قدرت فروشندگی | لرزه بر عضلات فروشندگی شما

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ مرداد, ۱۴۰۱
آخرین بروزرسانی: ۲۵ تیر, ۱۴۰۲
لرزه بر عضلات فروشندگی شما قدرت فروشندگی

جلوی پنجره مغازه خود نشسته‌اید و به مغازه تازه‌ تأسیس روبرو نگاه می‌کنید و یا در دنیای مجازی سایت‌های فروش سایر فروشندگان را دنبال می‌کنید و در ذهن خود این سؤال را دارید چرا فروش آن‌ها بیشتر است؟ چرا مشتریان جذب آن‌ها می‌شوند؟ چرا روز به‌ روز مشتریان آن‌ها افزایش می‌یابد؟

چرا با وجود اینکه کالا‌های شما از لحاظ کیفیت بهتر است، همیشه مغازه آن‌ها مملو از جمعیت است. در این افکار غوطه‌ور هستید که دوستتان با جعبه‌ای که آرم فروشنده رقیب را دارد، وارد می‌شود. این آلارم حکایت از این دارد که رقبا بر روی نزدیک‌ترین افراد به شما نیز تأثیر گذاشته‌اند. دوستتان می‌گوید نمی‌دانم چه شد؟ ناگهان دیدم خرید کرده‌ام و حتی احساس خوبی دارم.

چاره چیست؟ کجای کار شما اشتباه است؟ چه اصولی را رعایت نمی‌کنید؟ آیا بعضی افراد با شانس فروش به دنیا می‌آیند؟ آیا سابقه فروشندگی از قبل دارند و مشتری‌هایی از قبل به آن‌ها مراجعه می‌کنند؟

هزاران پرسش به‌ سرعت برق و باد از ذهن شما عبور می‌کند. صبر کنید. فروشندگی نوعی مهارت است و اصول و قواعد خود را دارد. حتی اگر بگوییم فروشندگی هنر است اغراق نکرده‌ایم. بنابراین آموزش فروش برای هر فروشنده ای ضروری است. علم فروش معمای پیچیده‌ای است. هزاران متغیر و عامل در پشت ماجرای فروش هستند که از آن بی‌خبرید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

 نمی‌دانم اهل ورزش هستید یا نه. اما به‌راحتی می‌توانم بگویم حرکت پلانک برای من یکی از جان‌فرساترین حرکت‌های قدرتی است که می‌شناسم.

وقتی در این حرکت بسیار ساده هستید، هر ثانیه‌اش هزار ساعت می‌شود مخصوصاً اگر تازه‌کار باشید احساس می‌کنید هر لحظه می‌خواهید جان بدهید. راستش تبدیل‌شدن به یک فروشنده قوی با شکمی شش تکه و عضلاتی قابل‌تحسین بدون حرکت پلانک آن هم 14 ثانیه سخت کمی دور از ذهن است.

جلو روی شما درد عضلات و لرزیدن دست‌ها و پاها و عرق‌ریزان روح است که منتظر شماست اما به شما می‌گویم که می‌ارزد. پس همراهم شوید تا در یک پلانک فرضی  14 مرحله‌ای سخت ولی ارزشمند به فروشنده قدرتمندی بدل شوید.

 14 راز تا رسیدن به فروشندگی با قدرت

 14 راز تا رسیدن به فروشندگی با قدرت

شما کار خود را شروع کرده‌اید. به نظر شما اولین مسائلی که باید رعایت کنید چیست؟ چه ترفند‌هایی لازم است تا مشتری را به سمت خود جذب کنید و از آن مهمتر او را تبدیل به مشتری ثابت خود کنید. در ادامه برای یافتن جواب این سؤالات با آکادمی کسب و کار ما همراه باشید.

 1. روی خریدار تمرکز کنید

 یکی از اولین مهارت‌های مدیر فروش که باید روی آن کار کنید این است که چگونه می‌خواهید به خریداران پیشنهاد دهید. بسیاری از کسب و کار‌ها تمایل دارند در مورد قدرت فروشندگی صحبت کنند. فروشنده‌ای را بیاورند که برای خریداران جذاب باشد، درست است؟ در واقع، اشتباه است.

کاری که واقعاً باید انجام دهید این است که روی خریدار تمرکز کنید. آن را در مورد آن‌ها بسازید. چرا؟ ما دلایل آن را برای شما خواهیم گفت.

  • خریدار مهم‌ترین بخش هر فروش است.
  • شما باید بدانید چه چیزی بر خریدار برای خرید یک محصول یا خدمات تأثیر می‌گذارد.
  • آن‌ها به شما اهمیت نمی‌دهند. آن‌ها فقط می‌خواهند بدانند چه چیزی در آن برای آن‌ها وجود دارد.
  •  حتی اگر محصول شما آن چیزی نیست که آن‌ها به دنبال آن هستند، باید آن را مطابق با نیاز‌های آن‌ها شکل دهید.

به زبان ساده، باید بدانید که خریدار چه چیزی را ارزشمند می‌داند و سپس باید محصول یا خدمات خود را مطابق با ایدئال آن‌ها ارائه دهید. مشکلی برای آن‌ها حل کنید. خریدار و یا مشتری خود را روان‌شناسی کنید و اکنون تمرکز خود را بر آنچه برای آن‌ها مهم است بگذارید. این‌گونه قدرت فروشندگی خود را افزایش دهید.

 چرا آن‌ها باید محصول یا خدمات شما را بخرند؟ چه سودی برای آن‌ها خواهد داشت؟ به مشتری خود در مورد موارد قوتی که محصول شما دارد گفتگو کنید.

روی خریدار تمرکز کنید

 2. لبخند بزنید

 باید برای مشتریان خود در دسترس باشید. این اعتماد آن‌ها را افزایش می‌دهد. پس سعی کنید با روی گشاده آن‌ها در خریدشان همراهی کنید. اگر روز بدی داشته‌اید. اجازه ندهید مشتریان از آن آگاه شوند و به روی چهره و حرکات شما تأثیر‌گذار باشد.

می‌خواهم نکته‌ای را با صداقت به شما بگویم. مشتریان به شما اهمیت نمی‌دهند و اگر در حال غرزدن باشید آن‌ها را از خود دور خواهید کرد. پس اگر می‌خواهید سود داشته باشید لبخند بزنید. مثبت‌اندیش باشید و آن حس را به مشتری نیز منتقل کنید.

 3. زبان بدن بسیار مهم است

قدرت زبان بدن را نادیده نگیرید. بدن شما در مورد شما بازگوکننده همان مسائلی است که از آن وحشت دارید؛ بنابراین همان‌طور که سعی دارید چهره گشاده‌ای داشته باشید مراقب زبان بدن خود باشید.

مهارت عالی برای کسانی که برای همکاری انتخاب می‌کنید، زبان بدن است. اگر می‌خواهید مشتریان خود را فراری ندهید به این نکته دقت کنید. اکثر مردم زبان بدن را بلافاصله درک می‌کنند پس مراقب این مسئله باشید.

 4. به آن‌ها گزینه‌هایی را پیشنهاد کنید

اگر به خریدار گزینه‌های بیشتری را ارائه دهید امکان خرید از شما افزایش پیدا می‌کند. گزینه‌های بیشتر امکان نه گفتن را کم می‌کند. شما باید زیرکانه سلیقه مشتری خود را متوجه شوید و به او در جهت آن پیشنهادها متنوعی بدهید.

پس کار دیگر این است که در انتخاب محصولات خود این ویژگی را در نظر داشته باشید که از محصولاتی با سلیقه‌ها، رنگ‌ها، تنوع و اندازه‌های متفاوت داشته باشید.

5. اعتماد به‌ نفس داشته باشید

تمایل به خرید در مشتریان کمتر از میزان ترس آن‌ها از این است که فریب خورده‌اند، به آن‌ها باید اعتماد دهید که محصول شما نیاز‌های آن‌ها را برطرف می‌کند و ضرر نخواهند کرد.

این مسئله ممکن نیست مگر اینکه در وجود خود شما اعتماد به‌ نفس وجود داشته باشد. مشتریان دستپاچه شدن و ترس شما را نشانه‌ای از عدم خوب بودن محصول می‌دانند.

6. آماده باشید

سناریوی فروش خود را با مشتریان مختلف مرور کنید. مشتریان سؤالات زیادی را خواهند پرسید. رفتار‌های متفاوتی را نشان خواهند داد. طوری برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کنید که غافلگیر نشوید. غافلگیر شدن شما بلافاصله مشتری را از شما دور خواهد کرد.

استاد احمد محمدی
برای فروش عالی باید : محصولتان را بهتر از هر کسی بشناسید، مشتری تان را بهتر از هر کسی بشناسید و اشتیاق فراوان داشته باشید.
استاد احمد محمدی

 7. محصول خود را بشناسید

باید برای شما بدیهی باشد که محصول خود را کامل بشناسید. شما باید از تمام جزئیات محصول خود آگاهی داشته باشید. مگر می‌شود ندانید محصول شما چیست و چه قابلیت‌هایی را دارد. باید نقاط قوت و ضعف محصول خود را بشناسید و از دل آن نقطه قوت بسیار بزرگی را بیرون بکشید. این اهرم قدرت شما در فروش محصول است.

8. انتخاب‌گر باشید

هدف شما این است که قدرت فروشندگی خود را افزایش دهید. شاید اصرار کردن زیاد بالاخره باعث فروش محصول شما شود اما این را در نظر بگیرید که آیا این ارزشش را دارد؟ مهارت قدرت فروشندگی خود را به کار بگیرید اما آن را فدای فروش اجباری محصول خود نکنید.

به‌ هر حال اگر مشتری حقیقتاً به محصول شما احتیاج ندارد و یا در توان خرید او نیست، دست نگه دارید. اهداف فروش خود را مرور کنید و همان مسیری را پیگیری کنید که از ابتدا در استراتژی فروش شما بوده است.

9. مشتاق بودن

اشتیاق مسری است. شما باید در مورد محصولات خود مشتاق باشید. اگر تنها یک محصول مشابه محصول شما در بازار باشد امکان دارد مشتری به‌ طرف آن کشیده شود.

پس باید بداند چرا باید آن را بخرد؟ چه چیزی در آن وجود دارد؟ یک فروشنده با قدرت فروشندگی می‌داند چگونه اشتیاق خود را به مشتریان منتقل کند.

 10. درک کنید محصول ارزشمندی دارید

شما نیاز دارید که از ارزش محصول خود آگاه باشید. مشتری باید بداند چه چیز ارزشمندی را خریداری می‌کند. این را به آن‌ها القا کنید که با خرید آن لطفی در حق شما نمی‌کنند بلکه این لطف را در حق خودشان می‌کنند. اگر قدرت ارزش‌گذاری داشته باشید تقریباً هر چیزی را می‌توانید به فروش برسانید.

 11. رد کردن اشکالی ندارد

رد کردن اشکالی ندارد

برای همه ما ممکن است این اتفاق بیفتد و هیچ اشکالی ندارد. قدرت فروشندگی خود را پایین نیاورید و قبل از اینکه با نه شنیدن از مشتری اوقات خودتان را تلخ کنید به چند مسئله توجه کنید.

  • لازم نیست وقت خود را برای افرادی که نمی‌خواهند متقاعد شوند تلف کنید.
  • می‌توانید روی سرنخ‌های واجد شرایط تمرکز کنید.
  • نه همه شما را دوست دارند و نه شما می‌توانید همه را دوست داشته باشید، اما این اشکالی ندارد.

بنابراین، اجازه ندهید «نه» شما را آزار دهد.

12. به اعتراض‌ها به شکل فرصت نگاه کنید

فکر می‌کنید اگر قدرت فروشندگی داشته باشید، هیچ‌ کس نباید به شما نه بگوید، به کالای شما اعتراض کند.

 بله در مورد اعتراض صحبت می‌کنیم. این یک واقعیت است که ممکن است همه با شما موافق نباشند و به شما اعتراض کنند. نکته این است که به اعتراض‌ها به شکل فرصت نگاه کنید. بله، صبر کنید، یادتان هست به شما گفتیم باید در مورد مشتریان خود هول نشوید و دست‌ و پای خود را گم نکنید.

اکنون نوبت شماست. به تمام اعتراضات مشتری گوش دهید. سعی نکنید بیهوده او را متقاعد کنید بلکه در مورد محصول خود توضیح دهید نهایتاً اگر از شما خرید نکرد با روی گشاده او را بدرقه کنید. به‌ احتمال زیاد او به شما باز خواهد گشت.

 13. نفروختن

شاید هدف مردم از ورود به مغازه و فروشگاه شما اصلاً خرید نیست. بعضی از مردم از قدم‌زدن در مراکز خرید لذت می‌برند. به آن‌ها اجازه دهید از تماشای خود لذت ببرند. آن‌ها را درک کنید. این خاطره در ذهن آن‌ها می‌ماند و اگر زمانی به محصولی مشابه محصول شما احتیاج داشته باشند به شما باز می‌گردند.

 14. وعده‌های دروغ ندهید

اگر محصول یا خدمات شما چیزی نیست که ادعا می‌کنید فقط بازاریابی بدی را داشته‌اید. به قول‌هایی که می‌دهید و یا تعریفی که می‌کنید توجه کنید. دروغ نگویید و محصول معیوب را به فروش نرسانید.

شما باید در مقابل پول مردم خود را مسئول بدانید. اگر کاری کنید که محصول شما فروش برسد در حالی‌ که می‌دانید معیوب است، این قدرت فروشندگی نیست این کلاهبرداری است.

روزی می‌رسد که با به‌ کاربردن اصول فروشندگی یک فروشنده قوی و حرفه‌ای شده‌اید اما به یاد داشته باشید بدون آن نرمش‌ها و تکنیک‌های سخت و عرق‌ریزان روح و جانتان راهی برای رسیدن به آن نقطه ندارید.

منبع : businessnewsdaily

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست - ترفندهای عملی افزایش فروش

برای ما در آکادمی آموزش کسب و کار آکادمی بازار از تجربه‌هایتان بگویید. از تلاش‌هایی که عضلات جانتان را به لرزه درآورده از آن عضله دردهای بعد از یک تمرین سخت.

  • کدام یک از این چهارده تکنیک برایتان جدید بود؟
  • کدام یک را خوب می‌شناسید و تأیید می‌کنید؟

با جواب به این سؤالات ما را در توسعه این مطلب یاری کنید.

5/5 - (24 امتیاز)

سوالات متداول

به فروشنده‌ای که بتواند برای کسب و کار خود پیش‌بینی‌های قیمتی و کمی درستی از محصولات خود و همچنین تعداد خریداران خود داشته باشد.
خیر قرار نیست همیشه فروش داشته باشید.
خیر قدرت فروشندگی یک مقولة اکتسابی است.
درسنامه آموزش فروش

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی