6 مسیر اشتباه برای کسب و کارها در شبکه های اجتماعی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ آبان, ۱۴۰۱
6 مسیر اشتباه برای کسب و کارها در شبکه های اجتماعی

با پیشرفت تکنولوژی، کسب و کار در شبکه های اجتماعی هر روز بیشتر از قبل مورد توجه مردم است و افراد بیشتری به خرید کردن از این نوع کسب و کارها روی می‌آورند. موفقیت کسب و کارهای اینترنتی دلایل زیادی دارد.

از جمله این دلایل می‌توان به راحتی این نوع کسب و کارها، تنوع زیاد محصولات و کسب و کار در شبکه های اجتماعی، شیوع بیماری کرونا، سهولت در تحویل خدمات و بسته‌ها و … دانست. امروزه میلیاردها تومان در بستر شبکه‌های اجتماعی جا به جا می‌شود و اگر مسیرها و چالش‌های آن را بدانید می‌توانید به کسب درآمد قابل توجهی برسید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ملزوماتی دارد که اگر رعایت نشود موفق نمی‌شوید قبل از اینکه فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کنید، لازم است که یک برنامه‌ریزی دقیق فراهم و سپس به تولید محتوا برای کانال‌های مورد نظر خود بپردازید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

6 اشتباه بارز و خطرناک کسب و کار در شبکه های اجتماعی

کسب و کار در شبکه‌ های اجتماعی، مسیری برای همه انسان‌ها، به‌ خصوص قشر جوان ایجاد کرده‌اند تا بتوانند با سرعت بیشتر به آنچه می‌خواهند دست پیدا کنند. اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد محصولات یا خدمات مورد نظرشان به دست آورند. همچنین رونق کسب و کارهای موجود در شبکه های اجتماعی باعث شده تا افراد بیشتری در این زمینه وارد شوند و این حوزه از کسب و کار به یک حوزه پرسود تبدیل کرده است.

طبق مشاوره کسب و کار شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی به مخاطبان هدفمان، لازم است که از یک سری موارد دوری کنیم تا با شکست روبه‌رو نشویم. در ادامه به 6 اشتباه اشاره می‌کنیم که از موارد ذکر شده هستند.

1. نداشتن برنامه ریزی مناسب در کسب و کار از اشتباهات کسب و کار در شبکه های اجتماعی

 نداشتن برنامه ریزی مناسب در کسب و کار از اشتباهات کسب و کار در شبکه های اجتماعی

قبل از اینکه فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کنید، لازم است که یک برنامه‌ریزی دقیق فراهم و سپس به تولید محتوا برای کانال‌های مورد نظرتان بپردازید. داشتن یک نقشه کار به شما نشان می‌دهد که کجا هستید و به کجا می‌روید.

اول‌ از همه روی رقیبان خود تحقیق کرده، اهداف را پیدا و تمام منابع تولید محتوای خود را استخراج کنید. در آخر لازم است که یک برنامه‌ مشخص فراهم آورید که طبق آن فعالیت مستمر داشته‌ باشید و از رقبایتان جا نمانید.

اگر قصدتان بلاگ‌نویسی است، یک نوشته در ماه اصلا کافی به نظر نمی‌رسد. بهترین کار این است که با یک برنامه‌ریزی دقیق اقدام به نشر محتوای خود نمایید. همچنین یک محتوای هدفمند و تاثیرگذار خیلی بهتر از پست‌های پیاپی و بی‌محتوا است.

نداشتن یک پیام هدفمند این موضوع را القا می‌کند که شما حرفی برای گفتن ندارید و طبعات منفی را در پی خواهد داشت.

2. نداشتن یک نویسنده و تولید کننده محتوا

طبق مقاله 22 مزایای شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار از وبسایت hootsuite.com، حتما لازم نیست که نویسنده یک رمان مشهور برای شبکه‌های اجتماعی شما فعالیت کند. فقط کافی است فردی دست به قلم و آشنا با ساز و کار زبان فارسی را به عنوان یکی از منابع انسانی خود انتخاب کنید و از او برای تولید محتوای با کیفیت، بهره ببرید.

از تولید کننده محتوایتان نمونه کار بخواهید و زمان خواندن آن‌ها خود را جای مخاطبین خود بگذارید تا بهترین نویسنده را برای کسب و کار در شبکه های اجتماعی خود انتخاب کنید.

 3. ساخت کانال های متعدد در شبکه های اجتماعی

ساخت کانال های متعدد در شبکه های اجتماعی

فعالیت در همه کانال‌های شبکه‌های اجتماعی یکی از اشتباهاتی است که خیلی از کسب‌ و کارهای ایرانی، مرتکب آن می‌شوند. همیشه درباره شبکه‌ اجتماعی مورد نظر خود تحقیق کنید و دریابید که آیا مخاطب هدف شما در آنجا وجود دارد یا خیر؟ سپس تصمیم بگیرید که روی بستر موردنظرتان نیرو بگذارید.

در شبکه اجتماعی فعالیت کنید که مخاطبین شما در آنجا فعالیت دارند. برای مثال نمی‌توانید در فیسبوک فعالیت کنید و انتظار جذب مشتری داشته باشید. یکی از بسترهای موفق در ایران اینستاگرام است.

4. شنونده خوبی نبودن از مشکلات کسب و کار در شبکه های اجتماعی

همانطور که برای حفظ یک رابطه دوستی، لازم است که شنونده خوبی باشید و مشکلات خود را با دوست خود حل کنید، در شبکه‌های اجتماعی هم باید برای حفظ ارتباط با مخاطب خود، به حرف او گوش داده و از بازخوردهایش استفاده کنید.

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کار کردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

اگر برنامه هدفمندی برای ارسال محتوای خود نداشته‌ باشید و در این راستا مخاطبین خود را نیز در نظر نگیرید و صرفا به مطرح کردن کسب و کار در شبکه اجتماعی خود بپردازید این کار برای مخاطبین خوشایند نیست و سبب می‌شود که کم‌کم از کسب و کار شما فاصله بگیرند و شما مخاطبین خود را از دست بدهید. کلید موفقیت برای هر کسب و کاری جذب مخاطبین و تبدیل آن به مشتریان دائمی است.

5. انجام دادن تمام کارها تنهایی در کسب و کار

بزرگترین اشتباه برای کسب و کار یک کمپانی که در شبکه‌های اجتماعی به منظور بازاریابی فعالیت می‌کند، این است که فقط یک نیروی انسانی را روی این موضوع قرار دهد و به فرد موردنظر بگوید که باید به تنهایی به تولید محتوا بپردازد.

در صورتی که تک‌ ک اعضای تیم شما یک منبع بزرگ برای محتواهایی با کیفیت بسیار بالا هستند و فقط لازم است که هر کدام از افرادتان، هفتگی، یک ساعت صرف این مهم کنند تا محتوای بهتری تولید گردد. از طرفی دیگر، بازخوردها باید به کل تیم منتقل شوند و همه از آن‌ها درس بگیرند.

6. فعالیت کم در شبکه اجتماعی از اشتباهات کسب و کار

فعالیت کم در شبکه اجتماعی از اشتباهات کسب و کار

گاهی اوقات ممکن است به دلیل نداشتن انگیزه کافی یا عدم رضایت از نتایج حاصله فعالیت شما و کسب و کار شما در این شبکه‌های اجتماعی کاهش یابد و به ارسال یک پست در روز بسنده کنید.

ولی اگر قصد دارید در این مسیر شروع به پیشرفت کنید باید حداقل 5 پست در روز داشته باشید و همچنین در فعالیت‌های دیگر اعم از پاسخ به کامنت و پیام‌ها نیز وارد عمل شوید و بدین ترتیب اعتماد مخاطبان را جذب کنید.

با این کار درواقع به مخاطبان خود القا می‌کنید که برایشان ارزش قائلید و وقت می‌گذارید. در این صورت به مرور زمان نتایج مثبت کسب و کار خود را در شبکه‌های اجتماعی خواهید دید.

مهارت های افزایش فروش اینترنتی

رفع اشتباهات کسب و کار در شبکه های اجتماعی با کمک آکادمی بازار

فراموش نکنید که اشتباهات در همه جای کسب‎‌ و کار در شبکه های اجتماعی ما رخ می‌‌دهند؛ ولی مهم این است که در آخر مجموع کاری که ارائه می‌شود کیفیتی مطلوب داشته باشد. پس به هیچ عنوان از اشتباه کردن، نترسید و فقط سعی کنید که شرایط را بهتر کنید.

آکادمی بازار با هدف آموزش روش‌ها و مهارت‌های مورد نیاز جهت موفقیت در زندگی و کسب و کار، همچون برندسازی و جذب مشتری با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ابزارها و مهارت‌های مورد نیاز جهت داشتن یک کسب و کار پرسود و زندگی شاد و موفق، را به شما تدریس می‌نماید. 

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی