معاشرت با افراد موفق و درجه یک؛ با چه افرادی معاشرت کنیم

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ آذر, ۱۴۰۱
آخرین بروزرسانی: ۲ بهمن, ۱۴۰۱
معاشرت با افراد موفق

((سه نفر از دوستانت رو به من معرفی کن، من آینده‌ات رو بهت نشون می‌دم)) این جمله و جملات شبیه به آن را حتما شنیده‌اید، تمامی این جملات می‌خواهند این آگاهی را به شما بدهند که افرادی که با آن‌ها معاشرت می‌کنید چه تاثیری بر آینده شما خواهند داشت.

خواه یا ناخواه آدم‌ها تحت تاثیر اطرافیان خود قرار می‌گیرند و بعد از مدتی خلق و خوی آن‌ها را به‌طور ناخودآگاهی تقلید می‌کنند.

پس برای موفقیت مهم است که هر شخص با آدم‌های درستی در ارتباط باشد. اگر به دنبال موفقیت و آینده‌ای روشن هستید، در انتخاب دوست و هم سخن خود کمی سخت‌گیر باشید چرا که هرچه آدم‌های موفق اطرافتان بیشتر باشد شانس شما برای آینده‌ای روشن بیشتر خواهد بود.

پخش ویدیو
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

با چه افرادی معاشرت کنیم؟

موفقیت به خودی خود اتفاق نمی‌افتد و شما برای موفقیت به فاکتورهای مهمی مانند تلاش، سخت‌ کوشی، هدفمند بودن، شخصیت فردی و … نیاز دارید. شخصیت شخصی که در نهایت منجر به موفقیت در شغل و تجارتتان خواهد شد، متاثر از دوستان و نزدیکانتان شما است.

معاشرت با افراد موفق و درجه یک می‌تواند شما را به سمت هدف‌تان سوق دهد و انگیزه شما برای موفقیت را چندین برابر کند. اگر می‌خواهید آینده‌ای روشن برای خود رقم بزنید بهتر است با افرادی معاشرت کنید که خصوصیات رفتاری مانند سختکوشی، مثبت نگری، رویاپردازی، سر زندگی، هدفمند، پرسشگری و … دارند.

  • تا حالا به اخلاق افرادی که با آن‌ها معاشرت می‌کنید توجه کرده‌اید؟
  • آیا خصوصیات افراد موفق را دارند؟

اگر پاسخ شما به این سوال‌ها خیر است، باید در خصوص اطرافیانتان تجدید نظر کنید و اجازه دهید تا افراد جدید با خصوصیت‌های اخلاقی برجسته‌تر وارد زندگیتان شوند.

نام تمامی افرادی که بیشتر وقت خود را با آن‌ها می‌گذرانید، بنویسید. جلوی نام افراد موفق، پر انرژی و مثبت اندیش و … علامت (+) را درج کنید و برای افراد بی انرژی، دلسرد، تنبل، نالان از عالم و آدم و … (-) را درج نمایید. برای داشتن یک آینده روشن مجبور هستید تا با افرادی که جلوی اسمشان + ثبت کرده‌اید معاشرت کنید، در غیر این صورت آینده‌ای جلوی روی شما نخواهد بود.

با چه افرادی معاشرت کنیم؟

با چه کسانی نباید معاشرت کرد؟

با افرادی که خصوصیات آدم‌های موفق را ندارند، این کوتاه‌ترین و شاید کامل‌ترین پاسخی است که می‌توان به این سوال داد. افرادی که خصوصیات آدم‌های موفق را ندارند، آینده‌ی شما را نابود خواهند کرد و از این رو ما این آدم‌ها را آدم‌های سمی می‌نامیم.

آدم‌های سمی خصوصیات اخلاقی مشخصی مانند منفی بافی (انرژی منفی بودن)، دمدمی مزاج، تکبر، حسادت، فریب کاری و بد قولی دارند، این آدم‌ها هستند که از یک استعداد ناب و درخشان یک انسان مرده بدون هیچ روحیه‌ای جنگندگی می‌سازند.

آدم‌های سمی نفسشان سمی است و هوای هر محیطی که در آن قرار دارند را مسموم می‌کنند، استشمام این هوای مسموم به قیمت از دست دادن رویاهایتان تمام خواهد شد.

این افراد به هیچ عنوان سزاوار تلف کردن وقت و انرژی شما نیستند و با انرژی‌های منفی و استرس‌های بی موردی که به صورت مداوم به شما القا می‌کند، انگیزه‌ی شما را خواهد کشت. دوری از این افراد موثرترین گام برای رسیدن به موفقیت است، پس آدم‌های منفی و سمی زندگیتان را کنار بگذارید و جا را برای آدم‌های موفق و درجه یک خالی کنید.

اصول آداب معاشرت

اصول آداب معاشرت

به‌طور کلی به رفتارها و آداب رسمی شما در برخورد با دیگران آداب معاشرت می‌گویند. این آداب معاشرت است که جایگاه افراد را از یکدیگر جدا می‌کند و تفاوت‌های رفتاری را برایشان رقم می‌زند.

اگر به یک جمع تازه‌ای وارد شوید (تازه وارد جمع باشید) شخصیت شما از روی نوع و نحوه‌ی آداب و معاشرتتان مورد قضاوت قرار می‌گیرد، در نتیجه رعایت اصول آداب و معاشرت امری مهم برای پیشرفت شما می‌باشد.

در ادامه به برخی از مهمترین اصول آداب و معاشرت اشاره شده است که رعایت این اصول جایگاه اجتماعی شما را بالا خواهد برد.

به هیچ عنوان در جمع بلند بلند صحبت نکنید

بالا بردن صدا و فریاد زدن آفت آداب اجتماعی است، این رفتار از سوی بسیاری از افراد به عنوان زشت‌ترین رفتارهای اجتماعی شناخته می‌شود. فریاد زدن این معنی را به جمع القا می‌کند که شما توانایی منطقی صحبت کردن را ندارید و هر جور شده می‌خواهید نظر خود را به بقیه تحمیل کنید.

دیگران همواره به دنبال فرار از این دسته افراد هستند چرا که در برخورد با این افراد دچار استرس و نگرانی خواهند شد.

ادب را زیر پا نگذارید

بزرگان و اندیشمندان همواره بر اهمیت ادب در رفتارهای اجتماعی اشاره داشته‌اند و مدام ما را به رعایت ادب در برخورد با دیگران پند داده‌اند، از جمله مهمترین جملات در خصوص اهمیت ادب می‌توان به (( ادب مرد به ز دولت اوست))، ((به بستان کرامت چون نهی پای / ادب با علم گیرد در دلت جای))، ((در جست‌وجوی ادب بودن بالاتر از این است که در جست‌وجوی طلا باشید)) و … اشاره کرد.

همیشه مودب رفتار کنید حتی در برخورد با افرادی که دل خوشی از آن‌ها ندارید.

دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست - افراد مثبت

هرگز از دشنام و حرف‌های نامربوط استفاده نکنید

به کار بردن کلمات زشت در سخن گفتن نشان دهنده شخصیت پایین و عدم توانایی شما در استفاده از واژه‌های درست برای بیان کردن منظورتان است. سعدی استاد سخن با بیت ((کمال است در نفس انسان سخن / تو خود را به گفتار ناقص مکن)) اهمیت و جایگاه نیکو سخن گفتن را به خوبی نشان می‌دهد.

لباس مرتب بر تن داشته باشید

درست و یا به غلط در برخوردهای اول ظاهر شما بیش از هر چیزی بر قضاوت شخصیتتان تاثیرگذار خواهد بود. ظاهر آراسته به معنی پوشیدن لباس‌های گران قیمت و مارک نیست، پوشیدن یک لباس تمیز، اتو کشیده، مرتب و استفاده از یک عطر تمام چیزیست که به آن نیاز دارید.

لباس مناسب بپوشید

هر محفلی جایگاه خود را دارد و برای حضور در این محافل نیاز است تا لباس مناسب با آن مکان را به تن کنید. در مجالس رسمی همواره رسمی بپوشید و از پوشیدن لباس‌های غیر مرتبط خودداری کنید.

استاد احمد محمدی
اغلب مردم در زندگی می‌دانند که چه نمی‌خواهند، ولی واقعا نمی‌دانند که چه می‌خواهند!
استاد احمد محمدی

استایل خود را حفظ کنید

استوار و محکم قدم بردارید، کمر خود را صاف کنید و به هیچ عنوان شانه‌هایتان را پایین نیندازید در نظر داشته باشید هنگام نشستن قوز نکنید و سر خود را بالا بگیرد.

از واژه ((من)) استفاده نکنید

به کار بردن بیش از حد کلمه ((من)) نشان دهنده غرور و تکبر شما می‌باشد، پس تا جایی که می‌توانید استفاده از این کلمه را محدود کنید.

از تظاهر کردن به عقل کل بودن اجتناب کنید

اگر در بحثی شرکت می‌کنید که هیچ اطلاعاتی در خصوص آن ندارید، لازم نیست که در آن شرکت کنید و اظهار نظر کنید. به شما پیشنهاد می‌شود در این مواقع در خصوص مطلب سوال کنید.

اینفوگرافی اصول آداب معاشرت

اکنون با برخی از اصول آداب و معاشرت تا حدودی آشنا شدید و یاد گرفتید که در یک جمع چگونه رفتار کنید. چنانچه می‌خواهید در یک جمع مانند یک جنتلمن واقعی رفتار کنید و با جذابیت‌ رفتاری خود تمام حضار را مات و مبهوت کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در دوره زبان بدن و آداب معاشرت شرکت کنید(مدرس این دوره استاد احمد محمدی است).

جمع بندی

اگر رویای موفقیت را در سر می‌پرورانید و می‌خواهید در آینده به تمامی آرزوهای خود برسید، باید در انتخاب دوست فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار دهید.

ممکن است برای بسیاری از شما کنار گذاشتن برخی از افراد از زندگیتان سخت و دشوار باشد اما اگر به دنبال آینده‌ای بهتر هستید باید این سختی‌ها را به جان بخرید و افرادی را نزدیک خود نگه دارید که از نظر روحیات و خلق و خو به شما نزدیک باشند.

5/5 - (18 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

  1. سلام.
    برای معاشرت خوب با افراد،باید شنونده خوبی باشیم،حرف طرف مقابل را کامل گوش کنیم،سوال کوتاه بپرسیم،بعد. از پایان صحبتش،نکات مثبت را بگوییم و بعد انتقاد سازنده اگه داشتیم بگوییم.
    لبخند بزنیم،
    درباره علایق مشترک مان صحبت کنیم
    اگه درباره موضوعی کمک میخاهند،راهکار بدیم
    خشک و مصنوعی نباشیم.

    1. سلام صفورا گرامی
      بسیار نکات ارزشمندی رو در رابطه با شنود موثر مطرح کردید که می تواند تاثیری بسزایی در ارتباطات ما با سایر افراد داشته باشد و کمک کند که روابط ما با سایر افراد گرم و صمیمی تر شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی