ویدئو هاویدئو های استاد احمد محمدی

دوره فروش موفق (شناسایی دقیق نیاز مشتری) – احمد محمدی

شناسایی و آنالیز نمودن ویژگی مشتری ها

مدیران فروشی که در زمینه فروش موفق هستند و می توانند میزان بالایی از فروش در بازار را به خود اختصاص دهند، از جمله تفاوت های عمده ای که با سایر مدیران و رقیبان دارند، این است که برای داشتن سهم بیشتری از فروش و عملکرد بالا در این زمینه به شناسایی کامل و دقیق بازار و مشتری ها می پردازند.

در سایه ی شناختن دقیق بازار و مخاطبان می باشد که می توان به تولیدات مورد نیاز و مطابق با سلیقه آن ها اقدام نمود و این دقت و توجه علاوه بر این که میزان فروش را افزایش می دهد، میزان خطر نمودن در زمینه ی فروش را هم کاهش می دهد و با شناسایی و آنالیز دقیق مشتری ها می توان پیش بینی نمود که کالا یا خدمات خاصی تا چه حد می تواند موفق گردد و میزان فروش و در نتیجه سود بالایی را نصیب شرکت نماید، که این خود یکی از عوامل پیشگیری از خطر و ریسک در فروش می باشد.


ده روش برای شناسایی نیاز مشتری ها

با سرمایه گذاری جسورانه محصول مبتکرانه، سود بیشتر حاصل نمی آید. نوآوری حاصل شناسایی نیاز مشتری ها و ارائه راه حل برای برطرف نمودن آن نیاز می باشد. شرکت هایی مثل اوبر (Uber)، ایر بی ان بی (Airbnb)، و سایر شرکت ها این نکته می‌دانستند. موفقیت اوبر (Uber)، نه از ساختن تاکسی های جدید بلکه از دیدن مشکلات حمل و نقل مردم و سپس ارائه راه حل حاصل گشت.

با داده های موجود آغاز نمایید

به احتمال خیلی زیاد شما به نظرسنجی های گذشته، مصاحبه با مشتری ها و تاریخچه تماس مشتری ها با واحد پشتیبانی دسترسی دارید، و هیچ نیازی به راه اندازی کمپین های گران قیمت و گسترده نیست، اگر شما از قبل داده های خود را جمع آوری نموده باشید.

مصاحبه با سهام دارها

استفاده از دانش جمعی سهامداران بدون نیاز به پرداخت هزینه! نخست به سراغ تیم فروش و تیم پشتیبانی بروید. آن ها با محصول و مشتری ها آشنایی کامل دارند. آن ها اغلب لیستی از ویژگی های درخواستی ، باگ های گزارش شده و مزایای محصول دارند، که مستقیماً از مشتری ها شنیده‌اند.

ترسیم نقشه فرایند مشتری

اگر شناخت خوبی از مشتری دارید پس مسیری که برای استفاده از خدمات شما طی می کند را مشخص نمایید. برای نمونه مشتری قبل از ظهور او بر با آژانس یا شرکت تاکسی رانی تماس می گرفت. صبر می کرد تا یک راننده در دسترس شود. صبر می‌کرد تا یک ماشین به مکان او برسد. در عین حال امیدوار بود که راننده بتواند او را پیدا نماید. و راننده هم امیدوار بود شما پول نقد کافی برای پرداخت کرایه همراه خود داشته باشید.

دوره فروش موفق (اهمیت دوره های فروش) - احمد محمدی
بخوانید

اما به وسیله ی اوبر، کاربر گوشی هوشمند خود را باز و نزدیک ترین راننده را احضار می نماید. همچنین کاربر فقط با یک کلیک، می‌داند وسیله کجا قرار دارد و فاصه آن با او چقدر است. راننده هم از مکان شما به صورت لحظه ای مطلع می ابشد و مستقیماً به سمت شما می آید. این شکل فرایند پیچیده درخواست خودرو سنتی و فرایند ساده اوبر را با هم مقایسه می کند.

ترسیم نقشه ی سفر مشتری

نقشه ی سفر مشتری یک تجسم از فرایندی می باشدکه مشتری طی می نماید تا به محصول شما جذب گردد و از یک مشتری بالقوه تبدیل به یک مشتری دائمی و وفادار گردد. پیدا نمودن و برطرف نمودن سختی های موجود در مسیر مشتری فقط به هدف رفع مشکلات نیست. بلکه خود می‌تواند شامل یک نوآوری برای برطرف نمودن مشکل باشد.

تحقیقات «من را تا خانه همراهی کن»

تحقیقات «من را تا خانه همراهی کن» به معنای واقعی کلمه از راهنمایی مشتری تا خانه یا محل کارش الهام گرفته است! شما یک مشتری را تا محل کار او دنبال، تمام روز را صرف می نمایید که دریابید او چه می کند. با دقت سختی های فرایندهای روزانه وی را ملاحظه می نمایید و سپس به دنبال فرصت هایی خواهید گشت تا محصول را بهبود ببخشید.

مصاحبه با مشتری ها

مستقیم به سراغ منبع بروید. از مشتری سؤال کنید چه مشکلی دارد و به چه امکاناتی نیاز دارد؟ حتی زمانی که مشتری قادر نیست، نیازهای خود را به صورت شفای توضیح دهد ، شما می توانید ایده هایی برای ابتکارات موفق بگیرید.

برگزاری جلسات نظرسنجی از مشتری ها

نظر سنجی از مشتری ها که می تواند از راه هایی مانند ایمیل یا پاپ آپ هایی روی وب سایت انجام گردد، اطلاعاتی در مورد نگرش یا انتظارات مشتری ها از محصول موجود یا محصولی که در آینده قرار است رونمایی گردد به شما می‌دهد. از سؤالات ترکیبی کوتاه یا بلند بهره بگیرید تا به مهم ترین اطلاعات مورد نیاز دست پیدا نمایید.

فروش تلفنی - برنامه فکرانه - احمد محمدی
بخوانید

تجزیه و تحلیل رقبا

بعضی مواقع رقبای شرکت شما، سازمان هایی می باشند که به صورت مستقیم با مشتری های شما در ارتباط هستند و چهره ای دقیق از صنعتی که در آن فعال هستید را برای مشتری ها آشکار می نمایند. از آنالیزهای گوناگون می توانید بهره بگیرید. نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدید های رقیب خود را شناسایی نمایید.

تجزیه و تحلیل رابطه ی «علت و معلول» 

طبق مشاهدات نظرسنجی ها و بقیه منابع، اطلاعات ممکن است مشکلاتی را به شما نشان دهد، که ممکن است برگرفته از سایر مشکلات ریشه ای باشد. عملیات نا موفق، خطاها، و فرایند های بلند مدت ممکن است نشانه ای از چند مشکل اساسی باشد. این موارد می توانند ناشی از مشکل در رابط کاربری یا دور شدن از هدف های مشتری باشد. طی آنالیز  یک مشکل با پرسیدن «چرا» پی به مشکلات ریشه ای دیگر خواهیم برد.

ثبت و ضبط تجربه ها به طور روزانه

گاهی اوقات مشکلات با گذشت زمان آشکار می گردند. یکی از راه های مقرون به صرفه ولی زمان بر مطالعه ی گزارش های روزانه می باشد. از کسانی که در حال استفاده از کالا یا خدمات شما هستند، بخواهید که نقص ها، اشکالات، تجربه های مثبت و پیشنهادات را به صورت هفتگی، ماهانه، یا سالیانه ثبت نمایند.

بازاریابی و فروش، در واقع یک علم است؛ که باید آن را بیاموزید. یکی از ارکان آن شناخت مشتریان و همچنین شناخت دقیق نیاز آن هاست تا بر آن اساس محصول یا خدمت خود را به وی ارائه نمایید. در سمینار موفقیت، استاد احمد محمدی که سال ها تجربه همکاری و مشاوره با بسیاری از شرکت های مطرح را داشته اند، تمام ابزارهای موفقیت را برای شما تدریس خواهند نمود، که مطمئناً سبب موفقیت های شغلی و همچنین افزایش میزان فروش شما خواهد گشت. می توانید برای شرکت در این سمینار به لینک زیر مراجعه نمایید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن