کتاب “بنویس تا اتفاق بیفتد” نوشته هنریت کلاوسر

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۳۰ آبان, ۱۴۰۱
کتاب "بنویس تا اتفاق بیفتد" نوشته هنریت کلاوسر

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد با عنوان فرعی بدانید چه می‌خواهید و به دستش بیاورید، اثر دکتر هنریت کلاوسر، یک کتاب بسیار عالی درباره نوشتن و خلق کردن است. خانم هنریت کلاوسر در دانشگاه‌های مختلفی مانند واشنگتن، سیاتل، کالیفرنیا، کانادا و … درس داده است.

او سمینارهای زیادی درباره روانشناسی و روانکاوی برگزار کرده است. کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد در 20 فصل نوشته شده است که در هرکدام از فصل‌ها نویسنده زندگی یک فرد یا افرادی را بررسی می‌کند.

آن فرد یا افراد در این کتاب از راه نوشتن به خواسته‌ها و رویاهای خود رسیده‌اند و به موفقیت دست پیدا کرده‌اند. برای هرکسی این نوشتن به شکلی جواب داده است. در ادامه به معرفی بیشتر کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد می‌پردازیم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

گفته های نویسنده در ابتدای کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

در کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد آمده برخی دفتر خاطرات دارند؛ بعضی‌ها افکار خود را روی دستمال، پشت پاکت‌‌های نامه، تکه کاغذهای بریده شده از یک دفتر یا هر تکه کاغذ دیگری که دم دست باشد یادداشت می‌کنند.

نگران جنس کاغذی که استفاده می‌‌کنید یا اینکه باید در یک دفتر بنویسید یا روی یک تکه کاغذ نباشید. هر نوع کاغذی چه خط دار چه بی‌خط، گران یا ارزان، در یک دفتر یادداشت یا جدا از آن و با هر نوع خودکاری یا مدادی و با هر رنگی مناسب است. تنها قانون من این است که هر بار چیزی می‌نویسید زیر آن تاریخ بزنید.

درباره کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

درباره کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد به مسئله بسیار مهم نوشتن اهداف می‌پردازد. همانگونه که شما هم می‌دانید در جهان تحقیقات زیادی درباره نوشتن انجام شده است، به عنوان مثال تحقیقی که در دانشگاه هاروارد انجام شد که در آن از دانشجویان هنگام فارغ التحصیل شدن پرسیدند آیا اهداف خود را نوشته‌اند و آن را در جایی مکتوب کرده‌اند؟

که تنها در حدود ۳ درصد این کار را انجام داده بودند. ولی تحقیق همین جا به پایان نمی‌رسید. در چند سال آینده زندگی این افراد را بررسی و مشاهده کردند.

جالب است بدانید افرادی که اهداف کتبی از زندگی بهتری نسبت به بقیه افراد برخوردارند. تاثیر نوشتن اهداف غیر قابل انکار است و کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد نیز با مثال‌هایی روی این مسئله تاکید کرده است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - هدف

سر فصل های کتاب عبارتند از

  • بنویس تا اتفاق بیفتد
  • آگاهی نسبت به خواسته: تعیین اهداف
  • جمع بندی نظریه‌ها: صندوق پیشنهادهای مغز
  • آماده دریافت شدن
  • بررسی ترس‌ها و احساس‌ها
  • دستیابی به آزادی: تمام و کمال نوشتن تا رسیدن به نتیجه
  • ساده گرفتن کار: فهرست کردن
  • تمرکز به روی نتیجه
  • محیط را تغییر دهید: رفتن به کنار آب برای نوشتن
  • زندگی روزمره خود را مکتوب کنید
  • متعهد شدن
استاد احمد محمدی
وقتی روی هدفمان تمرکز می‌کنیم، کائنات با تمام قدرتش به یاری‌مان می‌‌آید.
استاد احمد محمدی

  • روی هم چیدن اهداف: بالا بردن موانع
  • یک گروه تشکیل دهید: چه چیزی و چه موقع؟
  • به دست گرفتن ابتکار عمل
  • نامه نوشتن به خدا
  • مقاومت پر معناست
  • ایجاد یک مراسم آیینی
  • رها کردن: برقراری تعادل
  • سپاسگزاری
  • از پس شکست برآمدن

ایده کلی این کتاب بسیار ساده است و در همان ابتدای کتاب می‌توانید متوجه آن شوید و آن هم این است که اگر خواسته‌ای دارید، آن را بنویسید تا شاهد محقق شدنش باشید. در تمامی کتاب نویسنده سعی کرده است این موضوع را شفاف‌تر بیان کند و اهمیت آن را نشان دهد.

خواندن این کتاب به چه کسانی توصیه می شود؟

خواندن این کتاب به همه کسانی که آرزویی دارند نیرویی دوباره می‌بخشد.این کتاب را به کسانی که هدفی هم ندارند توصیه می‌شود زیرا با مطالعه آن به احتمال زیاد به خود می‌آیند و تغییری در زندگی خود به وجود می‌آورند. اگر هم از طرفداران قانون جذب هستید قطعا خواندن این کتاب می‌تواند برای شما موثر باشد.

قسمت هایی خواندنی از کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

قسمت هایی خواندنی از کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

وقتی که اهداف‌‌تان را می‌‌نویسید، از مغزتان انواع مطالب نو، عقاید انرژی‌ زا و طرح‌‌های متفاوت تراوش خواهد کرد. این‌ها خبرهای خوبی هستند، اما اگر آن‌ها را ضبط یا مرور نکنید، بهترین نقشه‌‌ها و طرح‌‌های شما به دست فراموشی سپرده خواهند شد.

تا ندانی چه می‌خواهی نمی‌توانی به آن برسی. نوشتن موجب می‌شود تصور روشنی از خواست خود پیدا کنی. خدا می‌تواند چیزی را که می‌خواهی به تو بدهد اما خودت باید به روشنی بدانی که چه می‌خواهی. اگر نمی‌دانید چه می‌خواهید، نوشتن را آغاز کنید. نوشتن، مفهومی واقعی خود را خواهد ساخت.

زمانی که می‌نویسیم قدر و ارزش چیزهایی را که بعدا به دست می‌آوریم، متوجه می‌شویم، اما وقتی نمی‌نویسیم مثل این است که پیروزی‌های کوچک را نادیده گرفته، آن‌ها را از یاد برده و عادی تلقی می‌کنیم. این گونه به مرور قدرناشناس می‌شویم.

اگر شما نیت چیزی را با فکر و احترام و دقت در سر داشته باشید، حتما به آن خواهید رسید. چرا خدا باید به تو بیشتر بدهد وقتی که تو در مقابل آنچه که داری ناسپاسی می‌کنی؟

درباره نویسنده

دکتر هنریت آنه کلاوسر نویسنده معروف آمریکایی است که کتاب‌های نوشتن روی هر دو طرف مغز و مکنونات قلبت را روی کاغذ بیاور از آثار اوست. او در مجامع ادبی سخنرانی می‌کند و کارگاه‌هایی با عنوان‌های هدف گذاری نوشتن اهداف و برقراری روابط برای انجمن‌های ملی کارگزاران دولتی و دانشگاه‌ها و چندین شرکت بزرگ می‌کند او مادر چهار فرزند و در ادموند واشنگتن زندگی می‌کند.

او مدیر موسسه Writing Resources است که در حوزه مشاوره کار می‌کند. کلاوسر در کنار نوشتن کتاب‌هایی پرفروش در زمینه خودپروری، سخنران پرکار، برگزارکننده کارگاه‌های خودپروری و نویسنده‌ای مستقل است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی