دخترانی که اعتماد به نفس دارند این 5 کار را انجام می‌دهند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ بهمن, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۲۱ مرداد, ۱۴۰۰
دخترانی که اعتماد به نفس دارند

وقتی صحبت از دخترانی که اعتماد به نفس دارند به میان می‌آید، بیشتر افراد به طور خودکار تصویر شخصی را در ذهن خود متصور می‌شوند که ویژگی‌های مشخصی دارد. این دختران به راحتی مورد توجه قرار می‌گیرد، آن‌ها موفقیت را به تصویر می‌کشند و نماد خوشبختی هستند. این افراد تصویر کاملی از اعتماد به نفس هستند.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

دخترانی که اعتماد به نفس دارند

اعتماد به نفس ویژگی است که می‌توان آن را حتی در دخترانی که اعتماد به نفس دارند بهبود بخشید. با شرکت در دوره اعتماد به نفس می‌توان اعتماد به نفس کودکان را افزایش داد تا در نوجوانی و جوانی و میانسالی نیز این ویژگی پایدار بماند و شخص را به موفقیت برساند.

چه عواملی باعث افزایش اعتماد به نفس دختران می‌شود؟

در اینجا چند توصیه برای افزایش اعتماد به نفس نوجوان به شما می‌کنیم. مانند اکثر صفات، عادت‌های خاصی در دخترانی که اعتماد به نفس دارند، وجود دارد که می‌توانید برای تقویت اعتماد به نفس و رسیدن به خوشبختی آن‌ها را در زندگی خود اعمال کنید.

در اینجا 5 ویژگی دختران با اعتماد به نفس آورده شده است. برای داشتن اعتماد به نفس بالا لازم نیست که همه آن‌ها را داشته باشید، اما دختران با اعتماد به نفس این مشخصات را در رفتارها و عادت هایشان دارند.

اعتماد به نفس ویژگی نیست که افراد به صورت مادرزاد آن را داشته باشند. برای دستیابی به آن باید با تلاش آن را بهبود بخشید تا بروز رفتارهایی که نشان دهد فرد با اعتماد به نفسی هستید، برای شما یک عادت شود. میان این ویژگی‌ها شما از کدام یک برخوردارید؟

1. معمولی و عادی بودن در جامعه برای او کافی نیست و برای پیشرفت تلاش زیادی می‌کند

معمولی و عادی بودن در جامعه برای او کافی نیست

به ندرت دختری با اعتماد به نفس پیدا می‌کنید که روند روزمره زندگی را طی کند، هرگز آنچه را که به او گفته می‌شود “هنجار” را انجام دهد و همیشه در سطح متوسط در جا بزند.

او نمی‌ترسد بگوید “می‌خواهم این را امتحان کنم” و حتی فراتر از آن، نمی‌ترسد بگوید “در واقع این روش موثر نبود، می‌خواهم دوباره چیز دیگری را امتحان کنم”.

اعتماد به نفس چیزی نیست که شما فقط آن را داشته باشید. این چیزی است که دستیابی به آن نیاز به کوشش و گذر زمان دارد و سپس چیزی است که شما برای ایجاد یک عادت به آن نیاز دارید.

2. دخترانی که اعتماد به نفس دارند، مصلحت اندیش هستند و قدرت “نه” گفتن دارند

دخترانی که اعتماد به نفس دارند نه می‌گویند

همه ما می‌دانیم که بعضی افراد یا حتی خود شما اکثرا به همه چیز بله می‌گویید. دختر با اعتماد به نفس نمی‌خواهد کسی را ناامید کند و با توجه به شرایط به مصلحت خود می‌اندیشد.

می‌تواند به پیشنهادی که به صلاح او نیست “نه” بگوید و سرانجام به فکر دیگران هم هست.

«نه» گفتن کلمه‌ای دشوار برای بسیاری از مردم است. به این دلیل که مستقیم و قطعی است. «نه» گاهی به اتمام مکالمه می‌انجامد و کلمه‌ای قدرتمند است که در صورت استفاده نادرست از آن آسیب می‌تواند به شما آسیب روحی برساند.

یک زن با اعتماد به نفس می‌داند که گفتن “نه” به دیگران اغلب به این معنی است که او به خودش و اولویت‌هایش “بله” می‌گوید.

3. او از کلمات مثبت در مکالمات خود استفاده می‌کند

دخترانی که اعتماد به نفس دارند از جملات مثبت استفاده می‌کنند

همه ما آگاهیم که حرف‌های ما چقدر مهم و تاثیرگذار است. پس به کار بردن جملات درست و به جا در زمان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

به جای گفتن جمله “فراموش نکن” می‌توانید در عوض از جمله “لطفا به یاد داشته باشید” استفاده کنید. اکثر ما در روزمره، بدون اطلاع و دقیق شدن بر بار معنایی و تاثیر زبان، بیشتر از کلمات و جملات منفی هنگام صحبت کردن استفاده می‌کنیم.

یک دختر با اعتماد به نفس در گفتگوهای خود از کلمات و جملات مثبت استفاده می‌کند تا روز خود و دیگران را به سمت شادی و انرژی سوق دهد. برای اینکه احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد لازم نیست افراد دیگر را شکست بدهد.

گفتگو با دختری با اعتماد به نفس معمولا منبع الهام شما است. می‌توانید از صحبت‌ها، عادات و رفتار او الگوبرداری کنید.

4. او اهداف و برنامه‌های عملی مشخصی برای دستیابی به آن‌ها دارد

او اهداف و برنامه‌های عملی مشخصی برای دستیابی به آن‌ها دارد

دختر با اعتماد به نفس می‌فهمد که اگرچه اهداف مهم هستند، اما زمانی معنا می‌یابند که برای رسیدن به آن‌ها برنامه عملی در دست داشته باشیم.

خوب است که اینجا بنشینم و بگویم “هدف ارتقا شغلی است تا بتوانم با صرف زمان کمتری پول بیشتری در بیاورم” و این یک هدف عالی است در صورتی که برنامه‌ای در مورد چگونگی دستیابی به آن تنظیم کنید.

هیچ گاه فراموش نکنید که هدف شما یک آرزو نیست و با کمی تلاش و پشتکار به راحتی دست یافتنی است. اهداف، برنامه‌های عملی و پیگیری آن‌ها، همه مواردی است که یک دختر با اعتماد به نفس به خوبی درک می‌کند و از آن‌ها استفاده می‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - اعتماد به نفس

سازماندهی و ساده سازی زندگی خود با برنامه ریزی کوتاه مدت امکان پذیر است. با رسیدن به اهداف کوتاه مدت و کوچک شروع کنید. از شکست نترسید و هر بار که با مانعی مواجه می‌شوید، آن را از میان بردارید و به مسیر خود ادامه دهید.

از شکست‌ها درس بگیرید و سعی کنید آن‌ها را تکرار نکنید. همچنین هرگز اجازه ندهید شکست تاثیر منفی بر شما بگذارد. 

5. دختران با اعتماد به نفس همیشه ظاهری آراسته دارند

دخترانی که اعتماد به نفس دارند آراسته هستند

دخترانی که اعتماد به نفس دارند از این موضوع آگاهند، که اعتماد به نفس ویژگی است که از زیبایی ظاهری فراتر می‌رود.

اما این را نیز می‌دانند که آراسته و مرتب بودن تاثیر زیادی در قوی و با اعتماد به نفس‌تر دیده شدن آن‌ها دارد. هر کس لباس‌هایی دارد که زمانی که آن‌ها را بر تن می‌کند، احساس اعتماد به نفس، قدرت و راحتی بیشتری دارد.

کلام پایانی

دختران با اعتماد به نفس، درک خوبی از شخصیت خود دارند و به نقاط قوت و ضعف آگاه هستند. این افراد، بدون آسیب رساندن به دیگران برای رسیدن به هدف و موفقیت شخصی خود تلاش می‌کنند. روی ویژگی‌های مثبت تمرکز کرده و رفتارهای منفی خود و اطرافیان را نادیده می‌گیرند. او می‌داند که تلاش و پشتکار و تمرکز تنها راه رشد اوست و هنگام انجام این کار به خودش اطمینان کامل دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی