معرفی کتابمقالات

خلاصه کتاب ” بازاریابی با هک رشد ” نوشته رایان هالیدی

آکادمی بازار قصد دارد در این مقاله کتاب بازاریابی با هک رشد اثر رایان هالیدی را به شما معرفی کند. این کتاب درباره رشد بازاریابی کامپیوتری صحبت می‌ کند. اساساً چیزی که کتاب بازاریابی با هک رشد بیان می کند این است که باید روش تبلیغ محصولات خود را عوض کنیم. اولین چیزی که او درباره محصول می گوید این است که بازار محصول مناسب است و باید قبل از واکنش‌ های منفجر شونده تغییر کند. او می گوید باید راهی پیدا کرد تا محصولات را با بازار منطبق کرد تا با تغییر محصول مقابله شود. برای مطالعه ی خلاصه ای از کتاب بازاریابی با هک رشد با آکادمی بازار همراه باشید.

علاقه مخاطبان را شناسایی کنید

اینستاگرام را در نظر بگیرید. آن ها ابتدا با برنامه‌ ای به نام «بوربن» شروع کردند و حدود نیم میلیون دلار بر روی آن سرمایه‌ گذاری کردند. بوربن در ابتدا یک شبکه‌ ی اجتماعی بر اساس موقعیت مکانی بود که تصاویرِ دلخواه داشت. بعد از چند ماه فهمیدند که کاربران فقط به قسمت فیلتر تصاویر علاقه نشان می دهند. جلسه ای برگزار کردند و به نظر کاربران خود گوش دادند. آنها با خود گفتند که کاربران به این قسمت‌ های تصویر علاقه مند شده اند، پس باید کاری با آن کرد. سپس این کمپانی را با برنامه‌ ی موبایلی, با فیلترهای تصویری، دوباره برندسازی کردند.

در کمتر از دو سال، آنها این اپلیکیشن را با قیمت یک میلیارد دلار به فیسبوک فروختند. اگر طراحی یک محصول جدید را شروع کردید، این اطلاعات بسیار با ارزش هستند. با چیزی به نام MVP شروع کنید، که مخفف محصولی با کمترین دوام است. سپس به مخاطبان خود گوش دهید و در محصول خود تغییر ایجاد کنید و دوباره به آن ها گوش دهید این کار را تا هر اندازه ای که نیاز است انجام دهید تا اینکه یک واکنش انفجاری ایجاد شود.

رشد هک
رشد هک

بکارگیری شیوه های نوین بازاریابی

موضوع بعدی میانبر زدن شیوه های مرسوم بازاریابی و پیدا کردن رشد کامپیوتری است. این چیزی است که نیاز به خلاقیت، تصویرسازی و فکر کردن بسیار زیادی دارد. رشد کامپیوتری، به محصول شما این امکان را می‌دهد که با هزینه بسیار کم نفوذ بیشتری داشته باشید. بنابراین می بینید، خیلی از مردم این تبلیغات سنتی رو می‌بینند، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، که نسبت به آن ها بسیار بی‌ تفاوت هستند و فقط بر روی ضمیر ناخودآگاه آن ها اثر می‌ گذارد. باید به روش‌ های جدید برای تبلیغ بپردازید. شما باید چیزی را به مردم بفروشید که می‌ خواهند. چیزی که بتوانند راجع به آن با دوستان خود صحبت کنند.

کتاب " مذاکره " نوشته برایان تریسی
بخوانید

بنابراین این روش به محرک هایی متصل شده است که متکی به خود هستند مثل یک طرح هرمی، دوستان شما به دوستان خود می گویند و همینطور ادامه پیدا می کند.

نمونه دیگر هاتمیل است. برخی تبلیغات سنتی مانند بیلبورد یا تبلیغات تلوزیونی بسیار پر هزینه هستند و مشخص نیست چه میزان برگشت به همراه دارند. کاری که آنها انجام دادند این بود که آخر هر ایمیلی که هر مشتری استفاده می کرد یک خط اضافه کردند، یک پی نوشت. در انتهای همه ی ایمیل ها اتفاقی که افتاد این بود که به همه ی کابران این امکان را داد که آن را ببینند و بگویند هاتمیل یک سرویس خوب و مجانی است. این اساسا یک تبلیغ رایگان برای کمپانی بود.

می توانید همین را وقتی کسی از آیفون برای شما پیام می فرستد ببینید، در انتهای پیام نوشته است؛ از آیفونم فرستاده شد. این یک رشد کامپیوتری بزرگ برای هاتمیل بود.

پیشرفت کردن
پیشرفت کردن

محصول خود را به تدریج کامل کنید

محصول شما باید سازگار باشد. نیازی نیست صبر کنید تا محصولتان کامل شود، باید آن را با کاربران خود تست کنید و بعد تغییر دهید.

هنری فورد می گوید: خدا را بخاطر مشتریانم شکر می کنم آن ها قبل از این که محصول من کامل شود آن را می خرند.

این چیزی است که بسیاری از مردم با آن مشکل دارند. آنها فکر می کنند قبل از این که وارد بازار شوند باید محصول کاملی داشته باشند. شما فقط کافیست که چیزی داشته باشید و به ازای آن فیدبک بگیرید.

عوامل موثر بر انگیزه کارکنان در یک سازمان و راهکار های افزایش آن
بخوانید

معرفی رایان هالیدی

رایان هالیدی
رایان هالیدی

رایان هالیدی نویسنده و راهبردشناس رسانه است. او در نوزده سالگی دانشگاه را رها کرد تا تحت نظر رابرت گرین، نویسنده “۴۸ قانون قدرت” کارآموزی کند. او بعدها در مقام مدیر بازاریابی امریکن آپارل مشغول به کار شد. شرکت او برس چک تاکونو مشاور مشتریان بسیاری مانند گوگل، تیزر، کامپلکس و همچنین بسیاری از نویسندگان برجسته و پر مخاطب بوده است.

رایان هالیدی پیش از این چهار کتاب دیگر نیز تالیف کرده است که یکی از معروفترین آنها کتاب ایگو دشمن من است می باشد. آخرین کتاب او با عنوان “مانع، خود راه است” به هفده زبان ترجمه شده است و در میان مربیان لیگ ملی فوتبال آمریکا، ورزشکاران برجسته جهان، شخصیت های تلویزیونی، رهبران سیاسی و دیگران طرفداران بسیاری دارد.

 

 

شما حتما کسب‌ و کارهایی را دیده‌ اید که بدون کم‌ ترین تبلیغات یا صرف هیچ هزینه‌ ای برای تبلیغات بسیار معروف می شوند یا در اصطلاح همه‌ گیر و ویروسی می‌ شوند. چنین کاری در نگاه نخست نوعی جادو یا شانس به نظر می‌ رسد، اما واقعیت چیز دیگری است. این کسب‌ و کارها خواسته یا ناخواسته اصولی را دنبال می کنند که در دنیای جدید بازاریابی به «هک رشد» معروف‌ اند؛ یعنی به‌جای صرف هزینه‌ی زیاد برای جلب مشتری، با استفاده از این اصول، پایگاه مشتریان خودشان را گسترش می‌ دهند. در واقع، برای جذب کسانی بازاریابی می‌کنند که احتمال تبدیل شدن‌ آن ها به مشتری خیلی بیشتر از غریبه‌ ی پرمشغله‌ ای است که بنر آگهی آن کسب‌ و کار را در فضای مجازی دیده است.

در این راستا آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند برای داشتن یک بازاریابی اصولی و نوین از نکات بیان شده در کتاب بازاریابی با هک رشد بهره ببرید و همچین از محصولات کتاب صوتی که مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن