ویدئو های استاد احمد محمدی

جبران عمل متقابل در فروش – دکتر احمد محمدی

اصل عمل متقابل یا جبران عمل متقابل در این ویدئو توسط دکتر احمد محمدی توضیح داده می‌شود.

دکتر رابرت چالدینی (Robert Cialdini) هفت اصل بسیار مهم را به عنوان اساسی ترین عوامل مؤثر در جوامع انسانی معرفی و عنوان کرده است، که اولین اصل آن، اصل عمل متقابل است. ما انسان­ ها دوست نداریم زیر دین کسی باشیم و همواره سعی در لطف و جبران عمل فرد مقابل خود داریم. بر اساس گفته ی جامعه شناس معروف، دکتر گوندلر، هیچ جامعه ای در جهان وجود ندارد که پیرو اصل عمل متقابل نباشد. در واقع بسیاری از دانشمندان و بزرگان اعتقاد دارند که:

«این نیاز عمیق برای ادای دین، بخشی از هسته ی انسانیت می باشد.»

مطالعه بیشتر: دوره فروش موفق (قانون ۸۰/۲۰ در فروش) – دکتر احمد محمدی

مطالعه بیشتر: تار عنکبوت های ذهنی – ویدئو آموزشی دکتر احمد محمدی

آکادمی بازار مرجع موفقیت ایران، مجموعه‌ای غنی از مقاله‌های مختلف در زمینه‌های بازاریابی و فروش، موفقیت، ذهن قدرتمند و … ارائه می‌دهد. به‌علاوه کاربران می‌توانند از دوره‌های آموزشی این مرکز همچون پکیج آموزشی غیرحضوری ذهن قدرتمند بهره برده و آن را ازطریق فروشگاه آکادمی‌ بازار تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند.

برای مثال وقتی که یک خدمتکار به هنگام گرفتن سفارش و سرو غذا و حتی آوردن صورت حساب با شما رفتاری خاص می کند، گویی که شما میهمانی بسیار خاص هستید، در نتیجه شما نیز تلاش خواهید کرد که این لطف او را به طور متقابل با پرداخت مبلغ زیادی انعام جبران نمایید. بنابراین عمل متقابل اصلی است که در تمام جوامع بشری یافت می­شود و تأثیر زیادی در فرایند متقاعد سازی مشتریان دارد.


برای استفاده از اصل عمل متقابل در فروش به طور عملی می توان از شیوه های ذیل بهره برد:

۱- چیزی ارزشمند از خود را به رایگان به مشتری بدهید، مثل وقت، مهارت، هدیه ای کوچک یا یک نمونه کار.

۲- با مشتری به گونه ای رفتار کنید که احساس خاص بودن به وی دست دهد.

۳- یک پیشنهاد خاص و انحصاری به وی دهید،‌ و البته نشان دهید که این پیشنهاد برای افراد ویژه ای است.

۴- پیشنهاد و خدمات ویژه خود را برای مشتری شخصی سازی کنید، مثل ارسال یک هدیه یا ایمیل تبلیغاتی به اسم مشتری.

۵-  از تکنیک «سر توی در» استفاده کنید، یعنی یک تقاضای بزرگ از مشتری کنید، در صورت نپذیرفتن، تقاضای کوچکتری را مطرح نمایید.

۶- در قبال عضویت در خبر نامه خود، به کاربر چیزی بدهید.

۷- از ارزش هدیه و خدمت رایگان خود با مشتری حرف بزنید.

در ویدئو فوق، آقای احمد محمدی اطلاعاتی در خصوص کاربرد اصل عمل متقابل در فروش و وفادارسازی مشتری ارائه می دهند که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان واقع شود.

بعضی از اصول هستند که در بین تمام انسان ها مشترک است و باید این اصول را در هر موقعیتی که هستیم در نظر داشته باشیم و رعایت نماییم. یکی از این اصول مهم، اصل عمل متقابل است که رعایت آن خصوصاً در فروش، فواید بسیاری از جمله وفادارسازی مشتریان و همچنین افزایش بازدهی و میزان فروش، دارد. استاد احمد محمدی در سمینار موفقیت تعدادی از این اصول مشترک بین تمامی انسان ها را تدریس خواهند نمود که دانستن آن ها مطمئناً شما را در مسیر موفقیت و دست یابی به اهداف بسیار کمک خواهد نمود. پس معطل نکنید! در سمینار بزرگ موفقیت شرکت نمایید تا از آموزه های استاد احمد محمدی در زمینه ی موفقیت بهره مند گردید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

 

مطالب مرتبط

تا رسیدن به رویای بزرگ خود متوقف نشوید
ارزش زمان از دیدگاه دکتر احمد محمدی در ویدئو آموزشی آکادمی بازار
نقش مشکلات در زندگی ما چیست؟
چه زمان به موفقیت می‌رسیم؟
دوره آموزشی زبان بدن و آداب معاشرت در فروش توسط آکادمی بازار برگزار شد
برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن