با 4 دلیل ثروتمند نشدن آشنا شوید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۷ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

واقعیت این است که همه ی ما دوست داریم آزادی مالی داشته باشیم و ثروتمند شویم. همچنین دوست داریم امکانات مالی ما اجازه دستیابی به تفریحات مورد علاقه، کمک به افراد نیازمند و یا هر کاری که تمایل به انجام آن داریم را به ما بدهد. کلا دوره ثروت چیزی است که با وجودش می توان خیلی کارها را انجام داد. افراد ثروتمند معتقد هستند که برای برداشت محصولی با کیفیت، لازم است در ابتدا بذری کاشت و سپس به آن رسیدگی کرد تا میوه بدهد. با آکادمی بازار همراه باشید تا شما را با 4  دلیل ثروتمند نشدن آشنا کنیم:

1. باورهای ما

منظور باورهایی است که خودآگاه یا ناخودآگاه جلوی قدم برداشتن به سمت آزادی مالی ما را سد می کند. باورهایی مانند اینکه پول مایه فساد است، انسان های ثروتمند حق دیگران را ضایع کرده اند، انسان های ثروتمند زندگی شخصی آرامش بخشی ندارندو…

اگر خوب فکر کنید متوجه می شوید چنین باورهایی باعث می شود که در ته ذهن ما، حس ناخوشایندی نسبت به پولدار شدن به وجود بیاید. باور ها و تفکرات به شکل شگفت انگیزی ما را هدایت می کنند و ما باید کاملا آگاهانه با این باور ها و تاثیرات آن بر زندگیمان برخورد کنیم. خودباوری مسئله مهمی است که در بسیاری از موارد در افراد وجود ندارد. افرادی که از خودباوری لازم برخوردار نیستند در بسیاری از موارد با خود می گویند:” نمی شود، من نمی توانم، قبلا هم نتوانستم، به اندازه کافی خوب نیست، من شکست خواهم خورد و…” این باورهایی که ما از خود و اطرفمان داریم در واقع باعث می شود ما به هدف دلخواه خود برسیم یا نرسیم.

2. محیط اطراف ما

جیم ران می گوید: ما میانگین 5 نفر آدمی هستیم که بیشترین وقتمان را با آنها صرف می کنیم. اگر ما در محیطی رشد کنیم که افراد ثروتمندی در آن وجود نداشته و همه سطح زندگی معمولی داشته اند، افرادی که با آنها برخورد داریم سطح اجتماعی متوسط و معمولی در جامعه دارند و محیط ما را به سمتی هدایت نمی کند که آزادی مالی داشته باشیم، به طور حتم ما تشویق به ثروتمند شدن و دستیابی به آزادی مالی نمی شویم. بنابراین انتخاب اطرافیان و کنترل محیط، که تا حد بسیار زیادی در دست خودمان است می تواند تاثیر گذار باشد. قطعا شما نیز افراد زیادی را می شناسید که با زمینه مالی بسیار ضعیف، توانسته اند موفق شوند و به ثروت های بسیار زیادی دست پیدا کنند و نمونه های بسیار زیادی در اطراف خود می توانید ببینید. پس این موضوع نشان دهنده این است که شما در هر شرایطی توانایی تغییر محیط اطراف خود را تا حد زیادی دارید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
7 قانون ثروت

3. عادت های روزانه

واقعیت این است که ما انسان ها را عادت هایمان می سازد. 90 درصد کارهایی که ما در طول روز انجام می دهیم بر حسب عادت هایمان صورت می پذیرد. اگر شما توجه کنید به فعالیت هایی که در طول روز انجام می دهید متوجه خواهید شد که اغلب عادت هایی هستند که شما روزانه به صورت دائمی انجام می دهید. اگر ما موفق شویم که عادت های خود را کنترل کنیم می توانیم نتایج فوق العاده ای برای خود خلق کنیم. یکی از راه های خلق عادت های درست، تعیین برنامه و اهداف روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه و الویت بندی کارها است که الویت بندی را می توان از مسائل بسیار مهم و بنیادی برای دستیابی به موفقیت و اهداف مالی دانست. شما به راحتی با رعایت یک سری از تکنیک هایی که آموزش داده می شود، می توانید بهره وری خود را تا دو یا سه برابر  افزایش دهید. بنابراین تلاش کنید تا زمان تلف شده خود را به حداقل برسانید و نهایت استفاده را از وقت خود ببرید. زمان مهم ترین سرمایه ای است که به هیچ عنوان قابل جبران نیست بنابراین تلاش کنید که آن را با عادت های درست و هدفمند پر کنید.

4. عادت های مالی

شاید شما هم افرادی را بشناسید که برنامه ای برای سرمایه گذاری بر روی درآمد و پول های خود ندارند. این افراد همه ی درآمد خود را هزینه می کنند و برنامه ی پس انداز مشخصی ندارند. بنابراین با این روش هیچگاه نمی توان به اهداف مالی و ثروتمند شدن دست پیدا کرد. عادت هایی مانند برنامه ریزی بلند مدت مالی، پس انداز کردن، مدیریت هزینه ها و حذف خرج های غیر ضروری اثر بسیار فوق العاده ای در زمینه مالی برای شما به همراه خواهد داشت. این نکته را در نظر داشته باشید که بخش زیادی از پولی که شما در آینده می توانید از آن بهره ببرید از سرمایه گذاری های شما حاصل می شود نه صرفا حرفه ای که در آن فعالیت دارید.

هوش، استعداد و جذابیت خصوصیات بسیار خوبی هستند اما اغلب این موارد نیستند که افراد موفق و ثروتمند را از دیگران متمایز می‌کنند. موفقیت شانسی نیست و ثروت نیز اتفاقی به دست نمی‌آید. افرادی که به موفقیت و ثروت دست می‌یابند، عادت‌هایی دارند که بازده و بهره‌ وریشان را افزایش می‌دهد. بنابراین شما نیز برای موفقیت و دستیابی به اهداف مالی باید مهارت های لازم را فرا بگیرید. پیشنهاد تیم آکادمی بازار به شما جهت افزایش آگاهی و مهارت در زمینه توسعه فردی بهره مندی از محصولات بسیار مفید معجزه قدرت ذهن است. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

دوره آموزشی غیرحضوری “معجزه ذهن قدرتمند”

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی