معرفی 10 مورد از تکنیک‌ های فروش در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۸ تیر, ۱۴۰۲
آخرین بروزرسانی: ۱۸ تیر, ۱۴۰۲
تکنیک‌ های فروش در آرایشگاه

حتی اگر بهترین آرایشگر دنیا هم که باشید، ولی برای فروش بیشتر و داشتن مشتریان جدید تلاش نکنید، اصلا درآمد خوبی نخواهید داشت؛ اما تا به‌ حال فکر کرده‌اید که چطور در این بازار رقابتی، باید فروش بالاتری داشته باشید؟

اگر مدیر سالن زیبایی و آرایشگاه هستید که به‌ دنبال روش‌هایی برای افزایش فروش یا احتمالا تکنیک‌ های فروش می‌گردید، ما در این مقاله به ارائه بهترین تکنیک‌ های فروش در آرایشگاه ها می‌پردازیم. پس این مقاله برای شما نوشته شده است؛ با ما همراه باشید.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

10 تکنیک افزایش فروش در آرایشگاه‌های زنانه

ما موضوعمان را در مورد اهمیت بازاریابی در صنعت آرایشگری و شناسایی بازار هدف شما شروع خواهیم کرد. سپس، به کانال‌های تبلیغاتی مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی دهان به دهان  و… می‌پردازیم.

صنعت آرایشگری تاریخچه‌ای غنی دارد که قدمت آن به قرن‌ها قبل می‌رسد. امروزه آرایشگاه‌ها به مکانی تبدیل شده‌اند که افراد می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند و معاشرت داشته باشند. غیرعادی نیست که مشتریان را در حال چت با آرایشگران و سایر مشتریان خودشان حتی در حین لذت بردن از یک نوشیدنی سرد یا یک فنجان قهوه داغ ببینید.

در سال‌های اخیر، صنعت آرایشگری دوباره محبوبیت خود را پیدا کرده است و این روند منجر به ظهور آرایشگاه‌های مدرن شده است که تجربه‌ای منحصربه‌فرد و شخصی را ارائه می‌دهند.

با تمام این تغییرات، برای صاحبان آرایشگاه مهم است که از فروش اطلاع داشته باشند تا در نهایت بتوانند به درآمد بالایی برسند. درک وضعیت فعلی صنعت آرایشگری و روندهای در حال ظهور به شما کمک می‌کند تا بتوانید موثرترین تکنیک‌ های فروش را بشناسید.

10 تکنیک افزایش فروش در آرایشگاه‌های زنانه

1. بازار هدف خودتان را شناسایی کنید

اکنون که درک خوبی از صنعت آرایشگری داریم، بیایید در مورد چگونگی شناسایی بازار هدف خود برای طرح بازاریابی آرایشگاه خود صحبت کنیم. شاید اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید به‌ عنوان مدیر آرایشگاه و سالن زیبایی به آن توجه داشته باشید، همین شناسایی بازار هدف است که می‌تواند در نهایت منجر به شناخت بیشتر مشتریان و حتی فروش بالاتر شود.

اولین قدم این است که در مورد نوع مشتریانی که می‌خواهید جذب کنید، فکر کنید. آن‌ها چه کسانی هستند؟ علایق، نیازها و خواسته‌هایشان چیست؟ ایجاد پرسونای مشتری می‌تواند به شما کمک کند تا مشتری ایده‌آل خود را تجسم و پیام‌های بازاریابی خود را با نیازهای خاص آن‌ها تنظیم کنید.

برای مثال: فرض کنید شما یک آرایشگاه زنانه هستید که در نزدیکی محوطه دانشگاه قرار دارد. بازار هدف شما ممکن است دانشجویان دختری باشند که به دنبال مدل موی شیک، ناخن‌های زیبا، موهای کراتین شده و بسیاری از خدمات زیبایی دیگر متناسب با بودجه خودشان هستند.

همچنین مهم است که به رقابت خودتان با سایر آرایشگاه‌‎های زنانه فکر کنید. آرایشگاه‌های دیگر در مناطق مختلف چه خدماتی ارائه می‌دهند؟ چگونه می‌توانید خودتان را متمایز کنید و سرنخ‌های جدید جذب کنید؟

یکی از راه‌های متمایز شدن، مشارکت با مشاغل محلی و ارائه تبلیغات یا تخفیف به کارمندان آن‌ها است. این می‌تواند به شما کمک کند تا وارد بازار جدیدی شوید و با سایر مشاغل در جامعه روابط برقرار کنید. با درک بازار هدف خود و آنچه که شما را از رقبا متمایز می‌کند، می‌توانید یک برنامه بازاریابی ایجاد کنید که مستقیما با مشتری ایده‌آل شما صحبت کند و کسب‌و‌کار جدیدی را به آرایشگاه شما جذب کند.

2. از ارائه تخفیف غافل نشوید

یکی از تکنیک‌ های فروش در آرایشگاه این است که به مناسبت‌های مختلف برای مشتریان خودتان تخفیف در نظر بگیرید. هرگز قدرت یک تخفیف یا پیشنهاد تبلیغاتی را دست کم نگیرید. تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه راهی عالی برای جذب مشتریان جدید برای امتحان آرایشگاه شما هستند.

این کار به آن‌ها کمک می‌کند با نیمی از هزینه خدمات شما را به طور مستقیم تجربه کنند. اگر آن‌ها کاری را که انجام می‌دهید، دوست داشته باشند، شما می‌توانید در طول زمان آن‌ها را به مشتریان تکراری تبدیل کنید که دائما از خدمات شما استفاده می‌کنند.

در ازای تخفیف می‌توانید ایمیل آن‌ها را بخواهید و برایشان تخفیف‌های مناسبتی خود را ارسال کنید. این یک راه عالی برای ایجاد لیستی از مشتریان بالقوه و بازاریابی قوی برای فروش بیشتر است.

3. حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث فروش بیشتر شما شوند

حضور در شبکه‌های اجتماعی برای آرایشگاه ها

احتمالا وقتی که صحبت از تکنیک‌ های فروش در آرایشگاه می‌شود، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند، همین حضور در شبکه‌های اجتماعی است. تقریبا همه سالنهای زیبایی و آرایشگاه‌های زنانه این کار را انجام می‌دهند. باید پیج ایسنتاگرام متفاوت داشته باشید و در آن محتوای خوبی را برای کاربران خودتان به‌اشتراک بگذارید.

فضای آرایشگاه، نمونه کارها، تصاویر قبل یا بعد از آرایش و خدماتی که حتی شما را متمایز از سایر آرایشگاه‌های زنانه نشان دهد. جدا از این‌ها می‌توانید محتواهای آموزشی بسازید؛ مثلا: راهکارهایی برای تقویت مو، آموزش کوتاهی مو، باید و نبایدهای آرایش کردن و… مطمئنا مخاطبان شما چنین ویدئویی‌ها را دوست دارند.

اگر سالن شما بزرگ است و آنقدر هم وقت برای کارهای جانبی ندارید، حتما بخش مهمی از درآمدتان را برای بازاریابی و فروش بگذارید؛ این کار باعث می‌شود که مشتریان زیادی پیدا کنید و حتی بالطبع درآمد بیشتری هم داشته باشید.

اگر برایتان سخت است که مشتریان خودتان را به‌ صورت ارگانیک افزایش دهید، می‌توانید تبلیغات هدفمند رسانه‌های اجتماعی را برای خدمات خودتان در نظر بگیرید. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی اغلب یک راه‌حل تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه است که می‌تواند به شما کمک کند مشتریان جدیدی جذب کنید.

4. یک برنامه ارجاع داشته باشید

برنامه ارجاع در مورد استفاده از مشتریان وفادار فعلی شما برای کمک به تولید سرنخ‌های جدید است. در عوض به مشتریان خود با تخفیف، رویدادهای ویژه یا خدمات رایگان پاداش می‌دهید.

می‌توانید یک ایمیل ارسال کنید تا آن‌ها را از برنامه ارجاع مطلع کنید یا کارت‌های ویزیتی بسازید که می‌توانند به دوستانشان بدهند. برنامه‌های ارجاع یک تکنیک بازاریابی عالی هستند.

5. رویداد یا یک خدمات زیبایی برگزار کنید

اینستاگرام را که کنار بگذارید، یکی از تکنیک‌ های فروش در آرایشگاه این است که هر ازچندگاهی رویداد یا خدمات زیبایی و آرایشگری برگزار کنید و عکس‌ و فیلم‌های آن را در شبکه‌های اجتماعی با مشتریان خودتان به اشتراک بگذارید. اگر این رویداد را به‌درستی برگزار کنید، افراد زیادی در آن شرکت و در نهایت حتی می‌توانید درآمد و مشتریان بیشتری داشته باشید.

6. برای بیشتر دیده شدن ازافراد معروف و مشهور کمک بگیرید

کمک گرفتن از افراد معروف و شناخته‌شده برای معرفی خدمات شما، یکی دیگر از تکنیک‌ های فروش در آرایشگاه است؛ مردم بلاگرها و افراد معروف را دنبال می‌کنند و به آن‌ها اعتماد دارند، به‌همین دلیل این کار باعث جذب مشتری بیشتر و در نهایت درآمد بالاتر خواهد شد.

7. مکان آرایشگاه را در Google Maps ثبت کنید

طبق یک تحقیق انجام شده 76 درصد از افرادی که در گوشی هوشمند خود جستجوی محلی انجام می‌دهند و به دنبال پیدا کردن مکان برای خرید یا دریافت خدمات هستند، در عرض ۲۴ ساعت از یک مکان فیزیکی بازدید می‌کنند و ۲۸ درصد از این جستجوها منجر به خرید یا دریافت خدمات می‌شوند.

ثبت مکان آرایشگاه در Google Maps قدرتمندترین راه برای جذب مشتریان اطراف به صورت آنلاین است. شکی نیست که این موضوع  محبوب‌ترین ایده بازاریابی آرایشگاهی است، اما تعداد کمی از آرایشگران پتانسیل واقعی آن را درک می‌کنند.

ممکن است فکر کنید که گذاشتن موقعیت مکانی آرایشگاه شما در Google Maps پیچیده یا چالش‌برانگیز است، اما در واقع کار ساده‌ای است و حتی می‌توانید رایگان این کار را انجام دهید. ابتدا باید به وب سایت Google My Business بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید.

بعد از ایجاد حساب کاربری، فقط باید جزئیات کسب‌و‌کار خودتان را پر کنید و درخواستتان را تأیید کنید. چند روز بعد، یک کد تأیید دریافت خواهید کرد و دیگر آدرس شما در گوگل مپ ثبت شده است.

8. استفاده از بازاریابی پیامکی ایده خوبی است

استفاده از بازاریابی پیامکی ایده خوبی است

ارسال پیام متنی گاه‎ به گاه به مشتریان شما می‌تواند باعث افزایش فروش شما شود. اما راه‌های دیگری برای استفاده از بازاریابی پیامکی برای آرایشگاه شما وجود دارد که تاثیر بیشتری بر درآمد شما دارد. این ایده‌ها بازاریابی آرایشگاه شما را به سطح جدیدی می‌برد.

در حالی که راه‌های زیادی برای تبلیغ خدمات خودتان با پیام‌های متنی وجود دارد، این موارد معمولا بهترین گزینه هستند:

  • می‌توانید ساعت قرار ملاقات با مشتری را برای او ارسال کنید.
  • کوپن‌های تخفیف برای بخشی از مشتریان خودتان ارائه دهید.
  • مشتریان را از در دسترس بودن محصولات جدید مطلع کنید. (ممکن است خدمات جدیدی به سالن شما اضافه شده باشد که بهتر است حتما در اولین فرصت مشتری را آگاه کنید.)
  • هرازگاهی نکاتی را در مورد نظافت یا آوردن وسائل شخصی (مثل: برس شخصی یا حوله برای رنگ کردن موها) برای مشتریان ارسال کنید.
  • هنگامی که در تعطیلات هستید و مشتریان با شما تماس می‌گیرند، پیام‌های متنی پاسخگوی خودکار برایشان ارسال کنید.

یکی از بهترین ایده‌های بازاریابی آرایشگاهی از این لیست، ایده‌ یادآوری قرار ملاقات است. نرخ عدم حضور در حدود 20٪ برای آرایشگاه‌ها غیر معمول نیست. ارسال یادآوری‌های قرار می‌تواند آن را تا تقریباً 0 درصد کاهش دهد.

فقط با نگاه کردن به درآمد از دست رفته به دلیل عدم حضور، می‌توانید تخمین بزنید که با یادآوری نکردن قرار ملاقات، به‌ عنوان آرایشگر چقدر پول از دست داده‌اید. بنابراین؛ اگر یک آرایشگر به‌طور متوسط (100 میلیون تومان) در ماه درآمد داشته باشد و نرخ عدم حضورش 20 درصد باشد، در این عدم حضورها حدود 40 میلیون تومان در ماه ضرر می‌کند!

9. تبلیغات دهان به دهان یکی از تکنیک‌های فروش در آرایشگاه است

تبلیغات دهان به دهان احتمالا موثرترین ایده بازاریابی آرایشگاهی است؛ زیرا مشتریان شما می‌توانند به صورت رایگان بازاریاب شما باشند. لطفا از مشتریان عادی خود بخواهید خدمات شما را به دوستان خود معرفی کنند. از تبلیغ آرایشگاه خود با درخواست از مردم نترسید.

اگر مشتریان راضی باشند، با کمال میل این کار را انجام خواهند داد. حتی می‌توانید به ازای هر فرد جدیدی که به آرایشگاه شما می‌آورند، در خدمات بعدی خود به آن‌ها تخفیف بدهید و این کاری است که اغلب مشتریان حاضرند آن را انجام دهند.

برای اینکه بتوانید در این حرفه به موفقیت برسید و درآمد بالایی داشته باشید، حتما در دوره بازایابی و فروش آکادمی بازار شرکت کنید. به کمک این دوره می‌توانید به درآمد بالایی برسید و برای همیشه شغل، فروش و زندگی خودتان را تغییر دهید.

10. پکیج خدمات ویژه برای مشتریان داشته باشید

این تکنیک یکی از بهترین تکنیک‌ های فروش در آرایشگاه است. برای مشتریانی که وقت خالی محدودی دارند یا حتی کارمند هستند، می‌توانید خدمات ویژه مثل: ارائه خدمات سریع 30 الی 45 دقیقه‌ای در نظر بگیرید که قیمت مناسب داشته باشند.

در واقع شما با این کار خدمات متمایزی نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهید. افراد معمولا عاشق این نوع خدمات هستند؛ حالا چه یک نوع خدمت زیبایی باشد چه پکیجی از خدمات زیبایی مختلف.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد بهترین تکنیک‌ های فروش در آرایشگاه صحبت کردیم. برای این کار در وهله اول باید هدف خودتان را شناسایی کنید و در نهایت این 10 راهکار ارائه شده را مدنظر داشته باشید.

حالا که با این تکنیک‌ها آشنا شدید، می‌توانید چند مورد از آن‌ها را پیاده‌سازی کنید و کاری کنید که مشتریانتان با شما ارتباط داشته باشند که این موضوع در نهایت منجر به فروش بیشتر خواهد شد.

5/5 - (17 امتیاز)

سوالات متداول

اول از همه بازار هدفتان را شناسایی کنید، تخفیف دهید، در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید، رویدادهای مختلف برگزار کنید و حتی تبلیغات دهان به دهان داشته باشید. همه این 10 روش گفته شده در این مقاله به شما به‌ عنوان مدیر سالن زیبایی کمک می‌کنند که فروش بیشتری داشته باشید. حتی می‌توانید وسائل بهداشتی مثل پیش‎بند را به صورت رایگان به مشتریان خودتان بدهید و با این کار خودتان را نسبت به رقبا متمایز کنید.
باید بگوییم که هردو این‌ها به یک اندازه تاثیرگذار هستند و باید روی هرکدام جداگانه سرمایه‌گذاری داشته باشید.
از مشتریان عادی خودتان بخواهید خدمات شما را به دوستانشان معرفی کنند. اگر مشتریان شما از خدماتتان راضی باشند، با کمال میل این کار را انجام خواهند داد.

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی