افزایش درآمد و ثروتمند شدن ؛ راهکارها و روش‌های جدید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۱ تیر, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۲۱ مرداد, ۱۴۰۰
افزایش درآمد و ثروتمند شدن ؛ راهکارها و روش‌های جدید

افزایش درآمد و ثروتمند شدن، داشتن پول و ثروت از جمله موضوعاتی است ممکن است ذهن شما را به خودش مشغول کند. به چقدر پول نیاز دارید؟ چگونه می‌توانید این رقم را از آن خود کنید؟

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

چگونه ثروتمند شویم؟

افزایش درآمد و ثروتمند شدن ، یکی از موضوعاتی است که ممکن است ذهن شما و افراد بسیاری شبیه من و شما را به خود مشغول کند. قبل از ورود به مقاله، لازم است ابتدا پاسخ چند سوال مهم را بدهید:

سوال اول: شما جزو افرادی هستید که دوست دارید، ثروتمند باشید یا جزو افرادی هستید که پول و ثروت برایتان اهمیت ندارد؟

سوال دوم: شما جزو افرادی هستید که همین الان با هر آنچه دارید، راضی و خوشحال هستید یا هنوز خود را ثروتمند نمی‌دانید و نیاز به تلاش بیشتری دارد؟ شاید این سئوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا به افزایش درآمد نمی رسم؟ چطور می توانم ثروتمند شدن را تجربه کنم؟

پاسخ این دو سوال بسیار مهم است. اگر پول و ثروت برایتان اهمیت ندارد و پول را چرک کف دست می‌دانید به شما پیشنهاد می‌کنم این مقاله را نخوانید و ادامه ندهید. این مقاله برای افرادی نوشته شده که پول را چرک کف دست نمی‌دانند.

این مقاله برای افرادی نوشته شده که پول را برای رفع نیازهای اصلی، ضروری می‌دانند. در عین حال اگر شما همین الان خود را ثروتمند می‌دانید، نیازی به خواندن این مقاله ندارید. این مقاله برای افرادی نوشته شده که دوست دارند، وضعیت مالی بهتری داشته باشند. افرادی که دوست دارند فشارهای مالی زندگی خود را کاهش بدهند و به تمول مالی برسند.

وضعیت مالی خود را ترسیم کنید

قبل از هر چیز ابتدا باید وضعیت مالی و فعلی خود را ترسیم کنید. برای ثروتمند شدن و افزایش درآمد باید کارهایی انجام دهید. باید دقیقا معلوم کنید در چه شرایطی قرار دارد. واقع بینانه وضعیت خودتان را روی کاغذ مشخص کنید.

باید دقیقا معلوم کنید، چه دارایی‌های مالی دارید؟ درآمدتان چقدر است؟ آیا خرج و دخل شما با هم همخوانی دارد؟ آیا از پس تعهدات ضروری زندگی برمی‌آیید؟ جزو کدام قشر جامعه از نظر مالی قرار دارید؟

مشخص کنید چقدر بدهی دارید؟ چقدر وام گرفته‌اید و چقدر تعهدات مالی دارید؟ باید دقیقا معلوم کنید در ماه چقدر هزینه‌های ضروری و مهم دارید؟

اگر به دنبال راهکارهای افزایش درآمد و ثروتمند شدن هستید به شما توصیه می کنم مقاله راهکارهای افزایش درآمد در شرایط  وخیم اقتصادی را مطالعه کنید.

باید وضعیت خودتان را دقیقا روی کاغذ معلوم کنید. تصور کنید قرار است بازرس به شما سر بزند و شما حسابدار زندگی‌تان هستید. گزارش را به شکلی تهیه کنید که کاملا گویا و شفاف باشد.

کاستی‌ ها، کمبودها و نیازهای خود را مشخص کنید

بعد از مشخص کردن وضعیت مالی خودتان، حالا باید نیازهای واقعی مالی خودتان را مشخص کنید تا قدمی جدید در مسیر ثروتمند شدن و افزایش درآمد بردارید. تصور کنید قرار است به واحد حسابداری و مالی گزارشی بدهید تا برای شما تخصیص بودجه کند.

در واقع تصور کنید واحد مالی و حسابداری قرار است به حساب شما واریز کند تا مثلا قرض‌ها، بدهی‌ها و … را بپردازید. میزان افزایش درآمد خود را مشخص کنید.

استاد احمد محمدی
آدم‌ها فقیر بی‌پول نیستند، بلکه بدون رویا هستند.
استاد احمد محمدی

باید دقیقا معلوم کنید چه نیازهای جدی و اضطراری دارید. برخی افراد اصلا نمی‌دانند نیازهای اضطراری مالی‌شان چقدر است. در واقع برخی افراد اصلا تصور درست و روشنی از نیازها و مایحتاج ضروری خود ندارند.

وقتی دقیقا نمی‌دانید به چقدر پول نیاز دارید، چطور می‌توانید کاری برای تامین آن انجام دهید؟ در واقع مشخص کردن میزان نیاز مالی در ماه، فصل و سال بسیار اهمیت دارد.

نیازهای مالی خود را شفاف و روشن کنید

اپلیکیشن

دقت کنید دچار افراط و تفریط نشوید. وقتی صحبت از مشخص کردن نیازهای مالی می‌شود، برخی راه را به اشتباه می‌روند و کلا نیازها و کاستی‌هایی را روی کاغذ می‌آورند که واقعی نیستند.

مثلا فردی را می‌شناختم که برای تامین اولیه‌ترین مسایل مالی زندگی دچار مشکل بود. وقتی به او گفتم نیازهای ضروری خود را مشخص کن، به جای نوشتن اصلی ترین و مهم ترین موارد، روی برگه‌ی کاغذ نوشت که بتواند آخر هفته برای ورزش اسکی به پیست برود.

افراط و تفریط ممنوع. واقع بینی را در پیش بگیرید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
7 قانون ثروت

بلند پروازی خوب است ولی در اینجا می‌خواهیم واقع بینانه برای زندگی خودمان کاری انجام بدهیم. وقتی قرار است از تجسم خلاق، تصویرسازی ذهنی و … برای خودمان کاری کنیم، رویا پردازی خوب است ولی وقتی صحبت از واقع بینی می‌شود، باید در همان فضا کار را درست انجام بدهیم.

نیازهای مالی و واقعی خود را مشخص کنید. وقتی آن را روی کاغذ می نویسید، به کائنات نشان می‌دهید که دقیقا می‌دانید چه چیزی می‌خواهید.

همه چیز را مکتوب کنید

تصویر درستی از شرایط مالی ترسیم کنید. همه چیز را مکتوب کنید. خطای برخی افراد در مسایل مالی آن است که می‌خواهند همه چیز را ذهنی حل و فصل کنند.

روش‌های ذهنی و بدون استفاده از قلم و کاغذ پاسخگو نخواهد بود. اگر می‌خواهید برای وضعیت مالی خود کاری انجام دهید، باید همه چیز را مکتوب کنید.

تا اینجا قرار شد در موضوع مهم را مشخص کنید. اول باید ترسیم درستی از وضعیت مالی خود یادداشت کنید. سپس لازم است نیازهای واقعی خود را مشخص کنید.

این دو مورد را تمیز و مرتب در دفتر مالی خود مشخص کنید. گزارش مالی شما باید به گونه‌ای باشد که پاسخ درست و روشنی برای این سوالات داشته باشید:

  • چقدر بدهی و قرض دارید؟
  • چقدر وام گرفته‌اید؟ چند درصد پرداخت شده؟ چند قسط عقب هستید؟
  • هر ماه چقدر باید برای مایحتاج ضروری خرج کنید؟
  • هر ماه چقدر باید برای پس انداز کنید؟
  • وضعیت مسکن، پوشاک شما چگونه است و چقدر برای آنها هزینه می‌کنید؟
  • تا پایان سال چه هزینه‌های اضافی دارید؟
  • چقدر بودجه برای سفر کنار گذاشته‌اید؟

تصور کنید بازرس مالی قرار است گزارش مالی شما را بررسی کند و سوالاتی از این دست یا سوالات دیگری از شما بپرسد، باید بتوانید به همه سوالات پاسخ بدهید. اگر نمی‌توانید پاسخ سوالات را بدهید، مجددا زمان صرف کرده و گزارش مالی را تکمیل کنید.

چقدر پول نیاز دارید؟

وقتی همه چیز را مکتوب و شفاف کردید، باید بتوانید به این سوال به سادگی پاسخ بدهید که به چقدر پول نیاز دارید؟ الان دقیقا می‌دانید که به چقدر پول نیاز دارید؟

نگویید هر چقدر بیشتر، بهتر. این پاسخ کلیشه‌ای است. دقیقا معلوم کنید که چقدر پول نیاز دارید؟ پاسخ را به تومان، دلار یا هر واحد پولی مرسوم خودتان که با آن خرج می‌کنید، بگویید. این پول باید در چه بازه‌ی زمانی به دست‌تان برسد؟

به شما توصیه می‌کنم مقاله‌ی نقل و قول هایی درباره افزایش درآمد و پول را مطالعه کنید تا ببینید چه جملاتی در مورد پول و ثروت مطرح شده است.

وقتی توانستید مشخص کنید چقدر پول نیاز دارید، سوال مهم‌تر و سخت‌تری را مطرح می‌کنم : آیا به نظرخودتان می‌توانید به چنین رقم درآمد برسید؟ آیا به نظر خودتان چند درصد امکان دارد بتوانید چنین پولی را در کارت و حساب بانکی خودتان داشته باشید؟

با خودتان روراست و صادق باشید

پاسخ دو سوالی که مطرح کردم، بسیار مهم هستند. آیا واقعا در خودتان می‌بینید که به چنین پولی دست پیدا کنید؟ به زبان پاسخ ندهید، با زبان، با قلب و با تمام وجود ببینید رقمی که اعلام کرده‌اید، عددی واقعی است یا ساختگی وتصنعی؟

اگر واقعا در خودتان می‌بینید که به چنین درآمدی می‌رسید باید به شما تبریک بگویم چون قسمت سخت مساله را طی کرده‌اید. ولی اگر در اعماق وجودتان هنوز به خودتان، توانمدی‌هایتان و رسیدن به چنین پولی شک دارید و هنوز مطمئن نیستید لیاقت داشتن چنین رقمی را دارید یا خیر، کار سخت می‌شود.

با خودتان رو راست باشید. صادقانه ببینید چه رقمی برایتان ملموس و قابل درک است. افراد بسیاری را می‌بینم که بسیار توانمند هستند و می‌توانند درآمد بسیار خوبی داشته باشند ولی نمی‌توانند.

محدودیت‌های ذهنی را درهم بشکنید

اگر در اعماق وجودتان هنوز نمی‌توانید داشتن اعداد و ارقام را هضم کنید. ابتدا باید موانع ذهنی را از میان بردارید. برداشتن موانع ذهنی ساده نیست. به صرف اینکه بگویید من موانع ذهنی را برداشتم کار درست نمی‌شود.

باید واقعا ذهن خودتان را جراحی کنید و موانع را در هم بشکنید. گاهی برای برداشتن موانع ذهنی لازم است درد هم بکشید. عمل جراحی بدون درد نمی‌شود.

اگر ذهن شما محدود می‌بیند، اگر ذهن شما نمی‌تواند داشتن رقمی را در خود هضم کند، قطعا کارت بانکی‌تان هم تحمل و تاب داشتن چنین رقمی را نخواهد داشت. ابتدا باید در ذهن خودتان باور کنید که می‌توانید چنین رقمی را در حساب خود داشته باشید.

استاد احمد محمدی

در بهترین حالت کمتر از 5% از فضای ذهن‌ی خود را بکار می بریم . کافیست از قدرت ذهن خود بیشتر کمک بگیریم .

استاد احمد محمدی

خانمی را می‌شناختم که بیش از ۶۵ سال سن داشت. همیشه و در تمام طول سال‌های زندگیش به سختی زندگی کرده بود و همیشه منتظر بود که ارثی به وی برسد تا چنین و چنان کند. دوست داشت ثروتمند شدن را تجربه کند. ولی با گذشت این همه سال از سنش، هنوز از نظر ذهنی آمادگی لازم را نداشت.

بالاخره ارث پدری که سال‌ها قبل فوت شده بود به وی رسید و در کمتر از شش ماه تمام پول دود شد و هوا رفت. به بهانه‌های واهی و بدون دوره برنامه ریزی پول به سرعت خرج شد و به هیچ و پوچ رسید.

مساله اصلی ذهن آن خانم بود که ظرفیت لازم برای داشتن آن رقم را نداشت. مشکل پول نبود. ظرفیت ذهنی پایین بود. او ذهنا باور نداشت که می‌تواند به تمول مالی برسد. تاثیر افکار مثبت و نحوه جهان بینی در افزایش درآمد را دست کم نگیرید.

قدرت ذهن خود را دست کم نگیرید

به نظر خودتان ذهن شما چقدر می‌تواند به شما کمک کند تا تمول مالی بیشتری داشته باشید؟ شاید با خودتان تصور کنید منظورم این است که چقدر فکرتان خوب کار می‌کند و می‌توانید ایده‌های خوب برای کارآفرینی داشته باشید!

نه منظورم این نیست. منظورم این است که ذهن و قدرت‌های ذهنی شما چقدر می‌تواند در موفقیت مالی شما سهیم باشد؟

قدرت‌ ذهن شما تاثیر بسیار زیادی در تمول مالی شما دارد. اگر ذهنا باور نداشته باشید که لیاقت زندگی بهتر، با تمول مالی بیشتر را ندارید، هر چقدر بدوید باز هم هشت شما گرو نه تان خواهد بود. مقاله نکاتی درباره تغییر طرز تفکر برای رسیدن به افزایش درآمد و ثروت را حتما مطالعه کنید.

باید ابتدا ثروتمند شدن و درآمد بیشتر و حتی افزایش درآمد را ذهنا و از طریق ذهن خود باور کنید تا در بیرون هم متبلور شود. قدرت ذهن خود را دست کم نگیرید.

قدرت کلام را دست کم نگیرید

در مسایل مالی و هر مساله دیگری باید به موضوع دیگری نیز توجه داشته باشید. قدرت کلام خودتان را دست کم نگیرید. برخی افراد با زبان و کلمات خود، پول را از خودشان دور می‌کنند.

شاید شما هم شنیده باشید که اطرافتان کسی بگوید، پول چرک کف دست است. پول برای من ارزش ندارد. یا بگوید، پول برای من اصلا اهمیت ندارد و …

خب اگر پول چرک کف دست است، با همین کلام تمسخرآمیز پول را از خودمان دور می‌کنیم و بعد ناراحت هستیم که چرا مسایل مالی ما تمام نمی‌شود.

به کلمات خود در مورد پول، مادیات و … توجه کنید. نمی‌گوییم همه هوش و هواس باید سمت مادیات برود. ولی اگر در مورد مادیات اینقدر بد بگوییم، خب راه جذب آن را بر خود می‌بندیم و در ادامه جایی برای شکایت کردن باقی نمی‌ماند.

آکادمی بازار در کنار شما است تا بهترین‌ها را تجربه کنید. باید مسیری را طی کنید که بتواند موفقیت شما را تضمین کند. دوره ثروت به شما کمک می‌کند تا در مسیر موفقیت مالی قرار بگیرید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی