روابط خود با همکاران جنس مخالف را با رعایت این اصول مدیریت نمایید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۸ دی, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
همکاران جنس مخالف
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

بخشی از ذهن ما همواره به تحلیل روابط اشخاص با یکدیگر از جمله روابط خود شخص با دیگران خصوصاً همکاران جنس مخالف می پردازد. در دنیای حرفه ای امروزی روابط ما با همکاران جنس مخالف بیشتر شده اند. ما سعی داریم تا با مدیریت رابطه خود در مورد نحوه رفتار با همکاران جنس مخالف در محیط کاری و شناخت روحیات و طرز تفکر آن ها در جهت کنترل رابطه صحیح خود با همکاران جنس مخالف در محیط کاری خود، گام مثبتی برداریم و باید با رعایت مجموعه ای از اصول و چهارچوب ها چنین روابطی را بهبود ببخشیم.

مزیت مطالعه این مقاله :

پس از مطالعه این مقاله، شما می توانید با رعایت اصول و چهارچوب های ذکر شده، رابطه خود با همکاران جنس مخالف را در محیط کار مدیریت و کنترل نمایید. هنگامی که چنین چهارچوب هایی را برای روابط خود با همکاران جنس مخالف خود تعیین نماییم، می توانیم با آن ها روابط کاری سالمی برقرار نماییم و از هر نوع تنش و حاشیه احتمالی به دور باشیم. به این ترتیب حتی می توانیم با بهره گیری صحیح از این روابط در راستای موفقیت شغلی خود و همکاران حرکت نماییم.

1- برای رفع مشکلات کاری با یکدیگر گفت و گو نمایید

بهتر است هنگام بروز مشکلات در محیط کار با یکدیگر چه جنس مخالف و چه هم جنس به گفت و گو بپردازید. با این گفت و گوها شما می توانید با روحیات و طرز تفکر همکاران جنس مخالف خود نیز آشنا شوید. هر چقدر همکاران جنس مخالف خود را بیشتر بشناسید بهتر می توانید روابط خود را با آنان مدیریت نمایید. هنگام گفت و گو می توانید به میزان اعتماد به نفس و سایر ویژگی های شخصیتی افراد پی ببرید که این امر به شما در انتخاب نوع ارتباط خود با دیگران کمک می نماید.

2- در مورد مشکلات شخصی خود با همکاران جنس مخالف خود صحبت نکنید

هیچ گاه از مشکلات شخصی خود با همکاران جنس مخالف صحبت نکنید. افراد ممکن است چه دانسته و چه ندانسته اقدام به ارائه اطلاعاتی از زندگی شخصی خود در محیط کاری نمایند. باید بگوئیم که تا جایی که ممکن است، از این عادت بد خودداری کنید و هرگز راجع به مشکلات زندگی شخصی خود در محیط کاری به ویژه به همکاران جنس مخالف اطلاعاتی ندهید چرا که احتمال دارد افرادی در محیط کار به قصد سوء استفاده از این اطلاعات به شما صدمه بزنند و حتی از پیشرفت شغلی شما جلوگیری کنند و به این ترتیب امنیت شغلی شما را در معرض خطر قرار دهند.

3- میزان ارتباط با همکاران جنس مخالف خود را در خارج از محیط کار به صفر برسانید

از رفتن به محیط هایی غیر از محیط کاری با همکاران جنس مخالف بپرهیزید و تا حد امکان قرارهای کاری خود را در همان اداره یا شرکت خود ترتیب دهید. حتی میزان تماس هایی مانند پیام ، ایمیل را تا جایی که می توانید کاهش دهید و جز در موضوعات کاری، در تماس های مذکور به موضوعات دیگری نپردازید. رعایت این چهارچوب تا حد بسیار زیادی می تواند به شما کمک نماید که با همکاران جنس مخالف خود تنها رابطه کاری و سالم داشته باشید.

4- برخورد قاطع با رفتارهای نامتعارف همکاران جنس مخالف

ممکن است به هنگام کار با همکاران جنس مخالف خود با یک سری برخوردها و رفتارهای نامناسب و حتی آزار دهنده مواجه شوید، که ممکن است همکار شما خواسته یا ناخواسته چنین رفتارهایی را در محیط کار یا حتی خارج از آن در مقابل شما بروز دهد. در چنین مواردی بهتر است به طور قاطعانه با او این قضیه را مطرح کنید و ناراحتی خود را نشان دهید. و بهتر است این گونه برخوردها به دور از چشم سایر همکاران انجام شود تا شأن همکار خود را در مقابل دیگران حفظ نمائید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چگونه ارتباطات اجتماعی خوبی برقرار کنیم؟

نتیجه گیری: 

علاوه بر این که لازم است در محیط کاری، با همکاران خود به طور کلی به منظور همکاری یا رفع مشکلات کاری گفت و گو و تبادل نظر نمائیم؛ باید توجه داشته باشیم که این عمل را به سایر جنبه هایی مانند طرح مشکلات شخصی در محیط کاری یا حتی صحبت راجع به مسائل کاری در خارج از محیط اداری سرایت ندهیم. در واقع، ما به کمک مجموعه ای از اصول و چهارچوب می توانیم روابط خود با همکاران جنس مخالف را کنترل و مدیریت نمائیم و البته در راستای موفقیت شغلی خود به بهترین شکل از آن بهره ببریم.

  • تا چه اندازه با اصول و چهارچوب های فوق موافقید؟
  • آیا اصول دیگری می شناسید که مربوط به روابط کاری با همکاران جنس مخالف شود؟
  • خود شما تا چه حدی در روابط خود با همکاران جنس مخالف اصول فوق را رعایت می کنید؟

لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر علاقمندان در میان بگذارید

بسیار ضروری است که به هنگام رفتار با همکاران آقا و خانم تفاوت قائل شویم و سعی نماییم اصول و چهارچوب های فوق را رعایت نماییم تا بتوانیم با کمال آرامش در جهت پیشرفت و موفقیت شغلی خود قدم برداریم. اما یک موضوع بسیار مهم اینجا وجود دارد که نباید از آن غافل شویم. ما باید بتوانیم افکار منفی و سمی را از ذهن خود دور نماییم و به ذهن خود اجازه ندهیم که هر کجا که نباید برود، برود! ما باید علاوه بر رعایت یک سری اصول و چهارچوب در راستای بهبود روابط محترمانه با همکاران و همچنین سالم سازی محیط کاری، به افکار و ذهن خود نیز سمت و سو دهیم و اجازه ندهیم افکار منفی و مخرب و یا حتی تعدادی از عادات بد ما موجبات ناراحتی و دلخوری همکارانمان چه خانم ها و چه آقایان را فراهم آورد. 

بنا به دلیل فوق و بسیاری دلایل دیگر یادگیری کنترل ذهن و افکار و در نهایت ایجاد عادات خوب و شخصیت والا بسیار مهم است، از این رو آکادمی بازار جهت کمک به تسریع پیشرفت شما در زمینه های مدنظرتان اقدام به تولید محصولی به نام «معجزه قدرت ذهن» نموده است. شما می توانید با شرکت در این دوره غیر حضوری علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه خود، نکات و مهارت های لازم جهت موفقیت در زندگی شخصی و شغلی خود را بیاموزید. با به کارگیری این آموزه ها در زندگی خود قادر خواهید گشت ذهن، افکار و در نهایت شرایط زندگی خود را تا حد بسیار زیادی به کنترل خود در آورید و تحولات بسیار بزرگی را در میزان درآمد، ارتباطات با سایرین، اداره پربازده کسب و کار خود و همچنین فراهم ساختن یک زندگی شاد برای خانواده خود ایجاد نمایید و شاهد معجزات بزرگ ذهن قدرتمند خود باشید. 

دوره آموزشی غیر حضوری «معجزه قدرت ذهن»

5/5 - (4 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی