افزایش درآمد را با ارتقای شغلی خود ممکن سازید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰

داشتن درآمد و افزایش درآمد از جمله خواسته‌های هر فرد شاغلی است. ارتقای شغلی یکی از راه‌های افزایش درآمد است. با چند تکنیک یاد می‌گیرید که چگونه در شغل‌تان پیشرفت کنید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

افزایش درآمد

شغل شما چیست و چه خدمتی به جامعه ارائه می‌دهید؟ چگونه می‌توانیم درآمد خودمان را دو تا سه برابر کنیم؟ آیا کارمند هستید و از کار خود خسته شده‌اید و باور دارید که شغل‌تان برای شما بسیار خسته کننده است؟ آیا احساس می‌کنید حقوق‌تان نسبت به میزان کارتان کمتر از مقداری است که باید باشد؟ آیا منتظر افزایش درآمد هستید اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد؟

اگر جواب‌تان به این سوالات مثبت است، همین جا دست نگه دارید! شما به یک ارتقای شغلی نیاز دارید! ارتقای شغلی می‌تواند مناسب‌ترین راه حل برای این مشکل باشد. ارتقای شغلی می‌تواند یکی از روش‌های بسیار مناسب افزایش درآمد در حوزه کاری‌تان باشد.

چهار کلید اصلی رسیدن به افزایش درآمد چیست؟ در ادامه راهکارهایی داده می‌شوند که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید رتبه شغلی خود را در هر زمینه‌ای که کار می‌کنید ارتقا دهید.

۱. مسئولیت‌های جدیدی را بر عهده بگیرید

اگر به خوبی از پس مسئولیت‌های خودتان بر می‌آیید و بدون هیچ مشکلی آن‌ها را انجام می‌دهید، به دنبال مسئولیت‌های دیگری که قادر به انجام‌شان هستید نیز بروید. به‌دنبال آن کارهایی باشید که روند فعالیت‌های شرکت را آسان‌تر می‌کنند. مسئولیت‌پذیری و قبول مسئولیت بیشتر در خانه و در محل کار را یاد بگیرید.

استاد احمد محمدی
اگر از شغلت، درآمدت و زندگیت راضی نیستی، باید روی افکار و عادت‌هایت تمرکز کنی که تغییرشان دهی.
استاد احمد محمدی

از کمک به همکاران‌تان دریغ نکنید. هر چه به رشد شرکت‌تان کمک کنید، بیشتر مورد توجه رئیس‌تان قرار می گیرید. هیچ‌وقت کارتان را فقط به وظایف خود در شرکت محدود نکنید؛ اما وظایف اصلی‌تان را در اولویت قرار دهید.

۲. برای افزایش درآمد ارتباطات‌تان را گسترش دهید

این مورد از مهم‌ترین فاکتورهایی است که اگر درست انجام شود کمک بسیار زیادی را به شما می‌کند. سعی کنید با افرادی که پست‌های نسبتا مهم‌تری در محل کارتان دارند و رابطه نزدیکی با رئیس‌تان دارند آشنا شوید. تکنیک‌هایی که در داشتن ارتباط موثر با دیگران به کمک‌تان می‌آیند را فرا بگیرید.

اگر کمکی از دست‌تان بر می‌آید برای‌شان انجام دهید و روابط‌تان را با آن‌ها قوی‌تر کنید. کاهش تنش‌های کاری با برقراری روابط دوستانه با همکاران امکان پذیر است. هرچند این روابط دوستانه را در محل کار باید با سایر همکاران‌تان نیز داشته باشید اما افراد مهم را در بالای لیست‌تان قرار دهید. این افراد حتما به روشی کمک‌های شما جبران می‌کنند. شاید یکی از این روش‌ها معرفی شما به رئیس به عنوان فردی نمونه برای یک پست مهم باشد.

۳. به موقع به سر کار بروید

تحقیقات نشان داده است که هنگامی که شما در زمانی که قول داده‌اید کاری را انجام می‌دهید پایه‌های اعتماد بین شما و فرد مقابل‌تان بسیار قوی‌تر می‌شوند. رئیس شما زمانی پست شما را ارتقا می‌دهد که بتواند به شما اعتماد کند. شما با وقت شناس بودن نشان می‌دهید که مسئولیت پذیر و به کارتان پایبند هستید.

این ویژگی‌ها به جذب اعتماد رئیس‌تان کمک شایانی می‌کند. پس اگر به دنبال افزایش درآمد هستید بهانه‌ها را کنار بگذارید و به موقع در محل کارتان حاضر شوید. با این روش بهانه‌ها را کنار گذاشته و از زمان‌تان بیشترین بهره را ببرید.

۴. از رئیس‌تان درخواست ارتقای شغلی کنید

 

اگر واقعا موقعیت داشتن مقام شغلی بالاتری را دارید و به خودتان از این بابت اطمینان دارید پس از رئیس‌تان درخواست کنید. تا زمانی که این اشتیاق را از خودتان نشان ندهید رئیس‌تان متوجه نمی‌شود. شاید رئیس‌تان بپندارد که شما از داشتن این شغل راضی هستید و توانایی انجام کارهای مهم‌تری را ندارید.

در واقع بدون در نظر گرفتن عوامل بیرونی که می‌توانند در این راه به شما کمک کنند، خودتان نیز باید برای داشتن آنچه که می‌خواهید تلاش کنید. پس شجاعت به خرج دهید و از رئیس‌تان درخواست ارتقای پست خود را کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
افزایش درآمد با تغییر نگاه و نگرش

افزایش درآمد از آن دسته نتایجی است که هر کارمند و یا فرد شاغلی به دنبال آن است. بسیاری از افراد توانایی انجام کارهای بزرگتر و مهم‌تری را نسبت به شغل خودشان دارند اما شرایط شغلی‌شان به نحوی است که امکان ارتقای شغلی و افزایش درآمد را ندارند در نتیجه در همان پست خود باقی می‌مانند و هیچ پیشرفتی نمی‌کنند.

از آن‌جایی که این عامل برای بسیاری از افراد یک هدف محسوب می‌شود، مهارت‌هایی وجود دارند که با یادگیری آن‌ها می‌توانید در راه رسیدن به هدف‌تان گام بردارید. در این زمینه پیشنهاد آکادمی بازار بسته آموزشی: چگونه به اهداف خود برسیم؟ است که می‌توانید با استفاده از راهکارهای مطمئن و کاربردی آن در جهت رشد و توسعه فردی خود و دستیابی به موفقیت و اهداف‌تان گام بردارید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی