مشاوره راه اندازی استارتاپ چه کمکی به شما می‌کند؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۹ مهر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۷ آبان, ۱۴۰۱
راه اندازی استارتاپ

آیا می‌دانید برای راه‌اندازی یک شرکت استارتاپ موفق، وجود مشاوره خوب برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی و همچنین موفقیت بیشتر، امری ضروری است؟ زیرا با حضور مشاور در شرکت استارتاپی میتوان حرفه‌ایی‌تر از دیگر شرکت‌ها عمل کرد.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

راه اندازی استارتاپ

ممکن است شما هم دوست داشته باشید در حوزه راه‌اندازی استارتاپ‌ حضور داشته باشید. اما به‌تنهایی و بدون تجربه و مشاوره‌، قدم گذاشتن در چنین راهی برای راه اندازی استارتاپ‌ ساده نیست و می‌تواند ریسک‌هایی نیز به‌دنبال داشته باشد.برای راه اندازی استارتاپ و شروع کسب و کار باید با متخصصین این حوزه مشورت کنید.

چگونگی راه اندازی استارتاپ

راه اندازی استارتاپ‌‌ و فعالیت در یک کسب‌ و کار جدید، می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. به‌ دوش گرفتن تمام بار مسئولیت ایده خوبی نیست، اینطور بارتان به منزل نخواهد رسید و اگر همین ابتدا راه تو ذوق شما خورده شود شاید هیچگاه دیگر جسارت انجام ایده‌های نو را به خود ندهید.

بنابراین برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقاتی بهتر است از حضور مشاور استارتاپ در کنار خود بهره ببرید و هم از دانش و از تجربه او برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید. کسی که تجربه راه ‌اندازی استارتاپ را داشته و از چم و خم کار، آگاهی کامل را دارد.

مرکز مشاوره بازاریابی و فروش آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی می‌تواند در این راه نقش موثری  داشته باشد.

شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی از خدمات آکادمی بازار برای فروش بیشتر و موفقیت در کار بهره برده‌اند. مقاله‌های متعددی در زمینه‌ی راه ‌اندازی استارتاپ در آکادمی بازار منتشر شده است. می‌توانید خلاصه «کتاب استارتاپ ناب» نوشته اریک رایز را نیز مطالعه کنید.

سه دلیل برای راه‌ اندازی استارتاپ به شرط حضور مشاور استارتاپ

کارآفرینان و صاحبان ایده که اهداف روشن و دیدگاهی قوی دارند ممکن است با این تفکر که «همه چیز را می‌دانند» فریب خورده و دچار مشکل شوند. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که آن‌ها انجام می‌دهند این است که فکر کنند همه چیز را تحت کنترل داشته و همیشه کار درست را انجام می‌دهند.

البته، هر آنچه را که می شنوید نباید مورد توجه قرار گیرد، ولی حداقل به اندازه کافی ذهن و دید باز داشته باشید تا اطلاعات دریافت شده را به‌خوبی درک کرده و فیلتر کنید. کارآفرینانی که دارای  مشاوران عالی هستند، تمایل دارند عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشته باشند و دچار اشتباهات آن‌ها نشوند.

نقش مشاور در راه اندازی استارتاپ

بیشتر کارآفرینان ترجیح می‌دهند به جای استخدام کارکنان تمام وقت، از حضور یک مشاوره برای استارتاپ بهره ببرند، البته این اقدام مفیدی است.

مشاوران عناصر مهم در اجرایی شدن استارتاپ‌ها هستند. اگر افکار متعصبانه نداشته باشید و به درستی از حضور مشاور استفاده کنید آن‌ها ارزش زیادی برای شرکت به ارمغان خواهند آورد.

حتی برای مدیران تازه‌کار و شرکت‌های تازه تاسیس که راه دشواری را پیش رو دارند از توسعه محصول، فروش و جمع آوری سرمایه که تمامی کارهایی با الویت بالاست نباید از حضور فردی به نام مشاور استارتاپ غافل شد.

حضور مشاور می تواند استارتاپ را احیا کند، می‌تواند به شما کمک کند تا تجارت را به طور موثرتر اداره کنید و به نوآوری بیشتری بپردازید.

۱. پرداخت هزینه مشاور به جای پرداخت هزینه‌های اضافه

برای جلوگیری از صرف هزینه‌های زیادی، یکی از بهترین توافق‌هایی که می توانید انجام دهید این است که توافقنامه پرداخت برای عملکرد باشد.

یعنی در صورت رسیدن به حداقل نتیجه‌هایی که مدنظرتان است پرداخت را انجام دهید. مشاوران تنها در صورت دستیابی به هدف و نتایج نهایی رضایت بخش از کار، افزایش سود خواهند برد.

البته برای اطمینان از اینکه مشاور علاقمند به پذیرش چنین شرایطی است، باید نقاط عطف معقولی را تعیین کنید. این فرآیند شاید کمی زمانبر باشد و نیاز به تحقیق دارد.

۲. برنامه عملی سفارشی

امروزه منابع رایگان اینترنتی بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره ببرید. مشاوره‌هایی که توسط متخصصان برتر در همه زمینه‌ها ارائه می‌شود.

شما با دریافت یک برنامه و مشاوره برای راه اندازی استارتاپ‌ می‌توانید به پروسه عملی که مخصوص شما طراحی شده است و می‌توانید به هدفی که دارید برسید. مشاوران در مورد حرفه و شغل شما مطالعه می کنند و به شما کمک می کنند تا یک استراتژی عمل گرا را برای حل مسئله یا دستیابی به هدف خاص تهیه کنید.

آنها ده‌ها منبع و کتاب را برای این کار مطالعه می‌کنند و وضعیت بازار را به خوبی بررسی می‌کنند تا به برنامه ویژه شما برسند.

۳. گذراندن دوره‌های تخصص

اگر می خواهید خود را یک متخصص در یک زمینه خاص بنامید، باید حداقل ۱۰۰۰ ساعت کار در این زمینه داشته باشید. مشاوران با حدود یک هفته کار ۴۰ ساعته، حداقل ۵ سال تجربه دارند.

استاد احمد محمدی
تغییر را با آغوش باز پذیرا باش؛ اگر تغییر نکنی، تعویض می‌شوی.
استاد احمد محمدی

موسسین استارتاپ نمی توانند در همه زمینه‌هایی که برای انجام یک تجارت مهم هستند، از فروش، حسابداری تا بازاریابی و موارد دیگر متخصص باشند. و در بیشتر موارد، آن‌ها قادر به پر کردن جایگاه‌های کلیدی نیستند. پس بهترین راه برای دریافت تخصص تماس با یک مشاور است.

کار با یک مشاوره راه اندازی استارتاپ‌، یک روش عالی برای دریافت خدمات تخصصی و یادگیری از یک فرد حرفه‌ای است. استخدام مشاور یک سرمایه گذاری است، به خصوص اگر بتوانید از تخصص آن‌ها بیاموزید. شما به عنوان صاحب یک استارتاپ، باید دائما در حال یادگیری باشید و شانه به شانه با یک متخصص دانش‌تان را افزایش دهید.

مشاوره میانبری برای رونق کسب و کار

به یاد داشته باشید: «به‌جای اینکه به یک فقیر ماهی دهید و یک روز او را سیر کنید، به او ماهیگیری را بیاموزید و یک عمر آسوده‌اش کنید.»

آکادمی بازار منتظر شماست تا در راه ‌اندازی استارتاپ مشاورتان باشد. شما در این راه دشوار تنها نیستید. آکادمی بازار با وجود کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای در این زمینه آماده ارائه مشاوره به شما هستند. علاوه بر آن شما می‌توانید با تهیه بسته آموزشی «تکنیک‌های افزایش فروش» خودتان را برای شروع یک کسب و کار جدید آماده کنید.

5/5 - (14 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی