بازاریابی و فروشمقالات

بازاریابی مکان محور یا ژئو مارکتینگ چیست؟

یکی از قسمت های مهم برای موفقیت در کسب و کار و بازاریابی ژئومارکتینگ یا بازاریابی مکان محور می باشد.

بازاریابی مکان محور زیر بنای اصلی کسب و کارهای موفق است که به شکلی سریع در حال تغییر بازار است و به شرکت ها یاری می رساند تا شیوه بازاریابی خود را بر مبنای نیاز های مشتریان بهینه سازی کند.

بازاریابی مکان محور ریسک را کم کرده  و توانایی های بالقوه خود را تحقق می بخشند.

امروزه نیاز هر کسب و کاری است که بداند بهترین و بیشترین مشتریانش کجا قرار دارند؟ چقدر می تواند از آنها سود کسب کند؟ مشتری باید چه محدوده ای بپیماید یا چقدر زمان بگذارد تا به نزدیک ترین محل فروش دسترسی برسد؟

برای آشنایی بیشتر با بازاریابی مکان محور با آکادمی بازار همراه باشید.

ژئومارکتینگ یا بازاریابی مکان محور چیست؟

بازاریابی مکان محور یا ژئومارکتینگ با تجزیه و تحلیل مناطق جغرافیایی متفاوت برای فروش بهتر و بیشتر و شناخت مشتری ها برای برنامه ریزی مکان های توزیع و فروش کمک کرده، به تصمیم گیری های حیاتی و تاثیر گذار منتهی شده وبررسی جامع از عوامل مرتبط با ساختار شرکت ارائه می دهد.

می دانیم بهینه سازی یک کسب و کار موفق وابسته به این  است که از تمامی منابعی که موجب برتری از رقیبان می شود استفاده کنیم.
در واقع ژئو مارکتینگ بسیاری از پرسش ها و چالش های مهمی که شرکت با آن مواجه می باشد را به روشنی پاسخ می دهد.
برای نمونه سوالاتی مثل :

• مشتری های من کجا قرار دارند؟
• مقدار حجم معاملات من در کدام مناطق بیشتر می شود؟
• اهداف من کجا قرار دارند؟
• نقاط ضعف و قوت تجارت من چیست و ….

داده های شرکت می تواند از جنبه جغرافیایی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.
این اطلاعات اغلب دارای مکان ویژه برای فروش محصول و اطلاعاتی مثل این می باشد.
این اطلاعات به شرکت امکان می دهد تا دقت توزیع محصولات خود را در مکان های متفاوت افزایش دهد.

نکاتی که در طراحی چک لیست راه اندازی فروشگاه باید در نظر بگیرید
بخوانید
ژئومارکتینگ
بازاریابی مکان محور

نمونه هایی از استارتاپ های موفق ایران که از ژئومارکتینگ استفاده کرده اند:

شرکت ها و استارتاپ های زیادی هستند که با بهره گیری از بازاریابی مکان محور کسب و کار موفقی را به راه انداخته اند.

برای نمونه تاکسی یاب و نذری یاب دو مثال از استارتاپ های ایرانی هستند که با استفاده از اطلاعات مکان و زمان به مشتریان خود خدمات ارائه می دهند.

اگر کسب و کاری دارید که تازه راه انداخته اید و یا تاکنون به استفاده از تجزیه و تحلیل های ژئومارکتینگ فکر نکرده اید وقت آن است که با بازاریابی مکان محور (ژئومارکتینگ) آشنا شوید.

با بهره گیری از بازاریابی مکان محور با تجزیه آماری اطلاعات مشتری، تراکم های مکانی مشتری هایتان را یافته و بهترین خدمات را به آنها ارائه می دهید.
برای نمونه شرکتی را تصور کنید که در یک یا چند استان ویژه مشتری زیادی دارد و بر این مبنا اقدام به برنامه ریزی ویژه برای نیاز های آن استان مطابق سلیقه مردم محل مورد نظر، محصولاتش را تولید و ارسال می کند.

این کار موجب ارائه­­ ی خدماتی فراتر از انتظار مشتریان شده و با­عث رضایت بالای آنها می شود. همچنین با این اطلاعات شرکت می تواند پیام های خود (مثل تبلیغات) را به شکل صحیحی تحویل مشتریان خود بدهد.

بازاریابی
ژئومارکتینگ

نقشه دیجیتال

هسته اصلی ژئومارکتینگ “نقشه دیجیتال” است که میتواند تصور کلی از کسب و کار و محل و نحوه عرضه آن را  تعیین کند.

با تهیه نقشه دیجیتال و شناسایی تراکم مکانی مشتریان خود می توانیم:

۱- شیوه خدمات رسانی به آنها را تجزیه و تحلیل کرده

۲- تعیین محل نمایندگی ها و انبارها بر مبنای تراکم مکانی آنها تا بتوانیم آسان تر و سریع تر خدمات مورد نظر خود را به آنها ارائه دهیم.

نرم افزار بازاریابی مکان محور:

در انتهای به بعضی از خصوصیات این نرم افزار اشاره می کنیم.

 Geolocation Software نرم افزاری است که برای نشان دادن داده های مربوط به اطلاعات ژئوگرافیکی مناطق مختلف استفاده می شود.

معرفی سه شیوه از عوامل جذب مشتری در هنگام سخنرانی
بخوانید

این نرم افزار می تواند برای نکات زیر استفاده شود:

  • شناساندن رویداد های اجتماعی اطراف
  • مشخص کردن محل مشتری ها
  • مشخص کردن اینکه مشتری چه کسی است؟ (در سطح سازمان یا مشتری)
  • مسیریابی مشتریان مبتنی بر آدرس، آی پی و اطلاعات کارت اعتباری و …
  • بررسی کردن خلاصه ای از اطلاعاتی برای یک منطقه مشخص
  • انتخاب مشتریان موجود در یک منطقه مشخص

همانطور که گفته شد یکی از قسمت های مهم برای موفقیت کسب و کارها بزرگ و کوچک بازاریابی مکان محور می باشد.

ژئومارکتینگ زیر بنای اصلی کسب و کارهای موفق است. بنابراین استفاده از بازاریابی مکان محور می تواند موجب پیشرفت کسب وکار شما شود.

استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش در سمینار بزرگ موفقیت راه های اصولی و کلیدی برای پیشرفت شما در تجارتتان را بیان می کند.

شما با شرکت در سمینار ها و با استفاده از مقالات آموزشی آکادمی بازار می توانید  با تکنیک هایی مهم جهت موفقیت در کسب و کارتان آشنا شوید. برای بهره گیری از آموزه های استاد بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید 🙂

مطالب مرتبط

فیلم Thank You For Smoking از نحوۀ فروش موفق می‌گوید
بازاریابی ترکیبی و فاکتور های مهم آن را بشناسید
بازاریابی رابطه ای و استراتژی های آن را بشناسید
شناخت بازاریابی خدمات و تکنیک های آن
اصول مکالمات در فروش ، 7 جمله ای که فروشندگان نباید در مقابل مشتری ها به کار ببرند
برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

    1. سلام دوست عزیز برای هر گونه سوال با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

      1. غیر از مشاوره کار مشاوره های شخصی هم دارید؟ مثلا برای خودم که اعتماد به نفسم پایینه

        1. مخاطب عزیز بهتر است تماس گرفته و با کارشناسان ما سوالتان را در میان بگذارید:

          پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

  1. سلام ممنونم بابت این مقاله مفیدتون، منتظر مطالب از این دست هستم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید :)
close-link
Open

دانلود هدیه نوروز 99 آکادمی بازار

Close
بستن