راز محبوبیت و محبوب شدن

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۴ تیر, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰

محبوب بودن ، جذاب بودن و محبوبیت داشتن و مورد احترام بودن بسیار لذت بخش است. وقتی دیگران از شما به خوبی یاد می‌کنند و برای خاص و عام فردی مورد احترام هستید، احساس بسیار خوبی خواهید  داشت.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

چگونه می‌توانید محبوب خاص و عام شوید؟

محبوب بودن ، جذابیت ، جذاب بودن و محبوب شدن نزد عام و خاص شاید برای شما هم مهم باشد. شاید شما هم تمایل داشته باشید که دیگران شما را دوست داشته باشند. مورد احترام و توجه باشید. محبوب و مورد احترام بودن لدت بخش است.

وقتی صحبت از محبوب بودن و محبوبیت داشتن می‌شود، منظور این نیست که کسی به دلیل کمبودها و کاستی‌ها تمایل داشته باشد که محبوب باشد. بلکه، وقتی صحبت از محبوب بودن می‌شود، یعنی دیگران به شما به عنوان یک انسان بزرگ و متعالی، یک انسان واقعی و دوست داشتنی نگاه کنند.

تقریبا همه دوست دارند، مورد احترام واقع شوند، فردی متشخص و دوست داشتنی و البته انسانی وارسته و درست باشند. چنین محبوبیتی در بین بزرگان و در بین افرادی که توانسته‌اند کاری بزرگ برای مردم و ملت خود انجام دهند دیده می‌شود.

محبوب بودن از چه نوعی؟

وقتی صحبت از محبوبیت می‌شود، نخستین سوالی که به ذهنم می‌آید این است که محبوب بودن، از چه نوعی؟ چه نوع محبوبیتی خوب است و چه نوع محبوبیتی خوب نیست؟

محبوب بودن از همه نوعش خوب است. مثلا کسی چهره‌ی زیبایی دارد. خب، زیبایی نعمتی است که خداوند به آن فرد داده و همین چهزه زیبا باعث محبوب شدن آن فرد شده است.

یا فرد دیگری با تلاش و کوشش می‌تواند برای جامعه و مردم خود مفید باشد، این فرد نیز از محبوبیت خاصی برخوردار می‌شود. هر دو این افراد محبوبیت دارند.

برخی افراد هم هستند که در بین گروه‌های منفی محبوبیت پیدا می‌کنند. مثلا فردی که خوب چاقو می‌کشد یا مواد مخدر را در بین جوانان پخش می‌کند، ممکن است برای طیفی از مخاطبان خود محبوبیت داشته باشد. ولی این محبوبیت آخر و عاقبتی نخواهد داشت.

تا ابد محبوب قلب ها باشید

اگر می ‌خواهید برای همیشه محبوب قلب‌ها باشید و از شما به عنوان انسانی وارسته و متعالی یاد شود باید شبیه به انسانی وارسته و متعالی زندگی کنید.

محبوب قلب‌ها بودن و محبوب شدن و محبوبیت داشتن کار ساده ای نیست و باید برایش زحمت بکشید. در متون مختلف برای محبوب بودن و محبوبیت داشتن نکات مختلفی مطرح شده می‌شود.

برخی از این موارد به موضوعات اخلاقی و تربیتی مربوط می‌شوند و برخی دیگر به اصول دینی. آیا واقعا رعایت اخلاقیات می‌تواند ما را محبوب قلب‌ها کند؟ آیا واقعا دینداری می‌تواند از ما انسانی متفاوت بسازد؟

استاد احمد محمدی
زندگیت را به دست بگیر ، تلاش کن ، تلاش کن ؛ آنموقع است که معجزه را می‌بینی!
استاد احمد محمدی

انسان بودن، مانند انسان زندگی کردن و مانند انسان رفتار کردن می‌تواند ما را برای همیشه و برای ابد محبوب قلب ها کند. هدف ادیان مختلف نیز همین انسان سازی بوده است. پس دین و اخلاقیات هم با هدف انسان سازی می‌تواند باعث محبوبیت شود.

برای آنکه تا ابد محبوب قلب‌ها شوید، سعی کنید مانند یک انسان زندگی کنید و ببینید یک انسان واقعی چه ویژگی‌هایی دارد.

متخصص شدن محبوبیت می‌آورد

یکی از موضوعاتی که شاید کمتر کسی بدان توجه کند آن است که وقتی شما در هر رشته‌ای به متخصصی تمام عیار تبدیل شوید، محبوبیت شما نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد.

به اطراف خود توجه کنید، چه افرادی از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند؟ اگر خوب دقت کنید می‌بینید که هر کسی در هر کاری به تخصص و سطح بالایی از توانمندی می‌رسد، محبوبیت بالاتری دارد.

فرقی نمی‌کند فرد مربوطه به چه کاری مشغول است، وقتی در کار خود به تخصص رسیده و مانند حرفه‌ای‌ها عمل می‌کند، مورد توجه قرار می‌گیرد.

مانند حرفه‌ای زندگی کنید. اگر مادر هستید، یک مادر حرفه‌ای باشید. اگر همسر هستید، یک همسر تمام عیار و کامل باشید. تا حدی که می‌توانید کامل باشید. شاید بگویید هیچ کس کامل نیست. ولی هر کسی می‌تواند در حد توان خودش کامل باشد و کامل عمل کند.

به شما توصیه می‌کنم مقاله‌ی تسلط و استادی، عامل موفقیت در هر حرفه، اما چطور؟ را حتما مطالعه کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
خودت را دوست داشته باش

افراد متخصص، افرادی که در زمینه‌ای توانمندی برجسته‌ای دارند، بیش از بقیه مورد توجه قرار دارند. تخصص شما هر چه که باشد برای شما محبوبیت می‌آورد. مکانیکی را در نظر بگیرید که با سعی و تلاش در کار خود حرفه‌ای شده است.

این فرد در شغل و حرفه‌ی خود از محبوبیت خوبی برخوردار است. هر کسی در هر شغل و حرفه‌ای که دارد می‌تواند مانند حرفه‌ای زندگی و رفتار کند.

توانمندی‌ های خود را بشناسید

برای آنکه بتوانید متخصص شوید ابتدا باید درک و شناخت درستی از توانمندی‌های خودتان داشته باشید. دقیقا بدانید که چه توانمندی‌هایی دارید و در چه حوزه‌ای می‌توانید مانند حرفه‌ای عمل کنید.

هر چقدر شناخت بیشتر و بالاتری از خودتان داشته باشید، موفق‌تر خواهید بود و از میدان‌های زندگی بهتر و موفق‌تر عبور خواهید کرد.

توانمندی‌های خود را روی کاغذ بنویسید و مکتوب کنید. دقیقا مشخص کنید که چه مهارت‌ها‌یی دارید و چه مهارت‌هایی را باید در خود تقویت کنید. اگر محبوب بودن، محبوبیت داشتن و مورد توجه بودن برایتان اهمیت دارد، باید به درک و شناخت خوبی از خودتان برسید.

مهارت های جدیدی بیاموزید

سعی کنید همیشه در حال یادگیری و آموزش باشید. مهارت‌های کاربردی که از شما فرد بهتری بسازد. برخی افراد همیشه در حال یادگیری هستند ولی روش آنها نوک زدن به حوزه‌های مختلف است. مثلا یک روز به سراغ یادگیری هنر می‌روند، روز دیگر رشته‌های مهندسی را مورد توجه قرار می‌دهند.

در واقع از این شاخه به آن شاخه می‌پرند و در هر کاری نوک می‌زنند و بعد از مدت کوتاهی آن کار را رها می‌کنند. این حالت نه تنها اسمش یادگیری نیست، بلکه روش درستی برای مهارت آموزی نیز نخواهد بود.

سر رشته‌ی کاری را در دست بگیرید و پیش بروید. آنقدر زمان ندارید که دایما به سعی و خطا مشغول باشید. حرفه‌، کار و مشغولیت مورد علاقه و متناسب با روحیات خود را مشخص کرده و در همان مسیر با برنامه‌ای منسجم و درست پیش بروید.

از این شاخه به آن شاخه پریدن فقط انرژی و زمان شما را به هدر می‌دهد. شاید بگویید من همه کارها را دوست دارم و دقیقا نمی‌دانم کدام مسیر را باید بروم. دراین صورت از مشورت مشاوری مطمئن کمک بگیرید. روش‌های مختلفی برای استعدادیابی و کمک به چنین افرادی وجود دارد.

یادتان باشد که مهارت آموزی در مسیر متخصص شدن می‌تواند باعث محبوبیت شما شود. اگر می‌خواهید جذابیت بیشتری داشته باشید، در مسیر مشخص به صورت دوره برنامه ریزی شده حرکت کنید.

به توسعه فردی اهمیت ویژه‌ای نشان دهید

یادتان باشد که شما مسئول رشد و پیشرفت خودتان هستید. باید برای رشد و توسعه فردی خودتان نیز برنامه ریزی داشته باشید. اکثر افرادی که در حوزه‌ای متخصص شده‌اند، در کنار تخصصی که دارند، روی رشد فردی خودشان نیز کار کرده‌اند.

توسعه فردی این روزها موضوعی ناشناخته نیست. بلکه اکثر افراد این حوزه را می‌شناسند و بدان توجه نشان می‌دهند. برای رشد فردی خودتان زمان و انرژی بگذارید.

استاد احمد محمدی

باید زندگی را از سطحی که تحویل گرفته‌ایم بهتر تحویل دهیم؛ با ساختن خود ، با رشد کردن. آنگاه به معنای واقعی زندگی کرده‌ایم.

استاد احمد محمدی

وقتی روی خودتان و رشد و توسعه فردی خود کار می‌کنید، همین توجه به خود و توانمند سازی خودتان، منجز به محبوبیت بیشتر شما می‌شود.

فردی را می‌شناختم که مهندس بسیار توانمندی بود ولی از نظر ارتباطات اجتماعی ضعف‌های زیادی داشت. توانایی برقراری ارتباط با دیگران را نداشت. اگر این فرد روی رشد توسعه‌ی فردی خود زمان می‌گذاشت می‌توانست به موفقیت‌‌های بسیار بسیار بیشتری دست پیدا کند.

خودتان را دوست داشته باشید

وقتی خودتان را دوست دارید، برای دیگران نیز دوست داشتنی تر می‌شوید. یکی از موضوعاتی که در اکثر مقاله‌هایم بدان نیم نگاهی دارم آن است که خودت را دوست داشته باش.

بالواقع کسی که خودش را دوست ندارد، فرد دوست داشتنی و محبوبی نخواهد بود. وقتی خودتان، خود را دوست ندارید، چطور می‌توانید انتظار داشته باشید که دیگران شما را دوست داشته باشند.

دوست داشتن خودمان هم مختصاتی دارد. وقتی خودتان را دوست دارید به خود آزار نمی‌رسانید برای زندگی، انرژی و زمان خودتان ارزش قایل هستید. خودت را دوست داشته باش.

تلاش مستمر را فراموش نکنید

وقتی به زندگی افرادی که محبوب قلب ها هستند توجه می‌کنید، می‌بینید که تلاش و کوشش مستمر را در زندگی خود سرلوحه‌ی امور قرارداده اند.

بدون تلاش و کوشش کسی به قله‌های موفقیت نرسیده و نخواهد رسید. به زندگی افراد موفق در سراسر جهان دقت کنید. می‌توانید زندگینامه افراد موفق را مطالعه کنید. افرادی همچون پروانه وثوق ، جان کوم ، پروفسور سمیعی و سعیده قدس و … محبوب قلب‌ها هستند و نامشان همیشه زنده است.

تلاش مستمر را فراموش نکنید. وقتی کاری را آغاز می‌کنید، با قدرت و شدت پیش بروید و میانه‌ راه میدان را خالی نکنید. برای هر کسی ممکن است خستگی پیش بیاید ولی نباید جا بزنید. باید با قدرت بیشتری پیش بروید.

اگر می‌خواهید به بالای قله برسید باید سختی و فشار بالا رفتن را تحمل کنید. اگر تاب بیاورید به بالای قله خواهید رسید. شما اولین کسی نیستید که چنین مسیری را طی می‌کنید و آخرین هم نخواهید بود.

پس دست از تلاش نکشید و نگذارید خستگی‌های معمول شما را از پای درآورد. سخت تلاش کنید و به پیش بروید.

بزرگ فکر کنید

بزرگی هر فردی به قلب و ذهنی بزرگی است که دارد. باید یاد بگیریم بزرگ فکر کنیم. مانند بزرگان فکر کنیم. اگر بتوانیم مانند افراد بزرگ فکر کنیم، بی‌شک کم کم می‌توانیم مانند آنها نیز زندگی کنیم.

افکار و ذهنیات شما چقدر به افراد بزرگ و بزرگان نزدیک یا از آنها دوراست؟ هر چقد رافکار بزرگ‌تری داشته باشید، آرزوها و اهداف بزرگ‌تری را دنبال می‌کنید و به تبع آن عملکرد بهتری از خود خواهید داشت.

برای آنکه بتوانید بزرگ فکر کنید باید برای خود و توانمند سازی خودتان زمان و انرژی صرف کنید. اگر بخواهیم بزرگ فکر کنیم، باید در سر ایده‌های بزرگ داشته باشیم.

به شما توصیه می کنم برای شروع، بسته آموزشی دوره ثروت را تهیه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی