مشاوره کسب و کار

بازار رقابتی امروز می‌طلبد تا با روش‌های علمی و خلاقانه، محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه کنید تا بتوانید در میان رقبا حرفی برای گفتن داشته باشید. با مشاوره گرفتن از مشاوران کارآزموده و باتجربه، خود را برای موفقیت در فضای کسب و کار آماده کنید. 

مشاوره برندینگ

مشاوره بازاریابی

مشاوره فروش

توانمند سازی کارکنان

چرا به مشاور کسب و کار احتیاج داریم؟

اگر برای توسعه‌ی کسب و کار خود از مشورت مشاوران زبده استفاده نکنیم …
از آخرین متدهای فروش و بازاریابی بی‌خبر خواهیم بود.
نمی‌توانیم در رقابت بازار حرفی برای گفتن داشته باشیم.
از سایر شرکت‌های رقیب عقب‌تر حرکت خواهیم کرد.
موفقیت در بازار حرفه‌ای نیاز به مشاوره تخصصی دارد.
با مشورت و گرفتن مشاور زبده و امین ، حاشیه‌ی سود شرکت افزایش می‌یابد.
ضریب خطای ما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
با اطمینان خاطر و آرامش بیشتری می‌توانیم به کار خود ادامه دهیم.با دریافت مشاوره از افراد باتجربه و ذی‌صلاح، می‌توان راه صد ساله را سریع‌تر و با نتایج و دستاوردهای فوق‌العاده‌‌تری پیمود.

دلیل موفقیت ما در خدمات رسانی به ۱۱۰ برند برتر کشور، ارائه‌ی مشاوره با بهره از تکنیک های علمی، متناسب با بازار ایران، آزموده شده و خلاقانه‌  است. 

مشاوره کسب و کار
مشاوره کسب و کار

دستاورد های استفاده از خدمات مشاوره

کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد
موفقیت کسب و کار و حضوری موثر در بازار رقابتی
فروش بیشتر، فروش موثر و در واقع افزایش فروش در بازار رقابتی
محبوبیت برند در بازارهای هدف
افزایش مهارت تیم فروش و توانمندسازی تیم بازاریابی و فروش
دیجیتال مارکتینگ و …

چه زمانی از خدمات مشاوره استفاده کنیم؟

از لحظه‌ی شروع کار بهتر است در کنار شما مشاوری امین حضور داشته باشد. ولی اگر در یکی از وضعیت‌های ذیل قرار گرفتید، سعی کنید حتما از کمک مشاوری دلسوز و باتجربه استفاده کنید:

محصولات و خدماتی خوبی برای ارائه به بازار دارید، ولی توانایی بازاریابی و فروش ندارید.
کسب و کار شما پیشرفت خوبی نداشته و عملا در وضعیت بحرانی قرار دارید.
مطمئن هستید محصول شما در بازار باید فروش خوبی داشته باشد ولی عملا فروش نمی‌رود.
مطمئن نیستید مسیری که برای بازاریابی و فروش انتخاب کرده‌اید، درست است یا خیر.
از وضعیت رقبای خود در بازار اطلاع دقیقی ندارید.
هزینه‌های شما بیشتر از درآمدتان شده و دیر یا زود به وضعیت بحرانی خواهید رسید.
سود شما هر سال در حال کمتر شدن است و بازارهای قبلی خود را از دست داده‌اید.
تا پیش از این روش‌های سنتی را برای فروش  در پیش گرفته بودید ولی شرایط بازار تغییر کرده و نیاز به تغییرات اساسی دارید.
در فکر توسعه‌ی کسب و کار خودتان برای فروش در بازارهای بزرگ‌تری هستید.
رقابت تنگاتنگ بازار شما و مجموعه‌‌تان را خسته کرده و برای ادامه‌ نیازمند دنبال کردن روش‌ها واستراتژی‌های جدیدی هستید.

مشاوره کسب و کار

خدمات مشاوره کسب و کار تهران آکادمی بازار

توسعه کسب و کار – Business development
برنامه‌ریزی بازاریابی – Marketing Plan
فروش – Selling
برندسازی- Branding
بازاریابی اینترنتی – Digital marketing
بازاریابی رویداد – Event marketing
پرورش و توسعه تیم فروش – Training sales team
مهندسی فروش – Sales engineering
کمپین تبلیغاتی – Advertising Campaign
و ...

مشاوره کسب و کار چیست ؟

شاید برای پی بردن به تعریفی جامع از مشاوره کسب و کار و آشنایی با مشاور کسب و کار نخست باید، شخص خود مشاور را برایتان تعریف کنیم. اصلا مشاور کسب و کار کیست؟ و قرار است چه کاری برای شما انجام دهد که شما نتوانسته اید با نمیتوانید آن را انجام دهید؟ آیا او قرار است کسب و کار شما را از ورشکستگی نجات دهد یا معجزه کسب و کار شما باشد؟ اینکه مشاوره کسب و کار کیست و چه میکند نیازمند تعریف شغل و حرفه شما است و سپس نیازمند تعریف وظایف فرد یا گروهی است که قرار است در غالب مشاور به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند.

شرح وظایف مشاور کسب و کار​

گام اول؛ کشف و مکاشفه بخشی از وظایف آنان است: بدین معنا که یکی از عمده وظایف مشاوره کسب و کار کشف فعالیت‌ها و توانایی‌های میدیریتی و اجرایی در سازمان شماست. این گروه قرار است با تجزیه و تحلیل کسب و کار شما اطلاعاتی را راجب به نحوه فعالیت شما بدست آورند. از اینروی لازم است تا برای کسب این اطلاعات با صاحب یا صاحبین ان بنگاه وقت بگذراند یا صحبت کرده و به پرسش‌هایشان پاسخ بدهند. مشاور کسب و کار قرار است طی دیدار با هیات مدیره یا کارکنان سازمان به تجزیه و تحلیل مالی و چه بسا مواد اولیه و میزان فروش و شیوه بازاریابی سازمان پی ببرد تا در طول این فرایند با جزئیات و عملکرد سازمان شما بهتر آشنا شده و فعالیت‌های سازمانی شما را کشف کرده و بداند که چه کارها و اقداماتی باید در طول این فرایند تا رسیدن به هدف نهایی مد نظر او و شما باشد. فراموش نکنید مشاورین کسب و کارها معمولا خودشان از گروه‌های کارآفرینانی هستند که می‌دانند چه برنامه هایی برای موفقیت شما ضروری است.

گام دوم؛ شناسایی مشکلات و فرصت‌ها است: از آنجایی که یک تیم مشاوره از تجربیات مختلفی بهره‌مند است و درعین حال کاملا بی‌طرف بوده و از بیرون ناظر فعالیت‌های سازمانی شماست با استفاده از اطلاعاتی که حاصل مکاشفه او بوده است بدور از هرگونه هیجان و استرس قرار است از تخصص و دانش خود تا رسیدن به هدف به شما کمک کند. به عنوان مثال؛ شاید برخی از مشکلات درون سازمانی شما ناشی از بحث‌های مدیریتی یا عدم استفاده موفق از توانایی‌های نیروها و کارکنانتان باشد و چه بسا بخشی دیگر از مشکلات مسائلی است که بدلیل مشغله‌های ذهنی و درگیری‌های مالی یا غیره با عناصر اصلی مساله، شما نتوانسته اید به درستی درکی از ان مشکل داشته باشد.

به عنوان مثال شاید مشکل در نداشتن برنامه تبلیغات است از اینروی باید از مشاوره تبلیغات یا مشاور رسانه کمک بگیرید. چنین مشاوری قطعا برای تداوم راه نخست با مجموعه شما آشنا می‌شود و سپس به ارزیابی بازار و نیازها و امکانات شما می‌پردازد و در ادامه برنامه ای برای اجرای درست برنامه‌های تبلیغاتی به شما ارایه میدهد برنامه‌هایی که چه بسا به ترتیب؛

مقوله بازاریابی شرکت

مقوله فروش و میزان فروش

نحوه اجرای برنامه‌های تبلیغاتی را در سازمان تحت شعاع قرار دهد .

او برای تداوم کار برای شما لیستی از امورات لازم را تهیه می‌کند. نیازها را شناسایی و برای اجرا برنامه ارایه می‌دهد.

مثل نیاز به ؛

سایت اینترنتی .

مسئولیت سایت و برنامه نویسی و طراحی سایت و سپس؛

تولید محتوا و استفاده از المانهای مختلف تبلیغاتی در سایت

شناسایی ضرورت استفاده از تبلیغات مجازی تا تبلیغات رسانه‌ای نظیر ضرورت میزان حضور در تبیلغات رادیو یا تلویزیون.

ضرورت بهره گیری از تبلیغات درون شهری و غیره …..

از جمله برنامه‌های یک مشاور تبلیغات درون سازمان شما خواهد بود. یا شما بخشی از کار را تا رسیدن به هدف درون سازمان بنا به مشاوره‌های دریافت شده انجام خواهید داد یا به برون سپاری این بخش تن خواهید داد.

گام سوم؛ عملیاتی کردن برنامه‌ها و پیشنهادات مشاور است؛ فراموش نکنید مشاور براساس تجربه و تخصص و دانش خود مشکلات و فرصت ها را شناسایی و ارزیابی کرده است. او برنامه ای در راستای اجرای فرصت‌ها و راهکارهایی پیرامون حل مشکلات ارایه داده است و در نهایت این مالک آن کسب و کار است که قرار است تصمیم بگیرد تا چه اندازه از این برنامه‌های باید عملیاتی بشوند. مالک یا صاحب کسب و کار با استفاده از این برنامه‌ها پیشنهاداتی که از سوی مشاور یا مشاورین کسب و کار به او ارایه شده است را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و سپس براساس بعضا نیاز مالی سازمان نسبت به برنامه و طرح بازخوردهایی خواهد داشت و نقطه نظراتی را انتقال خواهد داد. در ادامه این مشاور کسب و کار است که باید براساس بازتاب‌های صورت گرفته در صورت لزوم یا نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کند یا نسبت به تغییر و اصلاح برنامه فکر کند.

گام چهارم؛ مرحله اجرای برنامه‌هاست: در این مرحله اگر مالک و مشاور بر رویِ اجرای یک طرح یا برنامه اتفاق نظر داشته باشند مشاور باید به مرحله بعدی گام بردارد. مرحله ای با عنوان بازسازی و اجرای طرح. در این مرحله مشاور کسب و کار به همان اندازه که به پیشرفت طرح و برنامه فکر می‌کند باید به نحوه تنظیم و اجرای برنامه مشاوره ای خود نیز واقف باشد و آن را ارزیابی کرده و نسبت به اجرای برنامه با در نظر گرفتن مسائلی چون ایجاد سرمایه یا حتی کاهش و حذف بدهی های سازمان اقدام کند.

پس از آشنایی با عمده وظایف یک مشاور کسب و کار شاید این پرسش ایجاد بشود که برای تداوم همکاری با چنین افرادی به چه میزان پول یا سرمایه ای احتیاج باشد.

آکادمی بازار آماده مشاوره به مجموعه های زیر می باشد

اصناف

شرکت ها

کارخانه جات

سازمان ها

کارآفرینان

شاید برای پی بردن به تعریفی جامع از مشاوره کسب و کار و آشنایی با مشاور کسب و کار نخست باید، شخص خود مشاور را برایتان تعریف کنیم. اصلا مشاور کسب و کار کیست؟ و قرار است چه کاری برای شما انجام دهد که شما نتوانسته اید با نمیتوانید آن را انجام دهید؟ آیا او قرار است کسب و کار شما را از ورشکستگی نجات دهد یا معجزه کسب و کار شما باشد؟ اینکه مشاوره کسب و کار کیست و چه میکند نیازمند تعریف شغل و حرفه شما است و سپس نیازمند تعریف وظایف فرد یا گروهی است که قرار است در غالب مشاور به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند.

مورد اعتماد بیش از 110 برند

فرم مشاوره کسب و کار و راهنمایی

شما این فرصت را دارید، با تکمیل فرم زیر، از مشاوره کسب و کار رایگان کارشناسان آموزشی مجموعه آکادمی بازار استفاده نمائید.

به مشاور کسب و کار احتیاج داریم چون ...

شانس زنده ماندن و رقابت دارید … براساس آمار 70 درصد بنگاه یا کسب و کارهایی که از دانش و تجربه مشاوره کسب و کار استفاده کرده اند بیش از 5 سال سرپای مانده و شانس رقابت با سایر رقبای را داشته اند.

  • 84% از این مدیران عنوان کرده‌اند که از اشتباهات رایج هزینه بر و زمان‌بر اجتناب کرده و در کارها به سرعت لازم رسیده اند.
  • 69% با استفاده از مشاوره کسب و کار تصمیمات بهتری گرفته اند.
  • 71% عنوان کرده اند که عملکرد شرکتشان بهبود یافته است

به برون سپاری سازمانی احتیاج داریم … بسیاری از کسب و کارهای هستند که توانایی مالی لازم برای انجام کلیه امور را ندارند یا چه بسا توانایی مالی مناسب برای استخدام و استفاده از مهارت وتوانایی نیروهای متخصص را ندارند لذا برای دستیابی به مجموعه ای از این مهارت‌ها یا تخصص‌ها که داخل سازمان موجود نیست و امکان فراهم کردن ان نیز برای مالک فراهم نیست در راستای تامین و دستیابی به آن هدف ضروری است تا از تخصص و مهارت گروه‌های مشاورین متخصص در آن حوزه استفاده کرد. نمونه بارز این مهم شرکت هایی هستند که در بحث مدیریت فروش تا بازاریابی و بازرگانی یا چه بسا آی تی یا تبلیغات و رسانه و حتی تولید محتوا یا امورات مربوط به رایانه و برنامه نویسی از مشاوره‌های تخصصی و مهارت‌های لازم در این بخش بهره‌مند هستند که میتوان از تجربه و مهارت آنان استفاده کرد.

شما نیاز به تغییر دارید … بسیاری از مشاوره های کسب و کار توانایی ایجاد تغییر در بنگاه یا کسب و کار شما را دارد لذا اگر شما قادر به ایجاد این تغییر نیستید آنان با استفاده از دانش تخصصی و تجربیات خود هم نحوه اجرای این تغییر را به کارکنان شما آموزش خواهند داد و هم در ادامه در نحوه اجرای درست آن نظارت خواهند داشت.

مشاور کسب و کار شبکه کاری شما را گسترش خواهد داد … برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک و حتی کسب و کارهای بزرگ شما میتوانید از شبکه دوستان و مشتریان اطراف گروه مشاور کسب و کار که حاصل سالها فعالیت و دانش و تجربه اوست استفاده نمایید. این شبکه کاری یا می‌تواند معرفی نیروهای لازم برای مجموعه شما باشد یا در راه اندازی و استفاده از برنامه‌های توسعه فروش و بازاریابی و حتی بالقوه کردن پتانسیل مشتریان، اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را که حاصل سالها کار مستمر آنان بوده است در اختیار داشته باشید.

قادر به شناسایی مشکلات درون سازمانی نیستیم … نباید فراموش کرد که عمده مهارت و تخصص گروه یا افراد مشاور در کسب و کارها شناسایی مشکلات و پی بردن به نقاط قوت و ضعف سازمانی است. به عبارتی شما تا زمانی که داخل سازمان غرق انجام وظایف خود هستند چه بسا فرصت تجزیه و تحلیل مشکلات را آنگونه که هست نداشته باشید اما مشاوره کسب و کار این فرصت را دارد تا با اشرافی که به مهارت و تخصص خود دارد از بیرون نظاره‌گر فعالیت شما باشد او فرد یا گروهی است که از بیرون روند شکست و پیروزی‌های شما را تجزیه و تحلیل می کند و این فرصت برای او مهیا است تا بتواند مشکلات نهفته سازمانی را بهتر از شما ارزیابی کند و با ارایه برنامه در راستای ارتقای بهره وری سازمان تلاش کند.

نمی‌ خواهیم ریسک کنیم چون ما به مشاور کسب و کار احتیاج داریم چون قرار نیست کلیه شکست و پیروزی‌ها برای تداوم یک کسب و کار را خودمان به تنهایی تجربه کنیم. استفاده از تجربیات گروه مشاورین و متخصصین هر حوزه این امکان را به ما خواهد داد تا هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی کرده و برای یافتن راهکار و پیدا کردن راه حل از تجربه سایرین توسط مشاورین استفاده نماییم.

نیازمند برنامه ریزی برای توسعه کسب و کار هستیم … بعضا کسب و کارهای کوچک برای تهیه برنامه هایی در راستای گسترش و توسعه سازمانی یا شرکت نیازمند استفاده از تجربیات و دانش کافی افراد خارج از سازمان هستند. اینکه شما صرفا از توانایی مالی لازم برای راه اندازی یک بنگاه یا کسب و کار برخوردار هستید قطعا برای تداوم کار کافی نیست. شما به عنوان مالک یا دارنده یک برند یا بنگاه و یک کسب و کار مشخص به برنامه ای طولانی مدت یا چه بسا کوتاه مدت برای ماندگاری و رقابت نیاز دارید از اینروی دانش و تجربه بسیاری از گروه‌ها در غالب مشاوره کسب و کار به شما در خصوص اجرایی کردن برنامه‌های موفقیت آمیز و برنامه‌های اجرایی و سازمانی کمک خواهد بود. فراموش نکنید بسیاری از مشاورین کسب و کار از جزئیات بیشتری در بخش های تخصصی خود مطلع هستند.

مشاوره کسب و کار به شما و کارکنان شما انگیزه می دهند … مشاور کسب و کار در غیاب یک رئیس، در روزهای سخت کار همراه شما است و راهنمایی‌ها او به شما برای تداوم راه قطعا انگیزه لازم را خواهد داد. از سویی دیگر استفاده از مشاوره کسب و کار این امکان را به شما میدهد تا در راه اندازی کسب و کارهای کوچک، اهدافتان را از راه اندازی بنگاه یا کسب و کار مشخص کرده و نسبت به عملیاتی کردن و اجرای صحیح برنامه‌ها همواره از کمک‌های یک همراه متخصص و مجرب استفاده نمایید .

مشاوره کسب و کار

با این تعاریف اکنون بهتر می‌توانیم بگوئیم که یک مشاور کسب و کار کیست و چه کمکی میتواند به ما بکند. اما در ادامه در توضیح بهترین مشاور کسب و کار در ایران کیست و وظایف یک مشاور کسب و کار چیست باید در توضیح هرچه بهتر این مهم با نحوه عملیاتی کردن برنامه های یک مشاور کسب و کار بیشتر آشنا شویم.

شاید این سئوال برای شما پیش آید که چرا یک مشاور کسب و کار نقاط ضعف و قوت بنگاه یا کارخانه مرا به من گوشزد کند خودم بهتر از هر کسی دیگری با ضعف و قوت تیم خودم آشنا هستم. شاید این بخش از صحبت‌های شما کمی منطقی باشد اما باید توجه داشته باشید که یک مشاور کسب و کار از مزیت بی‌طرفی برخوردار است، او از بیرون سازمان شما شاهد فعالیت‌های شرکت یا بنگاه و کارخانه شما است و سالها دانش و تجربه او قرار است با شما از نقاط ضعف و قوت بحث کند.

بهترین مشاور کسب و کار ناظر بیرونی فعالیت‌های شماست؛ مشاور کسب و کار فرد یا گروهی هستند که از بیرون، پیکره و ساختار شرکت یا سازمان شما را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند و قرار است در ادامه با تجزیه و تحلیل فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های فروش، بازاریابی یا مدیریت و حتی سیستم اداری، شما را از طریق پیشنهاداتی که ارایه می‌دهند در رسیدن به هدف نهایی که در این بحث فروش بیشتر و حضور در بازارهای رقابتی است شما را همراهی کنند.

مشاوره کسب و کارهای تخصصی ؛ شاید این پرسش برای شما مطرح شود که کسب و کار شما تخصصی و حرفه ای است مشاور حرفه ای کسب و کار چگونه می‌خواهد با کلیه تخصص‌‌های کاری شما آشنا باشد و به شما کمک کند؟ در پاسخ باید گفت: بسیاری از مشاورین کسب و کارها متخصص آن حرفه هستند. به عبارتی اگر شما نیازمند شناخته شدن در بازار هستید و نقطه ضعف شما در کسب و کارتان مطرح نبودن برند یا گم‌نامی در بازار است باید از مشاوره تبلیغات یا رسانه کمک بگیرید تا به شما در انجام هر چه بهتر تبلیغات و شناخته شدن در بازار بین رقبا کمک کند. صرف هزینه اندک و زمان کم تا رسیدن به هدف، عمده هدف از انتخاب یک گروه مشاور است اما چه بسا در ادامه برای شما شناخته شدن در بازار صرفا با همراهی یک تیم رسانه یا تبلیغات میسر نشود بلکه کالای شما یا برند و نوع فعالیت شما برای مطرح شدن نیازمند حضور در بازار رقابتی داشته باشد. پس برای تداوم چنین رقابتی نه صرفا مشاور تبلیغات که بیشتر به مشاورین فروش یا چه بسا مشاورین بازاریابی و بازرگانی نیز احتیاج داشته باشد. مشاورینی که قرار است بنا به تخصصی که حاصل سالها تحصیل و دانش آنان در آن زمینه است در اجرای برنامه‌های فروش و پیاده سازی برنامه‌های طولانی مدت یا کوتاه مدت با استفاده از تجربیاتی که ناشی از سالها کار و تجربه است به شما در این زمینه مشاوره و راهنمایی های لازم را ارایه بدهد.

مشاوره کسب و کار

قیمت مشاوره کسب و کار

عوامل مختلفی در تعیین تعرفه مشاوره کسب و کار تاثیر گذار است از جمله اینکه این مشاوره از چه صورتی انجام گرفته یا چه مسافتی برای ارایه مشاوره پیموده شده و حتی بعضا چند ساعت یا چه میزان وقت و زمان برای انجام کار صرف شده است در تعیین این قیمت تاثیر گذار خواهد بود. به ترتیب مسائلی چون نوع و شیوه  انجام مشاوره کسب و کار از جمله؛

  • مشاوره ایمیلی یا مکاتبه ای
  • مشاوره آنلاین کسب و کار یا به صورت چت روم
  • مشاوره تلفنی کسب و کار
  • مشاوره حضوری در محل سازمان یا کسب و کار
  • مشاوره به صورت پروژه ای یا یک باره
  • تعداد جلسات و زمان حضور مشاور در دفتر سازمان شما
  • بزرگی و ابعاد یک پروژه

مشاور کسب و کارهای اینترنتی

مشاور کسب و کارهای اینترنتی نیز عملکردی مشابه مشاوره کسب و کار آنلاین دارد با این تفاوت که در این بخش راه اندازی صفحات وب و معرفی محصولات و خدمات شرکت‌ها یا موسسات ولو موسسات و شرکت‌های بزرگ و کوچک اولویت کاری افرادی است که قرار است از طریق اینترنت و دنیای مجازی نسبت به جذب مشتری و فروش اقدام کنند. برای راه اندازی چنین طرح و برنامه ای که امروزه بین کلیه افرادی که در اینترنت و فضای مجازی فعالیت دارند قطعا استفاده از تجربیات یک مشاور کسب و کارهای اینترنتی خالی از لطف نخواهد بود. چرا که مشاور کسب و کارهای اینترنتی براساس سوابق علمی و تجربیات شرط متمایز عمل کردن را بهتر از سایرین می داند.

نتیجه گیری

با توجه به تعریفی که از مشاور کسب و کار ارایه دادیم و شرح وظایف کوتاهی که از این حرفه ارایه کردیم در پاسخ به این پرسش نهایی که مشاور کسب و کار چیست؟ عمدتا باید به نوع حرفه و نقاط ضعف و قوت سازمان شما اشاره کنیم که آیا با توجه به تعاریف ارایه شده  شخص شما و سازمان شما ظرفیت لازم برای برخورداری از مشاوره گروه یا افراد مشاور کسب و کار را دارد؟  و آیا این تمایل تا انتها تا برطرف کردن مشکلات و البته استفاده از فرصت‌ها برای شما فراهم خواهد بود یا خیر؟.

فراموش نکنید مشاور کسب و کار بعضا خودش از افراد کارآفرین تلقی می‌شود که قرار است مشاوره‌های او شما را در راستای شناسایی فرصت‌ها ترغیب کند و تا زمانیکه خود شما نخواهید،  برنامه‌های او عملیاتی نخواهد شد از این روی ضمن اینکه این فرصت برای مشاور کسب و کار فراهم می‌شود تا با سازمان و فعالیت‌های سازمانی شما آشنا بشود این شما هستید که به عنوان مالک یا دارنده یک برند ضمن آشنایی با برنامه‌ها و طرح‌های مشاور کسب و کار به او اجازه و فرصت اجرای برنامه‌ها را میدهید. لذا ضروری است تا رسیدن به هدف که منجر به انتخاب مشاور شده است ضمن همفکری و بحث پیرامون ضعف و فرصت‌ها، برای پوشش هرچه بهتر تا رسیدن به هدف از نزدیک با نقطه نظرات یکیدگر آشنا شده و در راستای اجرای برنامه‌ها یکدیگر را همراهی کنید.