بازاریابی و فروشمقالات

آشنایی با تکنیک های فروش در حوزه گردشگری و جذب گردشگر

آژانس های زیادی وجود دارند که فعالیت هایی در زمینه بازاریابی گردشگری انجام می دهند. می توان گفت تقریبا همه این نوع فعالیت را انجام میدهند پس دلیل اینکه بعضی ها فروش بیشتری دارند و بعضی ها دائما در انتظار مشتری هستند چیست؟

تفاوت آنها در استفاده کردن یا نکردن از تکنیک های فروش در حوزه گردشگری است. با استفاده از تکنیک های فروش در حوزه گردشگری شما خود و کسب و کارتان را به مردم معرفی میکنید و اشتیاق آنها را برای مراجعه به آژانس خود افزایش می دهید.

در این مقاله آکادمی بازار قصد دارد تکنیک های فروش در حوزه گردشگری را برای آژانس ها، ارائه دهندگان خدمات، راهنمایان گردشگری  را معرفی کند که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

همدلی کردن یکی از تکنیک های فروش در حوزه گردشگری

بعنوان مثال تصور کنید ممکن است در سفری یکی از مشتریان لنز دوربینش بشکند در این مدت حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم آدرس چند تعمیرگاه دوربین را با سرچ در گوگل یا ارتباطاتی که داریم برای مشتری پیدا کنیم.

همچنین می توانیم با او همدری کنیم و بگوییم نگران نباشید تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم جایی را بیابیم تا دوربین شما را نشان دهید.

صبور بودن

 یکی دیگر از تکنیک های فروش در حوزه گردشگری این است که توجه داشته باشید که شما بعنوان راهنما همراه گردشگر هستید در این مدت خدماتی که به گردشگر معرفی شده مطابق خواسته او نبوده و از درک او خارج است.

بنابراین ممکن است گردشگر با شما بدرفتاری کند یا شما را مسئول بداند در این زمان بهتر است صبوری کنید و او را به شیوه ای درست و موثر متقاعد نمایید.

تکنیک فروش
تکنیک های فروش در حوزه گردشگری

درک احساسات گردشگر

درک احساسات گردشگر در هنگام وقوع یک اتفاق یا مشکل یکی دیگر از تکنیک های فروش در حوزه گردشگری است.

مثلا شما بعنوان گردشگر می خواهید ببینید ساعت چند است و متوجه می شوید موبایل شما گم شده است در این زمان مضطرب وعصبی می شوید سریع به سمت گیت ورودی می روید و از مامور گیت می خواهید که شماره موبایل شما را بگیرد تا آن را بیابید.

اهمیت کسب و کار شما برای مشتریان تا چه حد است؟
بخوانید

دراین هنگام می فهمید که موبایل شما در تاکسی جا مانده است همراهی کردن آن شخص موجب دلگرمی او شده همین که وسایل او را نگه دارید و یا اجازه دهید با موبایل شما چند تماس تلفنی بگیرد.

استاد احمد محمدی

خدمات مراقبت از مشتری

در این تکنیک از تکنیک های فروش در حوزه گردشگری باید خدماتی را ارائه دهیم جهت مراقبت و حفظ مشتری که می توان آن را همان خدمات مشتری مداری تعریف کرد با این تفاوت که کمی هم با نوع تخصص و نوع خدماتی که در زمینه گردشگری ارائه می دهیم در ارتباط است.

مثلا یک راهنمای گردشگری برای جذب گردشگران و خوشحالی آنها ممکن است از هزینه خود برای چاپ کتاب راهنما برای معرفی مکان های مورد بازدید یا شهر مورد بازدید تهیه کند و  به گردشگران هدیه بدهد یا کتابچه راهنمایی از مکان های تاریخی شهر مورد بازدید تهیه کنید که به شکل رنگی یا سیاه و سفید چاپ شود و به گردشگر هدیه دهید تا همیشه در ذهن او باقی بمانید . این کار در واقع جذب مشتری بسیار موثر است.

بازاریابی در گردشگری
جذب مشتری در حوزه گردشگری

جذب گردشگر در شرایط رکود اقتصادی

ما باید در نظر داشته باشیم که مشتری تغییر کرده ، نیازهاش متفاوت شده و اینکه رفتار رقبا در هنگام رکورد اقتصادی به شدت تغییر کرده و اکنون دوره مشتری مداری است و باید خوب گوش دهیم تا در هنگام ارائه یا معرفی خدمات یا محصول، خدمات یا محصول را خیلی عالی به مشتری یا گردشگر معرفی کنیم.

باید نحوه رفتار و تکنیک های فروش در حوزه گردشگری را تغییر دهیم تا جذب گردشگر افزایش پیدا کند.

علت از دست دادن گردشگر یا مشتری

۱- ۶۸ درصد دلیل از دست دادن مشتری نبود محصولات مرغوب می باشد . گردشگران به دنبال خدمات با کیفیت نیستند آنان دنبال خدمات مرغوب و طبق استاندارهای تعریف شده هستند.

نکاتی پیرامون تاثیر نورپردازی در بازاریابی
بخوانید

۲- ۹۶% تیزرهای تلویزیونی با توجه به اینکه ما در جهانی زندگی می کنیم  که گردشگران یا مشتریان و یا عموم مردم به علت مشکلات روزمره و بی حوصلگی و رکورد اقتصادی که صورت گرفته است، اساسا نادیده انگاشته می شوند.

۳- ۹۱% تراکت هایی که برای مشتری ارسال می شود اصلا دیده نمی شود.


۴- ۴۴% درصد نامه ها یا ایمیل هایی که برای مشتریان فرستاده می شود به دست فرد استفاده کننده نمی رسد با توجه به این اتفاقات فوق ما می بایست برنامه (plan) برای جذب مشتری طرح ریزی کنیم و ارائه دهیم .در این شرایط بهتر آن است نقاط قدرت و ضعف را شناسایی کنیم و نقاط قدرت را ارتقا دهیم .

بازاریابی در صنعت گردشگری یک سازوکار مدیریتی است که نیازهای گردشگران فعلی و آتی را پیش بینی و برای تامین این نیازها برنامه ریزی می کند.

شواهد نشان می دهد که نرخ گردشگری در ایران رو به افزایش است. بازاریابی توریست معمولا باعث رقابت بین شرکت هایی ارائه دهنده خدمات توریستی مثل شرکت های مسافرتی میشود.

پس شرکت هایی در این عرصه موفق می شوند که آشنایی کامل را با اصول و تکنیک های جدید داشته باشند.

بنابراین پیشنهاد آکادمی بازار به شما استفاده از ویدئو ها و بهره گیری از راهکارهای ارائه شده توسط استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش است. جهت تمایل به فراگیری این مهارت ها بر روی لینک زیر کلیک کنید:

استاد احمد محمدی

به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید 🙂

مطالب مرتبط

بازاریابی و فروش در عصر نوین با کتاب‌ صوتی «پرش از دره» آکادمی بازار
دوره آموزشی «تکنیک‌های ویزیتوری و فروش حرفه‌ای» شهر اهواز با حضور دکتر احمد محمدی
استراتژی‌ هایی برای توسعه بازاریابی و فروش
سمینار «مربیگری فروش» با حضور دکتر احمد محمدی برگزار شد
آشنایی با جملاتی که به ما در مدیریت ارتباط با مشتری کمک می کند
برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

    1. سلام دوست عزیز شما می توانید هم در سایت و هم در صفحه آپارات آکادمی بازار این ویدئوها را ببینید.

  1. ببخشید من دنبال یه مشاور برای خودم هستم، خیلی اعتماد به نفسم پایینه و نیاز شدید به مشاور دارم میتونید کمکم کنید؟

    1. سلام دوست گرامی برای پاسخ‌تان بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی درستی داشته باشید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

  2. سلام منم لیدر تورهای گردشگری هستم به نظرم پتانسیل خیلی بالایی برای درآمدزایی در این حوزه وجود داره اما آدمش رو میخواد خب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید :)
close-link
بستن