مثبت اندیشی مهارتی که یادگیری آن کلید طلایی خوشبختی است

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ آذر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

امروزه در دنیایی زندگی می نماییم که پر از مشکلات گوناگون، انسان ها و افکار منفی است. اگر مهارت مثبت اندیشی را ندانیم، خیلی زود از پا در می آییم. با اینکه غم و اندوه، حرص و ترس ما را محاصره نموده اند، ولی با مثبت اندیشی متوجه می گردیم که چیزهای مثبت و بسیار خوبی نیز در زندگی وجود دارند، که تعادل را در دنیا برقرار می سازند. مثبت اندیشی سبب می گردد که انسان ها لحظات بسیار لذت بخش و احساسات شیرینی را تجربه نمایند، که انسان های منفی‌نگر قادر به تجربه این لحظات نمی باشند.

نتایج شگرف مثبت اندیشی 

مثبت اندیشی دنیای حقیقی شما را متنوع و شاد می نماید. شما حتی در لحظاتی که با فشارها و مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می نمایید، نیز باید نگرش مثبتی به زندگی داشته باشید. در ادامه برای اینکه درک عمیق تری از مثبت اندیشی داشته باشید، تعدادی از نتایج شگرف آن آورده شده است. بنابراین با ما همراه باشید.

1- مثبت اندیشی، تمرکز شما را بهبود می بخشد

هنگامی که مثبت اندیش باشید، قدرت تمرکز خود را روی هدفی که دارید می گذارید و این سبب می شود که دیگر به حاشیه ها، مزاحمت ها، انسان ها و افکار منفی، و به طور کلی هر چیزی که سبب ناامیدی و حواس پرتی شما می شود، توجهی نداشته باشید. به این معنی که هر چه را که شما را آزار می دهد و اعتماد به نفس و عزت نفس شما را کاهش می دهد را رها می نمایید. به این ترتیب شما تنها بر روی نقاط مثبت زندگی خود تمرکز می نمایید و در نهایت به چیزی که دوست دارید دست می یابید.

2- با مثبت اندیشی خودتان مهندس زندگی خودتان باشید

تا زمانی که منفی باف و اهل ناله و شکایت باشید، بدتر اتفاقات بدی برای شما می افتد و به عبارتی دیگر بدشانس تر می گردید! اما هنگامی که نگرش خود را تغییر دهید و بر نکات مثبت زندگی تمرکز نمایید، شانس به شما روی می نماید و می توانید به هر آنچه در ذهن خود دارید دست یابید. مثبت اندیشی به انسان ها یاد می دهد که مشکلات و سختی ها همیشگی و جاودانه نیستند، و هر چالش و مشکلی در زندگی حکمتی دارد و حتما برای آن ها راه حل هایی وجود دارد و هیچ کاری غیر ممکن نیست. هنگامی که مثبت اندیش باشید، به خودتان می گویید که این هم مانعی دیگر است که من حتماً با موفقیت از آن عبور خواهم نمود. به این ترتیب انسان مثبت اندیش خودش زندگیش را می سازد و مهندسی می نماید! شعار انسان های مثبت اندیش این است:

[fusion_highlight color=”#f99c2a” rounded=”yes” class=”” id=””]یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت![/fusion_highlight]

3- مثبت اندیشی اعتماد به نفس و خود باوری شما را افزایش می دهد

خود باوری یکی دیگر از نشانه ها و اثرات مثبت اندیشی در شخص می باشد. مثبت اندیشی ارتباط مستقیمی با اعتماد به نفس شما دارد. هنگامی که مثبت اندیش باشید، اعتماد به نفس کودکان شما افزایش می یابد. دوره اعتماد به نفس بالا هم سبب می گردد که شما به خودتان و توانایی های خود اعتماد و ایمان داشته باشید. در این صورت به خودتان خواهید گفت: «این من هستم که که لایق دستیابی به تمام اهدافم در زندگی هستم! این من هستم که از پس هر چالشی در زندگی خود بر می آیم و به اوج آرزوهای خود در زندگی می رسم.» به طور حتم هنگامی که شما چنین تصوراتی از خودتان دارید، تمام افراد اطراف شما هم مجبور می گردند که همچون شما بیاندیشند و با شما هم عقیده می گردند.

 

4- مثبت اندیشی اراده شما را قوی تر می نماید

مزیت مثبت اندیشی این است که موتور اراده را در شما روشن می نماید و شما را به گونه ای برنامه ریزی می نماید که تا زمان دست یافتن به اهداف و رویاهای خود از حرکت نایستید. مثبت اندیشی سبب می شود که شما تمام عزم خود را جزم نمایید تا به هدف و رویایی که در سر دارید برسید. در این صورت تجارب تلخ و شکست ها نمی توانند شما را متوقف نمایند و بر عکس سبب می گردند که دقت شما بالاتر رود و مسیر شما را هموارتر گردد.

5- علایق و استعدادهای شما با مثبت اندیشی مشخص می گردند

با مثبت اندیشی می توانید علایق خود را کشف نمایید، و با تمرکز بر روی آن ها شانس موفقیت خود را افزایش دهید. هنگامی که کار مورد علاقه خود را با انگیزه و هیجان درونی انجام می دهید، انرژی مثبتی به سوی کائنات می فرستید. این انرژی سبب می شود که تمام دنیا و موجودات آن برای رساندن شما به خواسته تان به حرکت در آیند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
به دنبال خبرهای مثبت باش

6- مثبت اندیشی سبب محبوبیت شما بین مردم می گردد

مثبت اندیشی سبب افزایش اعتماد به نفس و در نتیجه خودباوری در شما می شود. هنگامی که خودتان را باور داشته باشید و به خوبی بشناسید به علایق و توانایی های خود ایمان می آورید و در نتیجه با انگیزه و هیجان درونی خود برای دستیابی به اهداف خود تلاش می نمایید. در نهایت هنگامی که به تمام چیزهایی که می خواسته اید، برسید، در بین جمع خانواده، دوستان، آشنایان و هر فردی که شما را بشناسد سربلند و محبوب می گردید. به این طریق دیگران به شما ایمان می آورند و برای حل مشکلات و مشاوره به شما مراجعه می نمایند و از شما می پرسند که «تو چه کاری انجام داده ای تا ما هم همان کار را انجام دهیم!» بنابراین به یک الگو، مشاور، معلم و حتی رهبر مبدل می گردید.

7- با مثبت اندیشی تقدیر و سرنوشت شما همان چیزی می گردد که می خواهید

در حقیقت نتیجه کلی همه موارد فوق همان تقدیر و سرنوشت شما می گردد. هنگامی که در نهایت آرامش و تمرکز خدا را به خاطر نعمت های او شکر نمایید و روی نقاط مثبت زندگی خود تمرکز نمایید، با فراوانی نعمات و برکات در زندگی خود روبرو می گردید، به خودباوری می رسید، علاقمندی های خود را کشف و برای زندگی خود هدف گذاری می نمایید، با شور و هیجان به سمت آنان می روید و هر آنچه را که می خواهید را به دست می آورید.

با مثبت اندیشی دیگر اتفاقات بد و اشتباهات خود را به گردن سرنوشت، تقدیر، نصیب یا قسمت و چیزهایی از این قبیل نمی اندازید. در حقیقت تقدیر و سرنوشت به دست خود شما رقم می خورد.

نتیجه گیری:

افراد مثبت اندیش سریع برای هر کاری اقدام می نمایند و منتظر معجزه نمی‌مانند. افراد مثبت اندیش افرادی هستند که در زندگی قدم های کوچکی بر می‌دارند و شانس موفقیت آنان برای دستیابی به هدف بیشتر می باشد. شما باید بدانید که افسردگی و گریه کردن برای حقایق منفی زندگی نتیجه‌ای ندارد. در عوض با مثبت اندیشی و حرکت مداوم رو به جلو، درهای موفقیت به روی شما گشوده خواهد گشت. فردی که مثبت اندیش است، به چالش ها و مشکلات زندگی به چشم تجربه نگاه می نماید.

  • به نظر شما دستیابی به چنین نتایجی شگفت انگیز نیست؟!!
  • قبول دارید که یادگیری این مهارت، کلید طلایی خوشبختی است که در دستان شما قرار خواهد گرفت؟!

[fusion_button link=”” text_transform=”” title=”” target=”_blank” link_attributes=”” alignment=”center” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”” stretch=”default” shape=”pill” icon=”fa-smile far” icon_position=”left” icon_divider=”yes” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر علاقمندان در میان بگذارید[/fusion_button]

به هنگام انجام کارهای روزمره، ذهن شما در گذشته و در آینده سیر می کند، به ندرت در زمان حال است و در عین حال، لحظه حال تنها زمانی است که در اختیار شما می باشد. بنابراین باید از افکار خود آگاهی یابید، و تصمیم بگیرید که تفکر خود را مثبت و در زمان حال زندگی نمایید.

تیم آکادمی بازار به منظور کمک به شما جهت آگاهی یافتن از افکارتان و یادگیری چگونگی کنترل ذهنتان، دوره غیر حضوری «معجزه قدرت ذهن» را تهیه نموده است، که در آن شما مهارت های ضروری جهت موفقیت در هر زمینه ای از زندگی را یاد خواهید گرفت. زمانی که بتوانید افکار و ذهن خود کنترل نمایید، آن زمان است که شاهد معجزات خارق العاده ذهن خود در زندگی خود خواهید بود.

دوره آموزشی غیر حضوری «معجزه قدرت ذهن»

 

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی