کتاب « صفات بایسته یک رهبر » نوشته جان سی مکسول

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ آذر, ۱۴۰۱
کتاب « صفات بایسته یک رهبر » نوشته جان سی مکسول

کتاب «صفات بایسته یک رهبر» نوشته جان سی مکسول را در این مقاله مطالعه کنید. آکادمی بازار قصد دارد در این مقاله کتاب صفات بایسته یک رهبر، کتاب مفید و بسیار کاربردی است که در زمینه اقتصادی، مدیریتی و رهبری نوشته‌ شده است را معرفی کند.

مطالب این کتاب با تلاش بسیار زیادی طی تحقیق‌‌های ممتد گرد آوری و ارائه‌ شده است. این کتاب توسط نویسنده، کشیش و سخنران مشهور و زبردست آمریکایی جان سی ماکسول با ظرافت و توانایی بسیار بالا نوشته شده است.

کتاب صفات بایسته یک رهبر شیوه‌‌ها و روش‌‌هایی را بیان می‌کند که برای موفق شدن رهبران لازم و ضروری است. این کتاب بسیار کارآمد بیست‌ و یک ویژگی از رهبران و مدیران برجسته و بزرگ را به‌ شیوه‌ای بسیار مدبرانه، کاربردی و راهگشا نشان می‌‌دهد. مطالعه کتاب صفات بایسته یک رهبر به شما دوستان نیز توصیه می‌‌شود.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

درباره کتاب صفات بایسته یک رهبر

نویسنده در کتاب صفات بایسته یک رهبر ۲۱ خصوصیت که در همه‌ رهبران و مدیران بزرگ وجود داشته را جمع آوری و ارائه کرده است. 21 ویژگی بیان شده عبارتند از:

۱. شخصیت در کتاب صفات بایسته یک رهبر

۱. شخصیت در کتاب صفات بایسته یک رهبر

در جامعه امروز و در بسیاری از موارد، افراد زیادی هستند که از خود و شخصیت خود بسیار تعریف می‌‌کنند و ادا می‌کنند که دارای قدرت و تسلط اخلاقی و شخصیتی بسیار قوی و محکمی هستند در صورتی‌ که اصلا اینگونه نیست.

شخصیت و رفتار شما در جامعه تبیین‌ کننده اخلاق و روحیات شما است و نشان‌ دهنده این است که شما چه نوع انسانی هستید. این‌که چه نوع و چگونه انسانی هستید ارتباط مستقیمی روی نگرش و دیدی است که دارید و به دنبال آن باعث می‌‌شود که نوع رفتارتان معلوم شود.

به همین دلیل است که شخصیت و ذات درونی یک رهبر و مدیر را نمی‌توان از اعمال و رفتار او جدا کرد. پس باید بدانید انتخاب شخصیت و آن چیزی که هستید بر عهده خودتان است.

۲. قدرت جذب دیگران

نکته مهم و حائز اهمیت در کتاب صفات بایسته یک رهبر این است که برای تبدیل‌ شدن به یک فرد جذاب و محبوب که همه را جذب رفتار و کردار خود می‌کند باید این نکات را رعایت کند.

باید مظهری از این چند نکته باشد: به زندگی و زندگی کردن شوق بورزد و با علاقه زیاد زندگی کند، برای دیگران بهترین چیزها را بخواهد و امتیاز بالایی به آن‌‌ها بدهد، امید بخش دیگران باشد، دیگران را شریک زندگی خود بداند و برای همه آرزوی خوشبختی و سعادت داشته باشد. موانعی هم که باعث می‌‌شود دیگران جذب نشوند عبارت‌‌اند از: خلق‌ و خوی متغیر، غرور، عدم اعتماد به‌ نفس، بدبینی و کمال‌ گرایی مطلق.

دیگر ویژگی های اشاره شده در کتاب صفات بایسته یک رهبر

دیگر ویژگی های اشاره شده در کتاب صفات بایسته یک رهبر

۳. تعهد

۴. قابلیت ایجاد ارتباط

۵. شایستگی

۶. شهامت

۷. قدرت تشخیص

۸. تمرکز

۹. سخاوت

۱۰. قدرت ابتکار عمل و پیش‌قدمی

۱۱. گوش دادن

۱۲. شور و شوق

۱۳. نگرش مثبت

استاد احمد محمدی
ما درک نمی‌کنیم که چه‌قدر قوی هستیم تا وقتی که مجبور به انجام کاری ‌شویم.
استاد احمد محمدی

۱۴. حل مشکلات

۱۵. روابط

۱۶. مسئولیت

۱۷. اعتماد به‌ نفس

۱۸. انضباط فردی

۱۹. خدمت به دیگران

۲۰. قابلیت یادگیری

۲۱. قابلیت رویاپردازی

قسمتی از کتاب صفات بایسته یک رهبر

قسمتی از کتاب صفات بایسته یک رهبر

هر چیزی از رهبری آغاز و به رهبری ختم می‌شود و نطفه‌ رهبری در درون هر کس قرار دارد. اگر مقام رهبری مورد نظر را در درون خود کسب کنید در بردن هم می‌توانید همان رهبری باشید که می‌‌خواهید.

رهبری یعنی توانایی و اراده بسیج زنان و مردان برای تحقق هدف مشترک و برخورداری از شخصیت که اعتماد برانگیزد. دیزریلی هم می‌گوید: بزرگ‌ترین نیکی شما در حق دیگران این نیست که قسمتی از ثروت خود را به آن‌‌ها ببخشید بلکه این است که دوره ثروت‌ خودشان را به آنان برملا سازید.

درون‌ مایه کتاب صفات بایسته یک رهبر

برای رهبر شدن، رهبر ماندن و رهبری کردن به فرصت و وقت زیادی نیاز است. قانونی به نام قانون و اصل فرایندها می‌گوید برای رهبر شدن باید تلاش کرد و صبور بود.

رهبر شدن روزانه و به‌ صورت آهسته و به‌ ندرت پرورش پیدا می‌کند و رشد می‌کند نه یک‌ روزه و در یک‌ چشم برهم زدنی.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - کتاب

می‌توان گفت: قسمت مهمی از رشد، پرورش و بزرگ شدن رهبر مربوط به یادگیری و استفاده از قوانین و اصول درست رهبری است و علت آن این است که قوانین و اصول رهبری ابزار و وسیله‌‌ای برای تعلیم و آموزش چگونگی شیوه اجرا موثر و تاثیرگذار رهبری است.

درباره نویسنده، جان سی ماکسول

درباره نویسنده، جان سی ماکسول

جان سی ماکسول (متولد ۲۰ فوریه ۱۹۴۷ میشیگان) کشیش مسیحی، نویسنده، کارآفرین و سخنران است. ماکسول به مدت ۳۰ سال به عنوان کشیش در کلیساهای ایندیانا، اوهایو، کالیفرنیا و فلوریدا مشغول بوده و کتاب‌‌های بسیاری را عمدتا در زمینه رهبری و مدیریت نوشته است.

بعد از فعالیت به عنوان کشیش به مدت ۱۴سال، در سال ۱۹۹۵ او تصمیم گرفت تمام وقت خود را به سخنرانی و نویسندگی اختصاص دهد. کتاب‌‌ها و آثار بسیار تاثیرگذار و پر فروشی با تمرکز روی هدف و مدیریت را تالیف کرده و به چاپ رسانده است. ازجمله آثار معروف و سرشناس جان سی ماکسول می‌توان به 21 قانون انکارناپذیر رهبری و ۲۱ ویژگی ضروری رهبران اشاره کرد.

سخن پایانی

رهبری ویژگی تقریبا پیچیده است. از طرفی بعضی از مردم با مهارت‌های رهبری فوق العاده‌ متولد می‌شوند و حقیقتا فراتر از عادی هستند و از سوی دیگر، بعضی با قابلیت بی پایانی به دنیا می‌آیند که ممکن است آن‌ها را تبدیل به رهبران بزرگی کند، البته اگر درست حرکت کنند و مهارت‌ها را به خوبی فرا بگیرند. اگر شما جزء دسته دوم هستید و قصد دارید یک رهبر خوب و موفق باشید، به خاطر داشته باشید باید ویژگی‌های خاصی را در خودتان پرورش ‌دهید.

آکادمی بازار به شما پیشنهاد می‌کند مهارت‌های فردی خود را با استفاده از محصولات کتاب صوتی که آثار افراد مشهور و موفق جهان است افزایش داده و به موفقیت دست پیدا کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

20 پاسخ

  1. به نظرم شخصیت که گفتین خیلی مهمه
    همه از شخصیت های محکم و با اعتماد به نفس خوششون میاد و جذب چنین شخصیت هایی میشن

  2. بزرگ‌ترین نیکی شما در حق دیگران این نیست که قسمتی از ثروت خود را به آن‌ ها ببخشید بلکه این است که ثروت‌ های خودشان را به آنان برملا سازید.
    خیلی جمله قشنگی بود

  3. انسان ها به طور غریزی جذب خوبی ها میشن پس یک رهبر باید انقدر خوب باشه که بتونه افراد رو جذب کنه و توبی هارو هم در وجود اونا نمایان کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی