روش ها و تکنیک های جذب مشتری
همانطور که در بالا اشاره شد، بدون مشتری کسب و کار شما هم وجود نخواهد داشت. روش ها و تکنیک های بسیار زیادی برای جذب مشتری وجود دارد که در ادامه به برخی از مهمترین این تکنیک ها اشاره شده است.
1. مشتریهای خود را به خوبی بشناسید:
اگر نتوانید بازار هدف خود را مشخص کنید به هیچ عنوان نمیتوانید در بازار موفق شوید. پس قبل از هر برنامهای شما باید با بازار هدف خود آشنا باشید و از سلیقه و انتخابهای آنها آگاه باشید. اگر بتوانید بازار هدف خودتان را مشخص کنید و به نیازهای او پی ببرید، حتما در بازار موفق خواهید شد.
2. به دنبال کانالهای جدید برای پیدا کردن مشتری جدید باشید:
مهم نیست که کسب و کار شما کوچک باشد یا بزرگ! برای موفقیت و تداوم این موفقیت نیاز به مشتری جدید دارید. شما برای جذب مشتریهای جدید میتوانید از کانالهای مختلفی مانند ارسال پیامک، ارسال ایمیل، شبکههای اجتماعی و .. استفاده کنید. اما ما به شما میگوییم که بهتر است از چند کانال مختلف برای جذب مشتریهای جدید اقدام کنید.

3. به مشتریهایی که تازه به کسب و کار شما اضافه شدهاند، جایزه، تخفیف یا پیشنهاد ویژه بدهید:
همه جنس رایگان و یا تخفیف ویژه را دوست دارند. زمانیکه مشتریهای جدید شما با پیشنهاد تخفیف ویژه روبهرو میشوند این احساس در آنها شکل میگیرد که برای خرید این محصول، بهترین زمان همین الان است. میتوان گفت یک تخفیف ویژه احساسات مشتری را برای خرید تحریک میکند.
برای مثال در نظر بگیرید که یک بستنی فروش در روز اول افتتاحیه، بستنی رایگان به مردم میدهد. چنان صفی تشکیل خواهد شد که کسی انتهای آن را نخواهد دید. در روزهای بعد قطعا بخشی از افراد حاضر در این صف به این بستنی فروش مراجعه خواهند کرد.
به هیچ عنوان به خاطر کد تخفیف یا محصولات رایگانی که در اختیار مردم قرار میدهید از کیفیت کار خود نزنید. ارائه یک محصول با کیفیت به همراه کد تخفیف میتواند هر کسی را به کسب و کار شما پایبند کند. دادن پیشنهاد ویژه به مشتریها برای کسب و کار شما مزیتهای بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از این مزیتها اشاره شده است:
- شما میتوانید، کیفیت و ویژگی محصولها و خدمات خود را به دیگران نشان دهید.
- تعداد زیادی از افراد را به خرید مشتاق خواهید کرد.
- کسب و کار خود را به تعداد زیادی از افراد معرفی میکنید.
طبق آمار 70 درصد از مصرف کنندگان میگویند که اگر برندی چیزی را رایگان ارائه دهد، احتمال بیشتری دارد که آن را امتحان کنند. 65 درصد از مصرف کنندگان می گویند که دریافت پاداش بر دفعات خرید آنها تأثیر می گذارد و 79 درصد از مردم می گویند دلیل اصلی آنها برای “لایک کردن” صفحه یک شرکت، دریافت تخفیف است.

4. از مشتریها (به خصوص مشتریهای قدیمی) بخواهید شما را به سایر افراد معرفی کنند:
هر کسب و کاری که در بازار مشغول فعالیت است، حتما برای خود مشتریهای ثابتی دارد. این افراد برای کسب و کار شما بسیار مهم هستند و میتوانند با جذب مشتریهای جدید، کسب و کار شما را به سمت موفقیت سوق دهند. از این افراد بخواهید در جاهای مختلف که حضور دارند، کسب و کار شما را به آشنایان خود معرفی کنند. اما چرا باید این مشتری چنین کاری برای شما انجام دهد؟
برای اینکه مشتری را به این کار راغب کنید او را وارد بازی کنید و به ازای هر نفری که این شخص به کسب و کار شما لینک میکند به او پورسانت یا پاداش دهید. لزوما لازم نیست تا به او پول نقد بدهید با یک کد تخفیف چند درصدی یا هر چیز دیگری او را تشویق کنید که این کار را بارها و بارها انجام دهد.
البته اگر کیفیت محصولاتی که ارائه میدهید بالا باشد و برای مشتری یک تجربه خوب خرید رقم بزنید، خود به خود مشتریها مایل میشوند شما را به دیگران معرفی کنند. به این نوع از تبلیغ که موثرترین تبلیغات بازار است، تبلیغات دهان به دهان میگویند.
بیشتر بخوانید: 10 استراتژی موثر در بازاریابی دهان به دهان
5. در نقشههای آنلاین موقعیت مکانی فروشگاه خود را ثبت کنید:
در گذشته برای پیدا کردن یک مکان مجبور بودید هر چند کیلومتر از یک نفر سوال کنید، اما امروز برای رسیدن به هر مقصدی فرد گوشی خود را از جیبش بیرون میآورد و هر جایی را که مایل باشد جستجو میکند. پس لازم است تا موقعیت فروشگاه خود را در نقشههای آنلاین مانند گوگل مپ، نشان و .. ثبت کنید.
این روش مشتریهای محلی بسیار زیادی را به کسب و کار شما لینک میکند. اگر به صحت این موضوع شک دارید به این آمار دقت کنید. بیش از 97 درصد از مردم برای پیدا کردن یک کسب و کار در نزدیکی خود به جستجوی آنلاین روی خواهند آورد.
برای مثال زمانیکه برای عروسی دوستم از خرمآباد به بابل رفته بودم. نیاز به خشکشویی داشتم لوکیشن گوشیم رو روشن کردم و نزدیکترین خشکشویی به محل اقامتم را پیدا کردم.
6. برای تک تک قسمتهای شرکت خود کارمندهای خوب استخدام کنید:
یک کارمند خوب میتواند مشتریهای زیادی را به کسب و کار شما اضافه کند، این در حالی است که یک کارمند بد میتواند مشتریها را از شما فراری دهد. شما به تنهایی نمیتوانید تمامی اهدافی که برای موفقیت در سر دارید، را اجرایی کنید. برای این کار به همکارانی نیاز دارید که به خوبی آموزش دیده باشند و به شما در راه رسیدن به موفقیت کمک کنند.
7. از رقبای خود غافل نشوید:
تجزیه و تحلیل رقبا باید به بخش اساسی تجارت شما تبدیل شود. اینکه رقبای خود را بشناسید به معنی تبلیغ از آنها یا دزدیدن ایدههایشان نیست، بلکه شما باید از نقاط ضعف و قوت آنها به خوبی اطلاع داشته باشید.
8. نقش رسانههای اجتماعی را فراموش نکنید:
رسانههای اجتماعی به جز جدایی ناپذیر زندگیهای امروزی تبدیل شده است. رسانههای اجتماعی بازدید کنندههای بسیار زیادی دارد و تبلیغ در آنها بسیار مقرون به صرفه است. اینفلونسرها دنبال کنندههای بسیار زیادی دارند و میتوانند به شما در امر تبلیغات کمک کنند. اگر برای بازاریابی روی شبکههای اجتماعی تمرکز کنید، بازاریابی موفقی خواهید داشت.
برای کسب و کار خود در یکی از شبکههای محبوب (اینستاگرام، تلگرام و ..) صفحه جدید باز کنید و در این صفحه اقدام به تولید محتوای حرفهای کنید. حتما در محتواهایی که تولید میکنید از کلمات کلیدی استفاده کنید تا به جذب مشتری به شما کمک کند.
9. دستی به سر و روی وب سایت خود بکشید و کیفیت آن را ارتقا دهید:
اگر صاحب یک وب سایت هستید، حتما این سوال را بپرسید که آیا کیفیت وب سایت من قابل قبول است؟ آیا این وب سایت برای مشتریها جذاب است و توانایی جذب مشتریهای جدید را دارد؟ بسیاری از وب سایتهای موجود در بازار دارای نقصهای بسیار زیادی هستند که متاسفانه مشتریها را از شما دلسرد میکند.
هرچه وب سایت شما سادهتر باشد و مشتریها بتوانند راحتتر با آن تعامل برقرار کنند، احتمال خرید مشتری از سایت شما بالاتر خواهد رفت. علاوه بر سادگی سایت، شما تا جایی که ممکن است باید سایت خود را بهینه کنید.
طراحی لندینگ، افزایش سرعت بارگذاری، امکان اضافه کردن نظرات، اضافه کردن راههای ارتباطی با شرکت شما و گرفتن اطلاعات از مشتری از جمله کارهایی که شما برای بهینه کردن سایت خود میتوانید، انجام دهید.
10. بخشی از محصولات خود را به صورت رایگان در اختیار مشتریها قرار دهید:
همانطور که در بالا اشاره شد، همه عاشق جنس رایگان هستند. پس ارائه محصولات رایگان یکی از مهمترین راه حلها برای جذب مشتری بیشتر است. به عنوان مثال برای مشتریهایی که اولین بار از شما خرید میکنند، تخفیفهای ویژه قائل شوید.
11. با سایر کسب و کارها ارتباط برقرار کنید:
کسب و کارهای مرتبط با کسب و کار خود را شناسایی کنید و سعی کنید که با آنها همکاری کنید. بعد از ایجاد تعامل شما میتوانید مشتریهای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و به مشتریهای بیشتری دست پیدا کنید.
12. به محل کسب و کار خود اهمیت دهید:

حتما شما هم با نرخ مغازههای موجود در بازار آشنا هستید. برخی مغازهها وجود دارند که اجاره بهایی چند ده برابر سایر مغازهها دارند. اما آیا این موضوع بدون دلیل است؟ حتما پاسخ ما خیر است. یکی از نکات مهم در موفقیت هر کسب و کاری محلی است که شما در آن قرار دارید.
اینکه در کدام محله کسب و کار خود را راهاندازی کردهاید، کدام طرف خیابان هستید و در نزدیکی شما چه کسب و کارهایی وجود دارد همه و همه از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
13. به ظاهر فروشگاه و نظافت محل کسب و کار خود توجه کنید:
حتما شما هم شنیدهاید که اولینها ماندگار هستند. این فکت در تجارت هم وجود دارد. اگر مشتری برای اولین بار به یک فروشگاه لوکس مراجعه کند که با وجود قیمتهای بالا، اما به نظافت فروشگاه خود اهمیت نمیدهد محال است که دیگر پایش را آنجا بگذارد. مگر اینکه این فروشگاه بخواهد تمام محصولات خود را رایگان در اختیار مردم قرار دهد.
14. مراقب قیمتها باشید:
میتوان ادعا کرد که مهمترین جنبه هر کسب و کاری قیمت است. برای اینکه بتوانید در بازار ماندگار شوید و به سود دست پیدا کنید باید قیمتهای شما در مقایسه با سایر رقبا کمی پایینتر باشد. مطمئن باشید که اگر حاشیه سود خود را کمتر کنید و محصول را با قیمت پایینتری به فروش برسانید؛ سود کم را با تعداد فروش بیشتر جبران خواهید کرد.
مشتری به شکل و کیفیت محصول اهمیت میدهد اما هیچ چیز برای مشتری به اندازه قیمت جذاب نیست. مشتری دوست دارد که پول کمتری برای خرید بپردازد. از ترفندهای مختلف مانند بن خرید، یکی بخر دو تا ببر و .. برای جلب نظر مشتری استفاده کنید.
15. رفتار خوبی با مشتریهای خود داشته باشید:
احتمالا پیش آمده است که با یک فروشنده بد اخلاق بر بخورید، این آخرین خرید شما از این فروشنده خواهد بود. حتی اگر کسی بخواهد از او خرید کند تا جایی که بتوانید تلاش خواهید میکنید که او را از خرید منصرف کنید. همیشه با مشتریهای خود با لبخند صحبت کنید و به کارمندان خود بگویید که به هیچ عنوان حق بی احترامی و ترش رویی با مشتری را ندارید.
16. تبلیغات را فراموش نکنید:
تبلیغات درست ضامن موفقیت کسب و کار شما است. تبلیغ روشهای بسیار زیادی دارد، شما میتوانید از روزنامه، تلویزیون، مجلهها، شبکههای اجتماعی و .. استفاده کنید تا محصول خود را به دیگران معرفی کنید.
بیشتر بخوانید: چطور تبلیغات کنیم ؛ راهنمای چگونگی تبلیغات برای انواع کسب و کار
ده کلمه برای جذب مشتری بیشتر

چه چیزی باعث میشود در نهایت تصمیم بگیرید که یک رستوران جدید را امتحان کنید، از یک خمیر دندان جدید استفاده کنید یا از میان قفسههای چندمتری سوپرمارکت کدام محصول را در سبدتان بگذارید؟ پاسخ تا حد زیادی در انواع کلمات مورد استفاده برای فروش محصول یا خدمات نهفته است.
شاید شما هرگز متوجه این موضوع نشده باشید، اما کلمات نقش مهمی در کمک به مغز ما در تصمیم گیری برای خرید محصولات دارند. متغیرهای زیادی وجود دارد، اما یک چیز بارها و بارها ثابت شده است، کلمات خاص فروش بهتری دارند.
بنابراین، در ادامه 10 کلمهای که مشتریان هنگام تصمیم گیری دوست دارند بشنوند را لیست کردهایم:
1. رایگان
شاید فکر میکنید کلمه “رایگان” بیش از حد استفاده شده و خاصیتش را از دست داده است، اما مردم هنوز هم چیزهای مجانی را دوست دارند.
در مطالعهای محققان از مردم خواستند که بین یک ترافل با قیمت 0.15 دلار که قیمت خوبی است یا یک شکلات با قیمت 0.01 دلار یکی را انتخاب کنند. 73 درصد از افراد ترافل گرانتر را انتخاب کردند.

سپس محققان از گروه دیگری خواستند که بین یک ترافل به قیمت 0.14 دلار که دوباره، یک معامله خوب است یا یک شکلات رایگان یکی را انتخاب کنند. این بار 69 درصد خواهان شکلات بودند. چرا؟ زیرا همه چیزهای رایگان را صرف نظر از ارزش ذاتی معامله ترجیح میدهند.

2. ویژه
مردم خاص بودن را دوست دارند. وقتی محصولتان را انحصاری میکنید که فقط برای گروهی منتخب در دسترس است باعث میشوید که مردم بیشتر آن را بخواهند. میتوانید از کلماتی مثل: ویژه اعضا، فقط با دعوت و …. استفاده کنید.

3. آسان
زندگی پیچیده است و ما تنبلتر از قبل شدهایم؛ بنابراین هر زمان که میشنویم انجام کاری ساده یا آسان است، به سمت آن کشیده میشویم.
در نظرسنجیهایی که در آن از مشتریان پرسیده میشود که مهمترین فاکتورهای خرید آنها در خرید یک نرمافزار چیست، «استفاده آسان» در سه مورد برتر قرار دارد. گاهی میخواهیم همه چیز را در کنار هم داشته باشیم و سادگی را فراموش میکنیم. ویژگیها خوب هستند، اما نه وقتی که سادگی را قربانی کنند.
4. محدود

در سال 2019 نوتلا یک کمپین تبلیغاتی بزرگ برای کوکیهای جدیدش راه انداخت. با این حال تعداد بسیار کمی محصول نسبت به تقاضای مشتریان را عرضه کرد. مشتریان فروشگاه به فروشگاه برای خرید یک بسته کوکی میرفتند و در شبکههای اجتماعی با غرور از اینکه توانستهاند مزه این کوکی جدید را بچشند تعریف میکردند.
این وضعیت چنان جنونی در هواداران ایجاد کرده بود که سوپرمارکتها محدودیتی برای تعداد بستههای قابل خرید برای هر نفر تعیین کردهاند و حتی برخی افراد پس از خرید کوکیها را به قیمت بالاتر در آمازون میفروختند.
اگرچه نوتلا اعلام نکرد که آنها فقط به عنوان یک نسخه محدود و یا در مقادیر کم در دسترس خواهند بود، مصرف کنندگان برای خرید هر بسته آن تقلا میکردند.
در دسترسبودن ویژه آنها به این معنی بود که بیش از 4.2 میلیون بسته در ماه اول به فروش رسید که سودی در حدود 12 میلیون یورو داشت. به لطف این موفقیت، شرکت توانست تولید خود را دو برابر کند و صد کارمند جدید استخدام کند. گابریله
برای بیان محدود بودن کالا و خدمات خود میتوانید از این قبیل عبارات کمک بگیرید:
- فقط تا پایان امروز
- ویژه آخر هفته
- حراج پایان فصل
- ظرفیت محدود
- فقط 10 تا باقیمانده
- …

5. به دست آورید …
آزمایشی توسط دایره المعارف بریتانیکا انجام شده است که در آن تیتر یک سؤال را با جملهای که با کلمه “به دست آورید” شروع میشد جایگزین کردند. همین تغییر ساده نرخ پاسخ دهی به سؤال را دو برابر افزایش داد.
شاید این موضوع به این دلیل است که “به دست آوردن” یک کلمه عملی است که از نظر روانی خواننده را مسئول میکند و او را برای عمل آماده میکند. دریافت نیز معمولاً با یک سود همراه است.
احتمالاً شما هم مثل من در گذشته گول چنین عناوینی را خوردهاید: در شش هفته به شکمی صاف برسید. با مطالعه کمتر نمرات بهتری بگیرید. پولدار شدن در چهل روز و …
میتوانید از افعال هم خانواده مثل دستیابی، شدن، تبدیل شدن، گرفتن و … استفاده کنید.
6. تضمینی
با وجود تقلبهای فراوان، اصالت از اصلیترین نگرانیهای مشتریان است. با استفاده از کلمات مناسب میتوانید حس امینت را به مشتریان منتقل کنید.
به عنوان مثال، خرید آنلاین لباس میتواند برای بسیاری مشکل ساز باشد. ندیدن تنخور لباس یا جنس پارچه، 35 درصد خریداران آنلاین را از خرید بازمیدارد. با دادن گزینه تضمین بازگشت محصول به خریداران میتوانید میل به خرید را در آنها افزایش دهید.
با قبول این ریسک کوچک، بسیاری از خرده فروشان مد درآمد خود را افزایش دادهاند زیرا مشتریان تمایل بیشتری به پرداخت برای محصولی دارند که به صورت فیزیکی دیده و پوشیدهاند. اگر آن را دوست نداشتند، محصول در شرایط عادی بازگردانده میشود، و هنوز برای فروش آماده است.
با این حال، نکته کلیدی این است که واقعاً بتوانید محصول و خدماتتان را گارانتی کنید. اگر نتایجتان ثابت نشده، از این کلمه استفاده نکنید. شاید در کوتاهمدت کار کند، اما در ادامه به ضررتان تمام میشود.
سایر کلماتی که میتوانید برای ارائه تضمین استفاده کنید: اثبات شده، پرفروشترین، بدون تعهد، بدون ریسک، بدون دردسر، ایمن و … هستند.


7. شما
وقتی در حال نوشتن نسخه فروش یا هر چیزی هستید که قصد متقاعد کردن دیگران را دارد، از زبان دوم شخص استفاده کنید. استفاده از “کلمه شما” با این پیام همراه است که محصول و خدمات شما چه نفعی به شخص مقابل میرساند.
این باعث میشود که گوش خواننده یا شنونده کمی هیجان زده شود و در سطح ناخودآگاه باعث میشود آنها احساس خاص بودن داشته باشند. استفاده از “شما” نوشتار را محاورهای میکند و صدای شما را به سطحی دوستانه میرساند و باعث ایجاد ارتباط میشود.
8. چونکه …
یکی از سناریوهای جالب که در کتاب تأثیر رابرت چیالدینی آورده شده است، این است که عبارات مختلف مورد آزمایش قرار گرفتهاند تا ببینند کدام یک افراد را بیشتر متقاعد میکند تا به کسی اجازه دهند که صف دستگاه کپی را بشکند:
“ببخشید من 5 صفحه دارم. آیا میتوانم از دستگاه زیراکس استفاده کنم؟” – 60 درصد به فرد اجازه میدادند که صف را بشکند.
“من 5 صفحه دارم. آیا میتوانم از دستگاه زیراکس استفاده کنم، چون عجله دارم؟” – 94 درصد به فرد اجازه میدادند که صف را بشکند.
“ببخشید، من 5 صفحه دارم. آیا میتوانم از دستگاه زیراکس استفاده کنم چون باید کپی بگیرم؟” – 93 درصد به فرد اجازه میدادند که صف را بشکند.
توجه داشته باشید که با شنیدن یک «زیرا» و به دنبال آن یک دلیل، تقریباً همه به این نتیجه رسیدند که فرد میتواند در صف جلوی آنها قرار بگیرد. دلایل ارائه شده حتی دلایل قانونی هم نبود. چون باید کپی کنم؟ همه در صف باید کپی میکردند. اصلاً برای همین در صف ایستاده بودند!
نکتهای که باید به خاطر داشت این است که مغز انسان عاشق توضیحات است. ما همیشه باید بدانیم چرا. چرا به آن ویژگی نیاز دارم؟ زیرا به من کمک میکند … را به دست بیاورم.
محصول، ویژگیها و اقداماتی را که میخواهید مردم انجام دهند را با دلایل گره بزنید، و مردم بیشتر مجبور به اقدام خواهند شد.

9. بهترین
کدوم بهتره؟ “چگونه لاستیک پنچر را عوض کنیم” یا “بهترین روش تعویض لاستیک پنچر”.
به این فکر کنید که چند بار چیزی را در گوگل جستجو کردهاید، و در میان نتایج روی تیترهایی مثل “لیست بهترین…” یا “بهترین روش انجام …” کلیک کردهاید.
گویی “بهترین” کلمه مقدسی است که فقط به بزرگان واقعی تعلق میگیرد، بنابراین میتوانید روی هر چیزی که به عنوان بهترین برچسب زده شده است حساب کنید. همه ما میدانیم که این درست نیست، اما بهترین نامیدن چیزی به این معنی است که در مقطعی مقایسهای صورت گرفت و این یکی در صدر قرار گرفته است.
اما لطفاً از این موضوع سوء استفاده نکنید. اگر واقعاً بهترین نیستید، یا نمیتوانید بدون اجبار مردم را وادار کنید که شما را بهترین خطاب کنند، به بهبود کیفیت کارتان ادامه دهید تا واقعاً در کاری که انجام میدهید بهترین باشید. این برچسب را بدون تأیید به خودتان نزنید.
10. در مقایسه با

با رسانههای اجتماعی و تعداد سایتها و وبلاگهای نقد و بررسی که امروزه وجود دارد، عملاً همه قبل از تصمیمگیری مقایسه میکنند.
- فورد در مقابل فراری
- سامسونگ در مقابل شیائومی
- یوگا در مقابل پیلاتس
ما میخواهیم بدانیم بهترین گزینهها کداماند و میخواهیم آنها را در مقایسه با هم ببینیم. از این موضوع به نفع خودتان استفاده کنید و به خوانندگان خود بگویید که کیفیت، سهولت استفاده، قیمت و غیره شما را با رقیب خود مقایسه کنند. حتی با مقایسه خودتان، کار را برای آنها آسان کنید.
وقتی آشکارا تفاوت بین محصول خود و رقبای خود را به آنها نشان میدهید، این کار را از آنها حذف میکنید و مشتریان از این بابت سپاسگزار خواهند بود.
استفاده از تبلیغات گوگل روشی مؤثر برای اینکه به مخاطب اجازه دهد اطلاعات بیشتری درباره شرکت بیاموزد است زیرا این نوع تبلیغات آگاهی از برند را تا 80 درصد افزایش میدهد:
کاسپر یک برند تشک معروف است که توانسته تبلیغات و شناخت قابل توجهی را برای محصولات خود از جمله تشک Hype به دست آورد.
Cocoon ، یک رقیب مستقیم، از تبلیغات مقایسهای در صفحات نتایج موتورهای جستجو برای هدف قرار دادن مخاطبان مورد نظر کاسپر استفاده میکند. این شرکت یک تبلیغ پولی در موتورهای جستجو برای عبارت تشک کاسپر با عنوان «Hype نخرید، Cocoon بخرید و صدها دلار ذخیره کنید» قرار داد.
Cocoon ادعا میکند که رقیبش فقط به خاطر اسم برند Hype طرفدار دارد. اگر یک مصرف کننده کنجکاو روی تبلیغ کلیک کند، متوجه میشود که Cocoon تشکهایی را ارائه میدهد که برای خوابی آرام و مقرون بهصرفهتر هستند با گفتن “هی، ما تجربه خواب بهتری را با هزینه کمتر به شما میدهیم”، Cocoon میتواند بر ارزش محصول برای بازدیدکنندگان تأکید کند.
سخن پایانی
مشتری درآمد هر شرکتی را مشخص میکند، بدون مشتری شما هیچ بازاری نخواهید داشت. با توجه به اهمیت موضوع جذب مشتری در این مقاله تصمیم گرفتیم که بهطور کامل در خصوص روشها و تکنیک های جذب مشتری صحبت کنیم.
امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد، اگر احساس میکنید در خصوص استراتژی های جذب مشتری نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، میتوانید در دوره های آکادمی بازار شرکت کنید.