چگونه پولدار شویم؟ روش پولدار شدن

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۷ دی, ۱۴۰۱
چگونه پولدار شویم؟ روش پولدار شدن

نمی دانم چرا هروقت به روش های پولدار شدن فکر می کنم یادم می افتد به ویلی لومن. ویلی شخصیت اصلی یکی از معروف ترین نمایشنامه های جهان به نام « مرگ فروشنده» اثر آرتور میلر است. یک پیرمرد نازنین و شریف که تمام عمر بازاریابی کرده و سرنوشت تراژیکی دارد.

من ویلی را خیلی دوست دارم. شبیه خیلی از پدرهایی است که دیده ام. با خودم خیال پردازی می کنم که اگر کنار ویلی بودم درباره ی اینکه چگونه پولدار شویم برایش چه کارهایی می کردم و چه حرف هایی می زدم. شاید اول از هر چیز به او می گفتم که:

تقریبا همه ما به دنبال راهی برای پولدار شدن هستیم. بسیاری از افراد درس می‌خوانند تا شغلی مناسب داشته باشند. هدف از داشتن شغل هم به‌دست آوردن پول است. گاهی بعضی افراد می‌گویند که پول همه چیز نیست و خوشبختی نمی‌آورد. این نظر کاملا اشتباه است.

شما با داشتن پول می‌توانید همه چیز داشته باشید. پس اینکه همه به دنبال راهی برای پولدار شدن هستند بسیار عادی است. برای پولدار شدن باید عاقلانه عمل کنید و برنامه درست داشته باشید. راه‌های پولدار شدن بسیار زیاد هستند اما باید راه درست را برای اینکار انتخاب کنید. برخی افراد عجول هستند و می‌خواهند از راه نادرست یک شبه راه صد ساله را طی کنند.

اینگونه پولدار شدن هیچ تضمینی ندارد و حتی می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری بزند. در این مقاله بهترین‌ راه‌های پولدار شدن را برای شما آورده‌ایم. این راه‌ها کاملا تضمین شده هستند و اگر با برنامه جلو روید مسلما به ثروت فوق العاده‌ای می‌رسید.

چین و چروک معصومانه ی دور چشم های ویلی را نگاه می کردم که به آرزوی دوری فکر می کند و باورش نمی شود بتواند روش پولدار شدن را در سرنوشتش پیاده کند. شاید هنوز ناامیدانه به حرف هایم گوش دهد. اما من با خودم عهد بسته ام که لبخند را به لب هایش برگردانم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

چگونه پولدار شویم؟

این روز‌ها تقریبا همه مردم دوست دارند پولدار شوند. با این حال تعداد کمی می‌دانند که به منظور پولدار شدن باید چه اقداماتی انجام دهند. پولدار شدن به شانس، مهارت و صبر نیاز دارد. اگر می‌خواهید پولدار شوید باید یک روشی به منظور درآمدزایی پیش بگیرید. 

سپس باید بدانید که چگونه هزینه‌های خود را سازماندهی و سرمایه گذاری کنید. بنابراین با این روش خرج و مخارج خود را محاسبه کنید. پولدار شدن مهارت ساده‌ای نیست. با این حال اگر هدف مشخصی در زندگی حرفه‌ای خود پیش بگیرید، می‌توانید به خواسته خود دست یابید.

این ها لیست پیشنهادهایم به ویلی لومن و تمام زنان و مردانی است که در جستجوی روش پولدار شدن هستند.

پول خود را در بورس سرمایه گذاری کنید

پول و سرمایه خود را در بورس سرمایه گذاری کنید. در این صورت به صورت سالانه سود مشخصی به سرمایه شما اضافه می‌شود. اگر می‌خواهید در بورس موفق شوید و سود بدست آورید، باید طریق خرید و فروش بورس را به خوبی بیاموزید. 

بهتر است بدانید ممکن است در خطای شما یا نوسانات بازار، سرمایه خود را از دست بدهید. بنابراین ریسک بورس را بپذیرید. به جای آنکه به صورت بلند مدت سرمایه گذاری کنید، هدف خود را خرید و فروش بورس قرار دهید. چرا که سود بیشتری نسیب‌تان می‌شود.

شاید دست ویلی عزیز را می گرفتم و کمترین پولی که برای فرزندانش کنار گذاشته بود را در بازار بورس می گذاشتم. یا لاقل به پسر بزرگش «بیف» می گفتم این کار را انجام بدهد. حوان ها می توانند زودتر بیاموزند و ریسک پذیرترند. 

برای بازنشستگی خود پس انداز کنید

برای بازنشستگی خود پس انداز کنید

اکثر مردم به دوران بازنشستگی خود توجهی نمی‌کنند. با این حال بهتر است بدانید بازنشستگی یکی از مهم‌ترین دوران زندگی است. برخی از مردم تصور می‌کنند با حقوق بازنشستگی خود می‌توانند یک زندگی راحت داشته باشند. اما شما باید از همین حالا بدانید که بدون پس انداز نمی‌توانید یک زندگی راحت داشته باشید.

اگر ندیده‌اید یا شغل‌تان آزاد است، خودتان را با کنید تا در دوران بازنشستگی یک حقوق بازنشستگی دریافت کنید. همیشه مقداری از درآمد خود را سرمایه گذاری کنید یا در یک حساب بانکی پس انداز کنید. سال‌ها بعد می‌توانید از این سرمایه به نحو مشخصی استفاده کنید، اهداف خود را پیش ببرید و بهره ببرید.

خیال می کنم که ویلی به توصیه های این مقاله عمل کرده، هر ماه پولی پس  انداز کرده و حالا در بازنشستگی به جای آنکه دچار فروپاشی شود، با خیال راحت به خانه برمی گردد، خبر بازنشستگی یا حتی اخراجش را بدون ترس به همسرش می دهد و خانواده اش وقتی اطمینان او را می بینند از آینده نگری و درایتش در پس انداز برای آینده احساس غرور می کنند.

برای پولدار شدن زمین خریداری کنید

یکی از روش‌های پولدار شدن، خرید و زمین است. بنابراین سعی کنید در مکان‌هایی زمین بخرید که جای رشد و پیشرفت داشته باشد. برای مثال شما می‌توانید یک زمین، آپارتمان یا مغازه بخرید. سپس ملک خود را بفروشید یا رهن و اجاره دهید.

استاد احمد محمدی
زندگی شگفت‌انگیز است، کافی است راهش را پیدا کنی.
استاد احمد محمدی

 اکثر کسانی که در سرمایه گذاری موفق هستند، از طریق خرید، فروش و اجاره ملک موفق شده‌اند. چرا که قیمت زمین در طی سال‌ها افزایش می‌یابد. ممکن است زمینی که اکنون می‌خرید، چند سال بعد قیمت بالایی داشته باشد.

بله! ویلی سال ها پیش یک زمین کوچک هم خریده بوده و حالا قیمت بیشتری پیدا کرده. او دیگر به اطرافیان پولدارترش آنقدرها حسادت نمی کند. زندگی شگفت انگیز است و او راه هایش را پیدا کرده است. 

حالا خیال می کنم که از یک شبکه تلویزیونی محلی آدم هایی می آیند با ویلی مصاحبه می کنند.

مجری: اگر در جستجوی پاسخی برای سوال «چگونه پولدار شویم؟» هستید با ما همراه باشید! ویلی. لطفا به ما بگو با وجود شغل ساده ای مثل بازاریابی چطور حالا وضع مالی ات این قدر خوب است؟

ویلی: من راه حل هایی را پیدا کردم تا چاله هایی را دور بزنم که نظام سرمایه گذاری درتمام کشورها برای افرادی مثل من کنده است. من با راه هایی مثل این ها، تهدیدهای سیستم ناامن اقتصادی ام را به فرصت تبدیل کردم:

بدون فکر خرید نکنید

همیشه سعی کنید با فکر و منطق خرید کنید و اقلام نامعقولی که به آن نیاز ندارید یا برای شما سودی ندارد، خریداری نکنید. خرج و مخارج یک زندگی خودش یک چالش است. بنابراین هیچ گاه پول و سرمایه خود را صرف چیزهایی که نیاز ندارید، نکنید. 

پیش از خرید هر چیزی از خودتان بپرسید: «آیا به این وسیله نیاز دارم؟ آیا ارزش خرید دارد؟ آیا خرید این وسیله سود و منفعتی برای من دارد؟» سپس یک تصمیم معقول و آگاهانه بگیرید. تصمیمات شما تاثیر مهمی در میزان سرمایه‌تان دارد.

ما توصیه می‌کنیم پول و سرمایه خود را صرف موارد زیر نکنید:

  • خرید بلیط لاتاری: ممکن است پول خود را از دست بدهید.
  •  خرید سیگار: پول خود را دود نکنید.
  •  خرید تنقلات: بسیاری از تنقلات خوراکی مورد نیاز و ضروری نیستند.
  •  جراحی پلاستیک: چه تضمینی برای زیبایی شما پس از جراحی پلاستیک وجود دارد؟
  •  بلیط VIP: ورود به هر مکان یا حتی هواپیما یک بلیط ویژه دارد. آیا خرید این بلیط مورد نیاز است؟

تحصیلات مورد نیاز را کسب کنید

چگونه پولدار شویم؟ روش پولدار شدن

اگر می‌خواهید در یک شغلی وارد شوید، شما باید دوره‌های مربوط را بگذرانید یا تحصیلات آکادمیک را کسب کنید. این دوره‌ها را می‌توانید در دانشگاه، آکادمی، کلاس‌های فوق برنامه، کارگاه‌های مربوط و … به صورت پرداختی یا بورسیه‌ای شرکت کنید.

مجری: آقای لومن آیا شما به تمام این توصیه ها غمل کرده اید؟

ویلی لومن: راستش برای من کمی دیر شده بود که درس خواندن را شروع کنم اما هیچ وقت برای یاد گرفتن دیر نیست. من تلاش کردم اطلاعات خوبی پیدا کنم و فرزندانم را راهنمایی کنم تا با مدرک کار خود را هموارتر کنند.

یک شغل مناسب برای پولدار شدن انتخاب کنید

اگر می‌خواهید پولدار شوید و پولدار شدن هدف بزرگ زندگی شما است، به شغل‌هایی که درآمد بالایی دارند توجه کنید. البته شما می‌توانید در هر شغلی که هستید موفق و پولدار شوید. به شرط آنکه خلاق باشید، تلاش زیادی کنید و سرمایه گذاری کنید.

با این حال شغل‌های زیر از جمله شغل‌های درآمدزا در دنیا هستند:

  •  پزشک و جراح
  •  مهندس نفت
  •  وکیل
  •  کارشناس ارشد IT
  •  مهندس نرم افزار

شغل خود را تغییر دهید

اگر تصور می‌کنید شغل فعلی شما باعث افزایش درآمد و پیشرفت‌تان نیست، شغل خود را تغییر دهید و در یک حرفه جدید وارد شوید. هنگامی که یک تجربه‌ای در شغلی آموختید، به سادگی می‌توانید در یک شغل جدید یا محل کار جدید استخدام شوید. 

با این حال، اگر شغل خود را تغییر دهید، ممکن است تجربیات تازه‌ای بیاموزید، با فرهنگ‌های جدیدی آشنا شوید و میزان حقوق دریافتی خود را افزایش دهید. از تغییر شغل خود نترسید. ارزش شما بسیار بالا است. اگر در شغل خود ساکن هستید و پیشرفت نمی‌کنید، اکنون زمان تغییر است.

من پشت دوربین ایستاده ام و به چشم یک قهرمان به به ویلی نگاه می کنم. مردی که به عشق خانواده اش از اجرای روش پولدار شدن حس گناه نمی گرفت و به دیگران هم کمک می کرد. فیلمبردار نمایی از خانه ی ویلی را تصویربرداری می کند که چندان لوکس نیست اما همه چیز سر جای خودش قرار دارد. ویلی ادامه می دهد:

ویلی لومن: یکی از بهترین تصمیم هایی که در زندگی ام گرفته ام این است که شغلم را عوض کردم. بازاریابی شغلی نیست که بشود تا آخر عمر ادامه اش داد. لااقل من از جایی به بعد به ثبات بیشتری نیاز داشتم. با اینکه دو ماه بیکار ماندم اما ریسک کردم و بالاخره در مصاحبه ای در یک شغل بهتر پذیرفته شدم.

مجری: مخارج تان را چگونه مدیریت می کردید؟

ویلی:

از تخفیفات خرید کنید

از تخفیفات خرید کنید

اگر تصور می‌کنید خرید کردن را دوست دارید، یا وسایل مورد نیاز زندگی‌تان قیمت بالایی دارند، از تخفیفات فروشگاه‌های آنلاین یا حضوری خرید کنید. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین هر از چند گاهی (در آغاز یا پایان هر فصل) چند درصد تخفیف برای تولیدات و خدمات خود قرار می‌‌دهند. با این روش می‌توانید مایحتاج خود را تهیه کنید، از تخفیف استفاده کنید، خرید مورد نیاز خود را انجام دهید و پس انداز کنید.

برای پولدار شدن میزان مصرف آب، برق و گاز خود را کاهش دهید

آیا شما جزء کسانی هستید که با تماشای قبض آب، برق و گاز ماهیانه خود دود از سرشان بلند می‌شوند و بسیار تعجب می‌کنند؟ به هر حال بهتر است بدانید اگر میزان مصرف خود را کاهش دهید، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. برای مثال اگر در اتاقی حضور ندارید، لامپ را خاموش کنید.

اگر دست‌هایتان را می‌شویید، آب را با فشار کم باز کنید. اگر در حمام هستید، در صورت نیاز شیر آب را باز کنید. اگر در خانه نیستید درجه پکیج یا بخاری را کم کنید.

دو حساب بانکی مجزا باز کنید

هر فردی در ماه یک مبلغی را به عنوان حقوق دریافت می‌کند. ما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید پولدار شوید به روش‌های زیر توجه کنید:

دو حساب بانکی برای خودتان باز کنید. حساب اول به منظور هزینه و خرج و مخارج زندگی باشد. حساب دوم به منظور سرمایه گذاری و پس انداز قرار دهید. بنابراین هنگامی که حقوقی دریافت می‌کنید حداقل ۲۰ تا ۵۰ درصد حقوق دریافتی خود را در حساب سرمایه گذاری یا پس‌انداز واریز کنید. 

بخش دیگر از سرمایه خود را می‌توانید صرف خرید نیاز و مایحتاج زندگی‌تان کنید. میزان پس انداز و هزینه خرج و مخارج به هدف و میزان درآمد شما بستگی دارد.

سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری کنید

یکی از مهم‌ترین روش‌های پولدار شدن، سرمایه گذاری است. در واقع سرمایه گذاری کمک شایانی در پولدار شدن به شما می‌کند. شما می‌توانید با توجه به سرمایه‌تان در یک تجارت نو پا یا یک کسب و کار بزرگ به میزان دلخواه، سرمایه گذاری کنید. پیش از سرمایه گذاری تحقیقات مورد نیاز را انجام دهید. علاوه بر این میزان سود و حتی ضرر را با جزئیات بسنجید.

در نمایشنامه ی تلخ «مرگ فروشنده» ویلی لومن آنقدر فرسوده می شود که خودکشی می کند تا با استفاده از بیمه ی عمر، خانواده اش را نجات بدهد. پیرمرد، زیر چرخ دنده های فاسد اقتصادی خرد می شود و با مرگی که ظاهرا اتفاقی بوده خود را فدای خانواده اش می کند.

شاید اگر زندگی دوباره ای به او داده می شد که در آن امکان تغییر شرایط را داشت، توصیه هایی تا این حد واقع بینانه به ما می کرد:

برای پولدار شدن معجزه و جادویی وجود ندارد

شما باید بپذیرید که از آسمان پول نمی‌بارد و اگر می‌خواهید پولدار شوید هیچ معجزه و جادویی وجود ندارد. با این حال، اساس پولدار شدن ساده است: بیشتر از صرف هزینه‌های خود، درآمدزایی کنید و با فکر و منطق سرمایه گذاری کنید. 

استاد احمد محمدی

بزرگ‌ترین اشتباه، ترس از اشتباه کردن است.

استاد احمد محمدی

اگر می‌خواهید پولدار شوید، باید از موارد و اقلام بسیاری از زندگی خود بگذرید. ممکن است بیشتر از حد معمول کار و تلاش کنید. بنابراین اگر هدف مهمی در زندگی خود دارید، باید برای اولویت‌های خود برنامه ریزی کنید و طبق آن عمل کنید.

زندگی لوکس را فراموش کنید

ممکن است با خود فکر کنید من می‌خواهم پولدار شوم و یک زندگی لوکس داشته باشم. بنابراین چرا باید زندگی لوکس را فراموش کنم؟ نکته در همین جاست! شما نمی‌توانید با درآمد معمول خود در یک رستوران شیک غذا بخورید و یک اتومبیل آخرین سیستم داشته باشید و انتظار پولدار شدن داشته باشید. 

کلید یک زندگی موفق در ساده زیستی است. بنابراین شما باید از بسیاری از خرج و مخارج خود کم کنید تا با آسایش خاطر زندگی کنید. در غیر این صورت نه تنها سرمایه‌‌ای کسب نمی‌کنید و پولدار نمی‌شوید، بلکه ممکن است سال‌ها زیر قرض و بدهی بمانید.

یک هدف و یک برنامه داشته باشید

یک هدف و یک برنامه داشته باشید

یک زندگی بدون هدف همیشه ساکن و بدون پیشرفت باقی می‌ماند و یک هدف بدون برنامه ریزی همچون یک آرزوی دست نیافتنی است. یک دفتر بردارید و اولویت‌های زندگی‌ خود را یادداشت کنید.

برای مثال: «خانواده و شغل‌ام اولویت‌های زندگی من هستند.» سپس هدف خود را به گونه‌ای تعیین کنید که با اولویت‌های زندگی‌تان همسو باشد. برای مثال: «من می‌خواهم برای خانواده‌ام یک خانه بخرم.» 

بنابراین شما هدف خود را می‌شناسید. اما اگر برای هدف خود برنامه‌ ریزی نکنید، هدف‌تان دست نیافتنی می‌شود و فراموشش می‌کنید. برای جزء به جزء هدف خود برنامه ریزی کنید. چقدر باید کار کنید؟ کجا سرمایه گذاری کنید؟ چقدر باید پس انداز کنید؟

ویلی لومن قصه ی ما صبح ها با فکر به اهدافش از خواب بیدار می شود و برای هر ساعت از روزش برنامه ریزی دارد. از اشتباه نمی ترسد، خسیس نیست و صرفه جویی هایش منطقی ست. حتا شاید چند شغل داشته باشد.

چند شغل و درآمد داشته باشید

اگر تصور می‌کنید درآمدتان از یک شغل کافی نیست و نمی‌توانید پولدار شوید، یک شغل نیمه وقت یا دور کاری پیدا کنید. با این روش پس از اتمام کار تمام وقت‌تان می‌توانید به یک کار دیگر بپردازید و درآمد تازه‌ای از این راه کسب کنید. 

ممکن است از داشتن چند شغل خسته شوید و زمان کمتر به خودتان اختصاص دهید. با این حال میزان درآمدتان افزایش می‌یابد. علاوه بر این پس از مدتی که به هدف خود رسیدید، می‌توانید یکی از شغل‌ها را رها کنید و سرمایه گذاری کنید.

یک برنامه بلند مدت تعیین کنید

همیشه می‌گویند در لحظه زندگی کن. در لحظه زندگی کردن و لذت بردن از زندگی اهمیت بسیاری دارد. اما اگر همه پول و سرمایه‌تان را برای لذت آنی و لحظه‌ای خرج کنید، در آینده نمی‌توانید در لحظه زندگی کنید.

همیشه آینده را پیش بینی کنید. اگر یک کارمند جوان هستید، آینده‌تان را پیش بینی کنید. برای مثال ممکن است شما: «تا پنج سال دیگر ازدواج کنید. بنابراین شما باید خانه بخرید یا پول اجاره خانه داشته باشید. یا می‌خواهید تا دو سال آینده صاحب فرزند شوید.» بنابراین آینده از شما دور نیست. زندگی و برنامه آینده‌تان را فدای لذت‌های آنی و زود گذر نکنید و یک برنامه بلند مدت برای زندگی‌تان تعیین کنید.

از افراد پولدار تجربه کسب کنید

اگر نمی‌دانید چگونه سرمایه گذاری کنید و پولدار شوید، چرا از افراد موفق در کسب و کار و پولدار کمک نمی‌گیرید؟ روابط موفق به چند دلیل اهمیت بسیاری دارد. با این روش نه تنها دایره دوستی و ارتباطی خود را گسترش می‌دهید، بلکه تجربیات مهمی کسب می‌کنید. اگر می‌خواهید پولدار شوید، در انتخاب برخی از دوستان‌تان دقت کنید. چرا که یک دوست پولدار و موفق در زندگی شما نیز تاثیر دارد. ارتباط با افراد موفق باعث می‌شود که ایده‌های پول سازی و سرمایه گذاری بیشتری در ذهن‌تان پرورش دهید.

یک روز ویلی در کافه ای به دوست ثروتمندش برمی خورد. بی محابا می رود سر میز او می نشیند می می پرسد: «هی بن! لطفا به من بگو، چگونه پولدار شویم؟ تو این چیزها را بهتر از من بلدی.» بن هم با ویلی هم کلام می شود و تجارب ریز و درشتش را تعریف می کند: 

نکات جزئی اما مهم برای پولدار شدن

نکات جزئی اما مهم برای پولدار شدن

در این بخش به نکات کوچک اما مهم می‌پردازیم که ممکن است در سرمایه گذاری و پولدار شدن به شما کمک کند.

تنها وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید و انتخاب‌های درست و منطقی داشته باشید. سعی کنید در خانه آشپزی کنید و کمتر غذای آماده بخورید و کمتر به رستوران بروید. اگر چیزی می‌خواهید که قیمت بالایی دارد، از هزینه‌های کوچک و اضافی خودداری کنید.

هر چیزی که می‌خرید یا می‌فروشید را یادداشت کنید. بنابراین در یک دفترچه تمام خرج و مخارج خود را تعیین کنید. از هر فرصتی به منظور درآمدزایی و سرمایه گذاری استفاده کنید.

در فصل‌های تخفیفی خرید لباس و اقلام مورد نیاز کنید. از کارت عابر بانک خود کمتر استفاده کنید و پیامک بانکی خود را فعال کنید. در صورتی پول قرض کنید که بتوانید به موقع برگردانید.

دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قانون 10 برابر کردن درآمد

بیشتر از خرید و هزینه‌های خود درآمد زایی کنید. در همایش‌های پولدار شدن و موفقیت شرکت کنید. کتاب‌های مربوط به پولدار شدن، افزایش درآمد و نکات سرمایه گذاری را مطالعه کنید.

برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و پادکست‌های موفقیت و درآمدزایی را دنبال کنید. تمام پول‌های خرد خود را در جایی نگه دارید و مراقب باشید گم نشوند. چرا که روزی به دردتان می‌خورند. اگر می‌خواهید پولدار شوید، باید ریسک و خطرات و ضرر را بپذیرید. پیش از سرمایه گذاری یا شروع یک تجارت به درستی تحقیق کنید.

پرده ی آخر:

ویلی، همسرش لیندا و سه پسرش در باغی نشسته اند. امروز آخرین قسط خانه شان را تسویه کرده اند. دارند ناهار می خورند. لیندا می گوید «دیگر آزاد شدیم. آزاد.. نفس عمیقی می کشد. ویلی لبخند می زند. یکی از پسرها می گوید « چه راه سختی را آمدیم بابا. یادت می آید با دست های خودت حمام دوم را در خانه ساختی؟» ویلی می گوید «ایوان رو بگو! پدرم در اومد تا ساختمش.»

پسر دوم: آدم با دست هایش می تواند چه کارها بکند.

ویلی: با ذهنش. آگاهی از همه چیز مهم تر است. باید روش پولدار شدن را یاد گرفت. صبر برای رسیدن به آرامش بیشتر.

لیندا: ویلی. دیروز من و پسرها به یک ایده ی جدید برای شروع یک تجارت پرسود رسیدیم. بگذار برایت تعریف کنم…

نسیم برگ درختان را تکان می دهد و ویلی زنده و سرحال برای برداشتن کوچک ترین قدم ها به سمت آینده ای روشن آماده است.

سخن پایانی

شما نمی‌توانید به صورت رایگان و بدون هیچ زحمتی پول دریافت کنید و پولدار شوید. باید تلاش کنید و برنامه صحیح تعیین کنید.

به یاد داشته باشید که پولدار شدن یک راه یک شبه نیست و باید صبر کنید. با کمک روش‌های گفته شده می‌توانید به تدریج برای خود سرمایه جمع کنید و با فکر و برنامه درست پولدار شوید.

4.8/5 - (23 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

15 پاسخ

  1. افراد پولدار سرمایه گذاری میکنند اما افراد فقیر پس انداز!
    و اینگونه است که پولدارها پول دار تر میشوند و فقیر ها با پس انداز پول که هرروز شاهد کمتر شدن ارزش آن هستیم درواقع ضرر میکنند.

  2. به نظر منم ادم باید یکم سطح توقعاتشو بیاره پایین تا بتونه پول جمع کنه و به چیزی که میخواد برسه نباید الکی پولامونو حیف و میل کنیم

  3. به نظر من پس انداز کردن خیلی مهمه و تو زندگی کمک حاله درست موقعی که شرایط سخت باشه به بهترین وجه کمکت میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی