چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که زمان و سرمایه گذاری بر روی تولید و بازاریابی محتوا برای کسب و کار ارزشمند خواهد بود؟
تقویت محتوا و ترافیک زیاد حساب های کاربری شما می تواند حساب های بانکی شما را تغذیه کند و کسب و کار شما را رونق بخشد.
فراگیری مهارت تولید و تقویت محتوا و مطالب آنلاینی که انتشار می یابند، یکی از آسان ترین قدم ها به سوی سودآوری بیشتر کسب و کار شرکت ها محسوب می شود.
در ادامه چند تکنیک کاربردی برای افزایش مهارت تقویت محتوا را بیان می کنیم؛ با آکادمی بازار همراه باشید.
تقویت محتوا با درک صحیح از تجزیه و تحلیل ترافیک
اگر قصد دارید در بالاترین حالت بازگشت سرمایه قرار بگیرید، به داده های مطمئن برای اندازه گیری ترافیک و نتایج احتیاج دارید. گوگل آنالیتیک، یک منبع بسیار قوی از اطلاعات است که می تواند به شما بگوید که مشتریان شما به صورت مشخص از کجا می آیند.
با این وجود قابلیت های بسیار زیاد این ابزار قدرتمند می تواند کاربران خود را منحرف کرده و آنها را از استفاده ی مفید باز دارد.
خوشبختانه گوگل، آموزش رایگان این ابزار را ارائه کرده و به شما کمک می کند تا اهداف خود را مشخص کنید، در آزمون های جانبی شرکت کنید، به شناخت صحیح از قیف فروش برسید و نتایج تلاش های خود را پیگیری کنید.
این روند، ارزش وقتی را که برای آن صرف می کنید را دارد و اندازه گیری دقیقی از نتایج را در اختیار شما قرار می دهد.
تقویت محتوا با تمرکز بر روی شبکه های اجتماعی
مدیریت تمامی کانال های شبکه های اجتماعی، انرژی و وقت زیادی را از شما می گیرد. این کار شرایطی را به وجود می آورد تا با تقویت محتوا، آن را در انواع مختلفی از اپلیکیشن ها و پلتفرم ها منتشر کنید، ولی در عین حال می تواند زمان را به طور کامل تلف کند.
انواع شبکه های اجتماعی، جمعیت کاربران و نتایج ویژه خود را دارد، بنابراین باید متوجه بشوید که از کدام راه به فروش بیشتر دست می یابید، نه اینکه فقط بازدید کننده های خود را زیاد کنید.
برای مقایسه ی بازگشت سرمایه در هر کدام از این شبکه ها، باید در حقیقت میزان فروش جمع آوری شده ی آنها را با ارزش زمان و سایر منابعی که روی آن سرمایه گذاری کرده اید، مقایسه کنید.
تلاش هایی که در آینده انجام می دهید را روی یک یا دو کانالی متمرکز کنید که بیشترین بازگشت را داشته اند. علاوه بر این ها، می توانید از میزان زمانی که ذخیره کرده اید برای یادگیری بیشتر جدول های زمان بندی موثر و بهترین انواع پست برای موثر ترین کانال ها استفاده کنید.
بهترین محتوای خود را دائما به روز رسانی کنید
شما وقت زیادی را صرف می کنید تا بهترین محتوا با قدرت زیاد برای تبدیل شدن به فروش را تولید کنید، پس اجازه ندهید که این محتوا بی فایده بماند و یا از بین بروید.
باید بفهمید که کدام پست ها بیشترین نتیجه را داشته اند و زمان خود را به شکلی تقسیم بندی کنید که هر 3 تا 6 ماه آنها را آپدیت کنید. محتوای خود را مطالعه کنید و بررسی کنید که آیا به آپدیت منابع احتیاج دارد و یا اینکه باید تازه های صنعت را به آن افزود یا نه.
این به روز رسانی به شما این امکان را می دهد تا محتوای خود را بار دیگر در تمام شبکه های اجتماعی و خبرنامه ی ایمیلی خود منتشر کنید. تقویت محتوا با آپدیت آن موجب می شود که همچنان مرتبط باقی بماند و در نتایج موتورهای جستجو نیز عملکرد موثرتری خواهد داشت.
از تصاویر به صورتی موثر استفاده کنید
استفاده ی صحیح و موثر از تصاویر یکی از بهترین شیوه ها برای کسب و کارهای کوچک است تا محتوای خود را بهینه سازی کنند.
اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که محتوای شما، حداقل باید از یک تصویر مناسب و مربوط برخوردار باشد؛ با توجه به محاسبات انجام شده، مطالبی که در آنها از تصویر استفاده شده، تا 94 درصد بازدید بیشتری دارند و احتمال اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی، 40 برابر بیشتر است.
علاوه بر این، فقط گذاشتن یک عکس مهم نیست، بلکه باید تنظیمات دقیقی را برای تصاویر انتخاب کنید. به بیان دیگر، نسبت های درست تصویر، اندازه های طول و عرض تصویر و اضافه کردن المان های سئو مانند ALT و عنوان متن را نیز به درستی در نظر بگیرید.
ترویج و ترفیع تعاملی
اگر قصد داشته باشید که با تقویت محتوا، آن را در برابر دید مردم قرار دهید و آنها را به خرید کردن مشتاق کنید، باید تلاش هایی را در این حیطه به کار بگیرید.
استفاده از سئو و تکنیک های تبلیغاتی که موجب می شود در هنگام جستجوی مخاطب در گوگل، به عنوان یکی از نتایج خوب به نمایش گذاشته شوید، تمرین بسیار خوبی است.
با این وجود، بعضی ها به روابط انسانی تر تمایل دارند و هنگامی که با مشکلی روبه رو می شوند، علاقه ای به جستجو کردن در اینترنت ندارند.
محتوای خود را طراحی کنید
به همان صورت که در بحث ها شرکت می کنید و مسائل مختلف در حیطه ی فعالیتی خود را بررسی می کنید، درک می کنید که کدام سوال ها بیشتر از همه مطرح می شوند.
محتوای خود را به شکلی بنویسید که پاسخی به این سوال ها باشد و هنگامی که سوالات مشابه بار دیگر مطرح شد، آنها را با یک یادداشت صمیمانه و دوستانه به اشتراک بگذارید.
هنگامی که در حال نوشتن این محتواها هستید، بازگشت سرمایه را به یاد داشته باشید. لینک های خرید مرتبط را نیز در آنها جا دهید تا بتوانید ترافیک ناشی از آنها را به فروش تبدیل کنید؛ علاوه بر این، باید به شیوه ای بنویسید که خواننده های جدید را برای دنبال کردن صفحات شما مشتاق کند.
تیتر های جذاب انتخاب کنید
اگر محتوای ویژه ی شما از یک عنوان عالی و قانع کننده نداشته باشد، همه ی تلاش های شما در زمینه ی محتوای خوب، جایگاه بالا در موتور جستجو، اشتراک گذاری تعاملی و استراتژی های پر قدرت شبکه های اجتماعی، فایده ای نخواهد داشت.
عنوان های خوب مردم را جذب می کنند که محتوا را مطالعه کنند و آن را به اشتراک بگذارند. آنها گاهی بدون اینکه محتوا را بخوانند، عنوان تاثیر گذار شما را به اشتراک می گذارند.
نوشتن عنوان هایی که توجه مردم را جلب کند و در عین حال از واقعیت دور نباشد، یک مهارت است که باید آن را فرا گرفت و از طریق آن به تقویت محتوا رسید.
برای تقویت محتوا از ابزارهای مناسب شبکه های اجتماعی بهره ببرید
برخی از راه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی از نظر دریافت بازخورد بهتر از سایرین هستند. شما باید بتوانید که بازخوردهای مخاطبان خود را دریافت کنید تا از آنها در زمینه ی بازگشت سرمایه استفاده کنید.
ابزارهایی مانند Hootsuite، SproutSocial و Buffer، با گردآوری اطلاعات درمورد بهترین زمان ها برای پست گذاشتن و نوشتن محتوا در زمان هایی که بیشترین تعامل را با کاربر دارد، به شما یاری می رساند تا استراتژی های بادقت تری را تعیین کنید.
به این ترتیب می توانید کتابخانه ای از محتوای ویژه را تهیه کنید و آنها را هرچند وقت یکبار به اشتراک بگذارید.
به هزینه هایی که پرداخت می کنید توجه داشته باشید
تولید و اشتراک گذاری محتوای تعاملی می تواند بسیار پر هزینه باشد. تصاویر شخصی سازی شده، الگوهای رفتاری، گرافیک های با ارزش و بازاریابی گسترده، هزینه بر است.
به تصاویر با کیفیت بالا نمی توان در کتابخانه ی محتوا توجه نکرد، ولی بیشتر بودن آن، به معنی بهتر بودن نیست. گاهی اوقات افزودن یک تصویر فوق العاده با کیفیت و بزرگ، هیچ تاثیری را در میزان درآمد شما ایجاد نخواهد کرد.
مراقب هزینه هایتان باشید؛ و اگر در حال نزدیک شدن به میزان درآمد اصلی هستید و یا متوجه شدید که بازگشتی ندارد، متوقف شوید.
همیشه راه هایی برای بهتر شدن بازگشت سرمایه در همه ی مراحل پروسه ی خرید وجود دارد.
شما برای دستیابی به این هدف باید تعامل برقرار کنید، اعتماد مخاطب را جلب کنید یا حس اضطرار را به وجود می آورد، به شکلی که افراد سریعا برای خرید اقدام کنند.
پیشرفت و بهتر کردن بازگشت سرمایه، تنها به معنی کار کردن بیشتر نیست.
مسئله این است که باید روی کاری که انجام می دهید متمرکز شوید و اصول آن را فرا بگیرید.
بنابراین پیشنهاد آکادمی بازار به شما استفاده از اصول و تکنیک هایی است که استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش ارائه می دهد. برای بهره مندی از این آموزه ها بر روی لینک زیر کلیک کنید:
استاد احمد محمدی
5 پاسخ
سمیناری برای این موضوع برگزار کنید لطفا، خود من یکی از کسانی هستم که حتما شرکت میکنم
سلام شما میتوانید هم از طریق صفحه اصلی سایت و بخش دورهها و سمینارها از این موضوع مطلع شوید و هم با کارشناسان ما تماس بگیرید:
پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021
برای تبلیغات هم فعالیت دارین شما؟!
سلام این روزها مشتریانی که از طریق شبکههای اجتماعی جذب میشن بسیار بیشترن اما من بلد نیستم چطور باید مدیریت کنم نیاز به آموزش دارم، میتونید کمکم کنید؟
سلام مخاطب عزیز برای هر گونه سوال و کسب اطلاعات لازم میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید:
پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021