بهترین شغل در ایران برای پولدار شدن؛ کسب و کار های پول ساز

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۴ شهریور, ۱۴۰۱
آخرین بروزرسانی: ۱۷ بهمن, ۱۴۰۲
بهترین کسب و کار

بهترین شغل برای پولدار شدن در ایران تنوع زیادی دارد که به تخصص، مهارت، تجربه و شرایط اقتصادی جامعه بستگی دارد. از پردرآمدترین شغل ها می‌توان به وکالت، متخصص سئو، بلاگر شبکه‌های اجتماعی، گردشگری سلامت، توسعه‌دهنده وب، روانپزشک، دندانپزشک، مدیر بازاریابی، خرید ارز دیجیتال، خدمات تناسب اندام، مهندسی نفت، مهندس فناوری اطلاعات، برنامه‌نویس نرم‌افزار اشاره کرد. 

در این مقاله از آکادمی بازار، علاوه بر آشنایی با مشاغل پول ساز ایران، در مورد بهترین کسب و کار در ایران نیز صحبت شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

بهترین کسب و کار کدام‌ است؟

قبل از پاسخ به این سوال باید بگوییم شما چه دوست دارید؟ چقدر سرمایه دارید؟ تخصص یا تجربه‌تان در چه زمینه‌ای است؟ تولید، پخش یا فروش؟ میانه‌یتان با اینترنت چطور است؟ دوست دارید در خانه کار کنید و اصطلاحا پیگیر مشاغل خانگی هستید یا اینکه فردی اجتماعی هستید و می‌توانید از این قابلیتتان بهترین استفاده‌ را کنید؟

بیشتر بخوانید : 20 ایده خلاقانه برای کسب در آمد در خانه

نگران نباشید! در دنیای امروز تنوع شغلی به قدری زیاد است که حتما شما را برای بهترین انتخاب راضی می‌کند. اصولا در همه جامعه‌ها مشاغل به سبب نیازهای آن شکل گرفته و توسعه می‌یابند. پس اولین گام بعد از کشف استعداد و علاقه‌تان، شناخت نیازهای جامعه‌ است.

حتما می‌دانید که امروزه به لطف اینترنت تعریف جامعه محدود به محله، شهر و یا کشورتان نیست. شما باید جهانی فکر کنید! تمام دنیای امروز در کامپیوتر شخصی، گوشی هوشمند یا تبلت‌تان خلاصه می‌شود و شما می‌توانید با آن‌ها پول پارو کنید!

طبق تحقیقات انجام شده در دنیا، به جز مشاغلی مثل دندان‌پزشکی، خلبانی، جراحان زیبایی و… که نیازمند تخصص بالا و سال‌ها تحصیل هستند، مشاغل مرتبط با رایانه، اینترنت و شبکه‌های مجازی پردرآمدترین مشاغل محسوب می‌شوند.

در این مشاغل از یک کودک هفت ساله گرفته تا یک فرد 70 ساله می‌تواند فعالیت کند. مدرک تحصیلی یا سوابق علمی به اندازه مشاغل حضوری اهمیت ندارد و شما می‌توانید با کمترین سرمایه اولیه و کوتاه‌ترین ساعت کاری، در حالی که در کانون گرم خانواده‌تان هستید، کسب و کار زود بازده خودتان را راه بیاندازید.

فقط باید مهارت‌های لازم را کسب کنید، خلاق و به‌روز باشید. راهنمایی لازم دارید؟ در صفحه آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار کنارتان هستیم.

پادکست - 30 ایده پولساز کسب و کار بدون سرمایه

بهترین شغل برای پولدار شدن در ایران

پیش از شروع بحث بایستی بگوییم که داده‌های معتبری در خصوص سقف درآمدی بیشتر مشاغل در ایران وجود ندارد و وزارت کار هر ساله تنها حداقل درآمدهایی را برای شغل‌های گوناگون تعیین می‌کند.

از این‌ رو نمی‌توان عدد دقیقی را به‌ عنوان درآمد تعیین کرد. اما سعی کرده‌ایم با ارائه نمونه‌هایی ذهنیتی از میزان درآمد در برخی مشاغل به شما بدهیم.

اینفوگرافی بهترین کسب و کار در ایران

وکالت

وکالت یکی از بهترین کسب و کارها در ایران است. برخلاف تصور عموم، لازم نیست برای اینکه وکیل موفقی شوید، پرونده‌های بزرگ و جنجالی را در دست بگیرید یا با مجرمان خطرناک روبرو شوید. شما می‌توانید در زمینه‌های مالی، خانواده، املاک، امور حقوقی شرکت‌ها و موارد بسیار دیگری کار کنید که همگی آنها می‌تواند درآمد بالایی برایتان در پی داشته باشد.

برای نمونه در یک پرونده مهریه، اگر مبلغ مهریه 1000 سکه باشد، با احتساب حق‌الوکاله 10 درصدی، 100 سکه به وکیل تعلق می‌گیرد.

برای کسب درآمدهای بالا در حرفه وکالت، باید چندین سال درس بخوانید و آزمون کانون وکلا را با موفقیت پشت سر بگذارید.

مدیر بازاریابی

مدیر بازاریابی

مدیر بازاریابی در واقع مسئول برنامه‌ریزی، اجرا و ارائه سیاست‌ها و برنامه‌های بازاریابی شرکت است. مدیر بازاریابی گستره وسیعی از فعالیت‌ها را رهبری می‌کند و بر روی جنبه استراتژی برنامه‌ها تمرکز می‌کند.

علاوه بر حقوق و مزایای سالانه خوبی که مدیران بازاریابی دریافت می‌کنند، از پاداش و کمیسیون‌های ویژه نیز بهره‌مند می‌شود که درآمد بالایی برای آنها محسوب می‌شود.

گردشگری سلامت یا مدیکال توریسم

پیشرفت چشمگیر صنعت پزشکی در ایران و پایین بودن نرخ ریال نسبت به سایر ارزهای جهانی موجب شده که کشورمان به مقصدی محبوب برای گردشگری سلامت تبدیل شود. در سال‌های اخیر گردشگران بسیاری از اروپا و امریکا برای انجام “عمل‌های زیبایی” به ایران سفرکرده‌اند.

همچنین به دلیل نبود امکانات پزشکی کافی در کشورهای همسایه (مانند عراق و سوریه) تعداد گردشگران سلامت در این حوزه نیز افزایش پیدا کرده است. ارائه خدمات گردشگری، مانند راهنمای گردشگری، سرویس‌دهی و تنظیم ملاقات با پزشک و غیره، همگی می‌تواند شغلی با درآمد ارزی برای شما باشد.

مهندسی نفت

ایران کشوری نفت‌خیز با صنایع فعال در حوزه پتروشیمی است. اگر به شیمی آلی و علوم مهندسی علاقه‌مند هستید، مهندسی نفت گزینه ایده آلی برای شما است. وجود پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های گوناگون در شهرهای مختلف فرصت‌های شغلی بسیاری را برای فارغ‌التحصیلان ایجاد کرده است.

در صورت استخدام در یکی از این مراکز از حقوق بالا و مزایای ارزشمند آن بهره‌مند می‌شوید. البته باید گفت که اگرچه کار در حوزه نفت یکی از بهترین کسب و کارها در ایران است، اما ورود به این سازمان‌ها کار راحتی نیست و نیازمند بند “پ” است.

مدیر فناوری اطلاعات (IT)

حضور اینترنت در زندگی انسان‌ها هر روز بیشتر از پیش می‌شود. هر کسب و کار و سازمانی نیاز حضور در فضای مجازی و استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی را حس کرده و برای آن اقدام کرده است. از این‌ رو تقاضای زیادی برای جذب مدیر آی‌تی در بازار کار ایجاد شده است.

مدیران آی‌تی مسئول حفاظت و ایمن‌سازی زیرساخت‌ها و شبکه‌های فناوری اطلاعات یک شرکت هستند. آنها بایستی امنیت اطلاعات را بالا برده و آنها را از حمله بدافزارها و هکرها حفظ کنند. آنها همچنین بر هرگونه ارتقای نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری نظارت می‌کنند و هرگونه مشکل فنی را عیب‌یابی می‌کنند.

به دلیل نیاز بالای شرکت‌ها به مدیر آی‌تی، این متخصصان اغلب درآمد خوبی دارند و می‌توانند هم‌زمان برای چندین شرکت کار کنند.

خرید و فروش ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز دیجیتال

یکی از مشاغل نوظهور و پردرآمد، خرید و فروش ارز دیجیتال است. این کار نیاز به آموزش آکادمیک ندارد و با برخورداری از دانش ارز دیجیتال و دنبال‌ کردن شرایط بازار می‌توانید شروع به کار کنید. یکی دیگر از مزیت‌های آن این است که نیازی به سرمایه‌گذاری زیادی ندارید و می‌توانید با سرمایه‌ای در حد یک میلیون تومان نیز کار را شروع کنید.

دندانپزشک

همه ما در مقطعی از زندگی‌مان به دندانپزشک مراجعه کرده‌ایم، درست است؟ دندانپزشکی یکی از مشاغل موردنیاز در کشور ما و در تمام دنیا است. نیاز به معاینات منظم دندانپزشکی و انواع جراحی‌های دهان و دندان موجب شده تا دندانپزشکان سطح درآمد بالایی داشته باشند.

البته برای رسیدن به این سطح درآمدی، باید سال‌ها درس بخوانید، امتحانات زیادی را پشت سر بگذارید و مهارت بالایی داشته باشید. شهرت خود را ارتقا دهید.

خوبی این شغل این است که همه دندان دارند و اگر شما شهرت و مهارت کافی داشته باشید، همیشه مشتری خواهید داشت.

پزشک متخصص کودکان

رویکرد امروز جوامع توجه بیش‌ از پیش به حفظ سلامت کودکان است. از این‌ رو نیاز به پزشک متخصص کودکان رو به افزایش است. اگر از علاقه‌مندان رشته پزشکی هستید و دوست دارید از کودکان مراقبت کنید، این رشته پزشکی مختص شما است.

روانپزشک

یکی از بهترین کسب و کارها در ایران و تمام دنیا روانپزشکی است. روانپزشکان اختلالات ذهنی را تشخیص و درمان می‌کنند. آنها برای گوش‌دادن به مسائل بیماران و پیداکردن علت اصلی مشکلات آنها دستمزد می‌گیرند.

بروز بیماری‌های همه‌گیر، شکل جدید زندگی انسان در عصر تکنولوژی و کاهش چشمگیر روابط انسانی، همگی باعث شده مراجعه به روانپزشک در سال‌های اخیر چندین برابر شود. از این‌رو فرصت خوبی برای کار در این حوزه ایجاد شده است.

پزشک جراح

پزشک جراح

جراحی یکی از پردرآمدترین مشاغل در جهان است. از آنجایی‌ که پزشکان جراح جان بیماران را نجات می‌دهند، درآمد بالایی نیز دارند. با افزایش طول عمر انسان‌ها، نیاز به ارائه خدمات پزشکی و جراحی نیز افزایش‌ یافته است که نیاز به پزشکان جراح را بالا برده است.

برنامه‌نویس نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های کاربردی

از آنجایی‌که نقش اینترنت در انواع کسب و کارها به‌ صورت روزافزون افزایش می‌یابد، نیاز به تولید نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی نیز بیش‌ از پیش احساس می‌شود. برنامه‌نویسی دیگر محدود به چند زبان خاص یا زمینه‌های کاری محدود نیست.

نیاز به برنامه‌نویسان در حوزه‌های گوناگون تولید انواع اپلیکیشن، بازی، نرم‌افزار، سیستم‌های عامل موبایلی، سیستم‌های تحت وب و بسیاری موارد دیگر وجود دارد. در دنیا بازار برنامه‌نویسی کامپیوتری هیچگاه از تکاپو نخواهد ایستاد و همیشه برای ورود شما جا هست فقط باید حداقل یک یا چند زبان برنامه‌نویسی بلد باشید.

شعار ما این است: یک زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیر، پول خودش راه خانه‌ات را یاد خواهد گرفت! دستمزد سالانه برنامه نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به میزان مهارتشان و نوع زبانی که بلدند بستگی دارد اما میزان آن در آمریکا بین 76000 تا 120000 دلار است. این میزان در آلمان بین 34000 تا 48000 یورو و در ایران به صدها میلیون تومان می‌رسد.

خبر خوب این است که برای برنامه‌نویس شدن نیازی به داشتن تحصیلات دانشگاهی نیست و می‌توانید با شرکت در کلاس‌های مرتبط یا به‌ صورت خود خوان، برنامه‌نویس شوید و درآمد کسب کنید.

بیشتر بخوانید : ایده های ساده و آسان برای کسب درآمد اینترنتی

طراح و توسعه‌دهنده وب

با توجه‌ به رشد تکنولوژی و نفوذ اینترنت در تمامی حوزه‌ها، نیاز به طراحان و توسعه‌دهندگان وب بیش از هر زمان دیگری است. به گزارش لینکدین، متخصصان توسعه‌دهنده وب یکی از پنج تخصص مورد نیاز در حوزه علوم رایانه هستند.

استاد احمد محمدی
این نگرش شماست که موفقیت کسب و کار شما را تعیین می کند نه استعداد شما.
دکتر احمد محمدی

کاشت و طراحی ناخن

داشتن ناخن‌های زیبا با طراحی چشمگیر یکی از ترندهای دنیای امروز است. کافی است سری به متخصصان این حوزه بزنید. برنامه کاری آنها اغلب پر است و هزینه زیادی بابت کاشت یا ترمیم ناخن دریافت می‌کنند. از همه مهم‌تر برای شروع این کار کافی است تنها یک دوره آموزشی کوتاه بگذرانید و با تمرین و پشتکار مهارت خود را بهبود بخشید.

ارائه خدمات در سالن‌های اسپا و مراکز پاک‌سازی پوست

افزایش سرعت زندگی روزمره موجب شده که نیاز به داشتن روز تعطیل برای آسودگی و رسیدگی به خود، بیش‌ از پیش احساس شود. مراکز اسپا برای رسیدن به همین هدف خدمت‌رسانی می‌کنند.

ارائه خدماتی مانند ماساژ و پاک‌سازی پوست طرفداران خاص خود را دارد که حاضرند هزینه بالایی برای یک سرویس باکیفیت دریافت کنند. این خدمات نه‌ تنها میان خانم‌ها که در بین آقایان نیز محبوب است و روزانه به طرفداران آن افزوده می‌شود.

خدمات برنامه‌ریزی و اجرای مجالس و مهمانی‌ها

خدمات برنامه ریزی و اجرای مجالس و مهمانی ها

حالا که آلبوم خانوادگی جای خود را به اینستاگرام داده، مهمانی‌ها و تولدهای خانگی و خودمانی نیز جای خود را به مراسم‌های باشکوه با تزیینات خیره‌کننده داده‌اند. مدیر و برنامه‌ریز مراسم کسی است که تمام جزئیات مراسم از دکور و طراحی منو غذا تا دعوت از مهمان‌ها و ترتیب برنامه‌ها را تنظیم و بر اجرای آنها نظارت می‌کند.

لازم نیست برای شروع کار به دنبال مراسم‌های بزرگ عقد و ازدواج باشید. از مهمانی‌های تولد افراد خانواده و فامیل شروع کنید و کم‌کم کارتان را گسترش بدهید.

متخصص SEO و بهینه‌سازی سایت

این روزها همه کسب و کارها می‌خواهند در جستجوی گوگل در صفحه اول نمایش داده شوند. این یعنی فرصت بی‌نظیری برای متخصصان SEO وجود دارد و تقاضا برای استخدام آنها بالا است. اگر به این حوزه علاقه‌مند هستید و مهارت کافی در این زمینه دارید، به‌ راحتی می‌توانید پروژه‌هایی با درآمد بالا را به دست آورید!

عکاسی

شبکه‌های اجتماعی فضای کسب و کارهای کوچک را به شکلی عجیب تغییر داده‌اند. یکی از مهارت‌هایی که امروزه بسیار مورد نیاز است، عکاسی است. اگر از باکیفیت‌ترین محصولات، نتوانید عکس خوبی بگیرید، توجه بازار هدف خود را از دست می‌دهید. اما یک عکس خوب می‌تواند مسیر ورود به قلب مشتریان باشد.  

از این‌ رو عکاسی یکی از مشاغل پردرآمد به شمار می‌آید. به‌ گونه‌ای که برای یک عکس خوب می‌توانید میلیون‌ها تومان (بیشتر) قیمت بگذارید.

خدمات تناسب‌اندام و لاغری

داشتن اندامی متناسب آرزوی بیشتر افراد است. به همین دلیل بازار خوبی برای کار در این زمینه وجود دارد. شما می‌توانید با تخصص‌های گوناگون مانند پزشک عمومی، مشاور تغذیه و مربی ورزشی در این حوزه کار کنید. حتی اگر خودتان این تخصص‌ها را ندارید، می‌توانید افراد باتجربه در این زمینه‌ها را گرد هم جمع کنید و یک کلینیک لاغری راه‌اندازی کنید.

بلاگر شبکه‌های مجازی

بلاگر شبکه‌های مجازی

اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، فیس‌بوک، تیک تاک و بسیاری شبکه‌های نوظهور دیگر عرصه فعالیت افرادی است که تریبونی برای بیان افکار و سلایق خود پیدا کرده‌اند. با فعالیت مداوم در این شبکه‌ها می‌توانید همراهانی جذب کنید که موجب بالارفتن ارزش حساب کاربری شما شوند.

با بالارفتن عدد دنبال‌کنندگان و میزان درگیرشدن مخاطبان با محتوای تولیدی از سوی شما، فرصت‌های کسب درآمد برای شما ایجاد می‌شود. مهم‌ترین روش کسب درآمد از این راه، پذیرفتن تبلیغات است. هر چه ارزش حساب کاربری شما بالاتر رود، درآمد شما از تبلیغات نیز بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید : آموزش تبلیغات در اینستاگرام

معرفی کسب و کارهای پولساز در ایران

اگر گوشی هوشمند دارید و سری به شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام زده‌اید، حتما از دانستن درآمد نجومی بلاگرها متعجب شده‌اید. ما همچنان معتقدیم نه تنها در ایران که در تمام دنیا، مشاغل دیجیتال پول‌سازترین مشاغل هستند و اگر هنوز در مرحله انتخاب شغل هستید، توصیه ما به شما دست و پا کردن یک کسب و کار دیجیتال خواهد بود.

بلاگری در فضای مجازی، می‌تواند یکی از ده‌ها انتخاب شما باشد. این مشاغل برای راه‌اندازی نیاز به تخصص خاصی ندارند اما ادامه و توسعه آن‌ها قطعا نیازمند مهارت و آموزش‌های تخصصی است. برخی از این مشاغل در ادامه معرفی شده‌اند:

خرید و فروش آنلاین

در این بازارها شما می‌توانید هر چیزی را خرید و فروش کند. از کالا گرفته تا خدمات. اجناستان چه نو باشند چه استوک (دست دوم)، مشتریان خودتان را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید : آموزش فروش اینترنتی برای کسب سود بیشتر

راه‌اندازی اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های اندروید یا ISO

بازارشان بسیار داغ است و کار را برای کاربران بسیار آن می‌کنند. فقط کافی‌است ایده داشته باشید و برنامه‌نویسی بلد باشید.

تولید محتوا

بلاگری و اینفلوئنسری را شامل می‌شود و بسیار پردرآمد است. اگر بتوانید محتوای با کیفیت تولید کنید و زبان انگلیسی‌تان هم خوب باشد، درآمدتان تضمین شده خواهد بود.

طراحی وب سایت

برای این کار باید حداقل با یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی وب آشنایی داشته باشید. این زبان‌ها شامل PHP, ASP.Net, Django, JSP, Python, Ruby, Java و… هستند.

ادمین شبکه‌های مجازی

به معنای مدیریت شبکه‌های مجازی است. برای این کار باید با فضای اینترنت و اصول بازاریابی آشنایی کامل داشته باشید

تهیه و تولید محتوا بر پایه متن و تصویر

حتما تا به حال در موتورهای جست و جو به دنبال یافتن چیزی بوده‌اید. هر متن یا تصویری که برایتان نمایش داده می‌شود یک محتوای متنی است. اگر قلم خوبی دارید یا از میزان تسلط خود به زبان انگلیسی رضایت دارید، فرصت را از دست ندهید!

تدریس آنلاین یا برگذاری وبینارها و کلاس‌های مجازی.

برای این کار باید در رشته خود متخصص باشید. می‌توانید از پلتفرم‌های مثل seminar.tv ,webinar.ir ,weberno.com استفاده کنید.

افیلیت مارکتینگ (Affiliate marketing)

همکاری در فروش یا Affiliate marketing محصول در ازای دریافت پورسانت است. برای این کار باید اول یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید.

تجارت در اینستاگرام

حدود 40 میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام فعالیت دارند. اگر  بتوانید از این بازار بالقوه استفاده کنید عالی‌است. برای این کار حتما باید مهارت کافی داشته باشید و بتوانید شمار دنبال‌کنندگان صفحه‌تان را بالا ببرید.

بیشتر بخوانید :  9 نکته کلیدی و کاربردی برای افزایش فروش در اینستاگرام

البته لیست بهترین کسب و کارها در ایران به موارد بالا ختم نمی‌شود و می‌توان موارد زیر را نیز به‌ عنوان کسب و کار پولساز در ایران معرفی کرد:

  • طراح گرافیک
  • راه‌اندازی گلخانه با روش‌های نوین کشاورزی برای محصولات خاص
  • ساخت و فروش صنایع هنری و دستی
  • تور لیدری
  • سرمایه‌گذاری در بورس
  • طراحی و دوخت لباس
  • مربی شخصی بدنسازی
  • اجاره اتاق و خانه به‌ صورت آنلاین
  • ارائه خدمات آرایشی و بهداشتی
  • کترینگ، پخت غذا و فینگرفود برای مجالس
ایده کسب و کارهای جدید و پردرآمد در ایران

بهترین کسب و کار در دهه آینده

اگر هنوز در مرحله تصمیم‌گیری برای رشته تحصیلی و شغل آینده خود هستید، بهتر است نگاهی به‌ پیش‌بینی بهترین کسب و کار در دهه آینده بیندازید. طبق آمار اداره کار امریکا، نرخ رشد تقاضا برای برخی مشاغل بسیار سریع‌تر از متوسط ​​نرخ رشد سایر مشاغل است.

از این‌رو با تحقیق در مورد روند بازار کار برای یک دهه آینده، می‌توانید تعیین کنید که چه شغلی آینده روشنی دارد. با این دید می‌توانید تصمیم بهتری بر اساس علایق یا توانایی‌های خود بگیرید و در رشته مورد نظرتان تحصیل کنید. لیست بهترین کسب و کار در دهه آینده به شرح زیر است.

پرستار خانگی (سالمندان و بیماران)

پرستار خانگی (سالمندان و بیماران)
  • متوسط حقوق: 12.28 دلار در ساعت
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 34 ٪

وظایف شغلی: یک پرستار خانگی وظیفه کمک به سالمندان یا بیماران با نیازهای خاص در منزل را بر عهده دارد. آنها دارو تجویز می‌کنند، علایم حیاتی را بررسی می‌کنند و به سایر کارهای روزانه مانند حمام کردن، لباس پوشیدن یا ملاقات با پزشک رسیدگی می‌کنند.

کارشناس آزمایشگاه

  • متوسط ​​حقوق: 12.85 دلار در ساعت
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 17 ٪

وظایف شغلی: نمونه‌گیری خون از بیماران برای اهداف تشخیصی، تحقیق و انتقال خون. مسئولیت‌های آنها شامل برچسب زدن صحیح و سازماندهی نمونه‌های خون، حفظ تجهیزات پزشکی و ضدعفونی‌ کردن محل کار آنها است.

باغبان و مسئول فضای سبز

  • متوسط ​​حقوق: 13.54 دلار در ساعت
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 10 ٪

وظایف شغلی: باغبان و مسئول فضای سبز مسئولیت نگهداری محیط‌های فضای سبز در پارک‌ها، خانه‌ها و معابر عمومی را بر عهده دارد. آنها گیاهان مرده یا آسیب‌دیده را جمع‌آوری می‌کنند و به‌ سلامت گل‌ها، درختان و گیاهان نظارت می‌کنند.

بهیار

  • متوسط ​​حقوق: 15.16 دلار در ساعت
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 8 ٪

وظایف شغلی: بهیار تحت نظارت یک پرستار مسئول مراقبت از بیماران است. مسئولیت‌های آنها شامل بررسی علایم حیاتی، تجویز داروها و گزارش در مورد پیشرفت بیماران است. همچنین به نیازهای روزانه آنها مانند حمام کردن، پانسمان و دریافت وعده‌های غذایی رسیدگی می‌کنند.

دستیار پزشکی

دستیار پزشکی
  • متوسط ​​حقوق: 15.51 دلار در ساعت
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 19 ٪

وظایف شغلی: دستیار پزشکی برای انجام کارهای اداری و بالینی با پزشکان و سایر متخصصان کار می‌کند. مسئولیت‌های آنها شامل ثبت سابقه پزشکی بیماران و اطلاعات شخصی آنها، کمک به معاینات، برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌ها و پرکردن پرونده‌ها است.

نصب‌کننده سیستم‌های انرژی خورشیدی

  • متوسط ​​حقوق: 20.41 دلار در ساعت
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 51 ٪

وظایف شغلی: نصب‌کننده سیستم‌های انرژی خورشیدی مسئولیت ساخت، نصب و نگهداری سیستم‌های پانل خورشیدی را بر عهده دارد. آنها مجوزهای مربوطه در این زمینه را دارند و بر اساس کدهای ساختمان و استانداردهای تأسیساتی کار می‌کنند.

دستیار فیزیوتراپی

  • متوسط ​​حقوق: 22.96 دلار در ساعت
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 29 ٪

وظایف شغلی: دستیار فیزیوتراپی تحت نظارت یک فیزیوتراپیست کار می‌کند تا به بیماران کمک کند تا از بیماری‌ها و آسیب‌های فیزیکی بهبود یابند. مسئولیت‌های آنها شامل معالجه بیماران با استفاده از تمرینات، ماساژ یا کشش، مشاهده و گزارش در مورد پیشرفت آنها و ارائه راهنمایی در مورد تکنیک‌های پس از درمان است.

برق‌کار

  • متوسط ​​حقوق: 23.95 دلار در ساعت
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 8 ٪

وظایف شغلی: یک برق‌کار وظیفه نصب، آزمایش و تعمیر سیستم‌های برقی را بر عهده دارد.

ماساژ درمان

  • متوسط ​​حقوق: 29.36 دلار در ساعت
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 21 ٪

وظایف شغلی: یک ماساژ درمانگر برای تسکین درد، بهبودی یا کاهش استرس بیمار از تکنیک‌های ماساژ استفاده می‌کند. مسئولیت‌های آنها شامل صحبت در مورد علائم و سابقه پزشکی مراجعه‌کننده، شناسایی مناطق مشکل‌دار و ارائه راهنمایی در مورد تمرینات است.

گفتار درمانگر

گفتار درمانگر
  • متوسط ​​حقوق: 34.35 دلار در ساعت
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 25 ٪

وظایف شغلی: وظیفه آنها تشخیص و معالجه اختلالات گفتاری و ارتباطی در بیماران است. مسئولیت‌های آنها شامل تهیه برنامه‌های درمانی شخصی و تمرینات و تکنیک‌هایی برای بهبود ادای واژگان، ساختار جمله یا توانایی ساخت صداها است.

مشاور ترک اعتیاد

  • متوسط ​​حقوق: 44،741 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 25 ٪

وظایف شغلی: مشاور ترک اعتیاد یک متخصص بهداشت روان است که با مراجعانی که وابستگی به الکل، مواد مخدر یا اختلالات خوردن دارند، کار می‌کند. مسئولیت‌های آنها شامل ارزیابی سلامت روانی و جسمی بیماران، ایجاد اهداف درمانی و کمک به بیماران در ایجاد مهارت یا رفتارهایی است که به بهبودی آنها کمک می‌کنند.

مترجم

  • متوسط ​​حقوق: 46،743 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 20 ٪

وظایف شغلی: یک مترجم مسئول تبدیل دقیق گفتار یا متن از یک زبان به زبان دیگر است.

تکنسین توربین بادی

  • متوسط ​​حقوق: 52،532 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 61 ٪

وظایف شغلی: تکنسین توربین بادی وظیفه انجام تعمیر و نگهداری و تعمیر توربین‌های بادی را بر عهده دارد. آنها از برج‌های توربین صعود می‌کنند و سیستم را بازرسی و عیب‌یابی می‌کنند. آنها داده‌ها را برای استفاده در تحقیق یا تجزیه‌ و تحلیل جمع‌آوری می‌کنند.

خانواده‌ درمانی

  • متوسط ​​حقوق: 55338 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 22 ٪

وظایف شغلی: خانواده درمانگر به مراجعان در مدیریت مسائل مربوط به روابط خانوادگی کمک کند. مسئولیت‌های آنها شامل بحث در مورد احساسات، ارائه راهکارهای مقابله‌ای برای مدیریت شرایط دشوار و ارجاع افراد به منابعی مانند گروه‌های پشتیبانی یا تسهیلات درمانی است.

محقق بازار

محقق بازار
  • متوسط ​​حقوق: 56،049 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 18 ٪

وظایف شغلی: یک محقق بازار یا تحلیلگر تحقیقات بازار، مسئولیت مطالعه شرایط بازار را برای کمک به شرکت‌ها در فروش محصولات یا خدمات دارد. مسئولیت‌های آنها شامل توسعه روش‌های جمع‌آوری داده‌های مصرف‌کننده، شناسایی بازارهای هدف و ارزیابی اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی است.

مددکار اجتماعی

  • متوسط ​​حقوق: 59،936 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 13 ٪

وظایف شغلی: یک مددکار اجتماعی مسئولیت کمک به افراد در مقابله با چالش‌هایی مانند سوءاستفاده خانگی یا مشکلات بهداشت روان را بر عهده دارد. آنها به بهزیستی در زمینه مشاوره و حفظ پرونده‌ها و سوابق کمک می‌کنند.

دستیار کاردرمانی

  • متوسط ​​حقوق: 60،518 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 32 ٪

وظایف شغلی: یک دستیار کاردرمانی تحت نظارت یک کار درمانگر کار می‌کند. مسئولیت‌های آنها شامل راه‌اندازی تجهیزات درمانی، آماده‌سازی محیط درمانی، حمل‌ و نقل بیماران و برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌ها است.

مدیر امور مالی

  • متوسط ​​حقوق: 62164 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 15 ٪

وظایف شغلی: مدیر امور مالی مسئولیت نظارت بر سلامت مالی یک سازمان را بر عهده دارد. آنها صورت‌های مالی را تهیه می‌کنند. همچنین نظارت بر بودجه‌بندی و گزارشگری مالی، مشاوره در مورد تصمیمات مالی و تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها و روند بازار برای گسترش و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بر عهده آنها است.

کارشناس پزشکی قانونی

  • متوسط ​​حقوق: 64،927 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 14 ٪

وظایف شغلی: کارشناس پزشکی قانونی مسئولیت کمک به تحقیقات جنایی، با بررسی صحنه‌هایی جرم و تجزیه‌ و تحلیل شواهد را دارد. آنها مشاهدات خود را با استفاده از صدا، فیلم، عکس یا یادداشت‌ها ضبط می‌کنند، از پروتکل‌های مناسب برای جمع‌آوری شواهد و ایجاد گزارش‌هایی برای ارائه در دادگاه استفاده می‌کنند و به‌ عنوان کارشناس در دادگاه شهادت می‌دهند.

مدیر مراکز درمانی

  • متوسط ​​حقوق: 68173 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 32 ٪

وظایف شغلی: مدیر مراکز درمانی مسئولیت نظارت بر عملکرد بیمارستان‌ها، کلینیک‌های پزشکی یا ساختمان پزشکان را بر عهده دارد. آنها بودجه و هزینه‌ها را مدیریت می‌کنند، بر اساس قوانین و مقررات عمل می‌کنند و برای بهبود کارایی و کیفیت خدمات برنامه‌ریزی می‌کنند.

مهندس صنایع

مهندس صنایع
  • متوسط ​​حقوق: 76191 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 10 ٪

وظایف شغلی: مهندس صنایع در جهتی بهبود کارایی سیستم‌ها و فرایندهای تولیدی در مراکز تولیدی یا خدماتی کار می‌کند. مسئولیت‌های آنها شامل ارزیابی رویه‌ها و فرایندهای موجود برای ارائه پیشنهادها، انجام تجزیه‌ و تحلیل برای شناسایی مشکلات و توسعه اقدامات کنترل کیفیت است.

توسعه‌دهنده وب

  • متوسط ​​حقوق: 78399 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 8 ٪

وظایف شغلی: توسعه‌دهنده وب برای ساخت و طراحی وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب با مشتریان همکاری می‌کند. مسئولیت‌های آنها شامل استفاده از تحقیق یا بازخوردهای کاربر است. بدین ترتیب با آگاهی از میزان دسترسی و عملکرد برنامه‌ها، به شناسایی و رفع مشکلات صفحه وب مشغول می‌شود و در این زمینه با طراحان گرافیک برای چیدمان وب‌سایت همکاری می‌کند.

فیزیوتراپیست

  • متوسط ​​حقوق: 83،896 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 18 ٪

وظایف شغلی: فیزیوتراپیست به فرد بیمار یا آسیب‌دیده کمک می‌کند تا توانایی حرکتی خود را بهبود بخشد، عملکردهای حرکتی را بازیابی کند یا درد را مدیریت کند. مسئولیت‌های آنها شامل تدوین برنامه‌های درمانی شخصی و ارائه خدمات درمانی با استفاده از تمرینات و تجهیزات است.

پیمانکار ساخت‌وساز

  • متوسط ​​حقوق: 85،618 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 8 ٪

وظایف شغلی: پیمانکار ساخت‌وساز مسئولیت برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر پروژه‌های ساختمانی را بر عهده دارد. آنها هزینه‌ها و بودجه موردنیاز را تخمین می‌زنند. همچنین با استخدام و آموزش کارگران، پروژه‌های ساختمانی را پیش می‌برند.

مشاور و تحلیلگر کسب و کار

  • متوسط ​​حقوق: 88،357 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 11 ٪

وظایف شغلی: مشاور و تحلیلگر کسب و کار برنامه‌هایی برای بهبود کارایی سازمانی پیشنهاد می‌کند. مسئولیت‌های آنها شامل انجام مصاحبه و مشاهدات در محل، تجزیه‌ و تحلیل داده‌های مالی و کارمندان و تدوین راه‌حل‌ها یا راهکارهایی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد است.

توسعه‌دهنده برنامه‌ها (اپلیکیشن‌ها)

  • متوسط ​​حقوق: 90،793 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 22 ٪

وظایف شغلی: توسعه‌دهنده برنامه یک متخصص در زمینه IT است که برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های موبایلی و رایانه‌ای را انجام می‌دهد. مسئولیت‌های آنها شامل مشاوره با مشتریان برای ایجاد تغییرات در طراحی، ارائه تجربه‌ای کاربرپسند، انجام تست‌های نگهداری و پیشنهاد به‌روزرسانی در نرم‌افزار موجود است.

استاد احمد محمدی

تمرکز، راه حل اصلی کسب و کار شماست.

استاد احمد محمدی

مدیر سیستم‌های اطلاعاتی

  • متوسط ​​حقوق: 92،790 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 10 ٪

وظایف شغلی: مدیر سیستم‌های اطلاعاتی که به‌ عنوان مدیر IT نیز نامیده می‌شود، مسئولیت هماهنگی و نظارت بر سیستم‌های رایانه‌ای و اطلاعاتی سازمان را بر عهده دارد. آنها اهداف فناوری اطلاعات و استراتژی‌های مربوطه را شناسایی می‌کنند، پیشنهادهای IT را به مدیریت ارائه می‌دهند و امنیت شبکه‌های شرکت را حفظ می‌کنند.

تحلیلگر امنیت اطلاعات

  • متوسط ​​حقوق: 95،921 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 31 ٪

وظایف شغلی: تحلیلگر امنیت اطلاعات وظیفه تدوین و اجرای اقدامات امنیتی را برای محافظت از شبکه‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای بر عهده دارد. آنها بر شبکه‌ها نظارت می‌کنند، آزمایش‌هایی را برای شناسایی نقاط ضعف انجام می‌دهند و توصیه‌هایی برای افزایش امنیت در برابر حملات سایبری ارائه می‌کنند.

متخصص علم آمار

  • متوسط ​​حقوق: 101،779 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 33 ٪

وظایف شغلی: متخصص علم آمار مسئول تجزیه‌ و تحلیل و تفسیر داده‌ها با استفاده از تکنیک‌های ریاضی و آماری است. آنها بهترین روش‌های جمع‌آوری داده‌ها را تعیین می‌کنند و از آن برای کمک به تصمیم‌گیری در سازمان‌ها در صنایع مختلف استفاده می‌کنند.

دامپزشک

  • متوسط ​​حقوق: 103،108 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 16 ٪

وظایف شغلی: دامپزشک در واقع پزشک متخصص حیوانات است. مسئولیت‌های آنها شامل انجام آزمایش‌های تشخیصی، تجویز داروها یا واکسن‌ها، درمان زخم‌ها یا جراحات و انجام جراحی‌ها است.

پرستار

  • متوسط ​​حقوق: 117،594 دلار در سال
  • چشم‌انداز رشد شغلی: 45 ٪

وظایف شغلی: پرستار یک متخصص بهداشت و درمان است که مراقبت‌های اولیه یا تخصصی را به بیماران ارائه می‌دهد. مسئولیت‌های آنها شامل تشخیص و درمان بیماری‌ها، تهیه برنامه‌های درمانی، تجویز و تجزیه‌ و تحلیل تست‌هایی مانند اشعه ایکس یا الکتروکاردیوگرام (EKG) است.

اینفوگرافی نکات کسب و کار موفق

مشاوره و معرفی بهترین کسب و کار مناسب شما

آکادمی بازار با بهره گیری از دانش به روز مدیریت و تجربه ارائه مشاوره کسب و کار به 200 برند و 25 صنعت بزرگ کشور، آماده ارائه خدمات تخصصی در حوزه مشاوره، رشد و احیای کسب و کار است. جناب آقای دکتر محمدی با برگزاری صدها سمینار و دوره های متعدد در حوزه بازاریابی فروش، کسب و کار، توسعه فردی و توانمند سازی کارکنان موجب بهبود شرایط کسب و کار در صنایع گوناگون شده است.

دکتر محمدی با سابقه کار با صنایع و سازمان‌های بزرگ داخلی مانند صنایع پتروشیمی و شرکت ملی گاز، شرکت سایپا و ایران خودرو، شهرداری تهران، سازمان مدیریت صنعتی، همراه اول و ایرانسل و بسیاری موارد دیگر، بهترین کسب و کار را بر اساس شرایط خاص و منحصر به فرد به شما معرفی کرده و استراتژی‌های عملی برای شروع به کار را به شما ارائه می دهد.

  • شما در چه رشته‌ای تحصیل ‌کرده‌اید و در چه زمینه‌ایی مشغول به کار هستید؟
  • آیا از درآمد خود راضی هستید؟

کارشناسان آکادمی بازار، آماده پاسخگویی به نظرات و پرسش‌های شما عزیزان در حوزه کسب و کار هستند.

سخن نهایی

در این مقاله به طور کامل با بهترین شغل در ایران برای پولدار شدن آشنا شدید. اگر در زمینه کسب و کارهای پول ساز و راه کسب درآمد سوالی دارید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت به شما پاسخ داده شود.

5/5 - (26 امتیاز)

سوالات متداول

بر اساس گزارش usnews بهترین کسب و کارها در سال 2022 در جهان به شرح زیر است: •تحلیلگر امنیت اطلاعات •پرستار •توسعه‌دهنده نرم‌افزار •دانشمند علم داده •مدیر مالی
بر اساس گزارش business news daily کم استرس ترین شغل‌ها عبارت‌اند از: •آرایشگر مو •رادیولوژیست •استاد دانشگاه •جواهرساز •تکنسین داروخانه •ماساژ تراپیست
بر اساس گزارش usnews پراسترس‌ترین شغل‌های دنیا به شرح زیر است: •مدیر فروش •متخصص بیهوشی •پیمانکار ساخت‌ و ساز •مدیر IT •وکیل •مدیر مالی
•دانشمند پزشکی قانونی •طراح بازی‌های کامپیوتری •متخصص امنیت سایبری •نقد کننده فیلم و سریال •فضانورد
•صداپیشه یا دوبلور •گیمر حرفه‌ای •تستر غذا •طراح داخلی •بیولوژیست دریایی
•وکالت •مدیر بازاریابی •گردشگری سلامت •مهندسی نفت •مدیر فناوری اطلاعات •خریدوفروش ارز دیجیتال •دندانپزشک •پزشک متخصص کودکان •روانپزشک •پزشک جراح •برنامه‌نویس •طراح و توسعه‌دهنده وب •کاشت و طراحی ناخن •اسپا و مراکز پاک‌سازی پوست •خدمات برنامه‌ریزی و اجرای مجالس و مهمانی‌ها •متخصص SEO و بهینه‌سازی سایت •عکاسی •خدمات تناسب‌اندام و لاغری •بلاگر شبکه‌های اجتماعی

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی