بازاریابی و فروشمقالات

موفقیت در دیجیتال مارکتینگ با 5 روش مهم و کارآمد

در حوزه دیجیتال مارکتینگ، استراتژی بازاریابی اینترنتی مناسب می تواند ‌با شناسایی درست مشتریان، علاوه بر افزیش سود، رقبا را از میان بردارد.

اما چگونه می توان در این رقابت سخت پیروز شد؟ این امر از طریق استفاده از اطلاعات و داده های درست که هزینه های تبلیغاتی را به میزان ۷۵-۲۵٪ کاهش دهند، امکان پذیر است.
در این مقاله از آکادمی بازار، با تکیه بر پیشنهادات جاشوا هریس، کارآفرین برتر و استاد بازاریابی، به چند روش که منجر به موفقیت در دیجیتال مارکتینگ شده است، می پردازیم.

موفقیت در دیجیتال مارکتینگ با شناسایی مشتریان هدف

تحقیقات نشان می دهند تنها ۳٪ از افراد، پس از مشاهده تبلیغی، خرید می کنند. در نتیجه، پولی که روی 97٪ باقیمانده صرف می کنید، نتیجه مطلوبتی برایتان به ارمغان نمی آورد.

پلتفرم های تبلیغاتی امروزی، روشی برای شناسایی و حذف این مشتریان در نظر نگرفته اند؛ در نتیجه، بازاریابان، پولشان را صرف خرید مدل های متداول می کنند.

شناسایی مشتریان هدف برای موفقیت در این امر ضروری است. بایستی، از یک برنامه جهت شناسایی افراد خریدار، استفاده کرد.

اگر مخاطب اصلی تبلیغات خود را بشناسید، مجبور نیستید برای هر کلیک، ۱۰ دلار به گوگل پول بدهید.

شما می توانید تبلیغتان را روی The Google Display Network قرار دهید. یا به مشتریان احتمالیتان کارت پستال ارسال کنید. در واقع، وقتی می دانید دقیقا برای چه افرادی تبلیغ می کنید، می توانید راه های زیادی هم پیدا کنید.

بازاریابی اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات از طریق تمرکز برروی معرفی محصول

برای اینکه به ارزش تبلیغتان در نظر مشتری بیفزایید، تلاشتان را روی معرفی محصول متمرکز کنید.

هریس در خصوص دیجیتال مارکتینگ می گوید: پلتفرمی که ما از آن استفاده می کنیم، با بررسی پیشینه جستجوی مشتری، به ما نقطه ورود مشتری و نحوه تاثیرگذاری تبلیغمان بر خرید آنها را نشان می دهد.

ما در روش گزارش گیری در این پلتفرم، از کوکی ها و دیگر کدهای ردیابی (مانند پارامتر های UTM) برای فلگ کردن ادرس URL به منظور شناسایی بازدیدکنندگان استفاده می کنیم.

سپس همان کدها را برای ردیابی اینکه مشتری کجا با تبلیغات آشنا شده و در نهایت چگونه منجر به خرید کردن وی شده است، به کار می بریم.

آزادی در فیلم دیوانه ای از قفس پرید One Flew Over the Cuckoo's Nest
بخوانید

به خاطر داشته باشید که اگر نتوان چیزی را اندازه گیری و ارزیابی کرد، مدیریت کردن آن هم عملا غیرممکن خواهد بود. شما با استفاده از این روش گزارش گیری، می توانید موفقیتتان را ارزیابی نموده و کسب و کارتان را مدیریت کنید.

از ارزش بازاریابی فرد-محور غافل نمانید

بازاریابی فرد محور به معنی توانایی در شناسایی نام و مشخصات افرادی است که با آنها سر و کار دارید؛ به این ترتیب، شما می توانید با ردیابی کانال هایی، مشاهده نمایید که پیام یا تبلیغتان به یک فرد واقعی ارسال می شود یا خیر.

در واقع، برای کسب نتیجه مطلوب، باید مطمئن شوید که به یک انسان واقعی، و نه آدرس های فیک و قلابی، دست پیدا کرده اید.
بسیاری از شرکت ها، URLها را ردیابی می کنند، داده ها را از ناشران خریداری می کنند و از حق اشتراک های پرداخت شده استفاده می کنند تا پروفایل مشتریان هدفشان را تشکیل دهند.

موفقیت در دیجیتال مارکتینگ از طریق پیش بینی مسیر منتهی به خرید

بازاریابان با تحلیل صحیح داده ها قادر به پیش بینی گام بعدی مشتریان هستند. هریس می گوید: ما با استفاده از پلتفرمی مخصوص، صدها خریدار بالقوه را به سیستم خود هدایت می کنیم.

سپس، با استفاده از ردی که جستجوهای آنها برایمان باقی می گذارد، تمامی رفتارهای آنلاین مشتریانمان را قبل از اینکه روی دکمه خرید کلیک کنند، بررسی نموده و به تدریج می توانیم حرکات آنها را پیش بینی کنیم.

همچنین، در حین تحلیل داده ها در دیجیتال مارکتینگ، باید متوجه سیگنال هایی که مشتریان هدف، قبل از خرید از خود نشان می دهند هم باشیم.

با قرار دادن قطعات پازل در کنار هم، می توان رفتار و حرکت بعدی مشتری را از روی سبک رفتاری آنلاین وی، قبل از اینکه انجامش دهد، پیش بینی کرد.

تبلیغ در کانال ها برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ

هریس در خصوص دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال می گوید: وقتی که مشتری مناسب را یافتید، روی کانال ها متمرکز شوید.

راز موفقیت بنیان گذار برند نایک از کجا سرچشمه میگیرد ؟
بخوانید

به جای اینکه 1000 دلار صرف Google AdWords کنید، از نرم افزارهای مدیریت محتوا استفاده کنید که روی پلتفرم های موبایل و دسکتاپ قابل استفاده اند.

هریس بر استفاده از فیسبوک، گوگل، یوتیوب، Pinterest، ایمیل و تماس تلفنی تاکید ویژه دارد. شما باید از همه کانال های موجود استفاده نموده و صرفا به بهترین کانال ها بسنده نکنید. به عبارت دیگر، باید در همه جا حضور داشته باشید.

اگر مشتریان شما را همه جا ببینند، بیشتر به خرید از شما رغبت نشان خواهند داد. می توانید از طریق ابزارهای اطلاعاتی مناسب، جایگاه خودتان را در بازار مستحکم کرده و رقبا را از میدان به در کنید.

سعی کنید با استفاده از یک پلتفرم مناسب، هرینه هایتان را پایین و متعاقبا، تناوب حضورتان را شدت ببخشید؛ به این ترتیب، می توانید مشتریانتان را متقاعد سازید که پیشنهاد بهتر با شرایط بهتر، از آن شماست.

امروزه فروش و بازاریابی به شیوه های قدیمی نتیجه بخش نمی باشد، بلکه باید به صورت کاملاً علمی و اصولی انجام شود.

بازاریابی محتوا چند سالی است که بسیار متداول گشته و بسیاری از شرکت ها این نوع بازاریابی را از اولویت های برنامه های خود قرار داده اند. در صورتیکه بازاریابی محتوا به درستی انجام شود، نقش بسیار زیادی را در برندسازی و افزایش مشتریان و سود شرکت خواهد داشت.

می توانید با بکار گیری راهکارهای ارائه شده در مقاله فوق، بازاریابی محتوای برند خود را بهبود بخشید و به نتایج مطلوب دست یابید.

به زودی آکادمی بازار سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می نماید که در آن استاد احمد محمدی مدرس، مشاور در زمینه کسب و کار، به شما مطالب و نکاتی مفید و کاربردی در رابطه با مدیریت یک کسب و کار یا شرکت به شیوه های نوین و موفقیت آمیز، را تدریس خواهند نمود.

کافی است برای شرکت در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن، به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن