امید به آینده و امید به زندگی در پادکست جملات امید بخش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۲ آبان, ۱۴۰۰
امید به آینده و امید به زندگی در پادکست جدید آکادمی بازار

امید به آینده و امید به زندگی یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند وضعیت زندگی ما را دستخوش تغییراتی خوبی کند. چقدر امید به آینده دارید؟ چقدر امید به زندگی دارید؟ در واقع امید به زندگی در ایران چقدر است؟ وقتی صحبت از امید به میان می‌آید، می‌تواند مجموعه‌ای از اتفاقات مختلف را دربرگیرد.

زمانی که همیشه امید داشته باشید و آغوش خود را به روی نعمت‌های خداوند باز کنید، زندگی شما تغییر خواهد کرد. فرد امیدوار تسلیم نمی‌شود و با وجود تمام مشکلات، قسمت مثبت هر اتفاق را می‌بیند و با امید به آینده می‌داند که همه چیز درست خواهد شد.

گذشته را رها کنید و چشم به فردایی زیباتر داشته باشید. البته باید گفت که حتی امیدوارترین افراد هم گاهی انرژی مثبت خود را از دست می‌دهند. در این مقاله سعی داریم راه‌های مختلفی را برای افزایش امید به آینده و زندگی را پیش رویتان بگذاریم.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - امید

تعریف امید به آینده و امید به زندگی

امید به آینده و امید به زندگی موضوع مهمی است. امید داشتن یعنی باور می‌کنیم که از اتفاقات و حوادث مختلف درنهایت نتیجه مثبتی می‌گیریم. کسی که امیدوار است، می‌داند و از درون احساس می‌کند که هر اتفاقی بیفتد و هر بالا و پایینی پیش بیاید، درنهایت بهترین نتیجه برایش رقم خواهد خورد. شخص امیدوار درونا اعتقاد دارد که بهترین‌ها برایش اتفاق می‌افتد و خود را لایق بهترین‌ها می‌داند.

افراد از نظر میزان امیدواری یا ناامیدی به چند دسته تقسیم می‌شوند. برخی افراد، امیدوار هستند و به زندگی خوش‌بین بوده و نگاهی مثبتی دارند ولی برخی افراد به زندگی امیدوار نیستند و بدبین بوده و نگاهی منفی به وقایع و اتفاقات زندگی دارند. هر کدام از این افراد نشانه‌هایی دارند که مشخص می‌کند فرد امیدوار است یا ناامید، خوش بین است یا بدبین، تفکر مثبت دارد یا تفکر منفی؟

شخص امیدوار می‌داند که بهترین اتفاقات برایش رخ می‌دهد و همیشه خیر و خوشی برایش رقم می‌خورد. افرادی که نیت‌های مثبت و خیرخواهانه دارند و برای دیگران خیر و خوبی می‌خواهند، معمولا انتظار بهترین‌ها را برای خودشان هم می‌کشند. حس امیدواری درون هر فرد است و شخص درونا و قلبا احساس خوب و امیدواری دارد.

سوالاتی در مورد امید به زندگی

سوالاتی در مورد امیدواری به زندگی
  • چرا امید به زندگی برخی افراد پایین است؟
  • وقتی ناامیدی به سراغمان می‌آید چه کار کنیم؟
  • وقتی در اوج ناامیدی هستیم چه کسی می‌تواند به ما کمک کند؟
  • چطور می‌توان امید به زندگی داشت؟
  • چه راهکارهای عملی برای امیدوار بودن به زندگی وجود دارد؟
  • آیا ناامیدی در برخی مقاطع زندگی طبیعی است یا اینکه ما باید همیشه و در همه حال امیدوار باشیم؟
  • وقتی این همه مشکلات و مسائل در زندگی هست چطور می‌توانیم امیدوار باشیم؟
  • امید به زندگی مشکلات من را حل می کند؟
  • امید به زندگی چه نتایجی در زندگی ما ایجاد می‌‌کند؟
  • و …

امید به زندگی و آینده چه نتایجی برای ما به دنبال دارد؟ 

امید به آینده در زندگی چه نتایجی برای ما به دنبال دارد؟

یک خودروی در حال حرکت را درنظر بگیرید. خودرو برای حرکت کردن خود نیاز به نیروی محرکه دارد. اگر بنزین به خودرو زده نشود، نمی‌تواند حرکت کند و ما را به مقصد برساند. اگر از نظر فنی و از نظر ساخت خودرو کاملا بی‌عیب و نقص هم باشد ولی باز بدون بنزین نمی‌تواند حرکت کند و نیروی محرکه برای حرکت خودرو بسیار مهم و حیاتی است.

ما هم در زندگی نیاز به نیروی محرکه برای حرکت کردن در مسیر اهداف و آرزوهای خودمان داریم. تصور کنید اهداف خود را مشخص کرده‌اید، دوره برنامه‌ ریزی خوبی دارید و درنهایت تصمیم گرفته‌اید که به سمت اهداف خود حرکت کنید. ولی در این بین نیاز به نیروی محرکه‌ای دارید که این پازل را تکمیل کند. نیروی محرکه‌ای به نام امید. امیدواری باعث می‌شود:

۱. با قدرت و انرژی بیشتری حرکت کنید و امید به آینده داشته باشید

به زندگی افراد امیدوار دقت کنید، زندگی آن‌ها سرشار از شور و هیجان است. امید و امیدوار بودن جان تازه‌ای به زندگی این افراد می‌بخشد و زندگی شادتری را تجربه می‌کنند. معمولا چنین افرادی سطح انرژی بالاتری دارند و از زندگی لذت بیشتری می‌برند. معمولا افراد امیدوار ساعات طولانی روی مبل لم نمی‌دهند و نمی‌بینید که دائما در حال خواب و استراحت باشند. این افراد عموما، سخت تلاش می‌کنند و به آینده امید دارند.

افراد امیدوار به قله کوه و مقصد خود نگاه می‌کنند و پیش می‌روند. حال آنکه افراد ناامید به سختی‌های راه و سنگ‌هایی که در مسیر قرار دارد توجه می‌کنند وهمیشه خسته و خموده هستند.

۲. انگیزه‌ بیشتری و قوی‌تری داشته باشید و انگیزه‌های خود را از دست ندهید

افراد امیدوار عموما انگیزه‌ بیشتری برای حرکت کردن و پیمودن مسیر دارند. انگیزه‌های خود را به آسانی از دست نمی‌‌دهند و منفعل به زندگی نگاه نمی‌‌کنند. افراد ضعیف و ناامید، عموما با کوچکترین فشاری میدان را خالی می‌کنند و تماشاچی زندگی می‌شوند. برخی افراد هستند که با انرژی بالایی کاری را آغاز می‌کنند، ولی در میانه راه خسته شده و بی‌انگیزه می‌شوند.

استاد احمد محمدی
باور داشته باش که اگر زندگی مشکلاتی پیش رویت گذاشته، توان حل آن‌ها، پیشاپیش به تو داده شده است.
استاد احمد محمدی

امید خود را از دست می‌دهند و فراموش می‌کنند روز اول با چه انرژی کار را شروع کرده بودند. می‌توانید راه‌هایی ساده و کارآمد برای ایجاد انگیزه در زندگی را یاد بگیرید. سعی کنید، به هر نحوی شده نگذارید در چنین فازی بیفتید. باید هوشیار باشید. هوشیاری کاملی نسبت به روحیات و شرایط خودتان داشته باشید.

شما می‌توانید در بدترین شرایط هم خودتان را سرپا نگه دارید. دیگران کار خاصی نمی‌توانند برای شما انجام بدهند. سعی کنید روحیات خودتان را بهتر بشناسید و متناسب با روحیات خودتان، مدیریت خوبی روی عواطف و احساسات خودتان داشته باشید.

۳. اراده‌ی قوی‌تری داشته باشید

معمولا افراد امیدوار اراده‌ قوی دارند. وقتی تصمیم می‌گیرند کاری را به انجام برسانند، تا به انتها با قدرت پیش می‌روند. گاهی خستگی‌، ضعف و ناتوانی طبیعی است. ولی این ما هستیم که باید کنترل امور را در دست داشته باشیم. نگذارید هر مانع کوچکی شما را بی‌انگیزه و خسته کند.

اراده قوی داشتن بدین معنی است که باید با قدرت به سمت اهداف خودتان پیش بروید. وقتی ادعا می‌کنید که می‌خواهید کاری را انجام دهید، ابتدا بسنجید و بعد ادعا کنید تا وسط کار جا نزنید.

وقتی اراده می‌کنید کاری را انجام بدهید و بعد وسط کار جا می‌زنید، این به اعتماد به نفس کودکان شما و خودتان لطمه زیادی می‌زند. درست تصمیم بگیرید، درست برنامه ریزی کنید و در نهایت درست و دقیق عمل کنید. از چیزی نترسید و به پیش بروید. امید خودتان را از دست ندهید.

۴. اتفاقات و وقایع مثبت بیشتری را به خود جذب کنید

اتفاقات و وقایع مثبت بیشتری را به خود جذب کنید

شخص امیدوار چون به زندگی و وقایع نگاهی مثبت و امیدوارانه دارد، در نتیجه خوبی‌ها و اتفاقات بهتری را نیز به سمت خودش جذب می‌کند. اتفاقات مثبت معمولا برای افراد مثبت اندیش و افرادی که منتظر وقایع خوب هستند رخ می‌دهد. تصور کنید که شما از صبح تا شب، به‌صورت قوی منتظر بروز اتفاقات ناخوشایند باشید.

تمام فکر و ذهن شما پر از وقایع ناگوار و ناراحت کننده باشد. گفتگوی درونی و تصاویر ذهنی شما منفی باشد. در این صورت چقدر احتمال دارد که وقایع و اتفاقات مثبت و خوشایند برای شما اتفاق بیفتد؟ وقتی منتظر فلاکت و بدبختی هستید، چطور می‌توانید منتظر خوبی‌ها و خوشی‌‌ها باشید؟

۵. ایمان و باور داشته باشید که موفق می‌شوید

باورهای ما زندگی ما را شکل می‌دهند. تصور کنید باور دارید که فردی موفق هستید. همین باور قلبی به شما کمک می‌کند در مذاکره شغلی با اعتماد به نفس بیشتری حضور پیدا کنید. منظور ما این نیست که باورهای توخالی داشته باشید.

باور قلبی چیزی است که شما درونا و از ته قلب و ذهن خودتان به آن ایمان دارید. افرادی را می‌شناسم که درونا و از ته قلب معتقد هستند که افراد بدشانسی هستند. بی‌شک، چنین افرادی شانس‌های خوب خودشان را با این باور قلبی نابود می‌کنند.

برعکس افرادی را می‌شناسم که قویا و درونا معتقد هستند که خوش شانس هستند. همین نگاه مثبت و باور قلبی به آن‌ها کمک می‌کند تا در مسیر موفقیت‌های بیشتر و اتفاقات بهتری قرار گیرند. باورهای قلبی خودتان را بازنگری کنید. ببینید واقعا چه در قلب و ذهن شما می‌گذرد و زندگی برای شما چه اتفاقاتی را براساس باورهایتان رقم می‌زند.

۶. در سختی‌‌‌ها کمتر خسته می‌شوید

افراد امیدوار در سختی‌‌ها کمتر خسته می‌شوند. معمولا به دلیل آنکه انرژی مثبت خوبی دارند، تلاش می‌کنند و کمتر حرف از خستگی و ناتوانی می‌زنند. چنین افرادی باور دارند که سختی‌ها هم بخشی از مسیر است.

۷. محکم‌تر و قوی‌تر حرکت می‌کنید

افراد امیدوار به سادگی در طوفان‌های زندگی دچار تزلزل نمی‌شوند و به اصطلاح کم نمی‌آورند. بلکه با قدرت به پیش می‌روند. وقتی زندگی روی خوش خودش را نشان می‌دهد، زندگی را می‌سازند و وقتی اتفاقات و وقایعی رخ می‌دهد که ظاهری ناخوشایند دارد، خود را برای مقابله با آن‌ها قوی می‌‌کنند. با این رویکرد قوی و قوی‌تر می‌شوند و به پیش می‌روند.

هر چقدر سعی کنیم قوی‌تر و محکم‌تر باشیم، در زندگی موفقیت‌های بیشتری را از آن خود خواهیم کرد. نباید از وقایع زندگی بترسید و وحشت کنید. زندگی در جریان است و ما می‌توانیم با هدفگذاری، برنامه ریزی و حرکت درست، بهترین‌ها را برای خودمان رقم بزنیم.

چرا برخی افراد نا امید هستند و علت بروز احساس ناامیدی چیست؟ 

چرا برخی افراد نا امید هستند و علت بروز احساس ناامیدی چیست؟

برخی افراد در مسیر زندگی ممکن است در مقاطعی دچار ناامیدی و یاس شده یا حتی حالت‌هایی از افسردگی را از خود نشان بدهند. اما برخی افراد هم هستند که همیشه و تحت هر شرایطی ناامیدی بر زندگی آن‌ها سایه افکنده و همیشه در حالتی از افسردگی و ناامیدی به سر می‌برند. علت‌های بروز احساس ناامیدی:

۱. احساس ناامیدی ممکن است ریشه در شکست‌های قبلی داشته باشد

گاهی اوقات شکست‌های قبلی ما باعث می‌شوند که روحیه خودمان را از دست بدهیم و برای موفقیت‌های بعدی آمادگی لازم را نداشته باشیم. باید بدانید که هر شکستی سکوی پرتابی به سوی موفقیت‌های بعدی است. غلبه بر شکست؛ راه و روش موفق‌ترین انسان‌ها است که باید آن را یاد بگیریم.

بدانید که وقتی خودت را باور کنی «شکست ناپذیر» می‌شوی. می‌توانید فیلم «شکست ناپذیر» اسطوره‌ای برای داشتن روحیه همکاری را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که اگر در زندگی شکست نخورده‌ای یعنی هیچ تلاشی نکردی.

همواره به یاد داشته باشید که مشکلات و شکست‌ها سمومی هستند که پادزهرش در دستان توست و شکست در زندگی یعنی تلاش برای شروع دوباره. باید بتوانید خود را بازسازی کرده و مجددا تلاش کنید.

۲. ممکن است به دلیل یکنواختی در زندگی ایجاد شده باشد

برخی افراد زندگی یکنواخت و بی روحی را تجربه می‌کنند. چون هدفی را برای خودشان تعیین نمی‌کنند، درنتیجه همیشه و در همه روزها به کارهای یکنواختی مشغول هستند. انسان، دستگاه مکانیکی نیست که فقط کارهای روتینی را هر روز انجام بدهد.

استاد احمد محمدی

فرق آدم‌های موفق با بقیه این است که آن‌ها کارهای درست را انجام می‌دهند، حتی اگر از آن نفرت داشته باشند.

استاد احمد محمدی

بیدار شود، صبحانه بخورد، کارهای مشخصی را انجام داده، ناهار بخورد و بخوابد و درنهایت منتظر مرگ بنشیند. زندگی نیاز به تلاش و تکاپو و تجربه چیزهای جدید و نو دارد. اگر زندگی همراه با جوش و خروش نباشد که دیگر عنصری از زنده بودن در آن دیده نمی‌شود.

۳. عدم فعالیت مستمر و مفعل بودن یکی از دلایل نا امیدی است

برخی افراد شبیه به تماشاچی هستند. نشسته‌اند و زندگی خودشان را تماشا می‌کنند. آنقدر منفعل هستند که توان انجام کاری را ندارند. انفعال در زندگی یعنی مرگ. وقتی در زندگی تماشاچی هستیم و هیچ کاری برای حل مسائل انجام نمی‌دهیم عملا فرق زنده بودن و مرده بودن ما مشخص نیست. ما مسئول زندگی خودمان هستیم. هر کسی مسئولیت خودش را بهتر و بیشتر درک کند، بهتر می‌تواند برای خودش کاری انجام دهد.

۴. اعتماد به نفس پایین یا نداشتن عزت نفس باعث ایجاد ناامیدی می‌شود

دوره اعتماد به نفس یکی از موضوعات مهم زندگی ما است. افرادی که اعتماد به نفس ندارد، عملا در همه جنبه‌های زندگی ضربه می‌خورند. تصور کنید که می‌خواهید کاری را آغاز کنید، عدم اعتماد به نفس شما را بسیار عقب می‌اندازد. اعتماد به نفس کودکان از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کنیم. آکادمی بازار نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای نشان داده است.

۵. مسائل مالی و نداشتن امنیت مالی یکی از دلایل نداشتن امید است

مسائل مالی و نداشتن امنیت مالی یکی از دلایل نداشتن امید است

مسائل مالی در زندگی اهمیت و جایگاه خاص خودش را دارد. در هرم نیازهای انسانی، وقتی اصلی‌ترین نیازها ازجمله خوراک تامین نشود، فرد در تعادل خوبی قرار ندارد.

تامین معاش یکی از موضوعات مهمی است که باید در زندگی حل شود. اما چرا برخی نمی‌توانند این مسئله را به درستی حل کرده و با مسائل مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند؟

۶. وقتی تکلیف شغل و کسب و کار روشن نیست، خودش ایجاد ناامیدی می‌کند

باید برای کسب و کار خودتان تعیین تکلیف کنید. خودتان را از وضعیت بلاتکلیفی خارج کنید. افراد بسیاری را می‌بینم که کاسه‌ چه کنم در دست گرفته‌‌اند. این وضعیت تمام ذهن و مغز آن‌ها را درگیر کرده است.

به قدری تحت فشار هستند که نمی‌توانند برای زندگی خودشان تصمیم‌های درستی بگیرند. با یک مشاوره کسب و کار درست در کسب و کار و شغل خودتان برنامه داشته باشید. سعی کنید کار را از جایی شروع کنید و ادامه دهید. نگذارید بلاتکلیفی شما را در وضعیت بدی قرار دهد.

۷. وقتی نیازهای اساسی و اصلی شخصی برآورده نشود، ناامید می‌شود

هر شخصی نیازهای متفاوتی در زندگی دارد ولی نیاز به خوراک و سرپناه و پوشاک از اصلی‌ترین نیازهایی است که هر کسی می‌تواند در زندگی داشته باشد. وقتی اصلی‌ترین نیازها بدون پاسخ بماند، ما دچار مشکلات خاص و عجیبی می‌شویم و نمی‌توانیم برای بقیه‌ی زندگی‌مان برنامه‌ی درستی داشته باشیم. برای حل مسائل اصلی زندگی خودتان پیش قدم شوید. حل مسئله را یاد بگیرید و به پیش بروید.

چه کارهایی به ما کمک می‌کند تا نا امید نشویم و مسیر امیدواری را طی کنیم؟ 

چه کارهایی به ما کمک می‌کند تا نا امید نشویم و مسیر امیدواری را طی کنیم؟

برای آنکه بتوانیم به زندگی امیدوار و امید به آینده داشته باشیم و دست از ناامیدی برداریم و ابر تاریک ناامیدی را از زندگی خودمان بیرون کنیم، می‌توانیم راهکارهای مختلفی را در پیش بگیریم که می‌توانند به ما کمک کنند. کارهایی که به ما کمک می‌کنند تا نا امید نباشیم:

  • ایمان به خداوند
  • وقتی خودتان برای دیگران خیرخواه باشید، امیدواری به زندگی‌تان می‌آید.
  • داشتن هدف در زندگی
  • داشتن برنامه در زندگی
  • ورزش کردن و فعالیت جسمی
  • مهارت آموزی
  • تفریح و برنامه‌های تفریحی سالم باعث ایجاد امید می‌شود.
  • حضور در جمع‌های مثبت‌نگر و مثبت اندیش
  • داشتن افکار مثبت و دور کردن افکار منفی از خودمان
  • استفاده از جملات تاکیدی مثبت بالا بردن اعتماد به نفس و عزت نفس
  • عدم خودتحقیری و داشتن نگاه مثبت به خودمان و توانمندی‌هایمان

برای امید به آینده وضعیت خودتان را زیر نظر داشته باشید

برای امید به آینده وضعیت خودتان را زیر نظر داشته باشید

هر از چند گاهی ببینید در چه وضعیتی هستید؟ آیا به زندگی امیدوار هستید یا ناامید؟ اگر احساس نا امیدی می‌کنید، حتما باید برای خودتان به فکر چاره باشید و کاری انجام بدهید. مثلا می‌توانید با کمی نرمش و تمرین به خودتان کمک کنید تا سر حال شوید یا از روش‌‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده است کمک بگیرید.

نکته مهم این است که وضعیت خودتان را مورد توجه قرار دهید و پشت گوش نیندازید. همیشه حواستان باشد که در وضعیت افسردگی و ناامیدی قرار نگیرید. برخی کارها هستند که به شما کمک می‌کنند تا خودتان را سرحال کنید و حال و هوای خودتان را عوض کنید. گاهی ما دچار ناامیدی نمی‌شویم ولی دل و دماغ نداریم و سر حال نیستیم.

تقویت امید به آینده

تقویت امید به آینده

برای تقویت امید به آینده در زندگی راهکارهایی را می‌توانید دنبال کنید:

۱. ورزش کنید

با کمی نرمش و حرکت بدنی می‌توانید خودتان را سرحال کنید. اگر ورزش کردن را در برنامه‌ روزانه‌ خودتان قرار دهید، همیشه سرحال خواهید بود. وقتی به جسم خودتان توجه می‌کنید، سر حال می‌شوید.

۲. برای افزایش امید به آینده به دل طبیعت بروید

طبیعت سرشار از انرژی است و وقتی به دل طبیعت می‌روید سر حال می‌شوید و می‌توانید از طبیعت انرژی بگیرید. یادتان باشد که خودتان باید برای خودتان کاری انجام دهید و دیگران نمی‌توانند شما را سر حال کنند، مگر آنکه خودتان بخواهید.

طبیعت را دوست داشته باشید. افرادی که طبیعت را دوست دارند می‌توانند از آن انرژی گرفته و از انرژی که دریافت کرده‌اند برای رشد و شکوفایی خود استفاده کنند.

۳. حرف‌های دلتان را روی کاغذ بیاورید و بنویسید

زمان‌هایی هست که دل ما پر از درد است و باید برای خودمان کاری انجام بدهیم تا سر حال شویم. اگر آنقدر دلتان پر است که به این آسانی سر حال نمی‌شوید، قلم و کاغذ را بردارید و شروع به نوشتن کنید. هر چیزی آزارتان می‌دهد روی کاغذ بیاورید تا ذهن‌تان از همه چیز خالی شود. نوشتن به شما کمک می‌کند تا مسائل را روی کاغذ بیاورید.

۴. ویدئوهای انگیزشی ببینید و پادکست‌های انگیزشی گوش بدهید

باید سعی کنید محیط اطراف خودتان را دل‌انگیز و دوست‌داشتنی کنید. دیدن ویدئوهای انگیزشی خیلی کمک کننده است. افرادی را دیده‌ام که به محض کسل شدن، به سراغ گوش دادن به موسیقی‌های غمگین می‌روند و حال خودشان را از آن چیزی که هست بدتر می‌کنند.

بر ترس‌‌‌هایتان غلبه کنید و امید به آینده داشته باشید

بر ترس‌‌‌هایتان غلبه کنید و امید به آینده داشته باشید

دقت کنید که ترس‌ها و تردیدها یکی از بزرگترین دشمنان شما هستند. ترس انرژی شما را می‌خورد و از شما انسانی ضعیف و ناتوان می‌سازد. مراقب باشید که ترس باعث می‌شود شما نتوانید از پتانسیل‌ها و توانمندی‌‌های خودتان به خوبی استفاده کنید. شما چگونه امید خود را با توجه به شرایط سخت حفظ می‌کنید؟ تجربه خود را با ما درمیان بگذارید. آکادمی بازار در کنار شما است تا قدم به قدم به موفقیت نزدیک شوید. می‌‌توانید برای شروع دوره ثروت را تهیه کنید.

4.2/5 - (4 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی