد آزمون قرار داد و رفتار خریدار را می توان در این دوحالت بررسی کرد، این نیز یکی از انواع استراتژی افزایش فروش است .

  • حالت A: صفحه‌ای متن محور با اطلاعات زیاد و مفصل
  • حالت B: صفحه‌ای خلوت اطلاعات کوتاه اما قدرتمند با طراحی متن‌ها به شکل ردیف و ستون
  • حالت A شلوغ و متن محور
  • حالت B حذف جدول و توضیحات اضافه

نتیجه A/B Testing

طراحی صفحه برای این وب‌سایت در حالت B یک استراتژی افزایش فروش است که میزان فروش را تا ۴۰٫۸۱ درصد افزایش می دهد.

آنالیز A/B Testing

  • همانطور که مشاهده کردید جدول‌ها شاید در نگاه اول دید را متمرکز کنند اما خطوط عمودی و افقی مرزهای بصری و محدود کننده‌‌ای برای دید هستند که کاربر را از خواندن و توجه فراری می‌دهند.
  • در نگاه اول جدول‌ها برای کاربران جذاب نیستند. ارتباط دادن هر قسمت را با قسمت دیگر دشوار به نظر می‌رسد. قالب جدول برای یک خریدار تداعی‌کننده ریاضیات و آمار است وبه طبع حالتی دفع کننده ایجاد می‌کند.
  • به خاطر داشته‌باشید هر چیزی که حواس را پرت کند مانند یک سلاح تخریب‌گر مشتری و مشارکت آن را منهدم می‌کند و استراتژی افزایش بکار گرفته شده را عملی نمی کند.
  • محتوای قانع کننده را دست‌کم نگیرید. این تیپ محتوا برای تحریک به تصمیم‌گیری کافیست.
  • محتوا هر‌چقدر قوی و مفصل باشد اما با یک طراحی نامناسب درهم برهم و حوصله سر برش می‌کند. پس تعامل بصری را در پاراگراف‌ها و متون بکار بگیرید.
  • وجود لینک‌های “بیشتر بخوانید” و یا “بیشتر بدانید” خواننده را از وجود اطلاعات مفصل مطمئن می‌کند وآن را از جستجو در وب‌سایت‌های دیگر باز می‌دارد.
  • تک لینک‌های “بیشتر بدانید” یا “بیشتر بخوانید” علاوه بر تضمین وجود مطالب تکمیل کننده از گم شدن هر لینکی در میان متن‌ها و کلمات جلوگیری می‌کند.
  • به عقب برگردید به صفحات توضیح محصولات و مطمئن شوید اطلاعات شما ساختار مرتب و چشم‌نوازی دارند و اصول زیباشناسی را رعایت می‌کنند.
  • دکمه‌های فراخوان در نزدیکی توضیح محصولات، افرادی را که در شرایط مقایسه کالاها هستند یک قدم به خرید و هدف فروش نزدیک‌تر می‌کنند.
  • در تجربه بالا تغییرات منجر به ابهام زدایی شد و این ابهام زدایی از گیجی مخاطب کاست در نتیجه به افزایش فروش و کسب درآمد کمک کرد.

امروزه بازاریابی و فروش تبدیل به یک علم گشته است و انجام آن به شیوه های سنتی و بدون تجهیز شدن به این علم، باعث جای ماندن ما از عرصه ی رقابت می شود.

بنابراین ما مستلزم هستیم که به دنبال جدیدترین و به روزترین اطلاعات در این زمینه باشیم و عملاً از آن ها استفاده نماییم. شما علاوه بر مطالعه کتاب ها و مقالاتی همچون مقاله فوق که شامل استراتژی انتقال واضح پیام به منظور افزایش فروش است، و شرکت کلاس های آموزشی در آکادمی بازار، می توانید در آینده ای نزدیک در سمیناری به نام «موفقیت» که توسط همین مجموعه برگزار می گردد، شرکت نمایید.

در این سمینار استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه فروش، بازاریابی و کسب و کار، روش ها و مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در اداره یک کسب و کار پرسود، را به شما آموزش خواهند داد. جهت شرکت در این سمینار و آشنایی با سرفصل های آن، کافی است به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

مطالب مرتبط

تکنیک های هم راستا کردن استراتژی و فروش
افزایش سهم بازار با بکارگیری استراتژی های هوشمندانه
9 نکته ی اساسی در استراتژی فروش و ارتباط با مشتری
آشنایی با ۲۰ ترفند افزایش فروش و جذب مشتری
برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن