هویت برند (Brand Identity) چیست و چطور آنرا بسازیم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۲
آخرین بروزرسانی: ۱۱ دی, ۱۴۰۲
هویت برند

یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در برندینگ ، هویت برند یا Brand Identity است. در خصوص هویت برند سوء تفاهم‌های بسیار زیادی وجود دارد و نظرات در خصوص این مفهوم متفاوت است. بسیاری بر این باور هستند که هویت برند و لوگوی شرکت یکسان است، اما این موضوع به هیچ عنوان صحیح نیست.

به‌طور کلی لوگوی هر شرکت نماد آن کسب و کار است، اما لوگوی یک شرکت کلیت یک برند نیست، بلکه تنها بخش کوچکی از برندینگ و هویت یک برند است. هویت برند همان چیزی است که صاحبان کسب و کار می‌خواهند، مخاطبان هنگام برقراری ارتباط با محصولات آن‌ها احساس کنند. مواردی مانند نام برند، لوگو، رنگ‌ها، تنظیمات تایپوگرافی، نماد‌ها و نشانه‌ها، مفاهیم و ارزش‌ها، شعار و تجربه مشتری عناصر اصلی تشکیل دهنده هویت برند هستند.

امروزه در بازار کسب و کارهای بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها در تلاش هستند تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند و درآمد خود را افزایش دهند، این موضوع کار را برای شما به شدت سخت خواهد کرد.

در چنین فضایی که رقابت‌ بین کسب و کارها بسیار شدید است، داشتن هویت برند منسجم شما را از دیگر رقبا متمایز می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص هویت برند به‌طور کامل صحبت کنیم. در ابتدا به شما می‌گوییم که هویت برند چیست، چرا مهم است و چگونه می‌توانید یک هویت برند اصولی پیاده سازی کنید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

هویت برند چیست؟

به‌طور کلی همان‌طور که ظاهر و هویت شخصی شما، شما را از دیگر افراد متمایز می‌کند، هویت برند شرکت شما را از سایر شرکت‌ها متمایز می‌کند. هویت برند عبارت است از نحوه ارتباط مشتری با محصول شما، اجزای بصری (مانند لوگو، رنگ و ..) و آن چیزی که شما می‌خواهید مردم در هنگام برقراری ارتباط با محصولات شرکت شما احساس کنند.

به‌طور کلی می‌توان گفت: هویت برند آن چیزی است که شما می‌گویید و به آن ایمان دارید.

هویت برند به مشتری این اجازه را می‌دهد تا برند شما را به‌ خاطر بسپارد و شما را از سایر کسب و کارها تمیز کنند. برای داشتن مشتری‌های وفادار و در نتیجه افزایش درآمد، شما راهی بجز داشتن یک هویت برند قوی ندارید.

بسیاری از شرکت‌ها برای تاب آوردن در دنیای رقابت به سراغ محصولات مختلف می‌روند و مدام محصولات جدید را با برند خود به بازار عرضه می‌کنند که معمولا با شکست هم روبه‌رو خواهند شد. این شرکت‌ها به جای تولید محصولات مختلف می‌توانند با تمرکز بر روی هویت برند، موقعیت مناسبی برای شرکت خود در بازار به‌وجود آورند.

 شاید کمی گیج شده باشید، اجازه دهید تا با یک مثال این موضوع را روشن‌تر کنیم. همه ما کوکاکولا نوشیده‌ایم، اما آیا شما بدون دلیل از بین چند مارک نوشابه‌ای که در یخچال هر فروشگاه وجود دارد، کوکا را انتخاب می‌کنید؟ قطعا اینگونه نیست، این هویت برند کوکاکولا است که او را سایر رقبا متمایز می‌کند.

با شنیدن نام کوکاکولا در این مقاله ناخودآگاه تصویر معروف لوگوی کوکاکولا در ذهن شما ثبت نشد؟ رنگ قرمز برند کوکا برای ثانیه‌ای از جلوی چشم شما رد نشد؟ این‌ها همه به هویت برند کوکاکولا است.

تعریف هویت برند

چرا هویت برند مهم است؟

همان‌طور که در بالا اشاره شد، هویت یک برند تجسم کلیه فعالیت‌ها و عناصر برند و شرکت شما است. برندها در ذهن مشتری می‌مانند و در قلب آن‌ها زندگی می‌کنند. مهم نیست یک شرکت خانوادگی داشته باشید یا یک مجموعه‌ی چند صد نفره، بدون هویت برند کار شما در بازار رقابت سخت و غیر ممکن خواهد بود.

به‌طور کلی سرنوشت شرکت شما با هویت برند گره خورده است. شاید فکر کنید که این صحبت‌ها اغراق آمیز است اما هویت برند به همین اندازه مهم است، می‌گویید نه! فقط 3 دلیل اهمیت هویت برند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است را مطالعه کنید.

  1. در عصر حاضر هر شخص برای خرید با انتخاب‌های بسیار زیادی روبه‌رو است، اما وقت کمی دارند. زمانیکه شما وقت کافی نداشته باشید، با محصولاتی ارتباط برقرار می‌کنید که هویتی از آن‌ها در ذهن و یاد شما مانده باشد.
  2. معمولا مشتری‌ها با برندها ارتباط برقرار نمی‌کنند، بلکه با هویت و شخصیت برند است که ارتباط برقرار می‌کنند و این شما هستید که هویت یک برند را شکل می‌دهید. پس ساخت برند به معنی ساخت هویت برند و برقراری ارتباط با مخاطب‌ها است. البته به یاد داشته باید که برقراری ارتباط با مشتری فرایند طولانی مدت است و مشتری ممکن است بعد از ارتباط تنها شما را در لیست خود قرار دهد و خریدی را ثبت نکند.
  3. عصر امروز عصر هویت است و عصر “چه چیزی” دیگر گذشته است. در دهه‌ اول قرن بیستم مشتری‌ها بر کالا و محصول تمرکز می‌کردند اما از بعد از آن مشتری از شما می‌خواهد که خود را به او معرفی کنید، این دقیقا همان هویت برند است که بسیاری از شرکت‌ها نسبت به آن کم اهمیت هستند. ممکن است یک برند بسیار معروف و شناخته شده باشد، اما هویت برند مشخص و خوبی نداشته باشد.
دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - برند شخصی

عناصر تشکیل دهنده هویت برند

عناصر تشکیل‌ دهنده هویت برند به طور کلی شامل موارد زیر است. هر کدام از این عناصر به تشکیل ساختار کلی و تشخیص برند کمک می‌کنند.

  1. نام تجاری (Brand Name): نامی که به برند اختصاص داده می‌شود و معمولا بخشی از هویت برند را تشکیل می‌دهد. نام برند باید به گونه‌ای انتخاب شود که قابل حفظ کردن، منحصربه‌فرد و مرتبط با محصول یا خدمات برند باشد.
  2. لوگو (Logo): لوگو یک نماد تصویری یا نشانه است که به طور گرافیکی هویت برند را نمایان می‌سازد. لوگو می‌تواند شامل نمادها، حروف خاص یا ترکیبی از آن‌ها باشد.
  3. رنگ‌ها(Colors): رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده هویت برند هستند. هر برند می‌تواند رنگ‌های خاصی را برای برند خود انتخاب کند. این رنگ‌ها در جنبه‌های مختلف برند از جمله وب‌سایت، موارد تبلیغاتی و بسته‌بندی محصولات استفاده می‌شوند. رنگ‌ها می‌توانند منعکس کننده احساسات و ارزش‌های برند باشند.
  4. تنظیمات تایپوگرافی (Typography): انتخاب و استفاده از فونت‌ها و اندازه‌های مشخص برای متن‌ها در تمام موارد مرتبط با برند نیز بخشی از هویت برند را تشکیل می‌دهند. تایپوگرافی می‌تواند به ترسیم هویت و ارتباط بازار هدف کمک کند.
  5. نمادها و آیکون‌ها (Symbols and Icons): استفاده از نمادها، آیکون‌ها و شکل‌های خاص باعث ایجاد تفاوت و شناخته ‌شدن بیشتر برند می‌شود.
  6. شعار (Slogan): شعار برند جمله‌ای کوتاه است که به طور خلاصه بر ارزش‌ها، مزایا یا ماموریت برند تاکید دارد. انتخاب شعار مناسب نیز می‌تواند هویت و پیام برند را تقویت کند.
  7. مفاهیم و ارزش‌ها (Values and Concepts): ارزش‌ها، ماموریت‌ها و دیدگاه‌هایی که برند به آن‌ها پایبند است و در تمام تعاملات با مشتریان نمایان می‌شود. این عناصر به ایجاد ارتباط عمیق‌ و احساسی با مشتریان کمک می‌کنند.
  8. تجربه مشتری (Customer Experience): نحوه تعامل برند با مشتریان طی فرآیند خرید، استفاده از محصولات یا خدمات، پشتیبانی و تمامی تعاملات دیگر تجربه مشتری را ایجاد می‌کند. تجربه مشتری نقش مهمی در ساختار‌دهی به هویت برند دارد. مسلما اگر تجربه مشتری خوب و مثبت باشد هویت برند نیز تقویت خواهد شد.

همه این عناصر با هم ترکیب می‌شوند تا یک تصویر کامل و معین از برند شکل بگیرد. این تصویر کمک می‌کند تا برند از رقبا تمایز پیدا کرده و در ذهن مشتریان جایگاهی ویژه داشته باشد.

چگونه هویت برند بسازیم؟ (طراحی هویت برند)

قبل از اینکه بخواهید به سراغ طراحی هویت برند خود بروید، باید خودتان را به خوبی بشناسید. به‌طور کامل ارزش‌ها، هدف، شخصیت برند، ویژگی‌های منحصر به فرد شرکت و صدای برند خود را بشناسید، در واقع این موارد هستند که هویت یک برند را شکل می‌دهند. پس قبل از اینکه به سراغ ساخت هویت برند خود بروید، موارد ذکر شده را مشخص کنید.

اکنون که تکلیف موارد ذکر شده را روشن کردید، نوبت به ساخت هویت برند رسیده است، در ادامه گام به گام به شما آموزش می‌دهیم که چطور هویت برند خود را خلق کنید:

چطور هویت برند خلق کنیم

گام اول هویت برند: در خصوص نیازهای مشتری و عملکرد رقبا به خوبی تحقیق کنید

اولین قدم برای ساخت یک هویت برند، تحقیقات بازاری است. قبل از هر چیزی باید موارد ذیل را برای خود مشخص کنید.

  1. حتما می‌دانید که افراد مختلف نیازهای مختلف دارند و شما نمی‌توانید محصولی متناسب برای همه اقشار جامعه به بازار عرضه کنید. شما باید بازار هدف و مخاطب‌های خود را مشخص کنید و نیازهای آن‌ها را به خوبی درک کنید.
  2. ویژگی‌های منحصر به فرد شرکت خود را مشخص کنید و امتیازهای که شما را نسبت به سایر رقبا متمایز می‌کند را به خوبی بشناسید، این موضوع برای توسعه برند شما ضروری است.
  3. همیشه اهداف و ماموریت برند خود را به‌طور کامل توصیف کنید. هرچقدر که در خصوص اهداف شرکت خود بیشتر بدانید، برند قوی‌تری خواهید ساخت. برای مثال شرکتی که ادعا می‌کند حامی محیط زیست است، نمی‌تواند محصولی عرضه کند که قابل بازیافت نیست.
  4. در هنگام ساخت تصویر برند به دنبال شخصیت مناسب باشید. از رنگ‌های مناسب و سایر عناصر بصری برای انتقال هویت برند خود به مخاطب‌ها استفاده کنید.

گام دوم هویت برند: طراحی لوگوی زیبا و جذاب

در ابتدای مقاله اشاره شد که هویت برند به معنی لوگوی برند نیست، و لوگو به تنهایی هویت یک برند را شکل نمی‌دهد اما برای ثبت یک برند، لوگو بسیار حیاتی است. لوگوی شما در همه‌جا (تبلیغات، کارت ویزیت، وب سایت، شبکه اجتماعی و ..) وجود دارد و شناخته‌ترین بخش هر برند است.

لوگو در واقع چهره برند شما است (همان‌گونه که ناخودآگاه و با شنیدن نام اپل تصویر یک سیب گاز زده در ذهن شما تداعی شد). لوگوی شرکت شما می‌تواند تمامی اهداف و مقاصد شما را متجلی کند، پس لازم است که لوگوی یک نام تجاری چیزی فراتر از یک تصویر جذاب و جالب باشد.

استاد احمد محمدی
مشتریان با کسانی تجارت می‌کنند که آنها را می‌شناسند، دوست دارند و به آنها اعتماد دارند.
استاد احمد محمدی

گام سوم هویت برند: ایجاد یک زبان واحد برای برقرای ارتباط با مشتری‌ها، تبلیغات و حضور در شبکه‌های مجازی

بعد از اینکه برند خود را ساختید و تمامی مراحل برای توسعه هویت برند خود را قدم به قدم انجام دادید، نوبت به آن رسیده است تا آن را منتشر کنید. کیفیت محتواهای که شما تولید می‌کنید در واقع معرف برند، بازاریاب و فروشنده‌ شما است، پس تک تک کلماتی که شما در محتواها از آن استفاده می‌کنید باید برند شما را منعکس کنند.

  1. محتوای باکیفیت برند عالی می‌سازد و محتواهای کسل کننده یک برند خسته کننده را می‌سازند.
  2. مردم عاشق داستان هستند از داستان‌هایی استفاده کنید که احساسات آن‌ها را برانگیزد. در واقع یک هویت برند قوی باعث می‌شود تا مشتری‌ها با شما ارتباط عاطفی برقرار کنند.
  3. مهم نیست شما تبلیغات خود را به روش سنتی انجام می‌دهید یا دیجیتالی، مهمترین و کارآمدترین روش برای معرفی برند شما تبلیغات است. از تبلیغات برای معرفی برند و جذب مشتری بیشتر استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با نحوه تبلیغات میتوانید مقاله چطور تبلیغات کنیم رو مطالعه کنید.
  4. شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید، امروزه یکی از روش‌های مهم و کارآمد برقراری ارتباط با مشتری‌ها و مصرف کنندگان، شبکه‌های مختلف مجازی است. پلتفرم‌های بسیار زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها هویت برند خود را تقویت کنید. در شبکه‌های اجتماعی پاسخگوی مشتری‌های خود باشید (مخصوصا زمانیکه پای نقد و شکایت در میان است) با این روش محبوبیت برند خود را چندین برابر خواهید کرد.

گام چهارم هویت برند: از موارد ذیل دوری کنید

موارد ذیل باعث ایجاد شکست در ساخت هویت برند خواهد شد از آن‌ها دوری کنید:

  1. به هیچ عنوان برای مخاطبان خود پیام‌های متنی نامشخص ارسال نکنید، حتما هدف خود را مشخص کنید. به این نکته توجه کنید که ممکن است موضوعی برای شما کاملا روشن و واضح باشد اما این موضوع به این معنی نیست که برای مشتری‌ها و مخاطب‌ها هم واضح باشد. پس تا جایی که امکان دارد، پیام‌های خود را مختصر و ساده ارسال کنید.
  2. عملکرد رقبا را زیر نظر داشته باشید، اما هرگز از آن‌ها تقلید نکنید. زمانیکه شما کاملا از رقبای خود تقلید می‌کنید از ارزش و هویت برند شما کاسته شده و اعتماد خود را خدشه‌دار خواهید کرد.
  3. اگر از رنگ‌ها، فونت‌ها، موضوعات و .. یکسانی استفاده می‌کنید به هیچ عنوان آن‌ها را تغییر ندهید.

گام آخر هویت برند: برای حفظ هویت برند عملکرد خود را مدام مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید

شما بدون بررسی عملکرد خود قادر نخواهید بود که تاثیرات مثبت و منفی فعالیت‌های خود را تشخیص دهید. به‌طور ماهانه عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهید و سعی کنید تا نکات منفی موجود در کسب و کار خود را از بین ببرید. از بین بردن نقاط ضعف از طرف مشتری‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد و تصویر مناسبی از هویت برند شما در ذهن آن‌ها ثبت خواهد شد.

مثال‌هایی از هویت برند در برندهای مشهور دنیا

اجازه دهید تا با هم هویت چند برند معروف و معتبر دنیا را بررسی کنیم.

– کوکاکولا Coca-Cola:

کسی را می‌شناسید که نام کوکاکولا را نشنیده باشد؟ وقتی نام کوکاکولا را می‌شنوید به احتمال زیاد لوگوی آن را به خاطر خواهید آورد. همچنین این امکان وجود دارد به رنگ قرمز، خرس قطبی یا هر چیز دیگری فکر کنید.

هویت برند کوکاکولا

در تصویر بالا لوگوی کوکاکولا را مشاهده می‌کنید، اجازه دهید تا نکات هویت برند کوکاکولا را با هم بررسی کنیم:

  • رنگ قرمزی که نام شرکت بر روی آن هک شده است، باعث تقویت حس اعتماد به نفس در افراد خواهد شد. نوشته‌ای که بر روی آن هک شده است، در ذهن افراد حس لذت را تداعی می کند.
  • شکل لوگوی کوکاکولا کاملا منحصر به فرد است، کوکا خواسته است تا با اینکار به مخاطب‌های خود این احساس را القا کند که برای ساخت این شرکت و لوگو نیازی به الگو برداری از هیچ شرکت دیگری ندارد و تنها به توانایی‌های خود متکی است.

– مک دونالد McDonald’s:

هویت برند مک دونالد

حتما می‌دانید که مک دونالد یک شرکت زنجیره‌ای مواد غذایی در ایالات متحده است که با همبرگر و طاق طلایی‌اش در جهان شناخته می‌شود. بدون تردید می‌توان گفت که مک دونالد یکی از شناخته‌ترین برندهای موجود در تمام دنیاست، کلید هویت برند مک دونالد سادگی است. طراحی ساده با رنگ‌های قرمز و زرد حس صمیمیت را به مخاطبان القا می‌کند.

بیشتر بخوانید: زندگینامه ری کراک موسس مک دونالد

سخن پایانی

در این مقاله در ابتدا به شما گفتیم که هویت برند چیست و چه اهمیتی دارد و در نهایت به شما مراحل ساخت هویت برند را قدم به قدم توضیح دادیم. برای تبدیل شدن به یک برند باید از قالب، رنگ، تصاویر و زبان برند درست استفاده کنید، شاید این موضوع کمی سخت باشد اما ارزشش را دارد.

زمانیکه مشتری‌ها و مصرف کنندگان بدون دیدن نام شما و تنها از طریق لوگو فورا شما را تشخیص می‌دهند، این به این معنی است که شما به بیش از یک نام و برند تبدیل شده‌اید.

5/5 - (32 امتیاز)

سوالات متداول

هویت برند عبارت است از نحوه ارتباط مشتری با محصول شما، اجزای بصری (مانند لوگو، رنگ و ..) و آن چیزی که شما می‌خواهید مردم در هنگام برقراری ارتباط با محصولات شرکت شما احساس کنند.
هویت برند، ذهنیت یک برند را برای مشتری ها می سازد و از آنجاییکه مشتری براساس ذهنیت محصولی را میخرد، دانستن هویت برند و نحوه ساخت آن برای یک برند کسب و کار مهم است.
ساخت هویت برند در 5 مرحله عبارت است از : 1) شناخت نیازهای مشتریان 2) طراحی لوگو زیبا و جذاب 3) زبان واحد برای حضور در تبلیغات 4) شناخت عوامل شکست هویت برند 5) نظارت دائمی بر عملکرد برند
درسنامه برندینگ

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

9 پاسخ

  1. اساتید عزیز سلام. ما حدود 20 سالی هست که تولیدی لباس داریم. زمانی که ماشروع به کار کردیم خیلی این مباحث فروش و برندینگ مطرح نبود. صرفا یک لوگوی ساده طراحی کردیم. از همان ابتدا در بازار ما را به عنوان یک تولیدی که قیمت های بالایی دارد اما کیفیتش خوب است می شناسند. اوایل به این صورت کار میکردیم اما چند سالی میشود که قیمتهایمان دیگر بالا نیست. میخواهیم این موضوع رو از ذهن مشتریانمان پاک کنیم اما سخت است. بنظر شما یک هویت برند کامل طراحی کنیم یا کلا به فکر یک برند جدید دیگر باشیم؟ ممنونم از لطف و اموزشهای کاربردی شما

    1. سلام! تصمیم‌گیری درباره تغییر هویت برند یا طراحی یک برند جدید به طور کلی به اندازه‌گیری اثرات مختلف این تصمیم‌ها بر کسب‌وکار شما بستگی دارد. در ادامه، برخی از مزایا و معایب هر یک از این انتخاب‌ها را بررسی می‌کنیم:
      هویت برند فعلی را تغییر دهید:
      مزایا:
      ارتقاء تصویر:
      با طراحی مجدد هویت برند، می‌توانید تصویر جدیدی از تولیدات خود ارائه دهید و به مشتریان نشان دهید که قیمتی منصفانه برای کیفیت مطلوب ارائه می‌دهید.
      جلب مخاطبان جدید:
      این تغییرات ممکن است باعث جلب مخاطبان جدید و بازاریابی موثرتر شود.
      معایب:
      افت اعتبار:
      ممکن است تغییر هویت برند منجر به افت اعتبار در میان مشتریان قدیمی شود، اگر تصمیم به کاهش قیمت گرفته شود.
      پیچیدگی مدیریتی:
      مدیریت تغییرات برندی می‌تواند پیچیده باشد و نیازمند زمان و انرژی بیشتری باشد.
      طراحی برند جدید:
      مزایا:
      شروع تازه:
      با شروع یک برند جدید، می‌توانید یک ابتدای تازه را شروع کنید و به مشتریان نشان دهید که شما تغییر کرده‌اید و اکنون یک پیشنهاد جدید دارید.
      استفاده از تجربه یادگیری:
      از تجربه گذشته خود در زمینه تولید لباس استفاده کنید و یک برند جذاب و جدید بسازید.
      معایب:
      استارت از ابتدا:
      شروع یک برند جدید نیازمند سرمایه‌گذاری اولیه و تلاش بیشتری است.
      تاثیرات زمانی:
      ممکن است طول بکشد تا برند جدید شناخته شود و تاثیرات مثبت آن به طور کامل حاصل شود.
      توصیه نهایی:
      تصمیم به تغییر هویت برند یا ایجاد یک برند جدید، به میزان میزان تعهد و آمادگی شما برای مدیریت این تغییرات بستگی دارد. اگر احساس می‌کنید که می‌توانید با ارتقاء هویت برند فعلی خود به مشتریان پیشنهادات جدید و متفاوتی ارائه دهید و از تجربه مشتریان قدیمی خود بهره ببرید، ممکن است تغییرات کمتری نیاز باشد. اما اگر می‌خواهید یک شروع تازه کنید و به کلی به تصویر برند خود یک نگاه جدید دهید، ایجاد یک برند جدید ممکن است یک گزینه موفق‌تر باشد. در هر صورت، انجام یک تحقیق دقیق در بازار، تجربه مشتریان، و رقبای خود، می‌تواند به شما در انتخاب بهترین راهکار کمک کند .

  2. سلام.‌ما یک شرکت تولیدکننده دستگاه تصفیه آب هستیم و داریم هویت برندمون رو انتخاب میکنیم. برای پالت رنگی بین انتخاب رنگهای سرد (آبی نمایانگر آب )و رنگ گرم تقریبا قرمز تردید داریم. بنظر شما رنگ‌گرم برای ما بهتره (به علت علاقه بیشتر مردم به رنگهای گرم) یا رنگ‌سرد؟

    1. سلام! انتخاب پالت رنگی برند یک تصمیم مهم است و بسته به مخاطبان شما، محصولات و هدف شرکت، ممکن است به یکی از دو راهکار (رنگ گرم یا رنگ سرد) مناسب‌تر باشد. در ادامه، مزایا و معایب هرکدام از این گزینه‌ها را بررسی خواهیم کرد:
      رنگ گرم (مانند قرمز):
      مزایا:
      جذابیت و انرژی:
      رنگهای گرم معمولاً جذابیت و انرژی ایجاد می‌کنند و می‌توانند توجه مشتریان را به خود جلب کنند.
      احساس گرما و امنیت:
      این رنگها ممکن است احساس گرما و امنیت را به مخاطبان انتقال دهند.
      تماشایی و قابل تذکر:
      رنگهای گرم به دلیل قابلیت تماشایی و قابل تذکر بودن، ممکن است برای برجسته سازی برند شما موثر باشند.
      معایب:
      احتمال تداخل با احساسات مختلف:
      احتمال وارد کردن احساسات مختلف به مخاطبان، زیرا ممکن است هر فرد به شکل متفاوتی به رنگهای گرم واکنش نشان دهد.
      پتانسیل برای خستگی:
      استفاده بیش از حد از رنگهای گرم ممکن است در برخی مواقع باعث احساس خستگی و بیزاری شود.
      رنگ سرد (مانند آبی):
      مزایا:
      احساس سردی و آرامش:
      رنگهای سرد ممکن است احساس سردی و آرامش را به مخاطبان انتقال دهند.
      پذیرش گسترده‌تر:
      این رنگها معمولاً برای انواع مخاطبان و بازارها پذیرش گسترده‌تری دارند.
      پایداری زمانی:
      رنگهای سرد به طور معمول پایدارتر در طول زمان هستند و احتمال دارد به مدت طولانی جذابیت داشته باشند.
      معایب:
      خنثی‌تر و کم‌جذاب‌تر:
      احتمالاً این رنگها نسبت به رنگهای گرم، جذابیت کمتری دارند.
      عدم توجه آنی:
      ممکن است به علت عدم توجه آنی رنگهای سرد، مشتریان زمان زیادی طول بکشد تا آن را تشخیص دهند.
      توصیه نهایی:
      توصیه می‌شود انتخاب رنگ بر اساس هدف شما، محصولات شما و مخاطبان شما صورت گیرد. ممکن است یک ترکیب از رنگهای گرم و سرد یا حتی استفاده از رنگهای نقاطی از هر دو گروه مناسب باشد. همچنین، انجام تحقیقات در بازار هدف، آزمایش و ارزیابی بازخوردها از مشتریان، می‌تواند به شما در انتخاب بهترین پالت رنگی برای هویت برند شما کمک کند .

  3. سلام من یک سوالی از خدمت شما داشتم. ما یک هویت برندی برای ششرکت خودمان طراحی کردیم که سبکی کاملا رسمی دارد. ایا این سبک رسمی باید در تمامی جنبه های بازاریابی مانند لحن ارتباط با مشتری به صورت تلفنی و مجازی و غیره هم رعایت شود؟ سپاس گزارم

    1. در ارتباطات تلفنی، استفاده از لحن رسمی، ادبیات دقیق، و اطلاعات صحیح موجب افزایش اعتماد و تصویر مثبت شرکت می‌شود. همچنین، در ارتباطات مجازی، مطالب و پست‌ها باید با توجه به سبک رسمی طراحی شده و انتشار یافته تا تداوم در شناسایی و تداوم هویت برند را تضمین کند. با این حال، در برخی شرایط، انعطاف پذیری در ارتباطات نیز مهم است تا برند قابلیت پاسخگویی به نیازهای مختلف باقی بماند .

  4. خیلی جالب بود مرسی. منم مثل خیلی ها فکر میکردم هویت برند فقط شامل طراحی لوگو میشه و با مولفه های دیگه اش اشنایی نداشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی