استراتژی تولید محتوا
اگر استراتژی تولید محتوا ویژه شما محتوایی جذاب نداشته باشد، تمامی تلاشهای شما در این زمینه، بیهوده خواهد بود و در نهایت به جذب مشتری با تولید محتوا منتهی نخواهد شد.
همیشه میتوانید استاتوس خود را آپدیت کنید یا رضایت موتورهای جستجوی گوگل را کسب کنید، اما بدون تولید محتوای با کیفیت که بتواند با مشتریان شما ارتباط برقرار کند، نتیجهای حاصل نمیشود.
بهترین استراتژی تولید محتوا برای یک کارآفرین
بهترین استراتژی تولید محتوا برای یک کارآفرین، یعنی همان استراتژی که کسب و کار شما را هدایت کرده و مشتریان را جذب میکند، در واقع بسیار آسان است.
برای جذب مشتری با تولید محتوا و با کمک دوره مشتری مداری آکادمی بازار، محتوای شما باید مرتبط، منسجم و پر قدرت باشد و به طور مستقیم با خواستههای مشتریان شما در ارتباط باشد.
کارآفرینانی که بهترین استراتژیهای محتوا را مورد استفاده قرار میدهند، از مرتبط بودن محتوا و توانایی آن در برقراری تعامل با مخاطبان مطمئن میشوند.
3 تکنیک برای جذب مشتری با تولید محتوا
با آکادمی بازار همراه باشید، در ادامه 3 تکنیک برای جذب مشتری با تولید محتوا را معرفی میکنیم.
1. حل مشکلات مشتری از شیوه های جذب مشتری با تولید محتوا است
این مسئله به عنوان فاکتور برطرفکننده مشکل مطرح میشود اگر محتوای شما این فاکتور را داشته باشد، با ارزش خواهد بود در غیر این صورت باید تلاش خود را افزایش دهید تا به جذب مشتری با تولید محتوا برسید.
شاید از نظر آنها، ارزش به معنای سرگرمی باشد، اما در بیشتر اوقات، آنها ارزش را در چهاچوب یک دانش مفید و موثر میشناسند. به خصوص دانش و اطلاعاتی که مشکلاتی در زمینه کسب و کار آنها حل کند.
محتوای شما باید به شکلی طراحی شود که چیزی که مشتریان به دنبال آن هستند را برایشان مهیا کند؛ دانشی که در مورد برطرف کردن چالشهای زمینه کسب وکار آنها باشد. تصور میکنیم که شما یک مشاور فروش هستید.
اگر بیشتر مشتریان شما برای برقراری یک تماس با مشکل رو به رو میشوند، حرکت خردمندانه این است که محتوایی را در راستای آموزش چگونگی برقراری یک تماس مناسب برای آنها ترتیب دهید.
به این صورت، محتوایی را نوشتهاید که مشتریان بالقوه ایده آل شما را به خود جذب میکند و در عین حال، به عنوان یک متخصص در زمینه چالشهایی که مشتریان با آن مواجه هستند، شناخته میشوید.
اگر همه محتواهای شما به همین صورت تهیه شده باشند و در هر کدام از آنها، به حل یک مشکل خاص از مشتریان پرداخته شود، مزیتی که حاصل میشود، دو طرفه خواهد بود.
در قدم اول، محتوای شما موجب میشود که به عنوان یک فرد معتبر و رهبر خوب در عرصه فعالیتی خود شناخته شوید و دوم اینکه خوانندهها به توصیههای شما اعتماد خواهند کرد و در نتیجه، احتمال اینکه با شما همکاری کنند، بیشتر خواهد شد.
2. از لحن آسان تری استفاده کنید و از نوشتار رسمی بپرهیزید
مشتریها تمایل دارند متنهایی را مطالعه کنند که مشکلی را از آنها حل کند؛ اما اگر از لحن خوبی استفاده نکنید، حتی اگر محتوا مفید و موثری را تولید کرده باشید، با استقبال خوبی روبه رو نخواهید شد.
اکثر کارآفرینان برای نوشتن محتوای خود از لحن رسمی، خشک و پر مدعا استفاده میکنند. پر مدعایی ابزاری است که تحت هیچ شرایطی نباید از آن استفاده کنید. این کار نه تنها باعث ایجاد مشکل در تعامل میشود، بلکه مشتریان را با شما غریبه میکند و جذب مشتری با تولید محتوا میسر نخواهد شد.
اگر لحنی دوستانه و محاورهای را به کار بگیرید، برای مشتریان پسندیدهتر خواهد بود. این دقیقا همان کاری است که کسب و کارهای خوب باید استفاده کنند. رسمی نوشتن، یکی از بدترین اشکالات را در نوشتن محتوا ایجاد میکند. آنها برای اینکه حرفهایتر به نظر برسند، در نهایت با محتوایی کار را به اتمام میرسانند که نمیتواند هیچ ارتباطی را با مخاطب خود برقرار کند.
شما باید نکات زیر را در نوشتن متن محاورهای مد نظر قرار دهید تا در جذب مشتری با تولید محتوا موفق شوید:
بعد از نوشتن متن محتوا، بار دیگر آن را از نگاه یک مخاطب بخوانید. آیا فهم این مطلب برای همه افراد با هر میزان تحصیلات، مناسب است؟ استفاده از علائم نگارشی مانند ویرگول، نقطه ویرگول، نقطه، علامت سوال و غیره، درک مطلب را راحتتر میکند. آنها را در محل مناسب مورداستفاده قرار دهید.
میتوانید از «ضمیر من» استفاده کنید، به دلیل این که با این کار در واقع تجربیات شخصی را ارائه میدهید و از تکنیک داستان سرایی استفاده کردهاید.
3. ایده هایی که قابلیت اجرا کردن را دارند در اختیار مخاطبان خود قرار دهید
حالا وقت آن رسیده است که محتواهای کاربردی را برای مشتریان خود تولید کنید. این تنها مدلی از محتوا است که امکان حساب کردن روی آن به عنوان تجارت واقعی وجود دارد.
این رویکرد به شکل چشمگیری موجب افزایش کیفیت محتوا شده، تعامل با مخاطب هدف را عمیقتر و به جذب مشتری با تولید محتوا منتی میشود. مشتریان خود را توجیه کنید که دقیقا باید چه کاری را انجام دهند، پس از اینکه چنین رویکردی را در تولید محتوای خود در پیش گرفتند، تنها کافی است که به تماشای نتایج آن بنشینید.
در ابتدا باید بدانید که مشتریان، به دنبال دستیابی به چه نتایجی هستند، سپس باید توصیههای کاربردی و قابل اجرایی را ارائه دهید که به آسانی بتوانند از آنها استفاده کنند.
محتوایی که خواننده را به برداشتن قدمهای مورد نظر ترغیب کند، قدرتمندترین محتوای تولید شده است؛ به این علت که اگر خوانندهها، ایده شما را در کسب و کارشان مورد استفاده قرار دهند و شاهد نتایج خوب آن باشند این احتمال وجود دارد که در آینده به شما رجوع کنند و همکاری خود را با شما شروع کنند.
اهمیتی ندارد که در چه زمینهای فعالیت میکنید، جذب مشتری با تولید محتوا، برای موفقیت استراتژیهای فروش بسیار مهم است. این سه تکنیک را به کار بگیرید و شاهد جذب مشتریان باشید.
جذب مشتری با تولید محتوا کلید اصلی موفقیت در هر کسب و کار آنلاین است
با این که گاهی اوقات در بازههای زمانی خاص، محتوای تولیدی جذابیت خود را برای مخاطبین از دست داده است اما طبیعت پویای فضای مجازی و نیز نحوه رفتار کاربران بار دیگر آن را به ابزاری ترغیب کننده برای جذب مشتری تبدیل کرده است.
صاحبان کسب و کار جهت پیشرفت به سوی اهدافشان باید به طور کامل با اصول جذب مشتری از طریق تولید محتوا آشنا شوند؛ بنابراین همواره اطلاعات خود را بروز کنید و بهترین استراتژی محتوایی را پیاده سازی کنید تا کسب و کارتان به موفقیت دست پیدا کند.
4 پاسخ
سلام شما برای بازاریابی و فروش پکیج آموزشی دارید؟
من کار محتوا رو دوست دارم و یه مقدار دست به قلم هم دارم اگر کسی دوست داشت میتونم کار کنم براش
متاسفانه الان اکثر وبلاگ و سایت ها مطالبشون کپی از همدیگه ست!
بله دقیقا کسی زحمت نمیده به خودش که مطالعه کنه و یک مطلب به درد بخور منتشر کنه