موفقیت در کسب و کار با 11 تکنیک موثر و کاربردی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۶ مهر, ۱۴۰۱
آخرین بروزرسانی: ۲۳ دی, ۱۴۰۲
موفقیت در کسب و کار

اگر به دنبال استقلال مالی هستید و در عین حال می‌خواهید به افراد جامعه کمک کنید، راه اندازی کسب و کار جدید یا توسعه کسب و کار موجود و ارائه خدمات جدید گزینه ای مناسب است. با اینکار شما می‌توانید برخی از مشکلات افراد را حل کرده و نیازشان را برطرف کنید. اما فراموش نکنید موفقیت در کسب و کار، کار ساده ای نیست و نیاز به پشتکار، سختکوشی و تلاش فراوان دارد.

ممکن است کسب و کارهایی را دیده باشید که بارها شکست خورده و طعم ناامیدی را چشیده باشند. در مقابل افرادی نیز هستند که به راحتی در مسیر موفقیت و رشد قرار گرفته و پیش می‌روند. آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید دلیل این تفاوت چیست؟

مهمترین دلیل این است که این افراد روش های موفقیت در کسب و کار را می‌شناسند و می‌دانند در هر موقعیتی از چه تکنیکی استفاده کنند. آن‌ها همه تکنیک های موفقیت در کسب و کار را با تجربه شخصی و آزمون و خطا بدست نیاورده‌اند بلکه از تجربه سایر افراد و  کسب و کارها استفاده کرده‌اند. بیزینس‌های موفق در هر مرحله‌ای از کار برای توسعه و رونق کسب و کار خود در حال یادگیری هستند و اطلاعات خود را به روز نگه می‌دارند.

روش های موفقیت در کسب و کار شامل مواردی از قبیل تفکر مثبت، مشاوره، نوآوری، برقراری ارتباط، داشتن نظم، یادگیری، سخت کوشی، اشتیاق و انرژی است. این روش‌ها با توجه به تجربه کسب و کارهای بزرگ و موفق در سراسر دنیا به دست آمده و برای اغلب فعالیت‌های تجاری کوچک و بزرگ نتیجه بخش است.

اگر شما هم فکر استارت یک کسب و کار موفق یا توسعه فعالیت خود را دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین روش های موفقیت در کسب و کار و پیشگیری از اشتباه و شکست فعالیت‌های تجاری را با هم مرور کنیم.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

روش های موفقیت در کسب و کار ها و دلایل شکست آن‌ها

برایان هد (Brian Headd) اقتصاددان در مقاله‌ای در سال 2018 آورده است: “در ایالات متحده تقریباً از هر 12 کسب و کار یک کسب و کار جدید و قدیمی هر سال بسته می‌شود. از طرف دیگر، تنها در سال 2020 چهار میلیون کسب و کار در ایالات متحده افتتاح شدند که این بیشترین آمار افتتاح کار در بیش از یک دهه گذشته بوده است.”

بر اساس داده‌های اداره سرشماری ایالات متحده آمریکا (U.S. Census Bureau)، تعداد کسب و کارها تا اوایل سال 2020 با ظهور همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یافت. اما سپس تعداد آنها در اواسط سال 2020 به‌ شدت افزایش یافت و تا سه‌ماهه اول سال 2021 (با تعدیل فصلی) به افزایش ادامه داد.

نرخ راه اندازی و بسته شدن شرکتها

موفقیت یک کسب و کار

دستیابی به موفقیت در یک کسب و کار می‌تواند یک دستاورد بزرگ به‌ حساب بیاید. برای موفقیت در کسب و کار باید فاکتورهای مختلفی را مدنظر قرار دهید.

در دنیای رقابتی امروز، تهدیدهای مختلفی در مسیر کسب و کار شما وجود دارد. برای موفق شدن باید بتوانید بر این موانع غلبه کنید. ما در ادامه این مقاله به عواملی اشاره می‌کنیم که باعث موفقیت در کسب و کار می‌شوند.

پادکست - استراتژیهای مناسب بازار

1. فکر کردن به موفقیت

فکر کردن به موفقیت یکی از مهم‌ترین راه های موفقیت در کسب و کار است. اگر بخواهید به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنید باید آرزوهای بزرگی نیز در سر داشته باشید. هر داستانی از موفقیت با یک آرزوی بزرگ آغاز می‌شود. شما می‌بایست چشم‌اندازهای بزرگ را برای خود متصور باشید این که فردی مشهور و صاحب اعتبار هستید.

باید از آنچه که می‌خواهید بدان برسید تصویری روشن داشته باشید و آن‌قدر آن آرزو را در سر پرورش داده باشید که آن را کاملا احساس کرده و برایتان دست ‌نیافتنی نباشد.

به ‌طور مثال تصور کنید که اگر در کار خود موفق شوید چه تحولی در زندگی فردی و اجتماعی شما ایجاد خواهد شد؟ اگر کسب و کار شما به موفقیت و درآمد بالا برسد شما از چه اعتباری برخوردار خواهید شد؟ تا چه حد به اقتصاد منطقه خود کمک کرده‌اید؟

2. مشاوره مناسب

کسب و کار جدید آن چیزی است که قرار است همه عمر همراه شما شود، سرمایه سال‌ها تلاشتان را به پایش بریزید و در واقع آینده‌تان را بر اساس آن بسازید.

اگر کسی ادعا کند که به‌ تنهایی از همه ریزه‌کاری‌های همه کسب و کارها سر درمی‌آورد به‌ راحتی می‌توانیم آن شعر زمان دبیرستانی بودنمان را برایش بخوانیم که: “آن کس که نداند و نداند که نداند/ در جهل مرکب ابدالدهر بماند”

مشاورهای کسب و کار در راه ایجاد، توسعه و موفقیت کسب و کارتان در کنار شما خواهند بود.

3. روی نقاط قوت خود در کسب و کار تکیه کنید

روی نقاط قوت خود در کسب و کار تکیه کنید

مشاوران کسب و کار میگویند: بگذارید با این امر روبه‌رو شویم شما نمی‌توانید برای همه اطرافیان خود همه چیز باشید. هر کدام از ما نقاط قوت و ضعفی داریم برای آن‌ که بتوانید مفید واقع شوید می‌بایست نقاط قوت خود را شناسایی کنید و روی آن تمرکز بیشتری داشته باشید.

شما زمانی می‌توانید بیشترین موفقیت را به دست آورید که تلاش خود را به سمتی که در آن می‌توانید بهترین باشید هدایت کنید. به طور مثال اگر در فعالیت‌های اقتصادی شما در بازاریابی توانایی بیشتر دارید از آن نهایت بهره را ببرید.

اما در بخش‌هایی از کار که در آن ضعیف هستید کمک بگیرید و از آن ابایی نداشته باشید اما برای تبدیل نقاط ضعف خود به نقاط قوت نیز تلاش کنید و برای آن از تعلیم و آموزش در حین کار بهره ببرید.

4. ایده نوآورانه

همواره برای موفقیت کسب و کارتان یک ایده نوآورانه داشته باشید.

ایده‌های منحصر به‌ فرد در کسب و کار، شما را از سایر کسب و کارها جدا می‌کند. این بدان معناست که ایده کسب‌ و کار شما محصولات و خدماتی را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد که هیچ کسب و کار دیگری مانند آن را ارائه نداده است.

پس ایده نوآورانه در واقع ایده‌ای است که کسی قبل از شما آن را انجام نداده باشد. بسیاری از کسب‌ و کارهای موفق از این روش استفاده می‌کنند و همواره به دنبال راهی برای متمایز بودن هستند.

5. در کسب و کار هیچ گاه به شکست فکر نکنید

“آین رند” در رمان خود به نام “اصل و سرچشمه” می‌نویسد: نه این در طبیعت بشر است و نه موجودیت حیات انسان که کاری را با رها کردن آن آغاز کند.

به عنوان یک کارآفرین و پیش قدم در انجام یک کار شما نیاز دارید که هدف خود را کاملا باور کنید آن زمان است که می‌توانید به آن عمل کنید. شما می‌بایست ایمان و اعتقاد قوی به خود، ایده، نظرات و ظرفیت‌های خود داشته باشید.

باید از سایه تردید عبور کنید و به یقین و اعتماد در کار خود برسید. هر چه قدر میزان ایمان و اعتقاد خود را افزایش دهید، با سرعت بیشتری به اهداف خود دست خواهید یافت.

هرچند که باید در این میان تعادلی وجود داشته باشد. تعادل بین اعتماد به نفس و محاسبه دقیق خطرات کار به جهت دستیابی به هدف بالاتر، کارآفرین موفق کارآفرینی است که خوب می‌تواند محاسبه کند و میزان خطر در کار را کاهش دهد تا به سود بالاتر برسد.

6. اشتیاق و انرژی

برای کارتان انرژی بگذارید. از همه انرژی‌تان برای توسعه کارتان استفاده نمایید. شما الگویی برای کارمندانتان هستید. شما باید انرژی لازم را برای کارتان بگذارید تا به موفقیت برسید.

امرسون (Ralph Waldo Emerson) می‌گوید: “هیچ‌ چیز بزرگی بدون اشتیاق و انرژی به دست نمی‌آید.”

اگر شما نیرو و عطش کافی برای کسب و کارتان نداشته باشید سختی‌های کوچک هم می‌تواند شما را از پا در بیاورد. اما وقتی انرژی و اشتیاق در قلب شما باشد هیچ‌ چیز نمی‌تواند جلوی موفقیت شما را بگیرد.

7. سخت کار کردن

هر کارآفرین و نوآور موفقی به سختی کار کرده است. هیچ کس به این مقام مهم با نشستن و خیره شدن به دیوار نرسیده است. “برایان تریسی” درباره این مطلب چنین گفته است: “شما برای بقاء خود 8 ساعت در روز کار می‌کنید بیش از 8 ساعت هر قدر زمانی که تلاش شما ادامه یابد در جهت موفقیت است.”

اگر از هر فرد موفقی در این زمینه سوال کنید به شما خواهد گفت که در ابتدا شروع کسب و کار خود بیش از شصت ساعت در هفته کار می‌کرده است. سعی کنید در این موقعیت تفریحات و کارهای متفرقه را تا مدتی فراموش کنید تا زمانی که حقیقتا بتوانید روی پای خود بایستید و قامت راست کنید.

در این برهه از زمان حتما یک سفر کوتاه هم می‌تواند برای شما ضرر باشد همان‌گونه که اشاره شد این گونه سخت کار کردن برای شما آسان خواهد بود اگر دیدگاه و ایده‌ای محکم برای اجرا داشته باشید و هدفی روشن که به دنبال آن احساس شور و اشتیاق را در خود حفظ کنید.

8. مرتبا به دنبال راهکارهای جدید از طریق برقراری ارتباطات باشید

مرتبا به دنبال راهکارهای جدید از طریق برقراری ارتباطات باشید

در کسب و کار شما با شرکتی که اداره می‌کنید مورد قضاوت واقع می‌شوید با گروه مدیریتی که دارید سیستم هدایتی که در نظر گرفته‌اید و همچنین استراتژی‌های ارتباط با همکاران‌تان.

کسب و کار هر چه قدر هم که کوچک باشد نیازمند ارتباطات و استفاده از تجارب است. می‌توانید در ملاقات‌هایی که در کسب و کارهای مشترک دارید از افراد با تجربه به طور مثال در پایه‌گذاری بازارهای خود بهره ببرید.

این بسیار مهم است که شما در ارتباط با همکاران فعال خود آن‌هایی را که می‌توانند به شما کمک کنند و برعکس آن‌ها که شما را به عقب می‌خوانند بشناسید برای موفقیت در این زمینه شما همواره نیازمند داشتن مهارت برقراری ارتباط خوب و مناسب می‌باشید و همیشه می‌بایست نسبت به فرصت‌های جدید و امکان گسترش روابط خود هوشیار باشید.

9. اشتیاق به یادگیری

شما حتما نباید مدرک MBA = داشته یا فارغ‌التحصیل دکترا در این زمینه باشید تا موفقیت خود را تضمین کنید. در حقیقت کارآفرینان موفقی را می‌توان دید که حتی در مقطع دانشگاهی نیز تحصیلات خود را به پایان نرسانده‌اند مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از میلیونرهای خود ساخته از هوش متوسط برخوردار بوده‌اند.

با این وجود به همه ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود توجه کرده‌اند و به زندگی اقتصادی مورد نظرشان و اهداف شخصی خود دست‌یافته‌اند زیرا هرگز از یادگرفتن و آموزش دیدن دریغ نکردند.

برای موفقیت شما باید علا‌قه‌مند به سوال کردن باشید کنجکاوی خود را همیشه با خود داشته باشید و همیشه علاقه‌مند به یادگیری بوده و آغوش خود را برای دریافت معلومات بیشتر باز نگه دارید. مسلما این علاقه در دنیای پرسرعت تغییرات تکنولوژی و شیوه‌های کسب و کار بسیار ضروری است.

10. به کار خود نظم دهید

به کار خود نظم دهید

توماس هوکسلی” گفته است: “آنچه را که باید انجام دهید آن زمان که باید انجام شود بدان عمل کنید چه دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید.”

اعتماد به نفس و نظم دادن به خود کلید موفقیت در این مرحله است.

قدرت آرزوها و تمایلات شما را مجبور خواهد کرد که بهای موفقیت خود را بپردازید آنچه را که دیگران دوست ندارند انجام دهند شما انجام دهید، کیلومترها به جلو بتازید و در جنگ تن به تن با خود به تنهایی بجنگید و برنده شوید.

11. ثابت قدم بودن و ایمان راسخ داشتن به کسب و کار

هیچ کس تا به حال نگفته است که دستیابی به موفقیت آسان است. گاهی علی رغم همه سخت‌کوشی‌ها و علایق کار با شکست مواجه می‌شود. اگر به گذشته بسیاری از افراد موفق امروز نگاه کنید می‌بینید که با دارا بودن همه خصوصیاتی که بدان اشاره‌ کرده‌ایم شکست‌هایی در حد ورشکستگی را در کارنامه عملکرد خود دارند اما به سرعت روی پای خود ایستاده‌اند تا آن شکست را سرآغاز شروع کاری بزرگ کنند.

رویکرد شما در صورتی که مبتنی بر ثبات قدم باشد و پذیرش رویارویی با شرایط مختلفی که گاهی ناامیدکننده است موفقیت نیز می‌تواند از آن شما باشد. این را باید بیاموزید که بعد از هر شکست و زمین خوردنی با قدرت هر چه تمام‌تر از جا برخیزید و کار را از سر بگیرید.

استواری شما در میزان اعتماد و باوری که به خود دارید نهفته است. به خاطر بسپارید که اگر ثابت قدم و استوار باشید هیچ چیز شما را نمی‌تواند متوقف کند.

استاد احمد محمدی
این نگرش شماست که موفقیت کسب و کار شما را تعیین می کند نه استعداد شما.
دکتر احمد محمدی

دلایل شکست کسب و کارها

دلایل بی‌شماری وجود دارد که می‌تواند باعث شکست یک کسب و کار گردد. اما بر اساس پژوهش‌ها، شماری از این دلایل بسیار رایج هستند. در ادامه این مقاله، به برخی از این دلایل اشاره می‌کنیم.

1. بی‌تجربگی و دوری از مشاوران خبره

بسیاری از کسب و کارها در شروع کارشان، تجربه ندارند و از بازار هدف چیزی نمی‌دانند. همین مسئله باعث می‌گردد که در همان ابتدای مسیر شکست بخورند.

برای این منظور، بهترین راه این است که از یک مشاور کسب و کار کمک بگیرند.

2. بی توجهی به مشتری

به‌ خاطر داشته باشید که برای موفقیت در کسب و کارتان همواره باید به مشتری توجه داشته باشید. بدون شک آن کسب و کارهایی که نیازهای مشتریان را در اولویت قرار می‌دهند، خیلی زود پیشرفت کرده و همواره مشتریان وفاداری دارند.

زمانی که رفتار شما یا کارمندانتان با مشتریان درست نباشد، باعث می‌گردد که آنها به سمت رقبایتان کشیده شوند. عدم توجه به مشتری بسیاری از کسب و کارها را نابود کرده است.

بیشتر بخوانید: افزایش وفاداری مشتری با 10 روش فوق العاده!

3. بی اهمیت بودن به حساب‌ها

برای موفقیت در کسب و کار باید حساب و کتابتان دقیق باشد. خیلی از کسب و کارها نمی‌دانند که میزان فروششان در روز چقدر است. یا وقتی یک روز سود می‌کنند به فکر فردا نیستند و همواره بازار را به یک‌شکل می‌بینند. اگر قصد دارید در کسب و کارتان موفق شوید همواره حسابتان دقیق باشد.

4. نبود یا اشتباه در انتخاب استراتژی بازاریابی

تا زمانی که از یک استراتژی بازاریابی مناسب استفاده نکنید مشتری به سمت کسب و کار شما نخواهد آمد. وجود یک برنامه استراتژی بازاریابی یکی از نشانه‌های موفقیت کسب و کار شما به‌ حساب می‌آید.

بازاریابی شامل همه چیز می‌شود، از یافتن مشتریان تا فروش بیشتر و ارائه خدمات پس از فروش؛ بنابراین، اگر در آغاز راه برای راه‌اندازی یک کسب و کار هستید، برای موفقیت در این مسیر حتماً از استراتژی‌های بازاریابی غافل نشوید.

5. سرویس‌دهی ضعیف به مشتریان

سرویس دهی ضعیف به مشتریان

یکی دیگر از دلایل شکست برخی کسب و کارها سرویس‌دهی ضعیف به مشتریان است. باتوجه‌ به اینکه کسب و کارها جدید همین‌طور یک‌شبه مانند قارچ رشد می‌کنند، قیمت و محصول برای متمایزکردن شما از رقبا کافی نیست.

همواره به رفتار خود با مشتریان دقت کنید. روی آموزش تیم خدمات به مشتریان خود و کارمندانتان کار کنید و همواره سعی کنید که مشتریان خود را راضی و خوشحال نگه دارید. این فاکتور تأثیر بسزایی در موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت. کسب و کارهایی که این فاکتور را نادیده می‌گیرند، اغلب دچار شکست می‌گردند.

6. به‌کارگیری افراد اشتباه

موفق‌ترین صاحبان مشاغل و کارآفرینان می‌دانند که باید کارمندان باهوشی داشته باشند. اگر تصمیم دارید کسب و کار خود را گسترش دهید، به یک تیم قوی نیاز دارید تا به شما در انجام کارهای عالی کمک کند.

تنها راه برای انجام این کار، استخدام بهترین افراد است. از این‌رو، اگر می‌خواهید در شروع کسب و کارتان موفق شوید، حتماً کارمندانتان را به‌ درستی انتخاب نمایید و منابع انسانی را اولویت خود قرار دهید.

7. قیمت‌گذاری نادرست

اگر شما برای محصولات یا خدماتتان قیمت خیلی بالایی را در نظر بگیرید، در واقع مشتریانتان را محدود می‌کنید. اگر مشتریانتان کم شوند باعث می‌شود که شما درآمد کافی برای اداره کسب و کارتان نداشته باشید.

8. عدم انتخاب مکان مناسب

شما باید برای کسب و کارتان یک مکان مناسب را در نظر بگیرید. زمانی که شما همه فاکتورها را رعایت کرده باشید اما مکان مناسبی را برای کسب و کارتان انتخاب نکرده باشید، شکست خواهید خورد.

برای مثال، راه‌اندازی یک مزون مانتو در یک محله بومی با شکست مواجه خواهد شد؛ بنابراین، کسب و کارتان را در جایی سرمایه‌گذاری نمایید که به خدمات شما نیاز داشته باشند.

9. عدم تمرکز

برای موفقیت در کسب و کار باید تمرکز لازم را داشته باشید. زمانی که شما روی کارتان تمرکز نکنید از مسیر اصلی خارج خواهید شد. همواره مسائل مربوط به کسب و کارتان باید برای شما در اولویت باشد و فکر ذکرتان را در مسیر پیشرفت کسب و کارتان قرار دهید.

در مسیر برای رسیدن به موفقیت همواره روی خودتان حساب کنید و کارها را به دیگران محول نکنید. فردی که مشغله ذهنی زیادی دارد نمی‌تواند در توسعه کسب و کار خود موفق شود.

10. رقابت خیلی زیاد

توجه داشته باشید که  چه نوع کسب و کاری را قصد دارید که راه‌اندازی نمایید. برای یک سری از کسب و کارها بازار از قبل اشباع شده است. به‌ عبارت‌ دیگر، تعداد بیش از اندازه‌ای از آن کسب و کار وجود دارد. در چنین حالتی رقابت برای شما بسیار دشوار می‌گردد و شما وارد یک نبرد سخت می‌شوید. طبیعتاً در چنین حالتی، احتمال موفقیت شما به طور قابل‌توجهی کاهش می یابد.

اینفوگرافی مراحل شروع یک کسب و کار

کلام آخر

در این مقاله به بررسی روش های موفقیت در کسب و کار پرداختیم و فاکتورهای کلیدی که صاحبان کسب و کارها برای رسیدن به موفقیت و رشد فعالیت‌های خود باید مد نظر قرار دهند را معرفی کردیم. همچنین مهمترین دلایل شکست کسب و کار ها را مورد بررسی قرار داده و به شما گفتیم برای سرپا نگه داشتن بیزینس خود چه کارهایی را نباید انجام دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده مورد استفاده‌تان قرار گرفته باشد. آکادمی بازار برای شما آرزوی موفقیت دارد.

5/5 - (29 امتیاز)

سوالات متداول

بسیاری از کسب و کارهای جدید، دانش و تجربه لازم را برای شروع کار ندارند، از این رو عدم کمک گرفتن از مشاور کسب و کار عمده ترین دلیل شکست برخی از کسب و کارها است.
اشتیاق، ایده‌های نو و استفاده از مشاوران حرفه‌ای و متخصص می‌توانند برگ برنده شما در این میدان بزرگ رقابتی باشند.
بله. کارمندان تأثیر مستقیمی در موفقیت یک کسب و کار دارند. از این‌رو از همان ابتدا به کارمندانتان آموزش دهید که چگونه با مشتریان رفتار کنند.

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

6 پاسخ

  1. سلام استاد عزیز. من سهامدار و مدیر واحد فروش یک شرکت هستم که تا کنون طبق انتظارات و پیش بینی ها به موفقیت نرسیده ایم. طبق بررسی هایی که ما با سایر همکاران رده بالا انجام دادیم مهمترین دلیل شکستمان تا اینجا را استراتژی های نامناسب مدیرعامل برای همه ی زمینه های شرکت مثل قیمتگذاری، فروش و تولید محصول و… تشخیص داده ایم. ایشان سهامدار اصلی شرکت هم هستند. بارها این موضوع به ایشان تذکر داده شده است اما متاسفانه گوششان بدهکار نیست و مرغشان یک پا دارد. بنظر شما با چه راهکار و روشی میتوانیم این مشکل را رفع کنیم؟ اگر استعفا دهیم تمامی زحمتان به باد می رود و….

    1. سلام! متأسفانه از طریق متن نمی‌توانم به شما تضمینی در راه‌حل دادن این موقعیت بدهم، اما برخی ایده‌ها و راهنمایی‌ها ممکن است به شما کمک کننده باشند:

      ارتباط موثر:

      تلاش کنید ارتباط خود را با مدیرعامل بهبود دهید. ممکن است از راه‌های مختلف مثل جلسات مشترک، نشست‌های خصوصی یا مکاتبات نوشتاری استفاده کنید.
      تبیین مسائل:

      به صورت صادقانه و با ارائه دلایل و شواهد، مسائل مربوط به استراتژی و مسائل عملیاتی شرکت را با مدیرعامل به اشتراک بگذارید.
      پیشنهاد راه‌حل‌ها:

      پس از تبیین مسائل، پیشنهاد راه‌حل‌های ممکن برای هر یک از مشکلات ارائه دهید.
      تأکید بر نقاط قوت:

      به طور مثبت به نقاط قوت و توانمندی‌های شرکت اشاره کنید و نشان دهید چگونه با تغییرات ممکن است بهبود پیدا کنیم.
      همکاری با سایر سهامداران:

      اگر سایر سهامداران نیز نگرانی‌های مشابهی دارند، امکان همکاری با آن‌ها را در نظر بگیرید. اتحاد درخواست تغییرات مهم می‌تواند قدرت تأثیر شما را افزایش دهد.
      کسب حمایت مالی:

      اگر ممکن است، با سهامداران دیگر حمایت مالی برای پروژه‌ها و تغییرات مطرح کنید.
      مشاوره خارجی:

      در نظر گرفتن مشاوره از افراد خارجی و متخصصان در زمینه مدیریت و استراتژی ممکن است به شما کمک کند تا دیدگاه جدیدی پیدا کنید.
      در نهایت، درصورتی که همکاری مثبت ممکن نباشد و اوضاع بهبود نیابد، لازم است از راهکارهایی که ممکن است به جلب توجه یا تغییر در مدیریت منجر شوند، استفاده کنید. این ممکن است شامل تغییرات در ترکیب مدیریت، جلب مشاور مدیریتی جدید، یا حتی تغییرات در ساختار سهام شرکت

  2. سلام. شرکت تولیدی ما انطور که انتظار داشتیم به سوددهی و درامد نرسیده. میخواستم بدانم استاد محمدی امکان این را دارند که به عنوان مشاور کسب و کار با مجموعه ما همکاری کنند؟ ما در زمینه تولید مبلمان فعالیت میکنیم. از طریق ایمیل میتوانید با ما ارتباط بگیرید. ممنون از شما.

  3. ای اقا! توی ایران داشتن پارتی و پول تنها دلیل موفق شدن هر کاریه. این چیزایی که شما نوشتین خوبه اما واسه جاهاییه که به کار و تلاش و استعداد ادمها اهمیت میدهند.

  4. من از سال 95 تا 99 توی تهران شرکت باربری با درامد خوب داشتم اما انتخاب شریک اشتباه و رقابت زیادی که توی این کار بود باعث شد شکست بخوریم و تعطیل کنیم. ای کاش یکی بود که راهنماییمون میکرد. حیف…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی