استراتژی مناسب بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ دی, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۱ مرداد, ۱۴۰۲
انتخاب استراتژی بازاریابی

در برخی موارد انتخاب استراتژی بازاریابی کسب و کار، مهم‌ترین مرحله در راه اندازی یا گسترش یک کسب و کار است. چرا که کسب‌ و کاری چه کوچک و چه بزرگ به مشتریان وابسته است.

نحوه یافتن مشتریان هدف، برقراری ارتباط با آن‌ها و افزایش میزان فروش محصولات و خدمات به آن‌ها بسیار مهم است. برای رسیدن به این مهم باید از استراتژی‌های بازاریابی استفاده نمایید. اما این استراتژی‌ها دقیقا به چه صورت بوده و چه تاثیری بر فعالیت شما دارند؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه مسیر با ما همراه باشید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

استراتژی بازاریابی و انتخاب استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی بازاریابی و انتخاب استراتژی بازاریابی به تمام فعالیت‌هایی گفته می‌شود که یک شرکت یا سازمان برای جلب توجه و رضایت مشتریان خود استفاده می‌کند. علاوه بر آن راهی بسیار عالی برای معرفی ویژگی‌ها، مزایا و مشخصات محصولات مختلف سازمان است. بهتر است این گونه بیان کنیم که این کار اساسا با هدف تشویق مشتریان برای خرید و استفاده از محصولات یا خدمات فعالیت شما صورت می‌گیرد.

حال که با معنی کلی آن آشنا شدیم باید ببینیم استفاده از آن به چه صورت است. شما مشغول انجام هر فعالیت و کسب و کاری باشید، می‌توانید از نوآوری و خلاقیت برای جذب مشتری استفاده کنید یا از همان روش‌هایی که تجارت‌های دیگر برای رشد و پیشرفت استفاده می‌کنند، بهره ببرید.

تعریف استراتژی کسب و کار: برنامه ریزی برای اهداف بلند مدت کسب و کار

استراتژی بازاریابی یعنی برنامه ریزی درست و اصولی برای رسیدن به اهدافی که سازمان قصد دستیابی به آن‌ها را دارد. هر سازمانی برای رسیدن به اهداف خود باید تلاش خود را در مسیر درست و اصولی به کار گیرد.

از این رو یافتن مشتریان هدف، برقراری ارتباط درست با مشتریان و ایجاد فرصت‌های فروش بسیار مهم است. تمام روش‌ها و نکاتی که در این روش به کار گرفته می‌شوند، برای دستیابی به این اهداف مهم و در نهایت هدف اصلی سازمان است.

چهار عنصر بسیار مهم در همین موضوع برای افزایش میزان فروش و رسیدن به سود بیشتر و انتخاب استراتژی بازاریابی به صورت زیر هستند:

  • استراتژی تولید محصول
  • استراتژی قیمت گذاری محصول
  • استراتژی توزیع محصول
  • استراتژی بهبود و ارتقا محصول

معرفی انواع استراتژی های بازاریابی و نحوه انتخاب استراتژی بازاریابی

انواع استراتژی های بازاریابی

تمامی استراتژی‌های بازاریابی در دو دسته قرار می‌گیرند:

در انتخاب استراتژی بازاریابی هرکدام از استراتژی‌های گفته شده خود شامل انواع مختلفی می‌شوند که برای فعالیت‌ها و کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دسته اول به روش‌هایی گفته می‌شود که یک سازمان یا شرکت قصد دارد محصولات و خدمات خود را به تجارت دیگری بفروشد. این استراتژی انواع مختلفی داشته که در ادامه بیان می‌شوند:

استراتژی بازاریابی کسب و کار با محوریت عرضه کننده

این روش به استراتژی گفته می‌شود که تیم با تجربه‌ای از سازمان برای انجام تبلیغات در بازار هدف انتخاب می‌شوند و محصولات و خدمات را به مشتریان عرضه می‌کنند. با این کار محصولات و خدمات به مشاغل دیگر عرضه می‌شود.

بازاریابی واسطه ای در انتخاب استراتژی بازاریابی

واسطه‌ها به افرادی گفته می‌شود که با این استراتژی بانک اطلاعاتی از مشتریان و فروشندگان جمع‌آوری کرده و برای ارتباط بیشتر و بهتر بین خریدار و فروشنده فعالیت می‌کنند.

استراتژی بازاریابی خریدار محور

در انتخاب استراتژی بازاریابی این استراتژی برای سازمان‌هایی که میزان معاملات بسیار بالایی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش سازمان یک پورتال آنلاین را راه‌اندای کرده و از تولیدکنندگان می‌خواهد تا قیمت پیشنهادی خود را ارائه دهند. پس از آن از میان تولیدکنندگان مختلف بهترین آن‌ها انتخاب می‌شود.

استراتژی بازاریابی B2B کسب و کار

انتخاب استراتژی بازاریابی در کسب و کار

این روش مزیت‌های زیادی برای فعالیت‌ها و سازمان‌های مختلف دارد. فرض کنید شما یک شرکت تولیدی کارتن دارید. با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی B2B ارتباط قوی با شرکت‌ها سازمان‌هایی که روزانه به حجم بالایی کارتن برای بسته بندی محصولات احتیاج دارند، برقرار می‌کنید.

به این صورت این افراد نه تنها به مشتریان وفادار و ثابت شما تبدیل شده بلکه با تعداد کمی مشتری نیز میزان فروش بالایی را تجربه خواهید کرد.

بازاریابی کسب‌ و کار به مصرف کننده به تمام روش‌هایی گفته می‌شود که کسب و کار قصد فروش محصول یا خدمات را به مشتری دارد.

نوع دوم نیز شامل موارد مختلفی می‌شود که در ادامه عنوان شده‌اند:

استفاده از تبلیغات پولی در انتخاب استراتژی بازاریابی کسب و کار

تبلیغاتی که در ازای آن‌ها مبلغ مشخصی باید پرداخت شود در این دسته قرار می‌گیرند. این نوع خود شامل روش‌های مختلفی است. در گذشته از روش‌هایی مانند روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های چاپی استفاده می‌شد. امروزه این روش به روش‌هایی مانند بازاریابی‌های اینترنتی مانند تبلیغات گوگل ادوردز گفته می‌شود.

بازاریابی ارتباطی

در این روش مهم‌ترین اصل برقرای ارتباط درست با مشتری است. به کار بردن روش‌هایی برای بهبود ارتباط با مشتریان قدیمی و جدید مهم‌ترین هدف در این نوع استراتژی بازاریابی است.

بازاریابی پنهانی

بازاریابی پنهانی که بازاریابی در خفا نیز نامیده می‌شود، به استراتژی‌هایی گفته می‌شود که بر بازاریابی محصولات تمرکز دارد و مشتریان از آن اطلاعی ندارند.

شاید بهترین روش های بازاریابی پناهی موارد استفاده شده توسط افراد شناخته شده در زمینه های خاص و یا فیلم ها و … باشد. در بسیاری از فیلم های خارجی شما محصولات شرکت اپل را به عنوان ساعت یا گوشی موبایل مشاهده می کنید. این مورد دو حالت دارد که مورد اول کیفیت بسیار بالای این محصولات و یا درخواستی باشد.

یا برند خودروی استفاده شده در سری فیلم های جیمز باند یک بازاریابی پنهان برای رسیدن به بازدهی مورد نظر است. این روش هزینه بسیار پایینی در برابر بسیاری از روش ها دارد اما مزیت های بسیار زیادی هم دارد. مهم ترین میزت استراتژی بازاریابی پنهانی درگیری میان روش های بازاریابی سنتی و مدرن است. چرا که بازاریابی دهان به دهان هم شامل این روش بازاریابی است.

استفاده از استراتژی بازاریابی کلامی در کسب و کار

شاید این روش را بتوان مهم‌ترین نوع بازاریابی در استراتژی‌های سنتی نامگذاری کرد. در این روش مهم است که شما چه حسی نسبت به محصولات و خدمات خود به مشتری انتقال می‌دهید.

استاد احمد محمدی
در کسب وکار تعیین استراتژی و هدف، اولین قدم در تبدیل ذهنیات به امر مشهود است.
استاد احمد محمدی

زمانی که مشتری از کار شما راضی باشد بدون هیچ درخواستی شما را به دیگران معرفی می‌کند. این روش بازاریابی دهان به دهان نیز نامیده می‌شود.

بازاریابی کلامی با استفاده از بسیاری از روش های بازاریابی پیاده سازی می شود. روش های بازاریابی مدرن به سادگی می توانند پله ای برای رسیدن به بازاریابی کلامی مفید باشند.

مهم ترین اصل در استراتژی بازاریابی کلامی

کیفیت مهم ترین اصل برای رسیدن به بازاریابی کلامی موفق و درست است. تبلیغات گسترده و درست برای بازه زمانی کوتاه مدت می تواند بازاریابی کلامی را برای شما به وجود آورد اما چیزی که باعث ماندگاری این روش میشود کیفیت بالای خدمات و محصول شماست.

فرض کنید شما در هزار بیلبرد و سایت تبلیغ محصولی را مشاهده می کنید. این محصول را خریداری می کنید و کیفیت مناسبی مشاهده نمیشود. حال روند بازاریابی کلامی به ضرر کسب و کار محصول پیش رفته و شما در برخورد با دوستان و یا شبکه های اجتماعی خود نارضایتی خود را اعلام می کنید.

پس مهم ترین اصلی که در آموزش بازاریابی کلامی بلند مدت یاد میگیریم: کیفیت مهم ترین اصل در استراتژی بازاریابی کلامی است.

استراتژی بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ کسب و کار

طبق گفته مقاله ?WHAT ARE THE TOP 10 MOST EFFECTIVE MARKETING STRATEGIES از وبسایت weidert.com، در این روش همان‌طور که از نامش پیداست به تمام روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی گفته می‌شود که از طریق اینترنت انجام می‌گیرند. معرفی خدمات و محصولات از طریق این فضا صورت گرفته و در همان جا نیز با مشتریان ارتباط برقرار می‌شود.

انواع استراتژی بازاریابی و فروش اینترنتی کسب و کار

این روش بازاریابی دارای 3 ستون اصلی است:

بازاریابی و فروش در شبکه های اجتماعی:

استراتژی بازاریابی و فروش درست در شبکه های اجتماعی، زود بازده ترین روش برای بازاریابی در اینترنت است. به دلیل حذف بسیاری از واسطه ها و شناسایی بازار هدف، به سادگی حجم فروش بسیار مناسبی را به همراه دارد.

نمونه های بازاریابی در شبکه های اجتماعی را بازاریابی در اینستاگرام، توییتر و … در نظر بگیرید. زمان کم برای رسیدن به درامد مهم ترین ویژگی این روش است و بزرگترین چالش موجود هم وجود رقبای بسیار زیاد و کار درست در زمینه های مختلف است که با تکنیک های رایگان و پولی در حال رقابت با شما هستند.

بازاریابی و فروش در سایت های اینترنتی:

استراتژی بازاریابی و فروش در سایت های اینترنتی به نسبت رقبا، محصول یا خدمات شما زمانبر است. اما بیشترین بازدهی در بلند مدت را برای شما دارد.

مهم ترین روش های رسیدن به بازدهی بالاتر با استفاده از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ در بازاریابی سایت های اینترنتی به وجود خواهد آمد که نمونه های آن:

  1. بهینه سازی سایت های اینترنتی یا SEO
  2. طراحی و بهینه سازی کمپین های مناسبتی (عیدانه، روزانه و …)
  3. ساخت استراتژی و قوانین پیاده سازی روش همکاری در فروش یا مارکت پلیس
  4. انتخاب محصول یا خدمات مد نظر برای فروش
  5. تدویل استراتژی و برند بوک برای کسب و کار اینترنتی و پیشبرد تمام موارد بالا در راستای آن
بازاریابی و فروش اشتراکی یا مارکت پلیس

شاید آسان ترین روش برای بازاریابی و فروش در دنیای مجازی همین روش است. مشارکت در فروش با توجه به پیشرفت چشمگیر سایت های فروشگاهی روز مانند دیجی کالا و ترب می تواند بازدهی بسیار بالایی را بدون تبلیغات و … برای شما به وجود آورد.

اما دقت داشته باشید که در بازاریابی یا مارکت پلیس سود کمتری دارید. اما تنها باید به جنبه های رقابتی محصولات خود بپردازید.

استراتژی بازاریابی معاملاتی

انجام تمام فعالیت‌های بازاریابی با هدف فروش محصولات و خدمات انجام می‌گیرند. این بخش در فعالیت بسیار چالش برانگیز است. بازاریابی معاملاتی به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که مشتریان برای خرید و استفاده از محصولات و خدمات تشویق می‌شوند.

این روش شامل درنظر گرفتن تخفیف‌های مختلف، برگزاری همایش‌ها و رویدادهای برای فروش بیشتر و … است، به صورتی که انگیزه افراد برای خرید بیشتر شود. حال برخی از این روش ها را بررسی می کنیم

راه اندازی کمپین های مناسبتی در استراتژی بازاریابی معاملاتی

پیاده سازی کمپین ها بر مبنای تقویم خاصی مانند اعیاد و روز های مانند روز زن، مرد، دختر و … که با تخفیف های خاصب همراه است و محصولات خاص آن روز از سال را شامل می شود.

مثلا برای روز زن تخفیف روی شلوار مردانه کار اشتباهی نیست اما شامل حال بازار هدف ما نمی شود. که البته به دلیل ورود حجم بسیار بالای مشتری به محیط کسب و کار ممکن است بازدهی خوبی را داشته باشد.

راه اندازی کمپین های موقعیتی در استراتژی بازاریابی معاملاتی

استفاده از موقعیت های مکانی به نفع خودمان همیشه بازدهی مناسبی دارد. استفاده از جریان های فکری و اجتماعی به نفع کسب و کار یکی از مهم ترین روش های رسیدن به بازدهی بالا در بازاریابی معاملاتی است.

برای مثال در انتهای تابستان و ابتدای پاییز در شهر تهران و … که رویه فکری استفاده از ورزش کوهنوردی شکل گرفته و بازدهی مناسبی را هم داشته است، طراحی و پیاده سازی یک کمپین فروش محصولات کوهنوردی بازدهی مناسبی را به همراه دارد.

استراتژی بازاریابی گوناگون برای کسب و کار

انتخاب استراتژی بازاریابی گوناگون برای کسب و کار

این روش نیز به ادغام روش‌های مختلف برای جذب مشتری و افزایش فروش گفته می‌شود. شما می‌توانید به صورت ترکیبی از چندین روش مختلف برای بازاریابی استفاده کنید.

راهنمای انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب کسب و کار شما

قبل از شروع کار و انتخاب استراتژی مناسب بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

تعیین جمعیت هدف برای انتخاب استراتژی بازاریابی

اولین و مهم‌ترین نکته برای انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب کسب و کار شما کار تعیین جمعیت هدف است.

این که مشتریان کسب‌ و کار خود را بشناسید و با نیاز و تقاضای آن‌ها آشنایی داشته باشید، مهم‌ترین مرحله در تعیین استراتژی است.

با شناخت جامعه هدف خود می‌توانید بر اساس اطلاعات آن‌ها بهترین روش بازاریابی را انتخاب کنید.

تست مخاطب برای انتخاب استراتژی بازاریابی

یکی از نکات مهم و تاثیرگذار این است که شما یک فرآیند فرضی برای خرید در نظر بگیرید تا روش‌های مختلف را برای مخاطبان تست کنید. به این صورت می‌توانید بررسی کنید کدام استراتژی موثرتر خواهد بود.

شاید مهم ترین نکته برای راه اندازی، نگهداری و توسه هر کسب و کاری همین باشد. شما استراتژی های بی شماری را برای کسب و کار خود دارید اما ممکن است هر یک از این روش ها برای محصول خاصی جوابگو و برای محصولات دیگر بی نتیجه باشد. حتی ممکن است یک محصول در یک شهر بسیار پر فروش و در شهر دیگر بی مصرف باشد. تمامی این موارد با تحلیل بازار و تست مخاطب شکل می گیرد.

بررسی استراتژی ها

راهنمای انتخاب استراتژی بازاریابی

زمانی که به استراتژی‌های مختلفی دست یافتید، باید آن‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و با تجزیه و تحلیل استراتژی مناسب را استفاده کنید.

مهم ترین مزیت های استراتژی بازاریابی برای کسب و کار شما

با انتخاب استراتژی بازاریابی موثر و کارآمد در رقابت پیشی بگیرید. مهم‌ترین دلایل استفاده از استراتژی بازاریابی به صورت زیر هستند:

افزایش فروش با استراتژی بازاریابی درست

زمانی که به درستی از تاکتیک‌های بازاریابی خوب استفاده کنید، فروش بیشتری خواهید داشت.وقتی که یکبار محصول تجاری و خدمات شرکت شما مورد توجه مشتری ها قرار بگیرد، شانس شما برای افزایش میزان فروش بیشتر می شود.

همینطور زمانی که آگاهی مشتریان از محصول، خدمات و یا شرکت شما افزایش پیدا کند، شروع به تبلیغات به صورت توصیه ­ای و یا همان دهان به دهان کرده و با دوستان و خانواده خود در مورد محصول خوبی که به تازگی کشف کرده‌اند، صحبت می‌کنند همچنان که کلمات افزایش می‌یابند، فروش شما به طور پیوسته افزایش پیدا می کند.

بدون استفاده از استراتژی‌های بازاریابی، این فروش ممکن است هیچوقت اتفاق نیفتد و بدون انجام فرایند بازاریابی، فروش  یک شرکت نمی‌تواند موفق شود که این موضوع خود نقش بسزا و تاثیرگذار بازاریابی در موفقیت کسب و کار ها را نشان می دهد.

شهرت تجاری با استراتژی درست

تا وقتی که کسب و کار شما در جامعه شناخته نشود و  نتوانید به راحتی با مشتریان در دسترس خود ارتباط برقرار کنید، مجبور به استفاده از استراتژی بازاریابی، برای افزایش آگاهی نسبت به محصول و یا خدمات خود، خواهید بود.بدون بازاریابی، ممکن است مشتریان بالقوه هیچگاه از وجود بیزینس ومحصول شما اطلاع پیدا نکنند و اینگونه کسب وکار شما فرصتی برای پیشرفت و موفقیت نخواهد داشت.

شهرت تجاری شما فاکتوری بسیار مهم است. همان‌طور که به صورت آنلاین و از طریق تبلیغات بازاریابی می‌کنید، شفاف بودن، تعامل با مشتریان و استفاده از تاکتیک‌های هوشمندانه، شهرت شما را به نحوی مثبت افزایش می‌دهد.

موفقیت یک کسب و کار معمولا بر میزان شهرت واعتبار آن استوار است. بازاریابی برای یک کسب و کار، به رسمیت شناخته شدن نام تجاری آن شرکت و یا فراخوان محصول یا خدمات را به همراه دارد.

وقتی که یک شرکت انتظار بالای مشتریان خود را برآورده می سازد، شهرت آن نهادینه می شود. به همان نسبت که شهرت شرکت شما رشد می‌کند، کسب و کارتان گسترش پیدا می کند و فروش شما نیز افزایش خواهد یافت.

شهرت  شرکت شما از طریق مشارکت زیاد در برنامه‌های اجتماعی، برقراری ارتباط موثر داخلی و خارجی و ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت بالا که از طریق تلاش‌های بازاریابی شما به وجود آمده و یا حمایت شده است، ایجاد می‌شود.داشتن شهرت مثبت در این دنیای فوق العاده مرتبط، یک تمایز بسیار مهم است.

استاد احمد محمدی

برای کسب و کار خود مشتری ایجاد کنید، نه فروش.

دکتر احمد محمدی

شناخت ساده تر مخاطب هدف با انتخاب استراتژی کسب و کار درست

بازاریابی خوب به شما کمک می‌کند تا داده‌ها و معیارهایی را به دست آورید و در مورد مخاطب(های) هدف خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. به این صورت می‌توانید در استراتژی و تبلیغات خود هدفمندتر باشید.

با بازاریابی درست کسب اعتماد می کنید

استراتژی‌های بازاریابی عالی به ایجاد اعتماد، کمک می‌کند. اعتماد باعث می‌شود مشتریان شما روی محصولات، خدمات و برند شما سرمایه گذاری کنند.

رقابت سالم با انتخاب استراتژی بازاریابی

بازاریابی محیطی سالم را برای رقابت در بازار، به وجود می آورد. نتیجه تلاش‌های بازاریابی به اطلاع رسانی در مورد قیمت‌گذاری محصولات – خدمات ختم می شود، این کار علاوه بر اینکه انتظار مشتریان را برآورده می کند، جوابگو انتظار سایر شرکت ­هایی که در بازار مصرفی با هم رقابت می کنند نیز هست.

اگر رقابت وجود نداشته باشد، شرکت‌های معروف به فروش خود ادامه خواهند داد این در حالی است که شرکت‌هایی که کمتر معروف شده اند و یا شرکت‌های جدید شانس خیلی کمی برای موفقیت و یا حتی ادامه فعالیت خود دارند.

بازاریابی، به کسب و کارهای کوچک و جدید کمک می کند تا به بازار وارد شوند و رشد کنند و موفقیت کسب و کار آنها را آسان میسازد.­

دانستن اینکه چه چیزی موثر است

استراتژی‌های بازاریابی موثر به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید چه چیزی موثر است و چه چیزی موثر نیست.

وقتی یک سری کمپین دارید، معیارها می‌توانند به شما کمک کنند تا ارزیابی کنید که چه کاری باید انجام دهید، چه زمانی آن را انجام دهید، و از چه چیزی دوری کنید.

یادگیری بازار

یکی از نتایج اصلی و مهم فرآیند بازاریابی این است که در مورد بازاری که در آن فعالیت می‌کنید اطلاعات بیشتری کسب می‌کنید. مهم است که نه تنها بازار را بشناسید، بلکه مشتریان خود را نیز بشناسید.

چگونه انتخاب استراتژی بازاریابی به رشد کسب و کار کمک می کند، برشی از دوره مدیریت فروش و بازاریابی

چگونه انتخاب استراتژی بازاریابی به رشد کسب و کار کمک می کند، برشی از دوره مدیریت فروش و بازاریابی

انتخاب استراتژی بازاریابی به شما کمک می کند تا عملکرد رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید.

استفاده از بازاریابی به شما این امکان را می دهد که بدانید رقبای شما مشغول به چه کاری هستند و چگونه کسب و کارشان را تبلیغ می کنند. بدین ترتیب می توانید نقاط قوت و ضعف آنها را بشناسید و از این اطلاعات در راستای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.

انتخاب استراتژی بازاریابی، مسیر نوآوری را برای شما هموار می کند.

بهترین استراتژی بازاریابی آنهایی هستند که به شما کمک می کنند تا راه های جدیدی برای انجام کارها پیدا کنید. این روش ها می تواند شامل آزمایش استراتژی های تبلیغاتی جدید، راه اندازی انواع کمپین ها، تغییر در طراحی و محتوای وبسایت‌ و بسیاری موارد دیگر باشد. در دوره مدیریت فروش و بازاریابی به طور مفصل به این مباحث می پردازیم.

انتخاب استراتژی بازاریابی درست آگاهی از برند (Brand Awareness) را افزایش می دهد.

برند مانند یک موجود زنده است که نیاز به پرورش و تشویق برای رشد دارد. بنابراین، هدف از بازاریابی شناساندن هر چه بیشتر برند به مخاطبان است. هر بار که شخصی در مورد برند شما صحبت می کند، آن را در اینستاگرام معرفی می کند یا در مورد آن توییت می کند، موجب افزایش آگاهی دیگران از برند شما می شود. می توانید با استفاده از بازاریابی این فعالیت ها را افزایش دهید و به رشد کسب و کار خود کمک کنید.

انتخاب استراتژی بازاریابی باعث می شود مشتریان بیشتری به دست آورید

یکی از بهترین راه ها برای رشد کسب و کارتان این است که تا حد امکان مشتریان بالقوه را متمایل به بازدید از فروشگاه، وبسایت یا صفحات شبکه های اجتماعی خود کنید. افزایش تعداد بازدید ها منجر به افزایش شانس فروش خواهد شد. تبلیغات هدفمند این مساله را امکان پذیرتر می کند

انتخاب استراتژی بازاریابی به شما کمک می کند تا پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید.

یکی از بهترین راه ها برای ارزیابی کسب و کارتان این است که پیشرفت تان را در طول زمان ارزیابی کنید. ابزارهای موثری وجود دارند که میزان موفقیت آمیز بودن کمپین ها و سایر فعالیت های بازاریابی شما را بیان می کنند. این اطلاعات به شما می گویند که در کجا باید تغییراتی ایجاد کنید. این ویژگی یکی از مهمترین مزایای بازاریابی برای رشد کسب و کار است.

انتخاب استراتژی بازاریابی شما را در مورد تغییر روندها و سلیقه مشتریان به روز نگه می دارد.

دنیای امروز به طور مداوم در حال تغییر است و همگام شدن با آخرین روندها می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، با استفاده از بازاریابی و در جریان قرار گرفتن آخرین ترندهای روز، شما را قادر می سازد تا به در مسیر درستی پیش بروید و از رقبا عقب نمانید.

پادکست - استراتژیهای مناسب بازاریابی

انتخاب استراتژی بازاریابی درست با دوره مدیریت و بازاریابی

بازار امروز بسیار رقابتی است، بنابراین کسب و کار شما باید از مزایای بازاریابی خوب آگاه باشد و مطمئن شوید که سیستم‌هایی را برای حمایت از تلاش‌های بازاریابی خود قرار داده‌اید.صرف زمان برای سرمایه گذاری در بازاریابی خود، پاداش‌های بزرگی را به همراه خواهد داشت.

بازاریابی بخشی ضروری از استراتژی رشد هر کسب و کاری هستند. با استفاده از آن می توانید اطلاعات موثر و دقیقی به دست آورید و در برنامه ریزی مسیر پیش روی کسب و کار به کار ببندید. آکادمی بازار با آگاهی از اهمیت این موضوع تمامی ابزارهای بازاریابی را در دوره مدیریت فروش و بازاریابی به شما معرفی می کند.

5/5 - (21 امتیاز)
درسنامه بازاریابی

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی