هدف – برنامه فکرانه – دکتر احمد محمدی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۰ خرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

 

هدف گذاری موضوع مهمی است. یکی از راه های رسیدن به موفقیت داشتن هدفی روشن و واضح است. داشتن هدف از انجام هر کاری به شما انگیزه می دهد، که آن کار را سریع تر و با دقت تر انجام بدهید و برای آن ارزش قادل گردید. داشتن هدف، باعث عدم گمراهی شما می گردد و ذهنتان را متمرکز می نماید. در کل هدف گذاری یعنی کشیدن و مشخص کردن مسیر و نقشه ی واضحی برای رسیدن به مقصود و موفقیت!

 

چرا باید هدف داشته باشیم؟

همه ی ما میدانیم داشتن هدف خوب می باشد، ولی چرا برخی بی هدف هستند؟!! هدف داشتن از تنبلی ما می کاهد. این کار سبب می گردد، تصویر مشخصی از مقصود برای رسیدن به موفقیت در ذهن خود تخیل نماییم و این تخیل یکی از ویژگی های افراد موفق می باشد. چیز های زیادی برای انجام دادن وجود دارد که ما می خواهیم به انجام برسانیم، اما در نهایت باید روی تعدادی محدود تمرکز نماییم.

 

 

چطور با هدف باشیم؟

نتیجه گرا باشید: از نظر تست های شخصیتی بیشتر انسان های نتیجه گرا هدف دارند. معمولاً انسان های با هدف می خواهند از هر کاری به نتیجه ای دست یابند.

در حوزه ی موفقیت به مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر بپردازید: هر چه کتاب های بیشتری مطالعه نمایید، مسلماً مسائل مختلفی برای شما از ابهام در می آید و شما در کار و هدف زندگی و به طور کلی در همه ی امور زندگی انسان قاطع تری خواهید شد.

هنگامی که شما کتاب و دوره های آموزشی بیشتری گوش و یا تماشا می نمایید، تجارب ۲۱ قرن انسان های موفق که در این حوزه فعالیت و تحقیقات نموده اند را در اختیار خواهید داشت. آن گاه شما  نه یک بلکه چند صد قدم از رقبای خود جلوتر باشید و سریع تر به موفقیت دست یابید.

کاری را که در آن مهارت دارید، بیابید: اگر کاری که در آن مهارت دارید را پیدا نمایید، در این صورت شما از بسیاری از انسان ها که تازه وارد این عرصه گشته اند، گوی سبقت را خواهید ربود، زیرا تجربه شما در این زمینه بیشتر می باشد.

هنگامی که به کاری که انجام می دهید، علاقه داشته باشید، با سرعت بیشتر و صرف زمان کمتری آن را به اتمام خواهید رساند. اگر در این کار علاقمند باشید شما تیر را به هدف زده اید؛ چون در هر سه زمینه یعنی تجربه، سرعت و علاقمندی به کار از رقیبان خویش جلوتر می باشید. این کار برای شما نسبت به سایر افراد ساده تر  است.

 

کاری را که در آن استعداد دارید، بیابید: این موضوع نیز شامل مباحث بالا می باشد. فقط با این فرق که قدرت شما در انجام کاری که در آن استعداد دارید، به مراتب از کسانی که در این کار استعداد ندارد بیشتر است و همچنین شما همیشه سرعتتان در کار بیشتر از هم نوعان خود است موضوع دیگر این است که شما از این کار خسته نمی شوید.

کارهایی که در پتانسیل خود می بینید به آن ها فکر کنید: شما باید هدف خود  را در حد انتظار خود تعیین نمایید. برای مثال غیر منطقی است که یک شخص لاغر اندام، شغلی سخت نظیر بنایی، کارگری مکانیکی، و نظیر این ها برگزیند. زیرا چنین شغل هایی بر وی فشار خواهند آورد.

در فکرانه امروز، آقای احمد محمدی مدیر و مدرس مؤسسه آکادمی بازار با سخنان خود و ذکر مثال های جالب، اطلاعاتی بیشتر در زمینه هدف و هدف گذاری خدمت شما عزیزان ارائه خواهند داد.

به طور کلی هدف گذاری یکی از ارکان مهم برای شروع مسیر موفقیت می باشد.  همه افراد باید اصول هدف گذاری را بدانند و برای تعیین هدف های خود آن اصول را به کار بندند.

  • این هدف ها چگونه باید تعیین شوند تا انجام پذیر باشند؟
  • چرا برخی از مردم موفق هستند، برخی شکست خورده؟
  • آیا تنها هدف گذاری برای موفق گشتن کافی است؟
  • یا اینکه مراحل دیگری هم باید طی شود تا در نهایت به مقصد خود رسید؟

و کلی سؤال دیگر که ذهن همگان را در مورد راه های دستیابی به اهداف و موفقیت های شخصی و شغلی به خود مشغول نموده است.

یافتن پاسخ این سؤالات کار مشکلی نیست، کافی است در سمینار موفقیتی که شرکت فرصت آفرینان بازار (آکادمی بازار) برگزار می نماید، شرکت نمایید و با تدریس عالی استاد احمد محمدی، کارشناس برنامه رادیویی فکرانه، به ذهن مشغولی های خود خاتمه بخشید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک ذیل کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی