چگونه درآمد خود را افزایش دهیم؟ 15 راه طلایی برای افزایش درآمد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ فروردین, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۰ بهمن, ۱۴۰۱
راهکارهای درآمدزایی

داستان زندگی افرادی مثل گای لالیبرت و بسیاری از افراد موفق در زمینه تجارت می تواند برای ارائه ی حداقل 15 راهکار برای افزایش درآمد ثابت در کنار کار ثابت الهام بخش ما باشد. گای لالیبرته (به فرانسوی: Guy Laliberté ) یک دلقک سیرک و مجری خیابانی بود که تا دبیرستان بیشتر درس نخوانده بود. اما یک ویژگی مهم را در خود پرورش داده بود: سخت کوشی و هیجان پیشرفت همراه با شوخ طبعی یک دلقک.

یک روز ایده درخشانی به ذهنش رسید: دلقک بودن هم می تواند یک شغل پردرآمد باشد! هنر سرگرم کننده ای که سابقه ای تاریخی داشت و آنچنان که باید، در دنیای مدرن به رسمیت شناخته نمی شد می توانست برگ برنده اش باشد. او که به دنبال راه های افزایش درآمد بود به جای آنکه حرفه ی دلقکی خود را کنار بگذارد و سراغ ایده های تجاری شناخته شده برود، جسورانه تصمیم گرفت یک سیرک بزرگ تاسیس کند.

با پیگیری های بسیار بالاخره توانست از دولت کمک های مالی دریافت کند و اطمینان چند ضامن و سرمایه گذار را جلب کند. و در نهایت در سال 1984 ایده ی خلاقانه و درخشانش به ثمر رسید: او یک شرکت بزرگ سرگرمی به نام Cirque du Soleil را تاسیس کرد.

سیرکی که او راه اندازی کرد برای سال های بیشتری روی پا ایستاد و توانست پیشرفت های مثبتی داشته باشد. لالیبرت توانست از وضعیتی کساد به شرکتی پرسود دست یابد که به یکی از بزرگترین شرکت های سرگرمی جهان تبدیل شد. تا جایی که امروز این مرد حدود 1.8 میلیارد دلار دارایی دارد و از یک دلقک ساده به یکی از ثروتمندان و افراد موفق دنیا تبدیل شده است.

امپراتوری او با نمایشی با بودجه 1 میلیون دلاری آغاز شد. این جشن جهانی شد و نمایش های او برای بیش از 180 میلیون تماشاگر در بیش از 450 شهر در 60 کشور جهان اجرا شده است. در سال 2017، Lune Rouge را تأسیس کرد که پروژه‌هایی را در زمینه هنر، فناوری و سرگرمی توسعه می دهد و رویشان سرمایه‌گذاری می‌کند.

گای لالیبرت جمله ی معروفی دارد: « هر کاری دوست داری انجام بده، اما دنبال پول هم باش!»

پخش ویدیو
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

آیا به دنبال راهی برای افزایش درآمد هستید؟ از رها کردن شغل خود برای شروع کاری جدید می‌ترسید؟ برای افزایش پول دریافتی با چند راهکار ساده می‌توانید شغل دوم داشته باشید.

در شرایط کنونی و با وجود تعطیل شدن کسب و کارها و مشاغل مختلف، داشتن شغل دوم دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک نیاز جدا ناپذیر از زندگی هر شخصی است. ایده‌های مختلفی برای شغل دوم وجود دارد.

اگر چرخی در اینستاگرام بزنید می‌بینید که هر کسی می‌خواهد روشی به شما آموزش دهد و ممکن است شما را گیج کنند یا حتی باعث از دست دادن سرمایه اولیه‌تان شوند. در این مقاله، آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار چند راه پولساز و استثنایی که بسیار مطمئن هستند و نیاز به سرمایه خیلی کمی دارند را آموزش خواهد داد تا بتوانید درآمد خود را چندین برابر کنید.

15 راه طلایی افزایش درآمد

قطعا شما هم از آن دسته افرادی هستید که در کنار شغل ثابت خود به دنبال راه‌هایی برای افزایش‌ درآمد خود هستید. راهکارهای درآمدزایی و داشتن منبع درآمدی غیر از آنچه هر ماه به عنوان حقوق ثابت دریافت می‌کنید، باعث می‌شود تا شما دغدغه و استرس کمتری در زندگی داشته باشید.

استرس پول می‌تواند بر سلامت شما تاثیرات مخربی بگذارد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا با راهکارهایی که ارائه می‌دهیم به شما کمک کنیم تا به افزایش درآمد برسید و از استرس خود کم کنید.

چنانچه برای راه‌اندازی یک کسب و کار یا انجام سرمایه‌گذاری جدید به دنبال پول نقد باشید، یا این‌که در جستجوی راهی برای پرداخت به بدهی‌هایتان هستید، داشتن منبع درآمدی غیر از حقوق ماهیانه‌تان می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. برای افزایش درآمد هوشمندانه کار کنید نه سخت.

۱. یک کسب و کار کوچک خدماتی داشته باشید

این کار به سرمایه زیادی نیاز ندارد. تنها کافی است روی مهارت‌های فردی‌تان تمرکز کنید. ببینید چه کارهایی بلدید که می‌توانید به واسطه آن خدماتی را به دیگر افراد ارائه دهید. این از ایده‌هایی برای افزایش درآمد با شغل دوم است.

برای مثال اگر فرد دست به آچاری هستید که از پس کارهای فنی خانه بر می‌آیید یا این‌که در تعمیر خودرو تبحر دارید می‌توانید برای کار و تخصص خود تبلیغ کنید. خب نیاز نیست برای تبلیغات هزینه‌های زیادی را متحمل شوید.

بیشتر بخوانید: چطور تبلیغات کنیم | راهنمای چگونگی تبلیغات برای انواع کسب و کار

کافی است تا به دوستان و آشنایان خود بسپارید تا آن‌ها هم به افرادی که می‌شناسند منتقل کنند. به این ترتیب به صورت شبکه‌ای و با صرف کمترین هزینه کسب و کار خود را گسترش می‌دهید. این کار کمک شایانی به افزایش درآمد ماهیانه شما می‌کند.

شما می‌توانید ایده‌های دیگری را نیز نظیر تهیه غذا، نویسندگی، پخش کالا و … را به کار بندید. در این راه باید روی ارتقای مهارت‌های فردی‌تان تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید: مهارت‌های فردی چیست و لیست مهارت های فردی شامل چه مهارت هایی می شود

۲. پس اندازتان را در املاک سرمایه گذاری کنید

خرید املاک نیز می‌تواند راه پر درآمدی برای سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد راکد باشد. بهترین شیوه افزایش درآمد در دنیای کنونی خرید املاک است.

اگر پولی را پس‌انداز کرده‌اید ولی نمی‌دانید با آن چیکار کنید می‌توانید آن را در بخش املاک سرمایه گذاری کنید. می‌توانید خانه‌ای خریده و آن را اجاره دهید و پولی مانند حقوق دریافت نمایید.

۳. به دنبال افزایش درآمد در فضای آنلاین باشید

راهکارهای درآمدزایی با به دنبال افزایش درآمد در فضای آنلاین باشید

راهکارهای درآمدزایی از طریق اینترنت وجود دارند. در حال حاضر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی ابزارهایی هستند که در دسترس همه وجود دارند چه خوب است که بتوانید نگاه دیگری غیر از سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت‌تان به آن‌ها داشته باشید. بسیاری از افراد از طریق این ابزارها به درآمدهای آنچنانی رسیده‌اند. شک نکنید که شما هم می‌توانید جزو این افراد باشید.

برای مثال می‌توانید در فضای مجازی محتوا تولید کنید. افزایش درآمد از طریق اینترنت و کسب و کار اینترنتی بسیار کمک کننده است. برای این کار می‌توانید با نوشتن مقاله، مطالب انگیزشی، فایل‌های صوتی، ویدئو، تصاویر اینفوگرافی و … شروع کنید.

۴. اجناس دست دوم خود را بفروشید

در اطراف همه ما وسایل زیادی وجود دارند که از آن‌ها استفاده شده یا حتی به صورت دست نخورده و نو باقی مانده‌اند ولی دیگر کاربردی برایمان ندارند. کلیدهای فروش موفق حتی برای تازه‌کارها را جدی بگیرید.

۵. یک دوره آموزشی ببینید و کار کنید

اگر به غیر از کاری که انجام می‌دهید تخصص دیگری ندارید می‌توانید برای افزایش درآمد طبق علایق‌تان در یکی از کلاس‌های آموزشی ثبت نام کرده و تخصصی به دست آورید. کارهای زیر چند نمونه از این مهارت‌ها هستند:

  • آموزش جواهرسازی
  • طراحی وبسایت
  • طراحی اپلیکیشن
  • فتوشاپ
  • طراحی لباس و دوخت
  • آرایشگری

بسیار شنیده‌اید که پول خوشبختی نمی‌آورد، ولی خوب می‌دانید که نداشتن پول ممکن است شما را در نهایت بدبختی قرار دهد. این روزها به دلیل افزایش تورم و گرانی‌ها بسیاری از مردم دوست دارند تا بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند، تا آسوده‌تر زندگی کنند.

پادکست - 30 ایده پولساز کسب و کار بدون سرمایه

6. وام بگیرید

اگر ایده ای برای کارآفرینی یا تولید یک محصول شخصی دارید وام گرفتن می تواند برای افزایش درآمد به شما کمک کند.

به عنوان مثال اگر نقاش هستید یا کمی نقاشی بلدید می توانید با وام کوچکی لوازم اولیه مثل بوم و رنگ را خریداری کنید، نقاشی های ساده ای بکشید و بفروشید. این کار با پیگیری به سود مناسبی می رسد که هم می توانید اقساط وام را بپردازید و هم افزایش درآمد داشته باشید.

7. پس انداز را فراموش نکنید.

کارهای کوچکی که به چشم نمی آیند می توانند به مرور زمان به نتایج سودمندی برسند. حتی اگر دویست هزار تومان درآمد دارید، مقداری از آن را در حسابی جداگانه پس انداز کنید. آهسته و پیوسته پیش رفتن شرطی مهم از راه های افزایش درآمد است.

8. برای ارائه کالا یا خدماتتان یک ایده خلاقانه اضافه کنید

یک فروشنده ی زیور آلات که میز کوچکی در یک پاساژ بزرگ داشت، تصمیم گرفت یک جاعودی معطر روی میزش بگذارد. مردم همان طور که مشغول خرید از مغازه های لوکس پاساژ بودند کنجکاو می شدند منشا این بوی خوب را پیدا کنند و خود به خود به سمت میز زیور آلات هدایت می شدند.

مثال های بسیاری وجود دارد که در آنها خلاقیت در ارائه یکی از بهترین راه های افزایش درآمد و فروش بوده است. 

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کارکردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

 9.  نوشتن یک رزومه ی خوب

رزومه به شما کمک می کند تا در کنار کارهای اصلی، بتوانید شغلی جانبی برای افزایش درآمد پیدا کنید. بهتر است قالب های نوشتن رزومه به شکل رسمی را سرچ کرده و توانایی های خود را در آن بنویسید تا اگر خواستید به جایی درخواست کار بدهید، رزومه معرفی کاملی از شما ارائه دهد. رزومه نویسی برای کاریابی یکی از راه های افزایش درآمد در آغاز تلاش های شماست.

10. ویدئو های آموزشی بسازید

امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی یا افراد خودآموخته اطلاعات زیادی در ذهن دارند که به هر دلیلی برای درآمدزایی به آنها کمک نکرده است. شما می توانید در فضایی مناسب اطلاعات دسته بندی شده ی خود را طی چند جلسه بیان کنید و از خود فیلم بگیرید. پلتفرم های مختلفی برای ارائه ی ویدئوهای شما موجودند که در صورت بالا رفتن دنبال کننده هایتان باعث درآمدزایی شما می شوند.  

11. کارهای فریلنسر و پروژه ای انجام دهید

پذیرفتن مشاغل فریلنسینگ برای هر حرفه و شغلی که دارید یکی از راه های افزایش درآمد برای شماست. این مشاغل را به طور دورکاری در هر زمانی از روز که مایل بودید می توانید انجام دهید. اگر می خواهید بدانید که چگونه درآمد بالایی داشته باشیم، بهتر است از راهنمای جامع مذاکره برای افزایش حقوق نیز آگاهی داشته باشید.  

12. چرخه ی مصرف کاذب را بشکنید

یکی از معروف ترین راه های ذخیره سرمایه، کاهش مصرف و افزایش درآمد «مدیریت مصرف» است. این راهکار از این قرار است که پیش از خرید هر محصولی از خود چند سوال کلیدی بپرسید:

  • آیا واقعا به آن نیاز دارم؟
  • آیا نمی توانم با آنچه در خانه موجود است این نیاز را برطرف کنم؟ مثلا جنس قبلی ام را تعمیر و دوباره از آن استفاده کنم.
  • آیا می توانم آنچه نیاز ندارم را به دوست صمیمی ام بدهم و در ازایش چیزی که نیاز دارم را از او بگیرم. تعویض یا به اصطلاح رج زدن کار رایجی است.
  • اگر هیچ یک از این راه ها امکان پذیر نبود و مجبور شدم به عنوان مثال شلوار جدیدی بخرم، آیا می توانم با شلوار جین قبلی ام چیز جدیدی مثل یک ساک دستی، عروسک و.. درست کنم؟
  • یا میز ناهارخوری قدیمی را به شکلی تغییر دهم که برای ساخت پازل و لگو مناسب باشد؟

بازیافت یا به اصطلاح Repurpose یکی از راه های محبوب در کشورهای جهان اول است.

13. به صورت عمده خرید کنید

یکی از راه هایی که به افزایش درآمد و میزان پس انداز شما کمک می کند سفارشات انبوه یا خرید عمده است. برای خرید اقلامی مثل برنج، حبوبات و تمام نیازهای روزمره از این دست به جای آنکه به طور محدود و بسته بندی شده برای هر وعده خرید کنید، می توانید با خرید عمده و نگهداری صحیح در مصرف هزینه هایتان صرفه جویی کرده و مبلغی را که کمتر پرداخته و سود کرده اید به پس انداز خود واریز کنید.

14. برنامه ریزی برای خریدهای ماهانه: خواستن با نیاز داشتن فرق دارد!

برنامه ریزی برای خریدهای ماهانه: خواستن با نیاز داشتن فرق دارد!

آیا واقعاً به آن تلویزیون صفحه تخت 42 اینچی نیاز دارید؟ وقتی دستتان تنگ است به جای آنچه دلتان هوایش را کرده، جنسی را خریداری کنید که واقعا به آن نیاز دارید. اجازه ندهید تبلیغات فروشندگان شما را برای خرید آنچه نیاز ندارید وسوسه کند.

 اگرچه اشتغال به فروش محصول یا خدمات اولین راهی است که برای افزایش درآمد به ذهن می رسد اما در واقع به اندازه خرج کردن و حفظ ذخیره بانکی تاثیر پررنگ تری دارد. اگر به نیازهای قابل پیش بینی خانواده تان در یک ماه آینده توجه کنید می توانید با برنامه ریزی قبلی از خرید های اضافه جلوگیری کنید. 

15. کمک گرفتن از مشاورین کسب و کار برای بازاریابی محصولات و افزایش درآمد

موسسات مختلفی همچون آکادمی بازار با خدمات رسانی به 150 برند برتر کشور، ارائه‌ی مشاوره کسب و کار با بهره از تکنیک های علمی، متناسب با بازار ایران، موسسه ای آزموده شده و خلاق‌ است که می تواند افق دید شما را برای افزایش درآمد بالا ببرد. برای گرفتن مشاوره فروش، مطالعه مقالات و اطلاع از بسته های آموزشی موجود، می توانید به صفحه اصلی سایت آکادمی بازار سر بزنید.

بنابراین، شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که درآمد بیشتر یکی از دغدغه‌هایتان باشید و قصد داشته باشید این کار را از جایی شروع کنید. اگر اینطور است باید بگوییم اصلا کار سختی نیست فقط باید تلاش کنید تا بهترین برنامه‌ ریزی را برای افزایش درآمد داشته باشید. برای رسیدن به این موضوع با دقت گام بردارید، تا بتوانید موفق باشید.

برای اینکه به این هدف بزرگ و شیرین برسید، توجه داشته باشید که:

  • کارهایی که در انجام آن‌ها کراهت دارید، از آن بگذرید (اگر شغل و درآمدی دارید که با آرزوها و خواسته‌های شما همخوانی ندارد، ترک کنید) چون همین کار انرژی شما را از بین می‌برد یا ممکن است شما را دلسرد کند.
  • کاری که بیشترین درآمد دارد، در الویت قرار دهید. (ممکن است شما کارهای درآمدی زیادی داشته باشید که مقدار درآمد آن‌ها متفاوت باشد، پس سعی کنید اول کاری را انجام دهید که بیشترین درآمد را نصیبتان می‌کند)
  • مدیریت زمان را تمرین کنید. (در تمام کارهایی که انجام می‌دهید، زمان را در نظر داشته باشید تا با در دست گرفتن آن، به راحتی بتوانید کارهایتان را انجام دهید و به افزایش درآمد خوب برسید)
  • هرگز برای نه گفتن خود را در سختی قرار ندهید و به راحتی با نه گفتن بتوانید برای کارهای مفیدتان برنامه‌ریزی کنید و کارهایی انجام ندهید که فکر و روحتان را خسته می‌کند یا چیزی برایتان ندارد.
  • افراد طرف معاشرت خود را از کسانی انتخاب کنید که در گروه ثروتمندان قرار دارند. چرا که این افراد می‌توانند راهکار خوب و شگرفی در خصوص ثروت‌سازی و کسب درآمد به شما پیشنهاد کنند تا شما به مرحله‌ موفقیت برسید.

بهترین روش افزایش پول با 6 راهکار

بهترین روش افزایش پول با 6 راهکار
  1. برای انجام کارهایتان هرگز بی‌خود و بی‌جهت به دنبال بهانه‌گیری نباشید. چرا که در این صورت ممکن است موقعیت‌های بسیاری درخصوص ثروت‌سازی را از دست بدهید.
  2. نگاهتان را نسبت به آنچه در اطرافتان می‌گذرد، مثبت کنید. خودتان را دست کم نگیرید. اشتباهات گذشته را هرگز در ذهنتان تکرار نکنید بلکه تلاش کنید تا با یک رهبری درست و دقیق، بتوانید موقعیت‌های خوب و بهتری را درک کنید.
  3. ترس و وحشت را از خودتان دور کنید. برای انجام کارهایتان ذهن و اندیشه خود را قوی کنید و با اعتماد به نفس گام بردارید و موفق شوید.
  4. مشکلات احتمالی را در نظر بگیرید. حتما پیش از انجام کارهایتان، مشکلاتی که ممکن است پیش روی شما قرار بگیرید پیش‌بینی کنید، تا در صورت برخورد با آن‌ها نگران و مضطرب نشوید.
  5. برای انجام یا حتی به عبارتی شروع کارتان در خصوص افزایش درآمد، حتما با مشاوره هماهنگ باشید و بهترین مشاوران را انتخاب کنید، تا دقیق‌تر و با راهکاری بهتر بتوانید برنامه‌ریزی کنید.
  6. سعی کنید بهترین راه را برای کسب درآمد انتخاب کنید. مثلا در حال حاضر شرایط ایجاب می‌کند که در فضای مجازی برای کسب درآمد برنامه‌ریزی کنید چون بیشتر کارها به صورت دورکاری انجام می‌شود و حتی داد و ستدها هم اینگونه است.

سخن پایانی در مورد راهکارهای درآمدزایی

تا رسیدن به موفقیت راهی نیست، باید با برنامه‌ریزی، نیازسنجی و آینده‌پژوهی گام بردارید. افزایش درآمد و افزایش میزان دریافتی حقوق افراد از جمله اهدافی است که اکثر کارمندان و افراد شاغل به دنبال آن هستند.

اگر به دنبال راهکارهای درآمدزایی برای رسیدن به این هدف و داشتن کسب و کار خودتان هستید پیشنهاد ما به شما دوره ثروت است. با استفاده از این محصول می‌توانید با انجام تمرین و پشتکار قدم‌های بلندتری در جهت رشد و توسعه فردی بردارید.

دوره های آکادمی بازار برای ارتقای کسب و کار شما

آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار با بهره گیری از دانش به روز و تجربیات منحصر به فرد استاد محمدی و با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، توانسته موجب شکوفایی و بالندگی دهها سازمان و کسب و کار گوناگون شود.

همچنین بیش از هزاران نفر با بهره گیری از دوره های جامع بازاریابی و فروش، دوره مشتری مداری، دوره اصول و فنون مذاکره، دوره آموزشی حرفه ای بازاریابی و فروش تلفنی و مشاوره فروش، توانسته اند موانع موجود در مسیر شغلی خود را برطرف کنند و به سوی آینده شغلی روشن خود گام بردارند.

4.9/5 - (44 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

  1. سلام خدا قوت،ممنون از مطلبی که گذاشتین، واقعا استفاده کردم
    دوستان اگر شغلی دارد و میخوایید کسب و کارتون رو به افراد بیشتری معرفی کنید و درآمدتون افزایش پیدا کنه ، می تونید توی” سامانه ثبت مشاغل “، آگهی شغلی خودتون رو درج کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی