عادت های فروشندگان حرفه ای – دکتر احمد محمدی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۷ خرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

عادات فروشنده های حرفه ای در ویدئوی آموزشی دکتر احمد محمدی مشاهده کنید.

فرق بین فروشنده های خوب و حرفه ای شگفت انگیز است. فروشنده خوب، بودجه فروش خود را محقق می نماید، اما فروشنده ی حرفه ای، بودجه چندین ماه خود را !

فروشنده خوب، احترام و اعتماد مشتری را جلب می نماید، ولی فروشنده ی موفق، تحسین، وفاداری و و بازگشت دوباره ی مشتری خود را به دست می آورد. فروشنده خوب، ایرادها و مشکلات را با مهارت مدیریت می نماید، اما فروشنده عالی، ایرادها و مشکلات را شناسایی و آنها را رفع می نماید.

 

برخی از ویژگی های فروشندگان حرفه ای عبارتند از:

۱- مشخص نمودن ویژگی های مشتری های ایده آل و تمرکز بر روی آن ها؛

مشخص نمودن ویژگی های شاخص مشتریان ایده آل، یک فرآیند بسیار مؤثر و مهم در فروش موفق می باشد.  یک فروشنده حرفه ای در مورد مشتری ها، تحقیق می کند تا از مناسب بودن آن ها، اطمینان حاصل نماید . به همین دلیل آن ها روی مشتری های ایده آل تمرکز کرده و می دانند به چه کسانی محصول یا خدمت خود را  می فروشند.

۲- فرآیند فروش آن ها قابلیت اندازه گیری دارد و تکرارپذیر است؛

فروشندگان با فروش پایین معمولاً اجازه می دهند الهام و شهود راهنمای آن ها باشد. آن ها برای تبدیل اکثر مشتری ها، بسیاری از معاملات را به خاطر اهمال کاری  یا اشتباهات سهوی از دست می دهند، و هیچ گاه نتایج را تحلیل  نمی نمایند. اما فروشندگان حرفه ای، از یک فرآیند بهینه سازی شده، وضعیت هر مشتری و معامله را در سیستم فروش خود به خوبی بررسی نموده و به همین دلیل به خوبی  می دانند در هر زمان چه کاری باید انجام دهند. فروشند های حرفه ای به طور مکرر معیارهای کلیدی خود را بررسی و بر اساس آن ها تصمیم گیری می نمایند. در واقع آنان محصول خود را به خوبی می شناسند.

۳- فروشندگان فوق العاده، محصول خود را به خوبی می شناسند؛

فروش محصول یا خدمات یک  طرف قضیه، وشناخت محصول و  دانستن اینکه چه چیزی را می خواهید به فروش برسانید، طرف دیگر قضیه است. در گذشته، فروش بیشتر بر پایه ی تکنیک های جذاب و خیره کننده انجام می شد، اما امروزه، مشتری ها در رابطه با محصول مورد نظر خود تحقیق می کنند و به اطلاعات بیشتری دسترسی دارند، و دیگر به راحتی فریب داده نمی شوند. در نتیجه جهت جلب اعتماد مشتری ها و فروختن کالا به آنها، باید به درستی محصول خود را بشناسید.

۴- آن ها خط لوله فروش خود را بر اساس واقعیت مدیریت می کنند نه احساسات؛

یک فروشنده حرفه ای، معامله ای را از روی احساسات انجام نمی دهد و برای آن ها توصیف های  سایرین  از  معامله بی اهمیت است. آن ها با بررسی دقیق فرصت ها، یک پیش بینی دقیق برای فروش ارائه و بر اساس آن معاملات خود را انجام می دهند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
عادت ها

۵- آن ها خوب گوش دادن را تمرین می کنند؛

فروشندگان موفق، هنگام صحبت با مشتری ها، تمام حرف های آن ها را با دقت گوش فرا می دهند و تمام حواس و فکر خود را متمرکز بر مشتری می نمایند. به همین دلیل، صحبت های آن ها با مشتری ها عمیق تر و معنادار تر است. خوب گوش دادن  یکی از سخت ترین کارها در این شغل می باشد.  چون انسان ها بیشتر از گوش دادن به صحبت کردن علاقمند هستند،  با این وجود، هنر گوش دادن  دقیق صحبت های مشتری، بسیار ارزشمند می باشد. زیرا این ویژگی نه تنها سبب ایجاد روابط قوی تری می گردد، بلکه موجب بدست آوردن اطلاعات هم می شود، که به فروشنده در ارائه بهتر محصول کمک شایانی می نماید.

با مشاهده ی ویدئوی فوق، به صورت واضح و کاربردی  ویژگی های فروشنده های موفق و حرفه ای را از زبان آقای احمد محمدی بشنوید و بیاموزید.  فروشنده های حرفه ای خصوصیات و عادت هایی دارند که آن ها را از سایر فروشندگان متمایز نموده است و تعدادی از این خصوصیات و عادات هم در مطلب فوق و هم ویدئوی تدریس استاد احمد محمدی، اشاره گردیدند. این خصوصیات را می توان آموخت و تبدیل به عادت برای خود نمود. به این طریق می توانید حرفه ای و با بازدهی بالایی بفروشید.

 در سمینار موفقیت، استاد احمد محمدی با سال ها تجربه ی تدریس و مشاوره در زمینه ی فروش و بازاریابی به شما خواهند آموخت که با به کارگیری چه فنون و نکاتی، فروش خود را به صورت حرفه ای انجام دهید. برای شرکت در  این سمینار و همچنین آشنایی با محتوای آموزشی آن می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

بیشتر بخوانید:

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی