مشاوره فروش

همانطور که می‌دانید در بازار و تجارت، بخش فروش و عرضه محصولات مختلف به مشتری، یکی از بخشهای بسیار مهمی قلمداد می‌شود که در حوزه بیزینس و تجارت از اهمیت خاصی برخوردار است. مشاوره فروش یکی از همان راهکارهایی است که عمدتا از آن به عنوان راهکار افزایش فروش برای هر تاجر و صاحب کسب و کاری توصیه شده است. راهکاری که می‌توان به کمک آن استراتژی‌های مختلفی را برای فروش بهتر و بالاتر کسب نمود.

مشاوره فروش قرار است براساس دانش و البته تجربه ای که در بخش فروش کسب کرده است، راهنمایی‌های او منجر به فروش بیشتر و بالاتر در هر کالا و معامله‌ای باشد. چرا که از طریق مشاوره فروش راهکارهای لازم در ارتباط با فروش کالاها و محصولات مختلف، از جانب کارشناسان با تجربه و حرفه ای که نامشان مشاور فروش است و البته در این زمینه از بینش کافی برخوردارند، در اختیار شرکتها و سازمانهای مختلف قرار گرفته می‌شود.

باید تصریح کرد؛ مشاوران فروش برای اینکه بتوانند بهترین خدمات مشاوره‌ای را ارائه دهند و در این زمینه نیز موفق عمل کنند، لازم است تا در کنار داشتن اطلاعات، از دانش و تجربه کافی نیز برخوردار باشند. همچنین در بخش فروش با توجه به اهداف کلی سازمان، جریان مشاوره را به شکلی پیش برند، تا در کنار رضایت خود از نتیجه مشاوره انجام داده شده، رضایت و موفقیت شرکت و یا سازمان مربوطه را نیز بدنبال داشته باشند.

اهداف و اصل کلی از مشاوره فروش

در مشاوره فروش دو هدف اصلی دنبال می شود؛

با توجه به نقش و هدفی که مشاوره فروش دنبال می‌کند، یک مشاور فروش باید با توجه به اهداف مورد نظر، امر مشاوره را به شکلی درست و اصولی که همراه با استراتژیها و تکنیک‌های فروش است، پیش ببرد. در واقع اولین قدم یک مشاور فروش کسب اطلاعات کافی از فرایند فروش سازمان و اهداف سازمان و سپس کسب آگاهی از بازار و هماهنگی استراتژی اهداف سازمانی با بازار و آینده بازار است.

آموزش بیمه بازاریابی بیمه فروش بیمه اکادمی بازار
آموزش بیمه بازاریابی بیمه فروش بیمه- دکتر محمدی
آموزش بیمه بازاریابی بیمه فروش بیمه- دکتر احمد محمدی
آموزش بیمه بازاریابی بیمه فروش بیمه- بازاراکادمی مرجع موفقیت

ویژگی های یک مشاوره فروش

مشاور فروش یک سازمان یا حتی یک شرکت بازرگانی یا تجاری باید اطلاعات خود را در زمینه فروش کالاهای آن سازمان و خدمات مجموعه‌ای که مشاوره ارایه می‌دهد بالا برده و آگاهی کافی از چگونگی بازار داشته باشد. همچنین دارای یک پلن عملیاتی باشد که طبق آن بتواند راه‌حلهای اصولی و مختلف را برای فروش هر چه بیشتر ارائه دهد.

 مشاور فروش باید بازارهای فروش در سطح جامعه را شناخته و همه تمرکز خود را بر بازارهای اصلی گذارد. و با وسعت بخشیدن و به روز کردن اطلاعات و آگاهی‌های خود نسبت به امر فروش موانع موجود در فروش را مرتفع سازد. با توجه به بطن وظایف اجرایی یک مشاور فروش اکنون شاید این سئوال برای خواننده پیش بیاید که به رغم چنین استراتژی و راهکارهایی که پیش روی مشاور فروش است، مشاور فروش در راستای افزایش فروش چه برنامه‌هایی میتواند داشته باشد؟ در این خصوص باید گفت؛

مشاوران فروش و راهکارهای اجرایی در فروش کالا و خدمات

با توجه به اینکه امر فروش در هر سازمانی از اهمیت خاصی برخوردار است و مهمترین بخش در هر سازمانی تلقی می‌شود، به همین دلیل لازم و ضروری است تا از حضور مشاوران فروش در جهت فروش بیشتر بهره جست. چرا که ؛

آموزش بیش از 20,000 فروشنده

تجربه کار با 110 برند بزرگ

دکتر احمد محمدی - مدرس و مشاور 110 برند کشور

دکتر محمدی

سوابق کاری

پادکست فکرانه - مشتری مداری

استاد احمد محمدی

سخنران انگیزشی، مدرس و مشاور کسب و کار

نتیجه گیری

در دنیای تجارت، از مشاوره فروش به عنوان یکی از راهکارهایی یاد می‌شود که می‌توان به کمک آن برای فروش هر نوع کالا و محصول و خدماتی که از سوی سازمان یا شرکت ارایه می شود به بالاترین میزان فروش رسید. چرا که همه میدانیم بخش فروش در هر سازمان، یعنی قلب تپنده آن سازمان لذا بخش فروش مهمترین بخشی است که موفقیت آن موفقیت سایر بخش‌های سازمان را تضمین کرده و البته با موفقیت در بخش فروش می‌توان از چگونگی و میزان فروش انواع کالاها و خدمات ارائه شده آن سازمان اطلاعات کافی را نیز بدست آورد.

در ادامه نباید فراموش کرد که مشاوران فروش با ارائه راه حلهای اصولی و مناسب، بهترین شیوه‌های فروش را در اختیار مدیران فروش گذاشته ونه تنها به رونق کسب و کار مورد نظر کمک کرده بلکه زمینه‌های فروش بیشتر را با توجه به نوع بازار مهیا می‌سازد. البته امروزه آنچه که وجود مشاوران فروش را حتمی و ضروری می‌داند، تنوع در محصولات و کالاهایی مختلفی است که بازار رقابت را در سطح جامعه چندین برابر کرده است.

مشاوره و راهنمایی

تماس با ما