پادکست کنترل خشم

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۱ مرداد, ۱۴۰۰
کنترل خشم

خشم چیست؟ چرا برخی زود خشمگین می‌شوند؟ آیا کنترل خشم ذاتی است یا می‌توان کنترل کردن خشم را یاد گرفت و آموخت؟ خشم حسی بسیار طبیعی است و نباید از داشتن آن شرمسار بود. اما کنترل آن و کم کردن آن ضروریست وگرنه خساراتی جبران ناپذیر به ما می‌زند.

خیلی از ما برایمان پیش آمده که وقتی عصبانی و خشمگین هستیم تصمیماتی می‌گیریم یا عملی انجام می‌دهیم که وقتی آرام می‌شویم از آن پشیمان می‌شویم. زیرا در این حالت کارهای ما تحت تاثیر احساسات ماست اما ممکن است دیگران این موضوع را درک نکرده و از شما خرده بگیرند.

در این قسمت از مجموعه پادکست فکرانه، دکتر احمد محمدی به کمک شما آمده است. اگر جزو افرادی هستید که نمی‌توانید خشم خودتان را کنترل کنید، گوش دادن به این پادکست را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - کنترل خشم

پادکست کنترل خشم

در پادکست کنترل خشم گفته می‌شود افرادی که بسیار خشمگین و عصبانی می‌شوند، چطور می‌توانند عصبانیت خود را کنترل کنند؟ وقتی خشمگین می‌شویم حجم زیادی انرژی را بی‌جهت به هدر می‌دهیم.

به‌همین دلیل بعد از عصبانیت‌های شدید، دچار سردرد یا بی حوصلگی شده و گاهی انرژی لازم را برای انجام هیچ کاری نداریم. انرژی که می‌توانست صرف انجام کارهای مهمی شود، بی‌جهت به هدر می‌رود. بعد از گوش دادن به پادکست کنترل خشم مقاله زیر را حتما مطالعه کنید

ده روش کنترل خشم

ده روش کنترل خشم

خشم و عصبانیت رفتاری است که می‌تواند بسیار خطرناک باشد و چه بسا زندگی شما را به نابودی ببرد. پادکست کنترل خشم را گوش دهید و صبور باشید تا به نتیجه برسید و عطر آرامش زندگیتان را فرا بگیرد. همچنین با کمک این 10 نکته کلیدی خشم خود را کنترل کنید.

1. قبل از صحبت کردن فکر کنید

در لحظه آسان است چیزی بگویید که بعدا پشیمان می‌شوید. چند لحظه برای جمع آوری افکار خود، قبل از گفتن هر چیزی تمرکز کنید و اجازه دهید دیگران نیز با شما آرام شوند.

2. هنگامی که آرام هستید، خشم خود را بیان کنید

به محض این که توانستید به خوبی فکر کنید، ناامیدی و ناراحتی خود را به یک روش متقاعد کننده بیان کنید. نگرانی‌های خود را به طور واضح و به طور مستقیم، بدون صدمه زدن به دیگران یا تلاش برای کنترل آن‌ها بیان کنید.

3. فعالیت‌های فیزیکی را تمرین کنید

فعالیت‌های فیزیکی را تمرین کنید

فعالیت بدنی می‌تواند به کاهش استرس کمک کند. اگر احساس خشم در وجودتان در حال افزایش است، به یک پیاده روی سریع فکر کنید و آن را انجام دهید یا وقت خود را صرف فعالیت‌های فیزیکی لذت بخش دیگر کنید.

4. با پادکست کنترل خشم راه حل‌های احتمالی را شناسایی کنید

به جای تمرکز بر آنچه که شما را عصبانی می‌کند، روی حل مسئله متمرکز شوید. آیا اتاق کثیف فرزندتان شما را عصبانی می‌کند؟ در را ببندید.

آیا شریک زندگی شما برای شام هر شب دیر می‌کند؟ موافقت کنید که چند بار در هفته شام خود را همراه او بخورید و باقی شب‌ها از تنهاییتان لذت ببرید. به خودتان یادآوری کنید که خشم چیزی را حل نخواهد کرد و ممکن است آن را بدتر کند.

5. از جملاتی که دارای بار معنایی مثبت هستند، استفاده کنید

برای جلوگیری از انتقاد یا سرزنش که ممکن است تنها تنش را افزایش دهد، از جملات مثبت برای توصیف مشکل استفاده کنید.

استاد احمد محمدی
برای به دست آوردن نتایج جدید باید به آدم جدیدی تبدیل شویم.
استاد احمد محمدی

به عنوان مثال، از جمله “من ناراحتم که به من در جمع کردن میز شام کمک نمی‌کنی” به جای جمله “هیچوقت دست به سیاه و سفید نمی‌زنی” استفاده کنید.

7. احساس را با خشم را با احساس بخشش جایگزین کنید

بخشش یک ابزار قدرتمند است. اگر اجازه دهید خشم و سایر احساسات منفی به احساسات مثبت تبدیل شوند، ممکن است احساس ناراحتی یا بی عدالتی کنید.

اما اگر بتوانید کسی را که از او خشمگین شده‌اید ببخشید، ممکن است هر دو شما از وضعیت یاد بگیرند و رابطه خود را تقویت کنید.

8. از طنز استفاده کنید تا تنش را آزاد کنید

از طنز استفاده کنید تا تنش را آزاد کنید

از جملات و داستان‌های طنز آمیز استفاده کنید تا به شما در مواجهه با آنچه که شما را عصبانی می‌کند، آرام کند. هرچند از تیکه انداختن اجتناب کنید زیرا این کار می‌تواند به احساسات دیگران صدمه بزند.

9. با پادکست کنترل خشم مهارت‌های آرامش بخش را تمرین کنید

هنگامی که عصبانی هستید، مهارت‌های آرامش را به کار گیرید. تمرینات تنفس عمیق، تصور یک صحنه آرامش بخش یا تکرار یک کلمه یا عبارت آرام و گوش دادن به موسیقی آرامش بخش بسیار مفید است یا حتی می‌توانید چند حرکت یوگا انجام دهید.

10. زمانی که عصبانیتتان غیر قابل کنترل است به دنبال کمک باشید

یادگیری کنترل خشم یک چالش برای همه در هر زمانی است. زمانی که خیلی خشمگین و غیر قابل کنترل هستید به دنبال کمک باشید؛ زیرا اگر خشم شما از کنترل خارج شود، باعث انجام کارهایی می‌شود که قطعا شما از انجام آن پشیمان خواهید شد.

اگر بدانیم عصبانیت و خشم چه عواقب جبران ناپذیری برای ما به‌همراه خواهد داشت قطعا در زمان پیش آمدن هر مشکلی به سرعت سراغ خشمگین شدن نمی‌رویم.

خشمگین شدن باعث می‌شود ضربان قلب شدید شود، نفس‌هایمان به شماره بیفتد، ذهن ما به شدت درگیر موضوع شود و علاوه بر مشکلات جسمی، می‌تواند باعث تخلیه شدن ما از انرژی شود.

وقتی تصور می‌کنیم حق‌مان پایمال شده‌، وقتی می‌بینیم به آنچه می‌خواهیم نمی‌رسیم یا حتی برخی اوقات برای تسکین تنش‌های مختلف، افراد عصبانی می‌شوند. آیا می‌توان مانع عصبانی شدن شد. علائم پیش از عصبانی شدن چیست؟ چطور می‌توانیم از عصبانیت‌های سنگین جلوگیری کنیم؟

مهارت کنترل خشم و مدیریت آن با پادکست کنترل خشم

مهارت کنترل خشم و مدیریت آن با پادکست کنترل خشم

چه افرادی زود عصبانی می‌شوند؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا زود عصبانی می‌شوید؟ چه عواملی باعث عصبانی شدن شما شده است؟ آیا از عواقب عصبانی شدن آگاه هستید؟ آیا باید عصبانیت و برون ریزی کرد یا اینکه همه آنچه در وجودمان غلیان می‌کند بیرون بریزیم؟

راهکارهایی برای کنترل خشم و عصبانیت وجود دارد که می‌تواند بسیار کمک کننده است. باید خودمان را بهتر بشناسیم و بدانیم که چرا عصبانی می‌شویم؟

یعنی تحت چه شرایطی عصبانی می‌شویم؟ وقتی احساس می‌کنیم کم کم داریم عصبانی می‌شویم، چه راهکاری را باید در پیش بگیریم؟ اگر خودمان را خوب بشناسیم می‌توانیم متناسب با روحیات خودمان در شرایط عصبانیت تصمیم گیری کنیم.

در پادکست جدید برنامه فکرانه دکتر احمد محمدی در مورد راهکارهای کنترل خشم و عصبانیت صحبت می‌کنند. در پادکست راهکارهای مختلفی معرفی شده است.

باید متناسب با خلق و خوی خودتان از یک یا تعداد بیشتر راهکارهای در زمان عصبانیت شدید کمک بگیرید. درنظر داشته باشید، این خود شما هستید که باید کاری برای خودتان انجام دهید. دیگران نمی‌توانند برای عصبانیت شما، برای کنترل خشم شما کار خاصی زیادی انجام دهند. کنترل همه چیز در دستان خود شما است.

5/5 - (28 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی