بازاریابی تلفنی چیست؟ تکنیک‌های کاربردی بازاریابی تلفنی | تلفن، عصای جادوی بازاریاب

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۷ مهر, ۱۴۰۱
آخرین بروزرسانی: ۷ آذر, ۱۴۰۱
بازاریابی تلفنی چیست؟

مردی چهل و چند ساله با صورتی آفتاب سوخته، با اسب یا قاطری که خورجین‌هایش پر از اسباب عجیب و غریب بود از دور دست در دشت دیده می‌شد. بچه‌ها و بزرگ‌ترها سراسیمه و با شوق خود را به ورودی ده می‌رساندند تا مایحتاجشان را از او بخرند.

آن قدیم‌ها او و افرادی شبیه او از روستایی به روستای دیگر می‌رفتند و خرده‌ریزهای جدید و قدیمی ای در بقچه‌شان داشتند که سعی می‌کردند مشتری جدیدی برایشان پیدا کنند. اما امروز خیلی از آن روزهای جاده ابریشم و مارکوپولو و سندباد گذشته است.

در دوره زمانی که امواج مخابراتی مصافت ها را کوتاه که نه صفر کرده‌اند، تلفن شبیه یک عصای جادوگری است که می‌تواند دروازه‌هایی به جهان‌های دیگر جلوی راه ما باز کند.

امروز هر بازاریاب تنها یک شماره تلفن است، یک شماره تلفن طلایی.

این روزها کسب و کارهای زیادی در سراسر جهان در حال رقابت‌اند و سعی می‌کنند با ارائه خدمات بیشتر، نظر مشتریان را به خود جلب نمایند. در این میان، بازاریابی در جذب مشتری بسیار حائز اهمیت است.

فهرست مطالب

بازاریابی کلید موفقیت بسیاری از کسب‌ و کارها به‌ حساب می‌آید. از این‌رو، استفاده از تکنیک های مناسب بازاریابی برای کسب‌ و کارها بسیار مهم است. انواع مختلفی از بازاریابی وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آنها بازاریابی تلفنی است. 

دیگر دوره مشتری یابی خانه‌به‌خانه و حضوری برای کالاهای کم قیمت یا متوسط به سر رسیده است. هزینه‌های بالاسری تنظیم جلسات حضوری این روزها بسیار مورد توجه شرکت‌ها قرار گرفته و بازاریابی تلفنی درمانی بر این مشکل بزرگ شده است.

بدون شک یکی از جنبه‌های مهم برای تیم فروش در هر شرکتی بازاریابی تلفنی است. با کمک این بازاریابی می‌توان در بازار هدف نیازهایی را نسبت به محصول یا خدمات شرکت به وجود آورد و از این طریق میزان درآمد شرکت بالا می‌رود.

بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی در واقع یکی از رایج‌ترین تکنیک های بازاریابی به شمار می‌آید که هر تیم فروشی برای بالابردن میزان درآمد شرکت باید از آن استفاده کند.

بازاریابی تلفنی یک تکنیک دو‌منظوره به‌ حساب می‌آید که در آن بازاریاب به‌ صورت تلفنی محصول یا خدماتی را تبلیغ می‌کند و سپس می‌فروشد.

کانال ارتباطی اصلی در این بازاریابی تلفن است و در آن مشتری و تیم فروش ارتباط چهره‌ به‌ چهره ندارند و هدف ایجاد روابط با مشتریان بالقوه است. هدف اصلی بازاریابی تلفنی ارائه یک محصول یا خدمات به مشتریان است. اما گاهی برخی از شرکت‌ها از آن برای نظرسنجی درباره محصولات یا خدمات یا جمع‌آوری اطلاعات نیز استفاده می‌نمایند.

 به‌ عنوان‌ مثال، یک فروشگاه قبل از ارائه یک محصول جدید، از مشتریان خود درباره نیاز آنها به آن محصول می‌پرسد.

بسیاری از صنایع گوناگون از جمله سیستم‌های امنیتی خانه، شرکت‌های کارت اعتباری، خدمات مالی، خدمات اینترنتی و سازمان‌های خیریه برای افزایش مشتریان خود از بازاریابی تلفنی استفاده می‌کنند. انواع مختلفی از بازاریابی تلفنی وجود دارد که در ادامه درباره هر یک از آنها توضیح می‌دهیم.

فروش تلفنی چیست؟

فروش تلفنی چیست؟

فروش تلفنی نوعی فروش مستقیم از طریق تلفن به مشتریان است. در حالی که بازاریابی تلفنی چشم اندازهایی را ایجاد می‌کند، فروش تلفنی آن چشم اندازها را به فروش واقعی تبدیل می‌کند. این دو کمپین باید به طور ایده‌آل دست به دست هم دهند تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

هنگامی که داده‌های مشتری را از تیم بازاریابی تلفنی خود کسب می‌کنید، اپراتورهای فروش عمده، تعداد فروش را کنترل می‌کنند. هدف شما به عنوان یک تجارت، افزایش نرخ مکالمه در عین کاهش هزینه‌های فروش است.

تفاوت فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی چیست ؟

بازاریابی تلفنی در مقایسه با فروش تلفنی اصطلاح جدیدتری است. امروزه، بسیاری از متخصصان صنعت از اصطلاح بازاریابی تلفنی برای ترکیب کلیه فعالیت‌هایی که از تلفن برای ارتباط با مشتریان بالقوست استفاده می‌کنند.

بازاریابی تلفنی شامل آگاهی مشتریان از یک محصول یا خدمات، تولید راهنما یا فرصت‌ها، جلب نظر مشتریان، ارائه اطلاعات، انجام تحقیقات بازار و فروش محصولات یا خدمات به مشتریان جدید و موجود است. بنابراین، بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی فعالیت‌های کاملا متفاوتی هستند.

هنگامی که می‌خواهید از یک سرویس خاص برای تجارت خود استفاده کنید، باید تمایز اصلی زیر را در نظر داشته باشید. بازاریابی تلفنی خدمتی است که علاقه ایجاد می‌کند، فرصت ایجاد می‌کند، اطلاعاتی را فراهم می‌کند، بازخورد مشتری را تعیین می‌کند، قرار ملاقات می‌گذارد و همه این‌ها از طریق تلفن انجام می‌شود.

فروش تلفنی، سرویسی است که محصولات یا خدمات شما را مستقیما از طریق تلفن به مشتری می‌فروشد. بازاریابی تلفنی چشم اندازهایی را ایجاد می‌کند، به مردم اجازه می‌دهد از آنچه شما به آن‌ها پیشنهاد می‌دهید مطلع شوند و این فرصت را برای مشتری و تجارت فراهم می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره یکدیگر کسب کنند.

مزایای استفاده همزمان از بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی چیست؟

اگرچه بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی با هم بسیار متفاوت هستند، اما این دو روش بدون هم تاثیرگذاری ندارند. بلکه باید از آن‌ها به طور همزمان استفاده شود تا سود شرکت شما افزایش یابد. بازاریاب‌های تلفنی عالی برای به دست آوردن اطلاعات دقیق مشتری حیاتی هستند. اطلاعاتی که آن‌ها می‌توانند جمع آوری کنند برای کسانی که در بخش فروش کار می‌کنند برای فروش موثر محصولات و خدمات شما مورد نیاز است.

همه افراد در هر دو روش نمی‌توانند به خوبی عمل کنند. شما ممکن است یک فروشنده عالی باشید، اما بهترین بازاریاب نباشید. این دو استراتژی نیاز به مجموعه مهارت‌ها و شیوه‌های کار متفاوتی دارند.

به عنوان مثال، بازاریاب‌های تلفنی باید شناخت کاملی از برند، تاریخچه و آمار آن داشته باشند. آن‌ها باید با روندهای فعلی بازار هماهنگ باشند. علاوه بر این، آن‌ها در ارائه خدمات به مشتری عالی هستند، زیرا تنظیم قرار ملاقات‌ها و انجام نظرسنجی‌ها به مهارت‌های خوب این افراد نیاز دارد.

از طرف دیگر، کسانی که در فروش تلفنی کار می‌کنند، دارای غرایز تجاری خوب و همچنین مهارت سخنرانی عالی هستند. گفتگوی تلفنی با مشتریان نیاز به رویکردی متفاوت از فروش حضوری دارد. این‌ها مهارت‌هایی هستند که از طریق تجربه به دست می‌آیند.

اهداف بازاریابی تلفنی چیست؟

اهداف بازاریابی تلفنی چیست؟

هدف اصلی بازاریابی تلفنی این است که در مورد محصول یا خدمات یک شرکت آگاهی لازم را ایجاد نماید. همچنین از این طریق سعی می‌شود که با ایجاد نیاز در میان مشتریان هدف، ثبت سفارش صورت بگیرد.

از طریق این نوع بازاریابی اوضاع کلی بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین از مخاطبان و مشتریان احتمالی دعوت به عمل می‌آید که از محصولات یک شرکت دیدن نمایند. بازاریابی تلفنی با دادن اطلاعات به مشتری، وقت و هزینه خود را برای یافتن مشتری جدید یا ایجاد علاقه به نام تجاری محصول یا خدمات شما می‌گیرد.

کمپین‌های خوب بازاریابی تلفنی، کمپین‌های بزرگ فروش اینترنتی را هدایت می‌کنند. بازاریابی تلفنی به شما کمک می‌کند تا نوعی قرار ملاقات را بر اساس مشتریانی که دقیقا به دنبال آنچه شما ارائه می‌دهید هستند، فراهم کنید.

بازاریابی تلفنی رضایت مشتری را فراهم می‌کند و اغلب از نیاز مشتری نیز فراتر می‌رود. اگر از قبل اطلاعات مشتری خود را دارید، به شخصی احتیاج دارید که با پشتکار، با آن‌ها تماس گرفته و این داده‌ها را به فروش تبدیل کند.

یک تیم فروش تلفنی حرفه‌ای نرخ تبدیل شما را افزایش می‌دهد در حالی که هزینه‌های فروش شما را کاهش می‌دهد. فروش گسترده و موثر به تخصص خاصی نیاز دارد. به کارگیری این تخصص باعث صرفه جویی در هزینه و افزایش مهارت تیم فروش شما می‌شود تا نیاز فعلی شما را برآورده کند.

بازاریابی تلفنی خودکار چیست؟

بازاریابی تلفنی خودکار، یکی دیگر از روش‌های فروش است که می‌تواند روشی مقرون به صرفه برای دستیابی به تعداد زیادی مشتری در مدت زمان کمتری از آنچه سایر تکنیک‌های بازاریابی مستقیم نیاز دارد، ارائه دهد.

این روش بازاریابی تلفنی غالباً گزینه مقرون به صرفه‌تری برای مشاغل کوچک است. هزینه پیام‌های فروش خودکار کمتر از کمپین‌های بازاریابی تلفنی سنتی است، زیرا برای برقراری تماس مجبور نیستید بازاریابان تلفنی را استخدام کنید. همچنین برای برقراری تماس مجبور نیستید وقت اضافی برای جذب مشتری اختصاص دهید.

وظایف بازاریاب تلفنی

وظایف بازاریاب تلفنی

بازاریاب تلفنی به‌ غیر از فروش محصولات از طریق تلفن، وظایف دیگری نیز دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • پاسخ به تماس‌های دریافتی از سمت مشتریان بالقوه
  • پاسخ به سؤالات، فیدبک‌ها و نگرانی‌های مشتری
  • ثبت دقیق حساب‌های مشتریان
  • بالابردن آمار فروش
  • آموزش به بازاریابان تلفنی جدید
  • ایجاد ارتباط هم سو و مؤدبانه با مشتریان
  • حفظ و نگهداری تجهیزات لازم برای بازاریابی تلفنی

انواع بازاریابی تلفنی

بر اساس یادداشتی که در اول نوامبر 2021 در سایت ایندید (indeed) منتشر شده است. چهار نوع فعالیت بازاریابی تلفنی که بر اساس نوع مخاطب دسته‌بندی‌ شده است، وجود دارد که یک بازاریاب تلفنی ممکن است در وظایف شغلی روزانه خود انجام دهد. شکل زیر این چهار نوع تکنیک بازاریابی را نشان می‌دهد.

بازاریابی تلفنی برون‌مرزی (Outbound Telemarketing)

در بازاریابی تلفنی برون‌مرزی، یک بازاریاب تلفنی با یک تماس از درون شرکت مشتریان خارج از مرزهای شرکت را هدف می‌گیرد و با مشتریان احتمالی تماس برقرار می‌کند و به‌ قول‌ معروف یک تماس سرد (Cold Calls) یا همان تماس بدون آشنایی قبلی انجام می‌دهد.

این بازاریاب بر اساس سرنخ و لیست شماره‌ تلفن‌های به‌ دست‌آمده توسط بخش بازاریابی، تماس را با مشتریان برقرار می‌کند. این نوع بازاریابی برای همه ما خیلی آشناست.

به طور مثال، من حداقل هفته‌ای یک‌بار برای فیلتر دستگاه تصفیه آب و فیلترهای یخچال تماسی از یک خانم محترم بازاریاب دارم. یک نمونه دیگر از بازاریابی تلفنی بیرونی ممکن است یک مؤسسه مالی باشد که با مشتریان بالقوه بر اساس کدپستی تماس می‌گیرد تا گزینه‌های سرمایه‌گذاری آنها را تبلیغ  نماید.

بازاریابی تلفنی درون‌مرزی (Inbound Telemarketing)

استراتژی بازاریابی تلفنی درون‌مرزی شامل اولین نقطه تماس مشتری با یک کسب و کار است.

  • فرض کنید شما نسخه آزمایشی یک اکانت اینترنتی یا یک نرم‌افزار را استفاده کرده‌اید و نیاز به راهنمایی بیشتر برای خرید آن محصول دارید. شما با آن شرکت تماس می‌گیرید. حالا یک بازاریاب تلفنی درون‌مرزی جواب سؤالات شما را خواهد داد.

در این نوع بازاریابی یکی از مشتریانی که قبلاً وارد مرزهای شرکت شده است و با محصول از پیش آشناست با بازاریاب تماس می‌گیرد این تماس‌ها و پرس‌وجوها ناشی از تلاش‌های تبلیغاتی و فروش شرکت است. در این استراتژی بازاریابی تلفنی، مشتریان از قبل با خدمات یا محصولات شرکت آشنا هستند.

یک بازاریاب تلفنی درون‌مرزی به سؤالات مشتریان پاسخ می‌دهد و اطلاعات بیشتری را در اختیار مشتریان بالقوه قرار می‌دهد تا آنها را مجاب به خرید نماید.

بازاریابی تلفنی B2B یا یک کسب و کار با یک کسب و کار دیگر

بازاریابی تلفنی B2B

بازاریابی تلفنی دو کسب و کار یا B2B (Business to Business Telemarketing) وقتی یک کسب و کار محصولات خود را برای سایر کسب و کارها تبلیغ می‌کند و می‌فروشد این نوع بازاریابی تلفنی اتفاق می‌افتد. هدف اصلی این بازاریابی در درجه اول ایجاد رابطه طولانی‌مدت با مشتری است؛ زیرا در مقایسه با بازاریابی‌های درون‌مرزی و بیرون مرزی، به نسبت حجم معامله به تماس کمتری نیاز دارد.

برای مثال زمانی که یک شرکت تولیدکننده لاستیک و تایر خود با یک شرکت خودروسازی تماس می‌گیرد تا تایرهای خود را به آن شرکت بفروشد، یک استراتژی بازاریابی تلفنی بین دو کسب و کار یا B2B به‌ حساب می‌آید.

بازاریابی تلفنی یک کسب و کار با مصرف کننده B2C

استراتژی بازیابی تلفنی B2C (Business to Consumer Telemarketing) در واقع نوعی استراتژی بازاریابی است که عمدتاً روی مشتریان تمرکز دارد تا کسب و کارهای دیگر. در این نوع بازاریابی بر سرنخ‌های تولید شده توسط بخش بازاریابی تمرکز می‌شود.

بازاریابی تلفنی B2C برخلاف بازاریابی تلفنی برون‌مرزی که بر گروه بزرگی از مصرف‌کنندگان متمرکز است، روی دسته محدودتری از مصرف‌کنندگان تمرکز می‌کند. این دسته‌بندی‌های دقیق‌تر و محدودتر باعث نتیجه‌گیری بهتر می‌شود.

در این روش تیم بازاریابی شبیه روش بازاریابی برون‌مرزی عمل می‌کند با این فرق که دیگر تماس‌های تصادفی نداریم؛ بلکه مشتری‌ها از پیش بر اساس معیارهای خاص مثلاً سن یا موقعیت درآمدی یا تحصیلات و نوع نیاز دسته‌بندی می‌شوند.

مثلاً یک مؤسسه آموزش کنکور ارشد بر اساس لیست نام‌نویسی سازمان سنجش برای کنکور سال قبل با دانشجویان تماس برقرار می‌کند که با احتمال بالایی به محصولات آنها نیازمندند. به‌ جای آنکه از روی لیست تلفن‌های نامشخص و رندوم با افراد تماس گرفته شود.

مهارت‌های یک بازاریاب تلفنی

مهارت‌های یک بازاریاب تلفنی

فارغ از داشتن مهارت‌های عالی برای برقراری ارتباط تلفنی، به طور مختصر یک بازاریاب موفق باید مهارت‌های زیر را نیز داشته باشد:

1. مهارت‌های ارتباطی

بازاریاب‌های تلفنی موفق، به مهارت‌های ارتباطی عالی برای شروع و حفظ مکالماتشان با مشتریان غریبه نیاز دارند. آنها با استفاده از مهارت‌های خود، محصولات و خدمات پیچیده را به شیوه‌ای قابل‌فهم برای مشتریان توضیح می‌دهند.

این متخصصان برای گوش‌دادن به مشکل مشتری و یافتن راه‌حل نیاز به مهارت‌های شنیداری خوب دارند. این مهارت‌ها اعتماد مشتری را بسیار بالا می‌برد.

2. مهارت‌های سازماندهی

در طول تعامل با مشتریان، سازماندهی برای ارائه خدمات به‌ موقع الزامی است. این به این معنی است که بازاریاب ماهر می‌تواند بین پنجره‌های مختلف در یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری حرکت کند. سازماندهی یک مهارت حیاتی برای یادداشت‌برداری و ارائه خدماتی است که مشتری را به خرید تشویق می‌کند.

استاد احمد محمدی
وظیفه مشتری نیست که شما را به یاد بیاورد، این وظیفه و مسئولیت شماست که مطمئن شوید آنها فرصتی برای فراموش کردن شما ندارند.
استاد احمد محمدی

3. دانش درباره تلفن و کامپیوتر

راستش را بخواهید من از آن مشتری‌های وفادار هستم که وقتی از یک خرید راضی باشم تمام خریدهایم از همان جای همیشگی است. الان یکی دو سال است که لوازم جانبی موبایلم را از یک سایت خریداری می‌کنم. تا کالا را انتخاب می‌کنم روی سایت با منشی آنلاین شروع می‌کنم به چت کردن.

او سریع شماره‌تلفنم را می‌گیرد و فوراً خریدهای قبلی من را چک می‌کند و بعد بر اساس خریدهای قبلی مرا راهنمایی می‌کند. می‌بینید که این بازاریاب باید به متد چت آنلاین، جستجوی روی لیست مخاطبان، کارکردن با برنامه CRM احتمالی شرکتش و البته فروش و اصول آن آشنا باشد.

یک بازاریابی تلفنی حرفه‌ای می‌تواند به‌ راحتی از سیستم‌های تلفنی مختلف استفاده کند. آنها ممکن است از چت روی سایت از طریق رایانه برای پاسخ به سؤالات مشتریان در مورد محصولات یا خدمات خود استفاده نمایند. همچنین، از آنجایی‌ که آنها پایگاه‌داده مشتری را نگهداری می‌کنند، این متخصصان به مهارت در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM نیاز دارند.

4. مهارت‌های بین‌فردی

توانایی ایجاد تعاملات مثبت و ایجاد ارتباط با مشتری برای این نقش شغلی ضروری است. فروشنده تلفنی به مهارت‌های بین‌فردی عالی نیاز دارد تا مشتری را متقاعد به خرید کند. این خصوصیات و مهارت‌ها شامل صبور بودن، همدلی و توانایی متقاعدسازی مشتریان به خرید محصول یا خدمات می‌شود.

5. مهارت‌های فروش

کارفرماها، بازاریاب‌های تلفنی را ترجیح می‌دهند که بتوانند اهداف فروش را از طریق تلفن برآورده کنند، قرار ملاقات با مشتریان را تنظیم کنند و پیگیری کنند. توانایی متقاعدکردن منجر به تبدیل مخاطبان به مشتریان بالقوه و یا تبدیل خریداران فعلی محصولات به خرید بیشتر و بیشتر می‌شود.

مزایا و معایب بازاریابی تلفنی چیست؟

برای فروش محصول و ارائه خدمات در یک تجارت و افزایش پتانسیل سود، بازاریابی تلفنی، می تواند بسیار موثر باشد. این روش فروش اجازه می‌دهد تا مشاغل کوچک در خارج از حوزه کسب و کار محلی نیز گسترش یابند.

مزایا:

فروش محصول به روش بازاریابی تلفنی؛ شامل هزینه‌های کمتری نسبت به استخدام نیروی فروش و صرفه جویی در هزینه برای مشاغل کوچک است. مزیت دیگر بازاریابی تلفنی خارج از کشور این است که شما می‌توانید با فروش به مشتریان در سراسر جهان، چه به صورت محلی و چه در سطح ملی، تجارت خود را گسترش دهید.

بازاریابی تلفنی همچنین، راهی برای پیگیری خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می‌دهد. برقراری ارتباط با مشتریان این فرصت را به شما می‌دهد؛ تا در مورد نیازهای مشتری اطلاعات بیشتری کسب کنید و برای بهبود رضایت مشتریان تلاش کنید.

در پایان، بهبود رضایت مشتری می‌تواند تأثیر قابل توجهی در سودآوری تجارت شما داشته باشد.

معایب:

با وجود ارزش فروش ارائه شده از طریق بازاریابی تلفنی، بسیاری از مصرف کنندگان آن را با یک تصویر منفی مرتبط می‌دانند. واکنش‌های مشتریان همیشه دوستانه نیست، زیرا تجربیات بد با برخی از بازاریاب های تلفنی به کلیشه منفی تبدیل شده است.

برخی از مشتریان، تماس‌های ناخواسته را آزار دهنده می‌دانند یا کلاهبرداری تلقی می‌کنند. یکی دیگر از معایب مهم بازاریابی تلفنی این است که ممکن است، لیست مشتریان به روز نباشد. در بسیاری از موارد، این لیست‌ها نام افرادی را شامل می‌شود که نمی‌خواهند تماس های ورودی برای فروش، بدون هماهنگی قبلی داشته باشند.

در لیست‌های بازاریابی تلفنی نام مشتریانی وجود دارد، که دارای مشخصات منطبق با مشتریان بازار هدف شما نیستند یا قبلاً محصولی مشابه آنچه که تجارت شما ارائه می‌دهد خریداری کرده‌اند.

دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - بازاریابی و فروش تلفنی

یادگیری بازاریابی تلفنی حرفه ای با دوره بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی یک استراتژی مهم در جذب مشتری و بالابردن میزان فروش یک شرکت است. چهار نوع مختلف از بازاریابی تلفنی وجود دارد که محصول نهایی همه آنها ارائه محصول، تبدیل مخاطبان به مشتریان بالقوه و بالابردن نرخ فروش است.

یک بازاریاب تلفنی موفق باید مهارت‌های لازم از جمله توانایی برقراری ارتباط، مهارت بین‌فردی، دانش کافی در زمینه تلفن، کامپیوتر و توانایی فروش را داشته باشد.

اگر به کسب درآمد بیشتر از طریق بازاریابی تلفنی علاقمند هستید، پیش از اقدام به انجام این روش برای رونق فروش در تجارت خود، اطلاعات کافی و راهکارهای موثر برای انجام این شیوه را به خوبی فرا بگیرید. دوره آموزش حرفه ای بازاریابی و فروش تلفنی راه حلی است که به شما در این زمینه کمک می کند

4.9/5 - (40 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 عادت مردمان بسیار کارآمد

هدیه آموزشی آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما" "ارزشمند هستید