بکارگیری 9 جمله کلیدی برای جذب مشتری

نویسنده : تیم تحریریه آکادمی بازار
جذب مشتری
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

جذب مشتری یکی از عواملی است که به موفقیت کسب و کار شما مربوط است و تاثیری مستقیم و مثبت روی آن دارد.

با کمک نوع بیان و جملاتی که در ارتباط با مشتری استفاده می‌کنید می‌توانید مشتری را به خود جذب کرده یا بالعکس کاری کنید که مشتری دیگر سراغ شما نیاید. پس حرفی که به مشتری می‌زنید بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله با ۹ جمله آشنا می‌شوید که در دسته جملات با تاثیر مثبت قرار دارند. این جملات را با خود تکرار کنید تا در ذهنتان ثبت شود و مثل یک عادت از آن‌ها در مکالمات خود با مشتری استفاده کنید.

جذب مشتری

 شما به عنوان یک فروشنده باید بدانید چگونه می‌توانید راه‌هایی در پیش بگیرید که به جذب مشتری منتهی شود و مشتری دوست دارد چه جملاتی از شما بشنود.

یافته‌ها نشان می‌دهد که اکثریت مشتریان ناراضی هیچوقت به شما نمی‌گویند ناراضی هستند. آن‌ها بدون ‌سروصدا شرکت شما را ترک می‌کنند و بعد به دیگران می‌گویند از شما خرید نکنند.

بنابراین، هنگامی که یک مشتری شکایت می‎‌کند، به او به چشم یک مزاحم نگاه نکنید بلکه آن را یک فرصت طلایی برای تغییر ذهنیت مشتری به شما و حفظ کسب و کار خود و داد وستد با وی بدانید.

آکادمی بازار قصد داد در این مقاله از سری مقالات آموزشی، 9 جمله کلیدی برای جذب مشتری را بیان کند که موجب افزایش مهارت فروشندگان در عرصه جذب مشتری ودر نهایت افزایش فروش کالا یا ارائه خدمات می‌شود.

1. جذب مشتری با استفاده از جمله چطور می‌توانم به شما کمک کنم؟

جذب مشتری با استفاده از جمله چطور می‌توانم به شما کمک کنم؟

شما به عنوان یک فروشند باید این فرصت را در اختیار مشتری قرار دهید که اطلاعات چیزی را که می‌خواهند یا به آن نیاز دارند توضیح دهید.

بسیاری از مواقع فروشنده‌ها تمایل دارند که به جای گوش دادن به خواسته های مشتری، نیاز آن‌ها را حدس بزنند.

شما با پرسیدن این سوال از مشتری که چطور می‌توانم به شما کمک کنم؟ گفتگوی خوبی را آغاز می‌کنید و زمینه را برای ادامه صحبت ایجاد می‌کنید.

2. جذب مشتری با سوال آیا میتوانم مشکلتان را حل کنم؟

بیشتر مشتری‌ها، به خصوص مشتریان در زمینه کسب و کار شرکت به شرکت به‌دنبال راه حل هستند. آن‌ها از پاسخ‌های مستقیم به صورت ساده و قابل فهم استقبال می‌کنند.

3. نمیدانم، ولی پاسخش را پیدا می‌کنم

جذب مشتری با استفاده از جمله  نمیدانم، ولی پاسخش را پیدا می‌کنم

هنگامی که با یک سوال مواجه می‌‌شوید که جوابش را نمی‌دانید و نیاز به تحقیق و جستجوی بیشتری در خصوص آن دارید، به آگاهی نداشتن از آن اعتراف کنید.

برخی مسائل کوچک، احتمال دارد ارزش و اعتبار شما را زودتر از تلاش برای جواب ‌دادن به سوالی که اطلاعاتی از آن ندارید خدشه دار کند. پاسخ صادقانه کمال و شخصیت شما را تقویت می‌کند.

 4. من میتوانم مسئولیت این کار را برعهده بگیرم

به مشتری بگویید که شما با اطمینان مسئولیت رضایت‌ از خرید را قبول می‌کنید.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

برای جذب مشتری شما باید به مشتریان اطمینان بدهید که می‌دانید آن‌ها چه انتظاری دارند و محصولات یا خدمات را براساس توافق دو طرفه بر سر قیمت به آن‌ها تحویل خواهید داد.

آن‌ها را مطمئن کنید که هزینه‌ها و تغییرات غیرمنتظره‌ای اضافه نخواهد شد.

5. من شما را در هر لحظه در جریان کارها قرار می‌دهم

من شما را در هر لحظه در جریان کارها قرار می‌دهم

کسب و کار شما برای جذب مشتری نیاز به هماهنگی و برنامه‌ ریزی همه جانبه دارد حتی اگر برمبنای تجارت بخر و ببر باشد.

به مشتری خود این اطمینان خاطر را بدهید که در خصوص این هماهنگی‌‌ها آن‌ها را راهنمایی می‌کنید.

هرچه زمان بیشتری صرف کنید، موضوع مهم‌‌‌‌تر است. فروشنده‌هایی که مشتریان به آن‌ها اعتماد می‌کنند، کسانی هستند که خود را در جریان وضعیت کار قرار می‌دهند.

به مشتری‌ها اطمینان دهید که شما در جریان به‌روزرسانی‌ها هستید.

6. من در زمان مقرر محصول شما را تحویل میدهم

من در زمان مقرر محصول شما را تحویل میدهم

سعی کنید زمانی که بر روی آن توافق کرده‌اید قولی باشد که حتما به آن عمل می‌کنید. حتی تعطیلی نباید مانع آن شود.

وقتی شما قول تحویل کالا را می‌دهید نباید به هیچ عنوان تغییر کند حتی اگر تعطیلی رسمی باشد.

مشتری‌ها دوست دارند از شما بشنوند که در زمان موعد محصول را تحویل می‌‌دهید. تحویل به موقع کالا، اقدامی ارزشمند است و باعث می‌شود مشتری به شما اطمینان کند و شما را هرگز از یاد نبرد.

7. کالا مطمئنا مطابق سفارش شما خواهد بود

کالا مطمئنا مطابق سفارش شما خواهد بود

تاکید بر این جمله برای جذب مشتری و جلب اطمینان آن می‌باشد. محصول باید دقیقا همان چیزی باشد که مشتری سفارش آن را داده است نه اینکه شبیه یا حتی بهتر از آن ‌چه مشتری می‌خواهد باشد.

حتی اگر شما فکر می‌کنید یک محصول بهتری برای جایگزینی به جای کالای مورد نظر مشتری دارید، این موضوع باید با مشتری مطرح شود و مورد بحث قرار بگیرد، نه این‌که شما شخصا در مورد آن به جای مشتری تصمیم بگیرید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی، مدرس و مشاور کسب و کار
مشتری مداری

8. کار به صورت کامل انجام خواهد شد

هرگز به مشتری نگویید که شما تصمیم گیرنده قرارداد خواهید بود.

باید این اطمینان را به مشتری بدهید که برای قرارداد پایانی یا سند نهایی معطل نخواهد شد.

9. از خرید شما سپاسگذاریم

از خرید شما سپاسگذاریم

جمله پایانی برای جذب مشتری در واقع جذب او برای برگشتن دوباره و خریدهای بعدی است.

این یعنی چیزی بیشتر از یک تشکر ساده برای سفارش یک محصول یا کالا است.

تشکرهای هوشمندانه شامل تماس‌های بعدی، جواب دادن به پرسش‌‌ها، مطمئن شدن از رضایتمند بودن مشتری از کار و مطمئن شدن از حل مشکل اصلی است.

سخن پایانی جذب مشتری

بی‌توجهی به هر یک از نکات، این فکر را در مشتری به وجود می‌‌آورد که شما فقط تا وقتی به او علاقمندید که فروش انجام شود.

در این صورت به مشتری احساس فریب خوردگی دست می‌دهد، همچنین ذهنیت و تبلیغات منفی برای شرکت شما به وجود می‌آورد.

شما با احترام گذاشتن به مشتری ثابت می‌کنید که برای او ارزش قائل هستید و با تبلیغ شرکت شما به دیگران توسط خریدار و در نتیجه منجربه فروش و سود بیشتر می‌شود.

لینک های مفید

17 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *