چرا تنبلی می‌کنیم و کارها را به تعویق می‌اندازیم؟ – برنامه فکرانه

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۱ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - تنبلی

آیا شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که برای به‌انجام رساندن برخی کارها امروز و فردا کرده و تعلل می‌کنید؟ شاید در برخی حوزه‌های زندگی اتفاقا فردی موفق باشید ولی در برخی حوزه‌ها، نیاز به بکسل شدن و موتور کمکی محرک دارید و کارهای آن حوزه نصفه و نیمه رها شده است.

دقت کنید. خوب به وضعیتی که در آن قرار دارید، توجه کنید. ببینید در چه حوزه‌هایی کم‌کاری دارید؟ کدام کارها را نیمه رها کرده‌اید؟ کجاها انرژی لازم برای حرکت را نداشته‌اید؟ در چه حوزه‌هایی ترجیح دادید به جای حل کردن موضوع، جای خالی بدهید و از مواجه با مسایل فرار کرده‌اید؟

تمام این وضعیت‌ها، در طولانی مدت می‌تواند برای شما مشکل ساز شود. موضوعی که اگر اکنون و این لحظه راحت‌تر حل می‌شود، با گذشت زمان سخت‌تر و با انرژی بیشتری باید حل شود.

تنبلی، یکی از عوامل اصلی عدم موفقیت ما

شاید با خودتان بگویید من تنبل نیستم، همیشه و در تمام ساعات روز در حال تلاش و تکاپو هستم. اما وقتی کمی دقت کنید، متوجه می‌شوید کارها و حوزه‌هایی بوده و هست که در زندگی‌تان به دلایل مختلف مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. تقریبا اکثر ما چنین نقاطی را در زندگی‌مان داریم.

تتبلی دلایل مختلفی دارد. برخی از علت‌های تنبلی فیزیولوژیکی و برخی ذهنی و روانی هستند. باید به دقت به وضعیتی که در آن هستید توجه کنید و ببینید برای کدام‌یک از امور خود مسیر تنبلی را در پیش گرفته‌اید؟

فهرستی از همه‌ی  کارهایی که ریشه‌ی انجام نشدن آنها تنبلی است تهیه کنید. حالا باید ببینید علت تنبلی کردن شما چیست؟ وقتی مشکل را ببینیم، نیمی از مسیر حل شدن و پیدا کردن راهکار برای آن را پیموده‌ایم.

علت‌های مختلفی در پشت تنبلی‌های ما وجود دارد. دکتر احمد محمدی، موسس آکادمی بازار و مدرس و سخنران انگیزشی، در پادکست جدید برنامه فکرانه به بررسی علل تنبلی و پشت گوش انداختن کارها توضیح می‌دهند.

چرا تنبلی می‌کنیم؟ چرا کارها را نیمه رها می‌کنیم؟ چرا در انجام برخی کارها تعلل می‌کنیم؟ چطور می‌توانیم از شر تنبلی و تعلل در کارها خلاص شویم؟

در برنامه فکرانه با موضوع تنبلی به این سوالات و سوالات مشابه دیگری در همین موضوع پرداخته می‌شود. چون دلایل مطرح‌شده در ویدئو متنوع هستند، لازم است کاغذ و قلمی بردارید تا بتوانید علل تنبلی را یادداشت برداری کرده و برای هر یک از موضوعاتی که مسیر تنبلی را برای آن پیش گرفته‌اید، علت را در مقابل آن یادداشت کنید.

این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید مساله تنبلی را حل مساله کرده و به راهکار مناسبی برای حل این مشکل دست پیدا کنید. اگر زندگی‌تان برای شما ارزش دارد و به آن اهمیت می‌دهید، اگر می‌خواهید در مسیر موفقیت گام بردارید. اگر می‌خواهید قوی و قدرتمند زندگی کنید. باید بتوانید موانع موجود در مسیر را از سر راه خود بردارید. یکی از این موانع، تنبلی است. پس تنبلی را جدی بگیرید.

در نظر داشته باشید که موضوعاتی همچون تنبلی ارتباطی با قدرت ذهن ما دارند. آکادمی بازار مرجع موفقیت ایران، مجموعه‌ای غنی از مقاله‌های مختلف در زمینه‌های بازاریابی و فروش، موفقیت، ذهن قدرتمند و … ارائه می‌دهد. به‌علاوه کاربران می‌توانند از دوره‌های آموزشی مانند دوره آموزش ویزیتوری  تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند.

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، مجموعه‌ای از ویدئوهای آموزشی و انگیزشی منتشر کرده است که می‌تواند پاسخگوی برخی دغدغه‌های ذهنی کاربران باشد. عناوین برخی از این ویدئوهای آموزشی عبارتند از: منتظر معجزه بمانم یا قوانین موفقیت را یاد بگیرم؟، از کجا بفهمیم در آینده موفق خواهیم شد یا خیر؟ ، چگونه می‌توانیم زندگی را طور دیگری ببینیم؟، نقش مشکلات در زندگی ما چیست؟، چه زمان به موفقیت می‌رسیم؟ و بسیاری از ویدئوهای آموزشی که می‌تواند راهگشا باشد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی