معرفی 10 کسب و کار زود بازده در ایران

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۲ بهمن, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۵ اسفند, ۱۴۰۱
كسب و كار زود بازده

شاید پیدا کردن کسب و کار زود بازده از مهم ترین نیازهای بسیاری از افراد در سطح جامعه باشد. شما برای مخارج روزمره و زندگی خود نیاز به کاری دارید که بازدهی آن در کوتاه مدت مناسب باشد. دلیل اصلی این امر نیاز شما به پول برای مخارجتان است و پاسخ درست به این نیاز با یک کار زود بازده است. برای معرفی بهترین شغل های زود بازده با ما همراه باشید.

پخش ویدیو
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

کسب و کار زود بازده چیست؟

منظور از کسب و کار که معلوم است و منظور از زود بازده هم مشخص است (اگر نیست به معنای رسیدن به بازدهی در مدت زمان کم است) اما مدت زمان مد نظر برای بازدهی و ویژگی های کسب و کار برای هر کس متفاوت است پس:

در این مقاله از آکادمی بازار منظور ما کسب و کاری است که در کمترین زمان شما را به کسب درآمد برای رفع نیازهای زندگیتان برساند. برخی از این کسب و کارها به عنوان کار موقت و دانشجویی مطرح شده و برخی دیگر را می توانید برای همیشه انجام دهید و پیشرفت کنید. البته که پیشرفت در هر کسب و کاری می تواند به بیشتر شدن درآمد شما کمک کند.

راه اندازی کسب و کار زود بازده:

  • برای شروع به کار مقداری پول و سرمایه جمع آوری کنید: شما می توانید برای شروع وام بگیرید یا از حساب پس انداز خود برای کسب و کارتان سرمایه گذاری کنید.
  • راه اندازی یک حساب بانکی: برای کسب و کار خود یک حساب بانکی جداگانه در نظر بگیرید.
  • تعیین هدف و استراتژی: اهداف و استراتژی مناسب کسب و کار خود را معین کنید.
  • تهیه یک طرح کلی و برنامه ریزی: برای شروع کسب و کار خود برنامه ریزی کنید.
  • تبلیغات: بازار هدف خود را بشناسید و اقدامات بازاریابی و تبلیغاتی مناسب خود را آغاز کنید.
  • درآمدها و هزینه های خود را ردیابی کنید: یک نرم افزار حسابداری ساده را انتخاب و راه اندازی کنید.
انواع کسب و کار زود بازده

کسب و کارهای کوچک و پر سود

امروزه با ظهور فناوری، بسیاری از این کسب‌ و کارهای سودآور تحت قلمرو ایده‌ های کسب ‌و کار آنلاین قرار می‌گیرند، البته هنوز هم بعضی از مشاغل، اینترنتی نیستند.

مثلا مشاغل خدماتی مانند نگهداری از کودکان یا سالمندان کسب و کارهایی هستند که به صورت حضوری و فیزیکی انجام می گیرند. هنوز هم ایده‌هایی برای افرادی که می ‌خواهند در کسب‌ و کار خود به صورت فیزیکی حاضر باشند، وجود دارد اما نکته قابل توجه این است که باید همیشه همگام با تکنولوژی و شرایط روز حرکت کرد.

اکثر ما برای راه اندازی یک کسب و کار به دنبال مشاغلی هستیم که در کوتاه ترین زمان سود بسیاری داشته باشد، امروزه بسیاری از مشاغل زود بازده به صورت آنلاین انجام می شود. برای شروع یک کسب و کار زود بازده مناسب شرایط خود، می توانید یکی از این مشاغل زیر را در نظر داشته باشید:

1. کسب و کار زود بازده: شغل تعمیر خودرو

کسب و کارهای کوچک و پر سود

بردن یک ماشین به تعمیرگاه حتی برای انجام تعمیرات ساده می تواند چالش برانگیز باشد. به دلیل اینکه بسیاری از ما از ماشین ‌های خود برای رفتن از جایی به مکان دیگر استفاده می ‌کنیم، سپردن ماشین به تعمیرگاه، ممکن است باعث شود از خیلی از کارهایمان عقب بیفتیم.

خبر خوب این است که در صورتی که خودرو نیاز به تعمیرات اساسی نداشته باشد، خدمات نگهداری و تعمیرات سیار زیادی وجود دارد که فقط با چند ابزار ساده ماشین شما را تعمیر می کنند. یک استارت آپ یا اپلیکیشن تعمیرات خودرو،‌ می تواند ایده سود آوری برای شروع یک کسب و کار زود بازده باشد. شما می‌ توانید خدماتی مانند تعویض روغن، شارژ مجدد مایعات، تعویض باتری، تعمیر چراغ‌ های جلو و موارد دیگر را درست در پارکینگ منزل یا اداره مشتری خود ارائه دهید.

ویژگی های یک تعمیرکار خودروی موفق:

برای شروع هر کسب و کاری یه سوال ساده از خود بپرسید… چرا باید فردی از خدمات یا محصول من استفاده کند؟ آیا اگر خودم با دانش حال به عنوان مشتری بودم از این کسب و کار خرید میکردم؟ حال سوال اصلی این است که مردم از چه مکانیک یا سرویس کار خودرویی کمک میگیرند؟

تعمیرکار خودروی دقیق:

تعمیرکار خودرو باید بسیار منظم و دقیق باشد. شما اگر یک بار به سراغ خدمات تعمیر خودرو بروید و ببینید مشکل شما برطرف نشده است ممکن است دیگر به سراغ آن فرد نروید. پس بهتر است هر ماشینی را به چشم ماشین خودتان دیده و همه ایرادات موجود در بخش مورد نظر مشتری را برطرف کنید. چه بهتر که ایرادات دیگر مشاهده شده را هم به مشتری تذکر بدهید.

تعمیرکار خودرو مسئول (مسئولیت پذیر)

مسئولیت پذیری از مهم ترین اصول هر کسب و کاری است. هر انسانی خطا می کند و تعمیرکار خودروی شما حتی وقتی خودروی خود را تعمیر می کند نیز ممکن است مشکلات را به طور کامل برطرف نکند.

مهم ترین نکته در این موارد مسئولیت پذیری فرد است که مشکلات شما را پیگیری کند. نمونه های آن را می توان موارد زیر دانست.

  • وقتی مشتری ناراضی دارید باید رضایت او را به دست آورید (البته اگر مشکلی هست و شما می توانید برطرف کنید)
  • اگر سرویس شما دوره ای است لیستی برای پیگیری مراجعه به مشتری خود داده تا در زمان مقرر مراجعه نماید.
  • اگر مشکل در طول دوره مشخصی خود را نشان می دهد بهتر است در طول این دوره با مشتری در ارتباط باشید. (البته در بسیاری از موارد بهتر است شماره خود را به مشتری داده تا در صورت بروز مشکل با شما در تماس باشد)
تعمیرکار خودروی خوش قیمت

قیمت هر چیزی معلوم است اما بسیاری از افراد هستند که به دلیل کیفیت بسیار بالای کار یا تجربه ای که دارند هزینه های بیشتری را برای شما فاکتور می کنند و در کمال تعجب، شما هم به این افراد مراجعه می کنید (البته دلیل این امر مراجعه یک باره و عدم درگیری های بعدی آن است)

2. کسب و کار خدمات کارواش آنلاین

یکی دیگر از انواع کسب و کار زود بازده، خدمات کارواش سیار است. به نظر می رسد که بسیاری از مردم مخصوصا افرادی که خودروهای لوکس دارند، علاقه دارند به جای اینکه مجبور شوند برای دسترسی به یک کارواش کل شهر را جستجو کنند، به کارواش های سیار پول بیشتری پرداخت کنند. با راه اندازی یک کارواش سیار، نه تنها همواره در حال حرکت هستید بلکه از هزینه‌های سربار اجاره یک مکان برای کارواش نیز دیگر خلاص می شوید.

کسب و کار زود بازده در ایران

3. شغل تعمیر لوازم الکترونیکی زود بازده

این روزها با گران شدن و کمیاب شدن وسایل الکترونیکی،‌ افراد نسبت به نگهداری این لوازم،‌ وسواس زیادی دارند، به علاوه با گران تر شدن قطعات،‌ هزینه تعمیرات این لوازم نیز بالا رفته است.

مردم در بیشتر ساعات روز از یکی از لوازم الکترونیکی مثل موبایل‌، لپ تاپ، تلویزیون،‌ مایکرویو و … استفاده می کنند. این اعتیاد گسترده به فناوری به این معنی است که وقتی مشکلی برای هر کدام از آنها پیش بیاید، مردم در اسرع وقت کمک می‌ خواهند.

بنابراین، شکی وجود ندارد که خدمات تعمیرات لوازم الکترونیکی مثل موبایل – که بیشترین کارکرد را در بین عموم دارد – بسیار محبوب هستند و به راحتی می توانند یک کسب و کار زود بازده باشند. به علاوه، اگر بتوانید به صورت سیار خدمات ارائه دهید،‌ بسیار موفق تر خواهید بود.

فروشگاه های تعمیرات موبایل و سایر لوازم الکترونیکی اخیراً به دلیل زمان طولانی انتظار مشتریان مورد انتقاد قرار گرفته اند که می تواند به نفع ارائه دهندگان خدمات تعمیر سیار باشند.

همانطور که گفته شد، اگر چه یک کسب و کار تعمیر لوازم الکترونیکی ممکن است مقداری هزینه سربار مانند خرید لوازم و قطعات یدکی داشته باشد، اما با ارائه خدمات تعمیر سیار دیگر لازم نیست هزینه اجاره یک مکان را بدهید و با اضافه کردن تعرفه رفت و آمد خود به تعرفه تعمیرات،‌ می توانید سود بیشتری از این راه به دست بیاورید.

4. شغل پشتیبانی IT تقریباً زود بازده است

اگر چه بیشتر افراد فکر می کنند که استاد کامپیوتر یا موبایل هستند اما در مواقعی آنها هم اغلب باید به پشتیبانی فنی کامپیوتر تکیه کنند. برخی حتی رایانه ها یا سایر دستگاه های خود را در برابر هکرها و سرقت هویت آسیب پذیر می کنند.

متأسفانه، هنگامی که همه چیز اشتباه پیش برود، ممکن است ویروس‌ ها،‌ هکرها و سایر بدافزارها به سیستم های شما نفوذ کنند و خیلی از اطلاعات محرمانه شما مورد تعرض قرار بگیرد.

در مواقعی که مشکل نرم افزاری برای کامپیوتر،‌ لپ تاپ، اینترنت خانگی، اداری یا موبایل ایجاد شود،‌ خیلی از افراد به دنبال افرادی هستند که پشتیبانی IT انجام می دهند،‌ این پشتیبانی هم می تواند به صورت تلفنی انجام بگیرد و هم به صورت حضوری در منزل یا اداره انجام شود. پس یکی دیگر از سودآورترین تجارت ها و کسب و کار زود بازده، ممکن است پشتیبانی IT باشد. تنها چیزی که نیاز دارید زمان و و دانش است،‌ بنابراین این مدل کسب و کار کم هزینه تقریباً سود خالصی برای شما ایجاد می کند.

5. کسب و کار مربی خصوصی

انواع کسب و کار زود بازده

علاقه و تخصص در ورزش، لزوماً به معنای کار کردن در یک باشگاه بزرگ نیست و همچنین نیازی به هزینه اجاره مکان شخصی برای آموزش متقاضیان ندارید. چند وزنه، کش و تشک یوگا را داخل صندوق عقب ماشینتان بیندازید و به صورت خصوصی به منزل مشتریان خود بروید و یا به صورت آنلاین، بدون هیچ هزینه رفت و آمدی به آنها حرکات ورزشی را آموزش دهید.

شما می توانید با ارائه جلسات انفرادی در خانه مشتریان خود یا تشکیل کلاس های گروهی در پارک ها، یک مربی شخصی شوید. همانطور که افراد زیادی شروع به تغذیه سالم تر و ورزش بیشتر می کنند، کسب و کارهای تناسب اندام و سلامتی محبوبیت بیشتری پیدا می کنند و همچنین این شغل می تواند به یکی از سودآورترین مشاغل و ایده کسب و کار خانگی تبدیل شود.

علاوه بر ورزش،‌ شما اگر دانش و مهارت خاصی داشته باشید،‌ می توانید آن را به صورت آنلاین یا حضوری در منازل هنرجویان،‌ دانش آموزان و دانشجویان آموزش دهید. دوره های آموزشی می تواند زبان،‌ هنر،‌ کامپیوتر و … باشد. این گونه مشاغل به عنوان کم هزینه ترین انواع کسب و کار زود بازده شناخته می شوند.

فعالیت های آموزشی برای کودکان

برخی از والدین برای آموزش فعالیت هایی مانند شنا،‌ زبان،‌ موسیقی،‌ مهارت های زندگی و سایر فعالیت‌های کودک محور، در خارج از مدرسه به استخدام مربیان خصوصی برای کودکان خود روی می آورند. اگر مهارتی دارید که می‌توان آن را به راحتی به دانش‌آموزان جوان آموزش داد، بهترین راه کسب درآمد به عنوان کسب و کار زود بازده است.

6. خدمات نگهداری کودکان و سالمندان

در دوران پاندمی کرونا که مدارس و مهد کودک ها تعطیل شدند،‌ خیلی از والدینی که در بیرون از منزل کار می کردند به دنبال راه چاره ای برای نگهداری کودکان و سالمندان بودند. به علاوه خیلی از پدرها و مادرها وقت بازی کردن و سرگرم کردن کودک خود را ندارند. یکی از بهترین راه حل ها در چنین مواقعی، استخدام پرستار و افراد متخصص در منزل است.

شما به راحتی می توانید یک استارت آپ خدمات پرستاری و نگهداری ایجاد کنید و مطمئن باشید که افراد زیادی از این ایده استقبال خواهند کرد یا این که خودتان اگر متخصص هستید،‌ شخصا برای انجام این خدمات به منازل مراجعه کنید و درآمد قابل توجهی کسب کنید.

7. خدمات بازسازی و تغییر دکوراسیون خانه با بازدهی فوق العاده

به دلیل گرانی بازار مسکن و افزایش قیمت روز افزون آن،‌ این روزها بسیاری از افراد به جای خرید خانه نوساز،‌ ترجیح می دهند خانه های قدیمی را بازسازی و نوسازی کنند. همچنین فضای داخلی برخی خانه ها ممکن است برای اعضای خانه تکراری،‌ قدیمی و یکنواخت شده باشد، به همین دلیل است که این روزها افراد زیادی به سمت کسب و کار زود بازده بازسازی و تغییر دکوراسیون خانه روی آوردند.

صاحبان خانه ها ممکن است خودشان مهارت یا تخصص لازم برای تحقق بازسازی خانه را نداشته باشند و به دنبال استخدام متخصصین برای کمک به انجام این کار هستند. به این ترتیب امروزه بازار مدرن سازی و بازسازی خانه بسیار رونق پیدا کرده است.

خدمات بهبود خانه می تواند شامل هر چیزی از جمله طراحی داخلی، نجاری، پیمانکاری، لوله کشی یا محوطه سازی باشد.

اکثر این موارد نیاز به آموزش و دسترسی به تجهیزات یا مواد دارند، بنابراین هزینه های راه اندازی این کسب و کار ارزان نیست اما سود بالایی دارد. چنانچه تخصص و مهارت خاصی در این زمینه دارید،‌ می توانید درآمد خوبی از این راه کسب کنید.

8. فروش لباس و اکسسوری (محبوب ترین کسب و کار زود بازده)

کسب و کار زود بازده چیست

بازار خرید و فروش لباس،‌ همواره در هر شرایطی پر رونق تر و پر سود تر از سایر بازارهاست. امروزه بسیاری از فروشگاه ها به صورت آنلاین و اینترنتی محصولات خود را به عرضه می رسانند که رایج ترین آن فروش در اینستاگرام است.

افراد زیادی به دلیل مشکلاتی مانند همه گیری بیماری،‌ آلودگی هوا، ترافیک بالا،‌ کمبود وقت،‌ دوری مسیر و … ترجیح می دهند که خرید لباس و سایر اکسسوری خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

بنابراین دیگر لازم نیست شما برای فروش محصولاتتان مکانی را اجاره کنید و هزینه بالایی بپردازید،‌ بلکه تنها با راه اندازی یک سایت خرید و فروش یا یک صفحه در شبکه های اجتماعی می توانید محصولات خود را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید و از این راه درآمد قابل توجهی به دست بیاورید.

بازار خرید و فروش کالاهایی مانند لباس و اکسسوری به عنوان یکی از محبوب ترین کسب و کارهای زود بازده شناخته می شوند.

9. دوره های تجاری یا بازاریابی

جذب مشتری از طریق گوناگون،‌ همواره از دغدغه های اصلی هر کارفرما یا صاحبین مشاغل است. اکثر اوقات کارفرماها به دنبال اشخاصی متخصص هستند که بتوانند با به کار بردن مهارت های خود مشتریان بالقوه فراوانی جذب شرکتشان کنند و به نوعی مشاوره کسب و کار بدهند.

این افراد حتی حاضرند به بازاریابان حرفه ای برای جلب مشتریان مهم خود چندین برابر پورسانت پرداخت کنند. به علاوه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه های اجتماعی،‌ بازار تبلیغات برای کسب و کارها رونق فراوانی یافته است و راه های جدیدی برای معرفی محصولات به مشتریان شکل گرفته است. بنابراین انجام کارهای تبلیغاتی و بازاریابی بسیار سود ده و پردرآمد است.

اگر شما هم مهارت های بازاریابی و انجام تبلیغات را دارید یا در صفحات اجتماعی خود دنبال کنندگان فراوانی دارید،‌ به راحتی می توانید از این طریق درآمد بالایی به دست بیاورید،‌ بدون اینکه به صورت حضوری در جایی حاضر شوید یا مکانی را اجاره کنید.

البته بیان این نکته در اینجا لازم است که شما برای رسیدن به بازدهی ماندگار مالی در این کسب و کار نیاز به آموزش دارید. این آموزش همیشه برای شما هزینه بردار است و نیاز به صرف زمان زیادی دارد. پس دقت داشته باشید که این ایده یک کسب و کار زود بازده است اگر شما به درستی آموزش کسب و کار دیده باشید.

دوره فروش حرفه ای

شرکت در دوره های بازاریابی و فروش حرفه ای مهم ترین اصل قبل از ورود به شاخه بالا به شمار می رود. کلاس بازاریابی حرفه ای از آن دسته کلاس هایی است که از مفاهیم پایه بازاریابی و فروش تا تکتیک ها، بررسی و تحلیل مفاهیم و موقعیت های خاص در این زمینه را آموزش داده است و راهکار بسیار مناسب برای رسیدن به بازدهی مناسب در بازه زمانی کوتاه می شود.

10. خدمات دیجیتال مارکتینگ

مزایای کسب و کار زود بازده

با راه اندازی کسب و کارهای بیشتری که به صورت آنلاین خدمات ارائه می دهند، نیاز روز افزونی به خدمات بازاریابی دیجیتال وجود دارد. برای کمک به کسب و کارهای کوچک در معرفی برند و حضور دیجیتالی آنلاین خود، می توانید آژانس بازاریابی دیجیتال خود را ایجاد کنید. یک آژانس بازاریابی دیجیتال معمولاً یک یا چند مورد از خدمات زیر را ارائه می دهد:

  • کپی رایتینگ
  • نوشتن سئو
  • به تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی کمک کنید
  • طراحی وب سایت
  • برند/مشاوره خلاقانه
  • تولید محتوا
  • مدیریت ارگانیک رسانه های اجتماعی

  هر کسی می تواند یک آژانس دیجیتال را بدون در نظر گرفتن سابقه تحصیلی خود راه اندازی کند. اداره یک آژانس از طریق یک دفتر کار خانگی آسان است، بنابراین هزینه های راه اندازی بسیار کمی برای راه اندازی این نوع کسب و کار وجود دارد. می‌توانید یک آژانس دیجیتال مارکتینگ را به‌عنوان یک کارآفرین انفرادی اداره کنید، یا افرادی را استخدام کنید که در زمینه‌هایی که کمتر در آن مهارت دارید، تخصص دارند.

دیجیتال مارکتینگ

کسب و کار زود بازده | دیجیتال مارکتینگ

شاید موارد بالا کمی زمان بر باشد و معنای زود بازده را برای کسب و کار نداشته باشد پس چند راهکار برای بالا بردن بازدهی در مدت زمان کمتر می پردازیم:

  1. قبل از هر کاری خوب آموزش ببینید و بازدهی کاری خودتان را بیشتر کنید: بهتر است قبل از بریدن چوب، تبر خود را خوب تیز کنید تا این فرآیند را بسیار سریع تر انجام بدهید.
  2. پلتفرم مناسب خود را پیدا کنید: بهتر است از سایت ها و پلتفرم های مختلف برای بازاریابی و رسیدن به بازدهی بیشتر استفاده کنید.
  3. تبلیغات کنید: در رسانه ها و پلتفرم های مختلف شروع به تبلیغات کنید.
  4. در یک زمینه حرفه ای شوید: با این کار شما در آن زمینه در مدت زمان بسیار کمتری به بازدهی بسیار بالاتری می رسید. (اقیانوسی به عمق یک میلی متر وجود ندارد)
  5. تیم خود را پیدا کنید: دیجیتال مارکتینگ به عنوان کسب و کار زود بازده شاخه های بسیار زیادی دارد و افراد حرفه ای در هر بخش تیم خوبی در کنار هم می شوند.
پادکست - 30 ایده پولساز کسب و کار بدون سرمایه

کلام آخر

بسیاری از سودآورترین کسب‌ و کارها برای کارآفرینانی که برای اولین‌ بار می خواهند کسب و کاری را راه اندازی کنند، کسب‌ و کارهایی هستند که راه‌اندازی آنها آسان است، هزینه‌های اولیه پایینی دارند، سود بالایی دارند و می‌توانند بر روی نیاز یا روند بازار سرمایه‌گذاری کنند. همانطور که در لیست انواع کسب و کار زود بازده ما مشاهده کردید، ایده های زیادی وجود دارد که با طیف کاملی از تجارب،‌ مهارت ها و سلایق ترجیحا مطابقت دارد.

در نهایت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ایده برنده خود را انتخاب کنید، شروع به برنامه ریزی کنید و کارها را راه اندازی کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، به سرعت از مزایای موفقیت آمیز کسب و کار زود بازده خود بهره مند خواهید شد.

دوره های آکادمی بازار برای ارتقای کسب و کار شما

آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار با بهره گیری از دانش به روز و تجربیات منحصر به فرد استاد محمدی و با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، توانسته موجب شکوفایی و بالندگی دهها سازمان و کسب و کار گوناگون شود.

همچنین بیش از هزاران نفر با بهره گیری از دوره های جامع بازاریابی و فروش، دوره مشتری مداری، دوره اصول و فنون مذاکره، دوره آموزشی حرفه ای بازاریابی و فروش تلفنی و مشاوره فروش، توانسته اند موانع موجود در مسیر شغلی خود را برطرف کنند و به سوی آینده شغلی روشن خود گام بردارند.

4.9/5 - (71 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی