اصول و فنون مذاکره موفق

دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره [آموزش مذاکره]

مذاکره یکی از اصول اساسی زندگی است که افراد از آن طفره می روند. اولین قدم در یادگیری اصول و فنون مذاکره، پذیرفتن این نکته است که جهان بر محور مذاکره (negotiation) و قانع کردن می‌چرخد. این یک بازی است، پس بیایید این بازی را حرفه‌ای انجام دهیم و از آن لذت ببریم.

در دوره اصول و فنون مذاکره آکادمی بازار  به مذاکره اثر بخش و اصولی جهت افزایش موفقیت در مذاکرات و ارتباطات تجاری و شغلی ، ایجاد رابطه اصولی و دراز مدت با طرف های مقابل در مذاکره ، شناخت دامهای مذاکراتی و … تسلط پیدا می کنید که در نهایت منجر به موفقیت در حوزه های مختلف شغلی ، زندگی و اجتماعی می شود .

معرفی دوره اصول و فنون مذاکره

زندگی یک مذاکره است! 

 افراد در زندگی روزمره از مذاکره کردن طفره می‌روند. از همین ابتدا این نکته را به ذهن بسپارید که اولین قدم در یادگیری اصول و فنون مذاکره، پذیرفتن این نکته است که جهان بر محور مذاکره و قانع کردن می‌چرخد. این یک بازی است، پس بیایید این بازی را حرفه‌ای انجام دهیم و از آن لذت ببریم.

دوره مذاکره چند قدم اصلی دارد: 

اول؛ برای مذاکره آماده ‌می‌شوید. دوم؛ یاد می‌گیرید چگونه آگاهانه در موقعیت مذاکره همواره و هر لحظه حضور داشته باشید. سوم؛ یاد می‌گیرید از شهود، احساسات، غرایز و بینش خود برای مواجه شدن بهره بگیرید تا ارتباط بهتری با افراد برقرار کنید، آنها را تحت تاثیر قرار دهید و به هدف خود برسید. 

دوره اصول و فنون مذاکره، نتیجهٔ صرفا جمع‌آوری اطلاعات از کتاب‌ها نیست بلکه نتیجهٔ تجربه‌ای است که در طول سالیان کامل شده است. دورهٔ آموزش مذاکره شامل دو بخش نظری و کارگاهی است. یکی از ویژگی‌های اصلی دورهٔ آموزشی اصول و فنون مذاکره، بخش تعاملی و کارگاهی آن است که این دوره را از سایر دوره‌های مذاکره جدا می‌کند. 

در این دوره از کلیات به جزئیات خواهیم رسید؛ از تعاریف اصلی درک خواهیم کرد که ما هر لحظه حتی در ذهن خود نیز با خود در حال مذاکره هستیم و پس از رسیدن به نقطهٔ پذیرش، از مذاکره به عنوان یک هنر در دورهٔ آموزش اصول و فنون مذاکره صحبت خواهیم کرد و سپس وارد اصول و فنون مذاکره خواهیم شد. قرار است در نهایت یک مذاکره کنندهٔ حرفه‌ای شوید پس باید اول از هرچیز خوب گوش کنید. 

به قول کریس واس، مذاکره کنندهٔ مشهور:

مذاکره، قلب همکاری است. مذاکره این امکان را به وجود می‌آورد که مناقشه، برای دو طرف معنادار و ثمربخش باشد و می‌تواند زندگیتان را تغییر دهد، همانگونه که زندگی مرا تغییر داده است.

تصورتان در مورد مذاکره را کنار بگذارید! 

اگر می‌خواهید دوره اصول و فنون مذاکره زندگی روزمره و کار شما را تغییر دهد باید اول هر آنچه دربارهٔ مذاکره می‌دانید را کنار بگذارید، دانسته‌های شما به کارتان خواهد آمد اما در دورهٔ آموزش مذاکره مانع می‌شود که اصل اول یعنی خوب گوش کردن را بتوانید رعایت کنید. 

هر وقت برای رفع یک خواسته دست بکار می‌شوید، فرایند مذاکره آغاز می‌شود

استاد احمد محمدی

بخش بزرگی از جامعه در طول روز در موقعیت‌های مذاکره قرار می‌گیرند اما فقط زمانی به اتفاقی که افتاده است آگاه می‌شوند که کار از کار گذشته است. شاید بتوان گفت اصل اول و یکی از مهم‌ترین اصول و فنون مذاکره:

اولین درس مهم در مذاکره ‌این است که تشخیص دهید در حال مذاکره هستید.

چارلز بی کروک (Charles Craver) نویسندهٔ کتاب مذاکره‌ کنندهٔ هوشمند (The Intelligent Negotiator)

پس به این نتیجه می‌رسیم که مذاکره مهارتی اکتسابی است و برای حرفه‌ای شدن در آن باید اطلاعات و تمرین را گرد هم بیاورید. 

دستاوردهای دوره مذاکره

در این دوره اصول و فنون مذاکره با تکیه بر تجربه کار با 200 شرکت و سازمان در سراسر کشور و تمرکز بر روش های علمی و کاملا کاربردی به افراد آموزش داده می شود چطور علاوه بر یادگیری تکنیک های مذاکره تاثیرگذار در هنگام خرید، فروش و ... به روش های حرفه ای اعتماد سازی در طرف مقابل توجه نمایند به نحوی که در حوزه های شغلی و فروش موفق شوند .

سرفصل های دوره اصول و فنون مذاکره

نویسندگان کتاب «بله گرفتن» (Getting to Yes)، مذاکره را اینگونه تعریف می‌کنند: «مذاکره به معنی ارتباطات رفت و برگشتی طراحی شده برای دستیابی به توافق است. نیاز به مذاکره زمانی وجود دارد که شما و طرف مقابل منافع مشترک و منافع متضاد داشته باشید.»

مانند تمامی موضوعات دیگر در دوره اصول و فنون مذاکره نیز با مفاهیم اساسی و مقدمات آغاز خواهیم کرد. برای شروع مسیر، ضروری است که مفاهیم اساسی مانند عناصر اصلی مذاکره، مهارت‌های موردنیاز مذاکره، رویکرد‌های مذاکره، انواع استراتژی مذاکره، مراحل و موانع مذاکره و تکنیک‌های مذاکره را مرور و بازتعریف کنیم.

بخش اول، یکی از مهم‌ترین گام‌های نظری دورهٔ مذاکره است که با ارجاع به منابع به‌روز تدریس خواهد شد. 

کلمه استراتژی را زیاد استفاده می‌کنیم و بسیار می‌شنویم، اما این کلمه با توجه به مفهوم بعدی‌ای که حمل می‌کند کارکرد خود را تغییر می‌دهد. بسیار اهمیت دارد که بدانیم استراتژی در هنر مذاکره چه کارکردی دارد و این کلمهٔ طلایی چگونه می‌تواند یک مباحثه را از یک درگیری جانبدارانه به توافق و برد تغییر دهد. در این فصل دربارهٔ انواع استراتژی‌های مذاکره صحبت می‌کنیم و در ادامه در کارگاه‌ها از انواع استراتژی‌ها به صورت عملی استفاده خواهیم کرد. 

«برای یک مذاکرهٔ موفق باید اول از همه چیز تشخیص دهید که در موقعیت مذاکره هستید.»

« مذاکره یک فرایند است، نه یک رویداد، تنها دلیل رخ دادن یک مذاکرهٔ موفق، برنامه‌ریزی است.»

بله این جملات بسیار جذاب و مهم هستند اما آیا واقعا تک تک این کلمات را درک می‌کنیم که بتوانیم از آن استفاده کنیم؟ اساس این درس بر بسط دادن مفاهیمی مانند مذاکرهٔ موفق، رویداد، حضور در مذاکره، تشخیص موقعیت، برنامه‌ریزی و در اصل تمام تکه‌هایی که شما را به سمت مذاکرهٔ موفق سوق می‌دهد، طراحی شده است. 

انواع مذاکره یا انواع رویکرد مذاکره براساس نتایجی که از یک مذاکره می‌گیریم دسته‌بندی می‌شود. 

به عنوان مثال زمانی که دو نفر در مورد راه‌اندازی کسب‌ و کاری به توافق می‌رسند و سود حاصل از فعالیت را به طور مساوی تقسیم می‌کنند، این یک مذاکرهٔ برد – برد است. در واقع استراتژی برد – برد به معنای مذاکرهٔ اصولی و تقسیم کردن سود حاصل از انجام فعالیت به صورت مساوی است.

برای رسیدن به نتیجهٔ بهتر باید بتوانید تشخیص دهید، رویکرد طرف مقابل در مذاکره چیست و چرا از این روش استفاده می‌کند. 

در این بخش از دوره، مذاکره را از نگاه رویکرد و دید کلی دسته‌بندی کرده و هر کدام را با تمرکز بر موقعیت‌ها و مثال‌ها باز خواهیم کرد. 

یکی از بهترین راه‌ها برای تمیز دادن خوبی و بدی، موفقیت و شکست، این است که طرفِ منفی و ناموفق آن را نیز بشناسیم. بدون شناخت عمیق از موقعیت‌های مذاکره‌های بد و ناموفق نمی‌توانیم نمونهٔ موفق یک مذاکره را متصور شویم. این فصل به تفکیک این موقعیت‌ها می‌پردازد و سعی دارد با استفاده از ابزار مقایسه انواع مذاکره را از نظر کیفی بررسی کند. 

خانم دکتر لی تامپسون (Leigh Thompson)، پروفسور دانشگاه نورث وسترن، در کتاب خود به نام ذهن و قلب مذاکره کننده (The Mind and Heart of the Negotiator)، روی دو سؤال اصلی تأکید می‌کند و از ما می‌خواهد قبل از هر مذاکره و در جریان آماده‌سازی خود برای مذاکرهٔ آتی از خود بپرسیم:

  • من چه می‌خواهم؟
  • بهترین پیشنهاد جایگزین من برای رسیدن به توافق چیست؟

آماده‌سازی یکی از چهار اصل مذاکرهٔ حرفه‌ای در دورهٔ اصول و فنون مذاکره است. در این درس دربارهٔ این چهار اصل صحبت کرده و سناریوهای متفاوت را تحلیل خواهیم کرد. 

هر کسی زبان بدن مختص به خود را در بیان حقیقت دارد. اگر بتوانید تشخیص دهید که همتای مذاکره وقتی با شما صادق است چگونه به نظر می‌رسد، آنگاه می‌توانید هر گونه انحراف از آن الگو را که ممکن است نشانه‌ای از دروغ باشد، تشخیص دهید. 

در سرفصل زبان بدن یا body language در مذاکره یاد می‌گیرید چگونه بر دیگران اثر بگذارید و همزمان بتوانید زبان بدن طرف مقابل را بخوانید.

مذاکرهٔ غیرحرفه‌ای را با مذاکرهٔ ناموفق اشتباه نگیرید! هر شغلی اصول حرفه‌ای یا بهتر است بگوییم اصول اخلاقی خود را دارد. مذاکره نیز چارچوب‌های حرفه‌ای دارد که برای مثال فریب دادن طرف مقابل می‌تواند مذاکره را غیرحرفه‌ای و از نظر اخلاقی مبهم کند. 

مثلا استفاده کردن از یک عطر تند در جلسه‌ای که از بیماری آسم طرف مقابل اطلاع دارید، شاید غیرقانونی نباشد ولی علی‌رغم ایجاد تنش و از دست‌ رفتن تمرکز طرف مقابل، غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی است. این سرفصل از تاکتیک‌های رایجی که یک مذاکرهٔ حرفه‌ای را مبدل به مذاکره‌ای غیرحرفه‌ای می‌کند، صحبت خواهیم کرد.

گاهی تمام صحبت‌های لازم را مطرح کرده‌اید و احساس می‌کنید به توافق در مذاکره نزدیک شده‌اید، طرف مقابل با یک بهانه نه چندان مهم شما را از رسیدن به اهداف بازمی‌دارد. این موارد دام‌ها و حیله‌های مذاکراتی نامیده می‌شوند و موضوع این بخش از دورهٔ آموزش اصول و فنون مذاکره است. 

اولین نکته‌ای که باید دربارۀ مذاکره با افراد دیگر بدانید، بایدها و نبایدهای مذاکره است. مذاکره نیز مانند هر فرآیند دیگری، قوانین مخصوص به خود را دارد که در این سرفصل با قواعد مذاکره آشنا خواهیم شد. 

مذاکره روش‌های مختلفی دارد که با توجه به موضوع صحبت می‌توان بهترین روش را انتخاب کرد. از طرفی دیگر باید یاد بگیریم که روش طرف مقابل را شناسایی کرده تا بتوانیم بهترین شیوهٔ برخورد و استراتژی را برای مذاکره انتخاب کنیم. 

یک مذاکره حرفه‌ای با کمترین تنش و اتلاف وقت به نتیجه‌ای با بالاترین بهره‌وری ممکن و رضایت طرفین منجر می‌شود. حقیقت این است که شما می‌توانید یک مذاکره‌ کنندهٔ خوب یا موفق باشید اما برای آنکه یک مذاکره‌ کنندهٔ حرفه‌ای شوید باید ویژگی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای هم داشته باشید. این سرفصل به ویژگی‌هایی اشاره می‌کند که از مذاکره کنندهٔ موفق، یک حرفه‌ای می‌سازد. 

آیا می‌دانید با چه روشی باید مذاکره را شروع کنید؟ داشتن رویکردی قاطعانه و رو به جلو درست است یا باید منتظر بمانید طرف مقابل مذاکره را آغاز کند؟ چگونه بهترین فرصت یا زمان برای پیشنهاد دادن را تشخیص بدهیم؟

 گاهی اوقات ادامهٔ مذاکره، با همهٔ چانه‌زنی‌ها، داد و ستد امتیازها، سنگ‌اندازی‌ها و مانع تراشی‌ها سخت می‌شود. باید بدانیم در چه زمانی و چگونه باید مذاکره را ببندیم و آن را یک معاملهٔ تمام شده به حساب بیاوریم.

اگر همواره برای شروع و بستن مذاکره این سوالات ذهن شما را مشغول می‌کند، این فصل از دوره فنون مذاکره به سوالات شما پاسخ خواهد داد. 

تعریف مذاکره تجاری به تنهایی یکی از مباحث مناقشه‌‌ برانگیز در این زمینه است. در این سرفصل از تعاریف متعدد مذاکره تجاری آغاز خواهیم کرد، سپس اصول و قواعدی که باید در مذاکرهٔ تجاری رعایت کنیم را بسط می‌دهیم و از هدف، اصول و فنون مذاکرهٔ تجاری و مراحل مذاکرات تجاری سخن خواهیم گفت و سناریوهای متفاوت واقعی در جهان را به عنوان نمونه‌هایی برای یادگیری بررسی خواهیم کرد. 

 مذاکره فروش در یک جلسه تمام شود یا یک رویداد چندمرحله‌ای باشد، در فرم تفاوتی ندارد. فروشندگان و مشتریان در طول چرخهٔ فروش با هم ارتباط برقرار می‌کنند و در مورد نکات زیر بحث می‌کنند:

  1. آنچه مشتری نیاز دارد – نقاط ضعف، الزامات، کمبودها
  2. آنچه که فروشنده می‌تواند ارائه دهد – محصول یا خدمات و مزایای حل مشکلات
  3. دو طرف چه امتیازاتی را برای رسیدن به توافق حاضرند روی میز بگذارند.

هنگامی که در مورد هر سه بخش توسط همه طرف‌های درگیر توافق شود، یک مذاکره موفق شکل می‌گیرد. هر چه عواملی که در دستیابی به یک معامله نقش دارند بیشتر باشد، پیچیدگی و طول فرایند طولانی‌تر خواهد بود.

اما این فرایند آداب و تکنیک‌های خاص خود را دارد که در دورهٔ فنون مذاکره مفصل تدریس خواهد شد. 

مخاطبین دوره آموزش مذاکره

این دوره مناسب چه افرادی است؟

این دوره مناسب چه افرادی نیست؟

روش تدریس دوره آموزش مذاکره به چه صورت است؟

این دوره به صورت آنلاین (وبینار) و همین‌طور حضوری با متد آموزشی تعاملی-کارگاهی و استفاده از مطالعهٔ موردهای موفق و مهم در تاریخ اصول و فنون مذاکره تدریس می‌شود. 

مجموع زمانی که شما نیاز دارید تا مطالب را کامل دریافت کنید، حداقل ۱۶ ساعت است و برای دوره “پرورش مذاکره کننده حرفه ای ” تا 40 ساعت و از آنجا به بعد تمرین در افزایش مهارت مذاکره کننده اهمیت بسیاری دارد.

در این دوره شرکت نکنید اگر ...

  • اگر مذاکره موفق را موضوعی ساده و بی اهمیت می‌دانید.
  • اگر در مذاکره شغلی و زندگی از روش‌های سنتی استفاده می‌کنید و نیازی به مذاکره حرفه‌ای ندارید.
  • اگر فکر می کنید مذاکره مهارتی وراثتی است و نه اکتسابی .
  • اگر اطلاع ندارید 75% زمان شما صرف مذاکره می شود .
  • اگر علاقه‌ای به یادگیری تکنیک‌های علمی و به‌روز در زمینهٔ مذاکرهٔ موفق ندارید.

مورد اعتماد مشتریان‌مان هستیم

پخش ویدیو
پخش ویدیو
آرمین سامی
عاطفه احمدلو
سینا پورمند
فرهود رضایی

آموزش بیش از 20,000 نفر

تجربه کار با 200 برند برتر

پرورش 10,000 بازاریاب

آموزش 7,000 نماینده فروش

مدرس دوره

دکتر محمدی

استاد احمد محمدی سخنران، مدرس و مشاور کسب و کار

سوابق کاری

پادکست مذاکره

استاد احمد محمدی

سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی - مدرس و مشاور کسب و کار

دوره حضوری (VIP)

21امین دوره مذاکره موفق

11/900/000 تومان

9/900/000 تومان

دوره شرکتی و سازمانی

برای کارکنان شرکت ها و سازمان ها

سوالات متداول

  • صاحبان کسب و کار و مدیران فروش
  • فروشندگان و ویزیتورها
  • شاغلین صنوف مختلف
  • افرادی که می خواهند یک فروشنده حرفه ای شوند

اصول مذاکره برای شرکت ها و سازمان ها به صورت حضور در مجموعه آنها و یا بصورت آنلاین و وبینار برگزار می گردد.

جهت اطلاع از شرایط برگزاری دوره مذاکره می توانید با استفاده از شماره تلفن های ذکر شده در پایین همین صفحه تماس حاصل نمایید.

خیر، در دوره اصول و فنون مذاکره در کسب و کار تمامی مهارت هایی که تیم شما لازم دارد تا از یک فروشنده معمولی به یک فروشنده حرفه ای تبدیل شود، در دوره،  آموزش داده می شود

با توجه به کارگاهی بودن روش ها تدریس مدرس در کلاس اصول و فنون مذاکره و ارائه راه کارهای موثر، به شرط انجام کارگاه ها و توصیه های مدرس، موفقیت شما تضمین می شود.

قطعا سرمایه گذاری بر روی آموزش مهارتهای فروشندگان می تواند در مدت زمان کوتاه، چندین برابر سودآوری برای شرکت به همراه داشته باشد و همواره پرورش نیروی انسانی ماهر با دوره های اصول و فنون مذاکره ارزانتر از استخدام و جذب نیروی ماهر می باشد .

در این دوره علاوه بر استفاده از مباحث علمی روز از متد های جذاب آموزشی مانند: نمایش فیلم، برگزاری کارگاه های عملی، تکنیک های داستان سرایی، پرسش و پاسخ های تعاملی استفاده می گردد.

با سرمایه گذاری در این دوره ، براحتی در کمتر از 3 ماه چندین برابر درآمد خود را افزایش داده و به فرصتهای عالی شغلی و موفقیت در کسب و کار خواهید رسید .

جهت مشاوره و راهنمایی لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان با شما تماس حاصل نمایند.

تماس با ما

30 پاسخ

    1. سلام رضا عزیز
      برای اطلاع از هزینه دوره با شماره 02188993288 تماس بگیرید تا کارشناسان آکادمی بازار شما را راهنمایی کنند.

    1. سلام آرمین عزیز
      برای اطلاع از هزینه دوره ها با شماره 02188993288 تماس بگیرید تا کارشناسان آکادمی بازار شما را راهنمایی کنند.

    1. یکی از بهترین روشهای مذاکره ، روش مذاکره مبتنی بر ارتباط انسانی و برد – برد است .
      از مذاکره بد که مبتنی بر موضع گیری و مذاکره سخت است پرهیز کنیم .

    1. سلام علی عزیز
      ما تمام سعی و تلاشمون بر خوب بودن و کامل بودن آموزش هاست.

    1. انواع مذاکرات بسته به شرایط مختلف متفاوت خواهند بود. با توجه به شرایطی که در اون قرار دارین نوع مذاکره رو باید انتخاب کنید.

    1. سلام رسول عزیز
      برای تبدیل شدن به یک مذاکره کننده خوب و ماهر باید مهارت های زیادی رو آموزش ببینی که یکی از اون ها داشتن اعتماد به نفس است.

    1. سلام کاربر عزیز
      برای اطلاع از نحوه خرید دوره با شماره 02188993288 تماس بگیرید تا کارشناسان آکادمی بازار شما را راهنمایی کنند.

    1. سلام سارای عزیز، ممنو از نظر شما و همچنین خیلی خوشحالیم که این دوره برای شما مفید بوده

  1. بنظرم این دوره هم خیلی مفیده و هم در کمترین زمان بیشترین توضیح رو داده. واقعاً بی نقصه ممنونم از شما

    1. سلام به تو، بله ما سعی کردیم کاملترین نکات رو توی این دوره براتون بیاریم و ممنون از توجه شما.

    1. سلام همراه گرامی، بعد از خرید این دوره مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

  2. من دانشجوی فارغ التحصیل رشته کشاورزی هستم، خیلی علاقه داشتم به مباحث فروش موفق و خیلی دوره های زیادی رو رفتم ولی دوره های شما یه چیز دیگه بود، ممنون از این همه دقتی که توی کارتون دارید

    1. سلام کاربر عزیز، خیلی خوشحالیم که تونستیم برای شما مفید باشیم.

    1. سارای عزیز سلام، از نظر شما خیلی ممنونیم و خیلی خوشحالیم که این دوره برای شما مفید بوده.

    1. سلام زهرای عزیز، اگر در طول مشاهده دوره یا هر زمان دیگه ای سوالی داشتید میتونید با شماره های پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

  3. من خیلی مشکل دارم برای مذاکره، حس میکنم اصلا نمیتونم ارتباط بگیرم با مشتری، ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام رضای عزیز، توی این دوره دقیقا برای همین مشکلات راه حل پیدا کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *