چرا نظم منجر به موفقیت می‌ شود؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۶ آذر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آبان, ۱۴۰۱
چرا نظم منجر به موفقیت می‌ شود؟

افراد موفق هرگز در نظم زندگی خود نگران این نیستند که برای فردا چه برنامه‌ای دارند و چگونه باید به کارهایشان رسیدگی کنند. با برنامه ریزی دقیق و انجام مراحلی ساده و ایجاد نظم در زندگی می‌توانید به اهدافتان دست پیدا کنید و به فرد موفقی در جامعه تبدیل شوید.

نظم یک عادت است و مثل هر عادتی به تکرار نیاز دارد تا برایتان آسان شود و خودکار آن را انجام دهید. هنگامی که یک سیستم و ساختار منظم برای رسیدگی به برنامه‌‌های روزانه‌تان داشته  باشید، اهداف زندگیتان دسته‌بندی می‌شوند و انجام این کار احساس اعتماد به نفس و امنیت به شما می‌دهد. برای منظم شدن باید از کارهای ساده‌ای که به اندکی نظم نیاز دارند و به راحتی از پس آن‌ها برمی‌‌آیید، شروع کنید.

اگر می‌خواهید که فردی منظم باشید، باید در این کار جدی باشید و وقت و نیروی خود را صرف آن کنید. همچنین باید چند تمرین را انجام دهید تا این مهارت قوی را به یک عادت تبدیل کنید. اگر منظم نیستید نگران نباشید با اندکی آموزش می‌توانید در آن پیشرفت کنید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

موفقیت در زندگی

ناپلئون هیل نویسنده کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» می‌گوید: “راهکار اصلی برای ثروتمند شدن چیزی جز داشتن مقدار کم و بیش خود-انضباطی نیست که به شما کمک می‌کند تسلط کامل بر ذهنتان داشته باشید.” او درست گفته است. نظم این توانایی را به شما می‌دهد تا کنترل ذهن، اندیشه و رفتار را در دست بگیرید و در مسیر باقی بمانید، تا زمانی‌که به آنچه می‌خواهید برسید.

“انضباط پلی بین هدف و تحقق آن است.”

«جیم ران»

“اعتماد به نفس از انضباط و آموزش می‌آید.”

«رابرت کیوساکی»

چندین مرتبه این نقل‌قول‌ها را بخوانید و درمورد آن‌ها فکر کنید. آیا حالا متوجه شدید که انضباط چقدر اهمیت دارد؟ یک سوال از شما دارم. آیا می‌خواهید به اهدافتان برسید و کارهای ارزشمندی را در زندگی انجام دهید یا آرزو می‌کنید که موفق شوید، اما کاری نمی‌کنید؟ برای محقق شدن اهدافتان به نظم و انضباط نیاز دارید.

اگر شما انضباط نداشته باشید، انجام هر کاری برایتان مشکل‌تر می‌شود، تلاش و زمان بیشتری نیاز دارید یا باید آن را کنار بگذارید. اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، برای ورزش به باشگاه بروید، یک موضوع جدیدی را مطالعه کنید یا در کار و شغلتان پیشرفتی داشته باشید، همه این‌ها به انضباط نیاز دارد. بدون داشتن انضباط شما حرکتی نخواهید کرد، به جایی نمی‌رسید و هیچ کاری را به سرانجام نمی‌رسانید. با خود-انضباطی تقریبا می‌توانید هر کاری را انجام دهید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - تنبلی

انضباط کلیدی برای رسیدن به موفقیت است

انضباط کلیدی برای رسیدن به موفقیت است

نظم و انضباط تنها مختص خویشتنداری، کنترل تعاملات، زود رسیدن یا خودداری کردن از غذاهای خاص نیست. کارکرد نظم و انضباط بیش از این‌هاست. نظم باعث می‌شود که زندگی و رفتارتان را تحت کنترل و سلطه خویش داشته باشید.

نظم به شما انرژی، انگیزه، قدرت درونی و اراده می‌دهد. نظم این قدرت را به شما می‌دهد که به آرامی موقعیت‌های سخت را مدیریت کنید و علیرغم مشکلات و موانع با عزمی راسخ و با پشتکار به کار خود ادامه دهید، تا زمانی‌که موفق به تمام کردن آنچه را که می‌خواستید، شوید.

سخنان افراد مشهور درمورد نظم

“با به تعویق انداختن خوشی‌های آنی و به منظور لذت بردن بیشتر از نتایج در بلند مدت، خود-انضباطی شرط لازم و ضروری برای موفقیت است.”

«ماکسول مالتز»

هرکسی که خوشی‌های آنی را به هدف لذت بردن از نتایج بلند مدت به تاخیر بیندازد، مطمئنا به موفقیت خواهد رسید.

“وقتی شما برنده هستید، داشتن انضباط و باور داشتن به خود آسان خواهد بود. وقتی که بازنده‌اید نیز باید ایمان و انضباط داشته باشید.”

«وینس لومباردی»

سخن وینس لومباردی درست است. این مهارتی که راجع به آن صحبت می‌کنیم، نه تنها در هنگام برنده بودن بلکه در زمان باختن هم بسیار مفید است. نظم و انضباط به شما کمک می‌کند که شما برنده شوید.

استاد احمد محمدی
اگر تغییر از خود را بپذیری و شروع کنی، بخش اعظم راه موفقیت را پیموده‌ای.
استاد احمد محمدی

“تلاش‌هایتان را قدر بدانید. به خودتان احترام بگذارید. احترام به خود، باعث خود-انضباطی می‌شود. وقتی شما این دو مهارت را همراه با سریع عمل کردن داشته باشید، قدرت حقیقی را دارید.”

«کلینت ایستوود»

آیا شما می‌خواهید قدرتی را که کلینت ایستوود از آن سخن می‌گوید، داشته باشید؟ خود-انضباطی این قدرت را به شما می‌بخشد.

نقل قول هایی از نظم و موفقیت

نقل قول هایی از نظم و موفقیت

“اهدافی که در سر دارید، بدون نظم و انضباط و پایداری به دست نخواهند آمد.”

«دنزل واشنگتن»

این سخن در هر زمینه‌ای از زندگی صحت دارد.

“تمام رویاهایمان به تحقق می‌رسند، اگر ما جرئت دنبال کردن آن‌ها را داشته باشیم.”

«والت دیزنی»

جرئت داشتن مستلزم پشتکار، قوی ماندن، صبر و بردباری و عزم راسخ است و این همان خود-انضباطی است.

“خود-انضباطی با سلطه داشتن بر افکارتان شروع می‌شود. اگر بر افکارتان کنترل نداشته باشید نمی‌توانید بر اعمال و رفتار خود نیز کنترلی داشته باشید. درحقیقت خود-انضباطی شما را قادر می‌سازد که اول فکر کنید و بعد از آن دست به عمل بزنید.”

«ناپلئون هیل»

ناپلئون هیل متوجه شده است که تسلط بر ذهن و افکار برای در کنترل داشتن زندگی و سرنوشتتان و تحقق اهدافتان ضروری است. برای دستیابی به اهدافتان باید مثبت بیندیشید، هدفتان را مجسم کنید و هرگز تسلیم نشوید. این مستلزم انضباط و اراده است.

این عبارات را به خاطر داشته باشید

این عبارات را به خاطر داشته باشید

“شما همیشه نمی‌توانید شرایط و موقعیت را کنترل کنید، اما می‌توانید بیاموزید که رفتار و نگرش خود را تحت کنترل داشته باشید.”

“اگر شما باانضباط باشید، با پشیمانی مواجه نخواهید شد.”

“آموختن کنترل رفتارتان شما را از توضیح زیادی، پشیمانی و معذرت‌خواهی نجات می‌دهد.”

حال دوست دارید که نقل‌قول‌های بیشتری درمورد خود-انضباطی بخوانید؟ نقل‌قول‌های راجع به انضباط تلاش می‌کند بگوید علیرغم دلسرد بودن، نداشتن میل و اشتیاق و وجود موانع به مسیر ادامه دهید و این کلید موفقیت است.

همانطور که در مقاله بالا به آن پرداخته شد نظم یکی از عامل‌های مهمی است که حتما در مسیر موفقیت به آن نیاز دارید. نظم و خود انضباطی سبب می‌شوند تا برنامه‌های شما با احتمال شکست کمتری اجرا شوند و شما با اطمینان بیشتری قدم بردارید. بدون داشتن نظم و خود انضباطی مسیر پیش روی شما بیشتر شبیه به یک هزار تو می‌شود که گذشتن از آن بسیار دشوار است.

اگر میانه خوبی با نظم و خود انضباطی ندارید و به دنبال رسیدن به اهدافتان هستید، باید هر چه سریع‌تر برای تبدیل آن‌ها به یک عادت در خودتان دست به کار شوید. در آکادمی بازار می‌توانید مهارت‌های ضروری برای تبدیل به فردی موفق را مانند خود انضباطی، برنامه ریزی، مهارت نه گفتن و … بیاموزید و با قدرت هر چه تمام‌تر به سوی اهدافتان گام بردارید.

5/5 - (15 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی