کارآفرینی / کسب و کارمقالات

تاکتیک کسب و کار موفق: وقت طلاست

کسب و کار موفق به زمان و تکنیک های زیادی احتیاج دارد. وقت طلاست و طلای موفقیت در دستان شماست. کافی است به عقربه های ساعت خود خیره شوید. پس عجله کنید و کارهایتان را برای موفقیت بیشتر اولویت بندی نمایید.

افراد موفق همیشه به دنبال موفقیت هستند. شما هم می توانید با اختصاص دادن زمان مناسب به آن دسته از وظایفی که ارزش موفقیت در کسب و کارتان را بسیار بالا خواهند برد، از وقت خود نهایت استفاده را ببرید.

تقریباً هر اتفاقی که در حوزه کسب و کار شما صورت می‌گیرد، به توانایی‌تان برای دستیابی به نتایجی که مردم برایش دستمزد می‌پردازند، بستگی دارد.

با آکادمی بازار برای آشنایی بیشتر با تاکیک کسب و کار موفق همراه باشید. با آکادمی بازار برای آشنایی بیشتر با رمز موفقیت در کسب و کار همراه باشید. آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی دوره‌های آموزشی و سمینارهای مختلفی با هدف آموزش مهارت‌های ویزیتوری و فروش برگزار کرده است. خدمات مشاوره در آکادمی بازار یکی از موضوعات مهمی است که مورد توجه مخاطبان قرار دارد. در مقاله‌ی مروری بر سرفصل‌های آموزشی و خدمات مشاوره آکادمی بازار می‌توانید در جریان سرفصل‌های آموزشی این موسسه قرار بگیرید.

کسب و کار موفق

قانون تلاش به کار گرفته شده در زمینه موفقیت اینطور بیان شده است که: «اگر شما مایل به تلاش مستمر در کسب و کار باشید، هر هدف، کار یا فعالیتی قابل دستیابی است.»

به عنوان مثال، مجریان نمونه در حوزه کسب و کار همیشه سخت کار می‌کنند. آنها همچنین خود را ملزم به اجتناب از اولویت قرار دادن کارهای سطح پایین می‌کنند و روی آن دسته از کارهایی که مستقیماً منجر به نتایج عالی و موفق خواهد بود، انجام وظیفه می‌کنند.

مطالعه بیشتر: چرا مشاوره برای استارتاپ ها امری ضروری است؟

مطالعه بیشتر: با 8 ویژگی مشاور کسب و کار آشنا شوید

هنگامی‌که آنها در محل کار هستند، همواره به طور سازنده کار می‌کنند تا اینکه بخواهند با هم اجتماع کنند، وقت خود را بیهوده صرف خوردن ناهار کنند یا برای انجام کارهای بی‌معنی وقت تلف کنند. اگر شما هم همین کار را می‌کنید، این احتمال وجود دارد که دستاورد خروجی و موفقیت در حوزه کسب و کار خود را به دو یا حتی سه برابر برسانید.

برای افزایش مقدار زمان صرف شده در کارهایی که ارزش بالایی دارند، باید در تعیین اولویت‌ها ماهر باشید. بنابراین، در حوزه کسب و کار موفق ، زمان بندی و فهرست نویسی از کارها در اولویت است و برای این موضوع دو روش معمول  و معقول وجود دارد که  در ادامه به آنها می پردازیم.

وقت طلاست
کسب و کار موفق

استاد احمد محمدی

اصول زمان بندی در کسب و کار موفق

فهرست نویسی

  • هر روز فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید، تهیه کنید و برای انجام آنها برنامه‌ریزی داشته باشید. این کارها از فهرست‌های دیگری که شما به طور مرتب نگه می‌دارید و به روزرسانی می‌کنید، خواهند آمد.
  • فهرست اصلی از همه کارهایی که برای انجامشان برنامه‌ریزی می‌کنید.
  • یک فهرست ماهانه شامل کارهای کلیدی ماه آینده داشته باشید.
  • یک فهرست هفتگی شامل پروژه‌هایی که باید رویشان کار کنید، تهیه کنید.
تکنیک نوشتن
فهرست اهداف کاری

اولویت بندی

  • کارها را به ترتیبA- B- C- D-  و E اولویت‌بندی کنید.
  • هر کاری که برای وقت و جلب توجه شما رقابت می‌کند، بررسی کرده و به هر یک امتیازی اختصاص دهید:
زمان بندی اهداف و برنامه ها
اولویت بندی کاری
  • دسته A

باید در حال حاضر انجام شوند وگرنه پیامدهایی منفی خواهند داشت.

  • دسته B

این دسته از کارها باید انجام شوند.

  • دسته C

این کارها خوب است که در صورت امکان انجام شوند.

  • دسته D

این دسته کارهایی هستند که شما می‌توانید به طور موثری به دیگران محول کنید.

  • دسته E

از آن دسته کارهایی هستند که می‌توان با خیال راحت نادیده گرفت یا حذف کرد.

پس برای رسیدن به کسب و کار موفق ، فهرست کاری خود را با کارهای گروه A پر کنید، با علم به اینکه این کارآمدترین روش برای استفاده بهینه از زمانتان در حوزه کسب و کار خواهد بود.

برای متمرکز شدن و کسب نتایج بهتر از زمان کارتان، سعی کنید این ۶ سوال را به طور منظم از خودتان بپرسید:

پرسمان در کسب و کار
چرایی ها در کسب و کار موفق

سوالات رایج در حوزه کسب و کار موفق

  • ارزش‌ترین فعالیت‌های من چیست؟
  • حوزه‌های نتیجه کلیدی شخصی من چیست؟
  • چرا من حقوق می‌گیرم؟
  • چه کاری می‌توانم انجام دهم تا جایگاه واقعی ام را در اینجا پیدا کنم؟
  • با ارزش‌ترین استفاده از زمان من در حال حاضر چیست؟
  • با آنچه اکنون می‌دانم، چه کار متفاوتی باید انجام دهم؟

هرچه بیشتر سهم ارزشمندی در شرکت و دنیای کسب و کار خود داشته باشید، فرصت‌های موفقیت آمیز بیشتری برایتان پیش خواهد آمد و  سریع‌تر از افراد دیگر پیشرفت خواهید کرد.

بنابراین، فرصت های شما گامی طلایی به سوی موفقیت هستند؛ درواقع شما به زودی به همراه پاداش، شناخت و اعتبار که با موفقیت بزرگ عجین است، در کسب و کارتان ارتقاء پیدا خواهید کرد. این در حالی است که همه شما را فرد خوش‌شانس خواهند خواند.

در حقیقت، غنیمت شمردن فرصت ها و توانایی شما در به دست آوردن نتایجی که برای شرکت‌ و خودتان تمایز ایجاد می‌کند، عامل نهایی موفقیت در کسب‌ و کار و حرفه‌تان است.

شما برای شناخت بیشتر راه های موفقیت می توانید از مقالات آکادمی بازار از جمله مقالات کارآفرینی و کسب و کار استفاده نمایید.

منبع: آینده خودتو بساز؛ برایان تریسی

مطالب مرتبط

اهمیت استارتاپ چیست؟ ۱۱ قدم تا راه اندازی یک استارتاپ
تعریف تجارت آنلاین و روش راه اندازی آن
بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی یا گوریلا مارکتینگ
رمز موفقیت در کسب و کار : فقط کار کنید
اهمیت دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن بر کسب و کار
برچسب ها

نرگس نظیف

من نرگس نظیف هستم ، متولد 1366 ، کارشناس ارشد زبان ادبیات فارسی و علاقه مند به موسیقی، شعر، ادبیات و هنر، شاعرکی ناقابل، نویسنده کتاب سکانس های عاشقانه - عاشق پیشرفت، یادگیری و موفقیت هستم و دوست دارم این موضوعات رو با بقیه انسانها به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن