مهارت‌های فردی چیست و لیست مهارت های فردی شامل چه مهارت هایی می شود

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ دی, ۱۴۰۱
آخرین بروزرسانی: ۱۹ دی, ۱۴۰۲
لیست مهارت های فردی

مهارت های فردی به مجموعه‌ای از مهارت ها گفته می‌شود که یک شخص برای توسعه فردی و بهبود عملکرد خود به آن نیاز دارد. مهارت های فردی از طریق راه‌های مختلف از جمله آموزش و یادگیری مداوم بدست می‌آید که در این مقاله از آکادمی بازار علاوه بر این موضوع، در مورد انواع مهارت های فردی، لیست مهارت های فردی و توسعه فردی، مهارت های نرم و اهمیت آن صحبت شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

مهارت‌ های فردی لازمه بهبود در شرایط زندگی شخصی و کاری همه ما است. هنگامی که افراد از راه‌های “بهبود مهارت‌های شخصی” به خوبی آگاه باشند، می‌توانند به اهداف و مقاصد خود دست پیدا کنند و شرایط زندگی خود را ارتقا بخشند.

از طریق کسب مهارت‌های فردی است که شما می‌توانید موقعیت‌های شخصی، تحصیلی و یا فرصتهای شغلی دلخواه خود را به دست آورید. می‌توانیم این مهارت‌ها را به دو نوع که شامل مهارت‌های سخت و مهارت‌های نرم می‌شوند تقسیم کنیم.

پخش ویدیو
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

مهارت های فردی چیست؟

مهارت های فردی شامل چیست؟ مهارت های فردی تجربیات و توانایی‌های یک شخص است که او را برای انجام وظایف شغلی توانمند می‌کند مهارت های فردی از طریق آموزش، دوره‌های مختلف و یا به صورت طبیعی یاد گرفته می‌شود. مهارت ها و توسعه فردی را می‌توانید با تعیین اهداف خود از قبل، آموزش و یادگیری مداوم، مطالعه و تحقیق، تمرین و اجرای آن، مشارکت تیمی، دریافت بازخورد بهبود بخشید.

انواع مهارت های فردی

مهارت های فردی در دسته‌بندی مختلف قرار دارد که بر اساس ویژگی‌ها و توانمندی مختلف انجام می‌شود. بهبود مهارت های فردی باعث توسعه فردی و بهبود عملکرد فرد می‌شود که در ادامه انواع مهارت های فردی مورد نیاز آورده شده است:

مهارت‌های سخت

مهارت‌های سخت که به آن‌ها توانایی‌های قابل اندازه‌گیری گفته می‌شود، شامل هر چیزی از تسلط بر فتوشاپ گرفته تا دانش مراقبت‌ها و کمک‌های اولیه می‌شود. شما می‌توانید مهارت‌های سخت را از طریق آموزش و تجربه کاری خود به دست آورید.

مهارت‌های سخت (مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مانند مهارت‌های رایانه، مدارک دانشگاهی، گواهینامه‌ها و …) نقطه شروع خوبی در مرحله اولیه فرایند استخدام هستند، اما به این توجه داشته باشید که کافی نیستند.

مهارت‌های نرم

مهارت‌های نرم شامل ترکیبی از مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی، ویژگی‌های شخصیتی، نگرش‌ها، شهود، همدلی، جاه طلبی، هوش هیجانی، سرسختی برای دستیابی به اهداف حرفه‌ای، توانایی سازماندهی، کار تیمی و همچنین ویژگی‌های اجتماعی، عاطفی و غیره است که در همه جایگاه‌ها و مشاغل مورد نیاز است.

در این مقاله به میزان اهمیت مهارت‌های فردی و به ویژه مهارت‌های نرم برای داشتن زندگی اجتماعی و حرفه‌ای می‌پردازیم. در ابتدا به تعریف مهارت‌های نرم و اهمیت آنها برای داشتن حرفه‌ای موفق می‌پردازیم و لیستی از مهم‌ترین مهارت‌های نرم را معرفی می‌کنیم.

سپس از نگاه یک جویای کار، نحوه نوشتن و لیست کردن مهارت‌های متناسب با موقعیت شغلی دلخواه را همراه با چند مثال توضیح می‌دهیم. در نهایت هم به شما می‌گوییم به عنوان یک کارفرما در فرایند استخدام چگونه بهترین متقاضی را استخدام کنید.

دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - موفقیت

مهارت‌های نرم و اهمیت آن‌ها در زندگی حرفه‌ای

مهارت‌های نرم برای شروع یک حرفه موفق، در همه محیط‌های حرفه‌ای و تخصصی، حتی فنی‌ترین محیط‌ها ضروری هستند. مهارت‌های نرم ترکیبی از مهارت‌های اجتماعی و بین فردی، ویژگی‌های شخصیتی و نگرش‌های حرفه‌ای است که همه مشاغل به آن نیاز دارند. کار تیمی، صبر، مدیریت زمان، ارتباطات، تنها چند نمونه از این نوع مهارت هستند.

مهارت‌های نرم می‌توانند ویژگی‌های شخصیتی باشند یا می‌توانند ویژگی‌هایی باشند که از طریق تجربیات زندگی روزمره به دست می‌آیند.

چند نمونه از مهارت‌های نرم که اهمیت زیادی در لیست مهارت های فردی مورد نیاز برای رسیدن به موفقیت دارند عبارت‌اند از:

  • مهارت‌های ارتباطی
  • مهارت‌های کار گروهی
  • مهارت‌های رهبری
  • مهارت‌های حل مسئله

برای مثال در بخش بازاریابی و ارتباطات، مدیران بازاریابی باید سطح خوبی از ارتباطات و مهارت‌های انتقادی داشته باشند، در حالی که مدیران پروژه باید بتوانند با کل تیم ارتباط برقرار کنند.

حتی در یک بخش تجاری مانند فناوری اطلاعات، برای کارفرما مهم است که بتواند یک متقاضی شغلی را با توجه به مهارت‌های مناسب مورد نیاز برای موقعیت شغلی مورد نظر، ارزیابی کند. یک برنامه نویس کامپیوتر موفق باید بتواند اهداف، چشم اندازها و نیازهای مشتری را درک کند و ضرب‌الاجل‌های کاری را مدیریت کند.

در نتیجه کارفرمایان در هنگام استخدام علاوه بر مهارت‌های سخت فرد، مهارت‌های نرم شخص را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

97٪ از کارفرمایان می‌گویند مهارت‌های نرم به اندازه مهارت‌های سخت مهم و یا حتی مهم‌تر از آنها هستند.

آمار در لیست مهارتهای فردی

ارزیابی مهارت‌های نرم اغلب می‌تواند گامی تعیین کننده در انتخاب بهترین نامزد و تکمیل موفقیت آمیز کل فرایند استخدام باشد. در نظر بگیرید که 89٪ از استخدامهای نادرست به دلیل عدم انگیزه از طرف نامزد یا عدم تطابق شخصیتی فرد با موقعیت شغلی است؛ علت بوجود آمدن چنین مشکلی عدم دقت کافی کارفرما به ارزیابی مهارت‌های فردی متقاضی در هنگام استخدام است.

تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از نیمی از کارکنان که در موقعیت‌های شغلی متناسب با مهارت‌های فردی خود قرار نگرفته‌اند در عرض 18 ماه شکست می‌خورند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال شغل ایده آل خود می‌گردد باید به این نکته توجه داشته باشید که مهارت‌های نرم در کنار مهارت‌های سخت، از جمله مهارت‌های فردی ای هستند که کارفرمایان در هنگام جذب نیروی جدید به آن توجه زیادی می‌کنند.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد مهارت‌های نرم مهارت‌های اصلی هستند که در هر حرفه‌ای مورد نیاز است؛ فرقی نمی‌کند شما یک پیشخدمت در رستوران باشید و یا مدیر عامل یک شرکت بزرگ، مهارت‌های نرم شما برای به موفقیت رسیدن شما تعیین کننده خواهند بود.

ممکن است از خودتان بپرسید کدام یک از مهارت‌های نرم برای حرفه شما مورد نیاز هستند و باید روی توسعه کدام یک تمرکز کنید؟ یا اینکه چطور در ارائه و معرفی مهارت‌های فردی خودتان به دیگران موفق عمل کنید؟

 با ما همراه باشید تا به سؤالاتتان پاسخ دهیم.

مهارت‌های نرم می‌تواند چیزهای زیادی در مورد نحوه تعامل یک کارمند در محل کار، نحوه واکنش آنها تحت فشار یا پتانسیل حرفه‌ای آنها بگوید. به این ترتیب، بسیاری از کارفرمایان استخدام کارمندان با مهارت‌های نرم مناسب را بر مهارت‌های سخت در اولویت قرار می‌دهند.

“شما می‌توانید یک درخت را با چکش قطع کنید، اما حدود 30 روز طول می‌کشد. اگر چکش را با تبر عوض کنید، می‌توانید آن را در حدود 30 دقیقه قطع کنید. تفاوت بین 30 روز و 30 دقیقه در مهارت است.” – جیم ران (Jim Rohn)

چگونه در رزومه خود مهارت‌های فردی مناسب را عنوان کنید:

یک رزومه خوب شامل مهارت‌های نرم و سخت می‌شود. اما اگر از میزان اهمیت این مهارت‌ها و یا حتی شیوه و ترتیب بیان کردنشان با خبر نباشید، همین امر می‌تواند موجب از دست دادن بسیاری از موقعیت‌های شغلی دلخواهتان شود.

3 مهارت نرم برتر که کارفرمایان به آن اهمیت می دهند

آنچه که در ادامه می‌خوانید نحوه به‌کارگیری و بیان مهارت‌های فردی به شیوه درست و تخصصی است. قبل از اینکه یاد بگیریم چگونه مهارت‌های نرم را در رزومه خود بیاوریم باید بدانیم که کدام یک از مهارت‌های نرم بیشترین تقاضا را دارند.

لیست مهارت های فردی

لیست مهارت های توسعه فردی چیست؟ در ادامه به لیست مهارت های فردی اشاره شده است:

1. مهارت های ارتباطی:

شامل مهارت نوشتاری، گفتاری، مذاکره و حل اختلافات می‌باشد و برای عملکرد بهتر در زمینه کاری وجود این مهارت‌ها الزامی است. مهارت های ارتباطی شامل موارد زیر است:

  • مهارت گفتاری: توانایی صحبت کردن و انتقال اطلاعات به دیگران
  • مهارت شنونده بودن: توانایی گوش دادن به صحبت دیگران و درک آنها
  • مهارت نوشتاری: توانایی نوشتن اطلاعات به صورت کتبی و ارسال پیام و ایمیل

2. مهارت تحلیل و حل مساله:

تحلیل حل مساله، چالش‌ها، انتخاب بهترین گزینه، راه‌حل نوآورانه در لیست مهارت های فردی قرار دارد که فرد با شرکت در دوره‌های مختلف می‌تواند آنها را فرا گیرد.

3. مهارت های مدیریت زمان:

توانایی برنامه‌ریزی، اولویت‌دهی، بهره‌برداری درست از زمان جز مهارت های فردی است که به بهبود عملکرد فرد کمک می‌کند.

4. مهارت تصمیم‌گیری:

تحلیل مسائل، انتخاب گزینه‌ها و بهترین تصمیمات جز مهارت های فردی است.

5. مهارت تیمی:

ایجاد ارتباط موثر با دیگران در یک گروه، همکاری با دیگر افراد، تعامل مثبت با اعضای در این لیست قرار دارد.

6. مهارت های فرهنگی:

در لیست مهارت های فردی، می‌توان به مهارت فرهنگی اشاره کرد. توانایی درک فرهنگ‌های مختلف و تعامل با افراد متفاوت در محیط‌های متنوع از جمله مهارت های فرهنگی می‌باشد که باید آن را کسب کنید.

7. مهارت تخصصی:

توانایی، تخصص، مهارت و دانش در زمینه کاری خود از مهارت های فردی به حساب می‌آید.

8. مهارت مدیریت استرس:

توانایی مدیریت فشار و استرس‌های کاری و روزمره یکی از مهارت های فردی است باید در شرایط مختلف کاری انعطاف داشته و بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

چگونه مهارت‌های نرم را در رزومه خود فهرست کنیم

چگونه مهارت های نرم را در رزومه خود فهرست کنیم

اگر شما هم تجربه نوشتن رزومه برای موقعیت شغلی دلخواهتان را داشته باشید قطعاً متوجه اهمیت نحوه فهرست کردن و ارائه مهارت‌های خود در رزومه شده‌اید.

به‌ عنوان‌ مثال، باید اطمینان حاصل کنید که در وهله اول مهارت‌های نرم مناسب را فهرست کرده‌اید (به بیان واضح‌تر همواره باید مراقب باشید که مهارت‌هایی که نوشته‌اید به موقعیت شغلی که درخواست می‌کنید مرتبط هستند یا خیر؟)

همچنین باید این مهارت‌های نرم را با تجربیاتی که دارید مرتبط کنید. اگر هیچ چیز در رزومه شما این ادعا را تأیید نمی‌کند، نمی‌توانید فقط بگویید “من یک رهبر عالی هستم”.

بهتر است تا جای ممکن مهارت‌های موجود در رزومه خود را با موقعیت درخواستی خود تطبیق دهید. منظور ما این است که شما فقط باید مهارت‌هایی را در رزومه خود بنویسید که مرتبط با موقعیت شغلی باشد که برای آن درخواست داده‌اید.

· تطبیق مهارت‌های نرم خود با شغل دلخواهمان

اگر در نوشتن رزومه خود تازه کار هستید، دور از انتظار نیست که نتوانید مهارت‌های فردی خود را مطابق با شغل مورد نظرتان در رزومه تخصصی خود ارائه کنید. خبر خوب برای شما این است که تطبیق مهارت‌های نرم با شغل دلخواه آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که از شرح شغل به عنوان یک برگه تقلب استفاده کنید.

کافی است که فقط آگهی کار را با جزئیات بخوانید و لیستی از مهارت‌های مورد نیاز تهیه کنید. سپس، آنها را به رزومه خود اضافه کنید. موقعیتی را تصور کنید که می‌خواهید برای پست مدیر فروش درخواست استخدام دهید. (وظایف مدیر فروش)

 الزامات ذکر شده در آگهی عبارت‌اند از:

  • لیسانس بازرگانی، بازاریابی، ارتباطات یا رشته‌های مرتبط.
  • 5 سال سابقه در فروش.
  • مهارت‌های ارتباطی شفاهی و کتبی قوی.
  • توانایی اثبات شده برای رهبری یک تیم برای رسیدن به سهمیه‌ها.
  • مهارت‌های رهبری عالی.
  • توانایی تعیین اهداف فروش و برنامه ریزی برای رسیدن به آنها.

شما فقط با خواندن مهارت‌های مورد نیاز برای یک مدیر فروش، پنج مهارت متناسب با شغل را به دست آورید:

  1. مهارت‌های ارتباط شفاهی و نوشتاری
  2. توانایی رهبری و مدیریت
  3. هدف گرا و متمرکز
  4. توانایی انجام کار گروهی و ارتباط مؤثر با همکاران
  5. ایجاد ارتباط مؤثر با مشتریان
استاد احمد محمدی
اگر در باغچه زندگی‌ات بذر مهارت بکاری، به‌ زودی گلستانی می‌شوی که بوی عطرش، معطر می‌کند فرداهایت را.
استاد احمد محمدی

· مهر تأیید بر مهارت نرم خود با استفاده از تجربیات گذشته خودتان

بپذیرید که هرکسی می‌تواند اشاره کند که تفکر انتقادی و مهارت‌های رهبری شگفت انگیزی در رزومه خود دارد. با این حال، استخدام‌کننده شما را جدی نمی‌گیرد، مگر اینکه آنها بتوانند صحت ادعای شما را با برخی حقایق و تجربیات تأیید کنند.

فرض کنید به عنوان یک مدیر خلاق برای یک آژانس تبلیغاتی درخواست می‌دهید. مهارت‌های نرم مورد نیاز شما احتمالاً شامل برخی از موارد زیر است:

  • خلاق و نوآور
  • توانایی رهبری و مدیریت
  • مسلط به ایجاد ارتباط شفاهی
  • توانایی مدیریت پروژه

برای نوشتن رزومه مناسب برای این موقعیت شغلی شما می‌بایست اول از همه این مهارت‌ها را در بخش مهارت‌های اختصاصی ذکر کنید. پس از آن، هنگام فهرست کردن تجربیات کاری خود، به دستاوردها یا مسئولیت‌هایی اشاره کنید که این مهارت‌های نرم را نشان می‌دهد.

به‌ عنوان‌ مثال، برای نشان دادن مهارت‌های مدیریت پروژه خود، می‌توانید بنویسید:

10 نفر را برای ایجاد یک تبلیغ ویدئویی YouTube برای مشتری هماهنگ کردید که این امر منجر به افزایش درآمد مشتری در عرض یک ماه به بیش از 50000 دلار شد.

یا برای نشان دادن خلاقیت خود، می‌توانید جمله زیر را وارد کنید:

ایده تبلیغاتی را ایده‌پردازی و ارائه کردید که برنده جایزه (Epica) شد.

مهارت‌های مورد نیاز برای یک مدیر فروش

· استفاده از مهارت‌های قابل انتقال

همچنین اگر در حال تغییر شغل یا تغییر مسیر در صنعت هستید، مهارت‌های قابل انتقال می‌توانند به شیوه تأثیرگذاری در این روند برای شما مفید باشند. منظور از مهارت‌های قابل انتقال مهارت‌هایی هستند که مختص شغل خاصی نیستند، اما همچنان برای موقعیت‌های شغلی جدید مفید هستند.

بیایید فرض کنیم شما شغل خود را به عنوان گزارشگر اخبار ترک می‌کنید و برای یک موقعیت روابط عمومی درخواست می‌دهید. اگرچه صنایع متفاوت هستند، اما هر دو حرفه مرتبط با حوزه ارتباطات هستند. این به این معنا است که می‌توانید برخی از مهارت‌های مرتبط را که به ‌عنوان گزارشگر کسب کرده‌اید در رزومه جدید خود فهرست کنید تا نشان دهید که کاملاً با این شغل ناآشنا نیستید.

به عنوان یک گزارشگر خبری، مهارت‌های نرم شما می‌تواند شامل موارد زیر باشد (اما  توجه داشته باشید که مهارت‌های این حوزه صرفاً محدود به موارد زیر نیست) :

  • مهارت‌های ارتباطی
  • مهارت‌های ارائه
  • مهارت‌های بین فردی
  • خلاقیت و نوآوری

همه اینها مهارت و ویژگی‌هایی هستند که می‌توانید به راحتی به رزومه روابط عمومی خود “انتقال” دهید و نشان دهید که شما مهارت‌های لازم برای ایفای نقشی کارآمد در موفقیت شغلی جدید را دارید و می‌توانید این تغییر شغلی را انجام دهید.

تا اینجا در مورد مهارت‌های فردی و انواع آن به صورت گسترده صحبت کردیم و نحوه و ترتیب ارائه مهارت‌ها در رزومه را عنوان کردیم. با توجه به آنچه تا الان ذکر کردیم می‌توان گفت که یادگیری مهارت‌های نرم سهم بزرگی در ارتقای شرایط فردی، اجتماعی و حرفه‌ای ما دارد، و افراد صرف نظر از مدارک تحصیلی، مشاغل، مقوله‌ها و سوابق خود باید به ارتقای این مهارت‌ها به طور منظم توجه کنند.

“هر چه بیشتر به توسعه مهارت اهمیت دهیم، جوانان ما شایستگی بیشتری خواهند داشت.” – نارندرا مودی(Narendra Modi)

نحوه ارزیابی مهارت‌های فردی از نگاه یک کارفرما

رقابت گسترده در سازمان‌ها، کسب و کار را به جنگی بزرگ تبدیل کرده است. هر سازمانی به دنبال راه‌هایی برای دستیابی به هدف‌های سازمانی و خدمت رسانی بهتر به مصرف‌کنندگان و بقای خود در این دوره رقابتی است. کارکنان منبع اصلی نوآوری و تعالی در هر سازمانی محسوب می‌شوند.

هنگامی که مهارت‌های نرم تعریف و درک شدند و تصمیم گرفته شد که کدام مهارت‌های نرم، در کنار مهارت‌های سخت، برای استخدام‌ نیروهای جدید ضروری هستند، مهم است که بدانیم چگونه آنها را در طول مصاحبه ارزیابی کنیم.

شناسایی استعداد افراد متقاضی یک موقعیت شغلی، گام مهمی برای استخدام‌کنندگان است، اما همیشه آسان نیست. بیایید ببینیم که به عنوان یک کارفرما، با چه سؤالاتی می‌توان مهارت‌های نرم را تشخیص داد و ارزیابی کرد.

همان‌طور که گفته شد تعیین کمیت و شناسایی مهارت‌های نرم آسان نیست، برای مثال شناسایی آنها در یک مصاحبه گروهی می‌تواند بسیار پیچیده باشد، اغلب مهارت‌های فردی از طریق آزمون‌های استعداد یا شخصیت شناسی، ارزیابی می‌شوند.

بنابراین، کیفیت سؤالات در طول یک مصاحبه شغلی بسیار مهم است و باید توجه زیادی به آن شود؛ سؤالات باید هدفمند، مؤثر و در جهت پیدا کردن بهترین فرد در بین متقاضیان باشد.

نظرسنجی درباره مهارتهای فردی

نحوه ارزیابی مهارت‌های نرم در طول مصاحبه

در طول مصاحبه، نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید تا از انتخاب فرد اشتباه جلوگیری کنید. در اینجا چند پرچم قرمز (Red flag) وجود دارد که هنگام تلاش برای ارزیابی مهارت‌های نرم یک شخص باید مراقب آنها باشید.

• زمانی که نامزدها پاسخ‌های از پیش تعریف شده می‌دهند

برخی از افراد در طول مصاحبه شغلی، زمانی که با سؤالات عمومی و معمولی مانند “نقش خود را در تیم توصیف کنید” مواجه می‌شوند، به پاسخ‌های استاندارد و از پیش تعریف شده رجوع می‌کنند. بنابراین، مهم است که سناریوها و موقعیت‌های فرضی را با سؤالاتی که شخص را غافلگیر می‌کند و «آن‌ها را مجبور می‌کند» تا در لحظه واکنش حقیقی خود را نشان دهند، آزمایش کنیم.

• داوطلب اطلاعات خاصی از تجربه‌های خود ارائه نمی‌دهد

 یک کارفرمای خوب، باید بتواند مهارت‌های نرم خود را با تجربیات واقعی زندگی مرتبط کند. فردی که مثال‌های خاصی در رابطه با تجربه خود ارائه نمی‌دهد، احتمالاً گزینه مناسبی برای استخدام نیست.

• متقاضی از لحاظ فرهنگی با سیاست‌های شرکت متناسب نباشد

بهترین فرد کسی است که دارای پیشینه و ذهنیتی باشد که کاملاً با فرهنگ، چشم انداز و رویکرد شرکت مطابقت داشته باشد. در نتیجه تحقق این امر، تصویری که فعالیت‌های این شخص ارائه می‌دهد مطابق با برندسازی و سیاست‌های کلی شرکت است.

“ساخت یک اثر هنری شرکتی زمان می‌برد. ساختن یک زندگی زمان می‌برد و توسعه و رشد نیاز به زمان دارد. پس به خود، شرکت و خانواده‌تان زمانی را که شایسته آن هستند، اختصاص دهید.” – جیم ران Jim Rohn

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم مهارت‌های فردی در تمامی ابعاد شخصی، اجتماعی و حرفه‌ای، اصلی مهم و تأثیرگذار هستند. مهارت‌های فردی ابعاد گسترده‌ای دارند و تلاش برای شناخت و به‌کارگیری آنها برگی برنده برای شما به حساب می‌آید.

نارندرا مودی درباره مهارتهای فردی

سخن نهایی

مهارت های فردی یعنی چه؟ بیشترین سوالی است که در ذهن افراد می‌باشد. مهارت های فردی تجربیاتی هستند که فرد را در مسائل مختلف زندگی از جمله شغل خود کمک می‌کند. در این مقاله در مورد انواع مهارت های فردی و لیست مهارت ها با جزئیات آن صحبت شد. شما باید مهارت های فردی خود را به منظور توسعه فردی و بهبود عملکرد شغلی ارتقا دهید.

به طور کلی توسعه مهارتهای فردی یک فرآیند مداوم و مستمر است که به ما کمک می‌کند در برابر چالش‌ها بهترین تصمیم را بگیریم. شما می‌توانید برای ارتقا مهارت های فردی خود در دوره های جامع آکادمی بازار شرکت کنید. 

5/5 - (21 امتیاز)

سوالات متداول

توانایی خیال پردازی، نقشه برداری ذهن، نوآوری، آزمایش، سؤال‌کردن.
می‌توان به قطع اعلام کرد در تمام مشاغل انسانی مهارت‌های نرم ضروری است و هر چه مشاغل به سمت مکانیکی شدن حرکت کند و ارتباطات انسانی در آن کاهش یابد مهارت‌های کمتری در توانایی افراد موثر خواهد بود.
هر کدام از مهارت‌های نرم را با یک سؤال ساده می‌توانید درک کنید: ●ارتباط: آیا می‌توانید به طور مؤثر ایده‌ها را منتقل کنید؟ ●قابل اعتماد بودن: آیا زمانی که می‌گویید کاری را انجام خواهید داد، آنچه را که می‌گویید واقعاً انجام خواهید داد؟ ●مدیریت استرس کاری: آیا می‌توانید به وضوح فکر کنید و در شرایط استرس حرفه‌ای خود را پایین حفظ کنید؟ ●رهبری: آیا قادر به تفکر استراتژیک و مدیریت یک تیم هستید؟ ●کار گروهی: آیا همکاری می‌کنید، فعالانه گوش می‌دهید و به تفاوت‌های دیگران احترام می‌گذارید؟ ●خلاقیت: آیا قادر به توسعه راه‌حل‌های نوآورانه و شناسایی فرصت‌ها هستید؟ ●حل مسئله: آیا می‌توانید مشکلات را به سرعت و به طور مؤثر برطرف کنید؟ ●سازگاری: چقدر در یادگیری مهارت‌ها و رفتارهای جدید در شرایط متغیر ماهر هستید؟ ●مدیریت تعارض: آیا می‌توانید تعارضات را به طور منصفانه و کارآمد شناسایی و مدیریت کنید؟

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی