هیچ گاه این 5 اشتباه را در یک جلسه مصاحبه شغلی مرتکب نشوید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۵ دی, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۲ آبان, ۱۴۰۰
هیچ گاه این 5 اشتباه را در یک جلسه مصاحبه شغلی مرتکب نشوید

می‌دانید برای مصاحبه شغلی باید مهارت‌هایی را بیاموزید؟ زمانی که سخن از مصاحبه کاری به میان‌ می‌آید برخی دچار وحشت می‌شوند و حتی نمی‌توانند تصور کنند که چه سوالاتی قرار است از آن‌ها پرسیده شود. چیزی که ممکن است باعث شود استرس و اضطراب در هنگام مصاحبه کاری کمتر شود آماده بودن برای جواب‌هاست.

یکی از راه‌های آمادگی، دانستن سوالات است. وقتی صحبت از جلسه مصاحبه شغلی می‌شود، بسیاری از افراد وحشت می‌کنند و دست و پای خود را گم می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا افراد در جلسه مصاحبه شغلی به خوبی عمل نکنند و نتوانند توانایی‌های خود را به خوبی به نمایش بگذارند.

مصاحبه شغلی هم مانند بسیاری امور دیگر نیازمند دانستن تعدادی تکنیک و مهارت است و اگر این مهارت‌ها را بیاموزید، بی شک می‌توانید عملکرد فوق العاده‌ای از خود نشان دهید و بتوانید بین مصاحبه شوندگان بهترین باشید و هر شغلی که آرزویش را دارید به‌دست آورید.

 

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

مصاحبه شغلی

 ممکن است شما به جلسات مصاحبه شغلی متعددی دعوت شده باشید. باید علاوه بر رعایت کردن پوشش و وضعیت ظاهری در جلسه مصاحبه شغلی و البته رسیدن به موقع به جلسه مصاحبه شغلی، نکات دیگری را نیز در حین جلسه مصاحبه شغلی با کارفرمایان رعایت کنید. در صورتی که به نکات مربوط به جلسه مصاحبه شغلی بی تفاوت باشید؛ به سختی می‌توانید در شغلی‌ پذیرفته شوید و بعد از مدتی با کاهش اعتماد به نفس مواجه خواهید شد.

هدف مقاله این است که با مطالعه مقاله ذیل بیشتر به نکاتی که باعث می‌شوند، تا جلسه مصا‌حبه شغلی مدنظر شما به نتیجه مطلوبی که انتظار دارید؛ نرسد، اشاره می‌کند.

با پی بردن به این اشتباهات می‌توانید در مسیر درستی از مدیریت جلسه مصا‌حبه شغلی خود قرار بگیرید و در نهایت با جلب توجه کارفرمایان در مصا‌حبه شغلی در شغل مربوطه استخدام شوید و به جمع شاغلین جامعه بپیوندید.

1. بحث سیاسی و مذهبی در جلسه مصاحبه شغلی ممنوع

بحث سیاسی و مذهبی در جلسه مصاحبه شغلی ممنوع

هیچ گاه در حین جلسه مصاحبه شغلی به مسائل سیاسی و مذهبی نپردازید چرا که این کار مطلوب کارفرمایان نیست و به سرعت زمینه حذف شما را از استخدام در آن شغل فراهم می‌نماید.

افراد به طور ناخودآگاه در ذهن خود نسبت به فردی که اقدام به بحث‌های سیاسی و مذهبی می‌کند، جهت گیری خاصی پیدا می‌کنند؛ بنابراین اصلا در مصاحبه شغلی به این گونه بحث‌ها نپردازید و از آن‌ها دوری کنید.

2. در جلسه مصاحبه شغلی نگویید «ببخشید! دیر رسیدم» 

در مقاله Job Interview Questions, Answers, and Tips to Prepare از وبسایت thebalancecareers.com آمده است که اولا سعی کنید که همیشه در جلسه مصاحبه شغلی سر وقت یا حتی زودتر حاضر شوید. دوما اگر هم با تاخیر رسیدید؛ هیچ اشاره‌ای به این تاخیر خود نکنید و بقیه جلسه‌ مصا‌حبه شغلی‌ را به بهترین شکل مدیریت نمائید.

به این ترتیب شاید بتوانید نظر کارفرمایان را نسبت به خود تغییر دهید و زمینه استخدام خود در شغل مربوطه را فراهم کنید.

3. به تلفن همراه خود در جلسه مصاحبه شغلی پاسخ ندهید 

در حین جلسه مصاحبه شغلی که درحال مذاکره هستید به هیج وجه به تلفن همراه خود پاسخ ندهید و ترجیحا گوشی موبایل خود را در حالت بی صدا قرار دهید.

هر چقدر هم پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی در حین جلسه مصا‌حبه شغلی برای شما ضروری باشد، باز هم این عمل شما در کارفرمای شما حس بدی ایجاد می‌کند. شما باید در جلسه مصا‌حبه شغلی با بی توجهی به تماس‌ها یا بی صدا کردن تلفن همراه خود به کارفرمای شغل مربوطه احترام گذارید.

4. از کارفرمایان پیشین خود در جلسه مصاحبه شغلی بدگوئی نکنید

از کارفرمایان پیشین خود در جلسه مصاحبه شغلی بدگوئی نکنید

هیچ گاه در جلسه‌ مصا‌حبه شغلی‌ خود اشاره‌ای به مشکلاتی که با کارفرمایان پیشین خود داشته‌اید، نکنید. چرا که این کار باعث می‌شود تا کارفرمایی که در حال مصاحبه با وی هستید؛ ذهنیت منفی نسبت به شما پیدا کند.

همچنین از کارفرمایان قبلی خود هم نزد کارفرمای مصاحبه کننده بدگوئی نکنید که با این کار دیگر نباید امیدی به استخدام در آن شغل داشته باشید و باید به سراغ گزینه‌های دیگری بروید. افزایش مهارت فن بیان را در اولویت قرار دهید.

5. در جلسه مصاحبه شغلی شوخی نکنید

به یاد داشته باشید که در جلسه مصا‌حبه شغلی شوخی نکنید. البته این کار به طور مطلق بد نیست. اگر در جلسه مصا‌حبه شغلی شوخی می‌کنید، باید شوخی‌های کوچک و حساب شده باشد وگرنه باعث ناراحتی مصاحبه‌گرها می‌شود.

استاد احمد محمدی
اگر از شغلت، درآمدت و زندگی‌ات راضی نیستی، باید روی افکار و عادت‌هایت تمرکز کنی که تغییرشان دهی.
استاد احمد محمدی

البته شوخی‌های کوچک و حساب شده می‌توانند نشانگر اعتماد به نفس شما باشند و به این ترتیب حس خوبی را در مصاحبه‌گرها نسبت به شما ایجاد نمایند و شانس شما را در استخدام در آن شغل بیشتر کنند.

در مصاحبه خود بدرخشید

همیشه سعی کنید تا به جلسه مصا‌حبه شغلی خود سر وقت برسید و نیز در حین جلسه مصا‌حبه شغلی به مسائل سیاسی و مذهبی، اشاره‌ای نکنید و همچنین قبل از شروع جلسه مصاحبه شغلی تلفن همراه خود را در حالت بی صدا یا خاموش قراردهید.

از همکاران و کارفرمایان پیشین در جلسه مصا‌حبه شغلی بدگویی نکنید و به این ترتیب شما می‌توانید با جلب توجه کارفرمای مصاحبه کننده در شغل مربوطه به شغل موردنظر خود برسید و استخدام شوید.

آیا تا به حال جلسه مصا‌حبه شغلی را به خاطر ارتکاب به چنین اشتباهاتی از دست داده‌اید؟ چه نبایدهای دیگری را می‌شناسید که باید در حین جلسه مصا‌حبه شغلی به آن‌ها توجه شود؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر علاقمندان در میان بگذارید

آداب و نوع صحیح موفق مصاحبه شغلی

آداب و نوع صحیح موفق مصاحبه شغلی

مصاحبه شغلی هم مانند بسیاری امور دیگر نیازمند دانستن تعدادی تکنیک و مهارت است که در مقاله فوق تعدادی از نبایدهای آن اشاره گردید. اما اگر در جلسه مصاحبه دچار اشتباهی ناخواسته شدیم یا اینکه رفتاری کردیم یا حرفی زدیم که بنا به دلایلی خاص درست نبود یا اینکه با مشکل یا چالشی در این جلسه مواجه شدیم، چه؟ چه باید بکنیم؟ ۲۹ سوالی که در مصاحبه شغلی شرکت آمازون از شما پرسیده می‌شود؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چگونه به رضایت شغلی برسیم؟

چگونه باید خود را برای این گونه موقعیت‌ها آماده کنیم؟ در این شرایط و همیشه به هنگام رویارویی با مشکلات و چالش‌های زندگی تنها نگرش مثبت، ذهن و افکار مثبت و کنترل شده است که به کمک شما می‌آید و شما را به یک حل کننده مشکلات حرفه‌ای تبدیل می‌نماید. 

آکادمی بازار به این منظور برای شما عزیزان محصولی خارق العاده به نام «معجزه قدرت ذهن» تهیه نموده است، که با کمک آموزه‌های این دوره غیر حضوری می‌توانید کنترل ذهن و افکار خود را در اختیار بگیرید و به ذهن خود بگویید که چه افکاری را تولید و چه افکاری را به خود راه ندهد.

مشخص است که در چنین شرایطی شما می‌توانید عادت‌ها و شخصیتی که برای خود در نظر دارید، به وجود آورید و زندگی خود را همان گونه که دوست دارید و در برنامه ریخته دارید، شاد و موفق بسازید. شما می‌توانید با صرف هزینه و انرژی بسیار کمتر در مقایسه با دوره‌های حضوری، زندگی خود را به بهترین نحو ممکن و به طور اساسی تغییر دهید و به رویاهای ناممکن خود رنگ حقیقت ببخشید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی