دوره های آموزشی
مبنای ثروت آفرینی در اقتصاد امروز، دانش و مهارت است. آینده از انقلابی خبر میدهد که نیروی محرکه شرکتها از اندیشههای کارکنان سرچشمه میگیرد. در فضای پرشتاب و سرشار از تحول و رقابت دنیای امروز، آنچه که منجر به کسب مزیت رقابتی میگردد، نیروی انسانی آموزش دیده ، با کیفیت و پویاست. طبق آمار رسمی در سال 1982 سازمانهای برتر دنیا مالک 62 % دارایی مشهود و 38 % دارایی نامشهود بودند. اما در سال 2020 این نسبت 10 % دارایی مشهود و 90% دارایی نامشهود شده است! امروزه شرکتهای هوشمند 3% از سودشان را صرف ارتقاء مهارت کارکنانشان می کنند.
فروش و بازاریابی
در هر کسب و کار و هر شغلی، مشتری است که می تواند شما را به عرش رسانده و یا از عرش به پایین بکشاند. در واقع هر مشتری می تواند سرآغازگر یک موفقیت و یا سرآغازگر راه ورشکستی و سقوط باشد. پس باید به مشتری یابی و مشتری مداری توجه ویژه ای داشت و آن را در صدر امور قرار داد. بسیاری از کسب و کارها با وجود زیرساخت های مناسب، سرمایه گذاری های کلان و کیفیت و قیمت مناسب، موفق به فروش دلخواهشان نیستند!
یک سرپرست فروش، نظارت بر پیشرفت فروش چه در قالب فردی و چه تیمی دارد و بررسی عملکرد فروشندگان ، تدوین استراتژی فروش یا بهبود برنامههای موجود از مهم ترین وظایف اوست. کمک به فروشندگانی که در کار خود با مشکل روبرو هستند ، همچنین مسئولیت جذب نیروهای فروش توانمند و آموزش آنها با وی می باشد. او باید اطمینان حاصل کند که بالاترین عملکرد در تیم فروش در حال انجام است .
ازآنجاییکه موفقیت در فروش از انجام اعمال یکباره و بدون برنامهریزی به دست نمیآید، فرایند برنامهریزی فروش برای موفقیت یک کسب و کار و فروشنده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .دوره برنامه ریزی فروش ، یک دوره انگیزشی و علمی است ، کمک می کند به تعیین چشم انداز فروش یک کسب و کار و فروشنده ، نقشه راه مشخص می کند ، نظام باورها در فروش را می سازد و بلند پروازی را به فروشنده آموزش می دهد .
قلب کسب و کار شما در سینه بازاریابی آن میتپد. بیشتر ابعاد کسب و کار شما به اصول بازاریابی موفق وابسته هستند. چتر گسترده بازاریابی روی تبلیغات، روابط عمومی، ترویج و فروش سایه میاندازد. رقابت شدید و سرعت تغییرات در بازارها و روندهای پیش بینی نشده اقتصادی باعث شده تا اهمیت توجه به بازاریابی و فروش نسبت به چند سال گذشته دو چندان گردد. رعایت اصول بازاریابی و فروش از عوامل حیاتی رشد کسب و کارها می باشد.
با توجه به تعدد وتنوع شرکتها و پهنه جغرافیایی کشور ، فروش تلفنی یکی روش عالی در جهت ترغیب مشتریان به خرید کالا یا خدمت ، افزایش فروش و موفقیت کسب و کار می باشد ، متاسفانه بسیاری از فروشندگان تلفنی بصورت سنتی و بدون آموزش اینکار را انجام می دهند که عموما بهره وری خوبی ندارد و باعث سرخوردگی آنها می گردد ، در حالیکه فروش تلفنی یک علم است و تکنیکها و روشهای متعددی در هنگام فروش و بازاریابی تلفنی باید رعایت گردد.
دوره ستارگان فروش شامل توسعه مهارت های شخصی ، ارتباطی و مذاکراتی ، تکنیک ها و روش های ایجاد فرصت های فروش و همچنین انجام فروش برای محصول و یا خدمت می باشد. یک فروش خوب نیاز به این دارد که محصول را به خوبی درک کنیدو به نیاز مشتری احترام بگذارید. اما فراتر از آن، راز یک فروشنده خوب شدن ، فارغ از روش ها ، منش های این شغل می باشد .در واقع فروش یک پندار، گفتار و رفتار حرفه ای می باشد.
ارتباط موثر
همه ما خواهان این هستیم که با تسلط بر بیان و کلام خود بر دیگران تاثیر گذاشته و آنها را با عقاید و نظرات خود همراه کرده و به اهدافمان برسیم. ارزش خوب حرف زدن و قدرت اعجاز آن در برقراری ارتباط موثر هم بر کسی پوشیده نیست. دراین دوره کارگاهی به افراد آموزش داده می شود تا بر کلام خود تسلط داشته و از قدرت بیان خود برای تاثیر پذیری بر افراد استفاده نمایند و همواره در هر موقعیت اجتماعی بتوانند موفق شوند.
اهمیت اصول و فنون مذاکره بر کسی پوشیده نیست، 75% زمان روزانه ما صرف مذاکره می شود ، اگرمیخواهیم هر مذاکره ایی را به یک مذاکره موفق تبدیل کنیم باید با اصول و تکنیکهای آن آشنا شویم؛ بیشتر افراد حرفه ای به اهمیت مذاکره در زندگی کاملا واقفند، زیرا بخش اعظم موفقیتشان از رهگذر ارتباط و مذاکره خوب آنها با سایرین بوده است. موفقیت در شغل ، درآمد مالی و ارتباطات عالی متأثر از توانایی افراد در مذاکره است.
همه افراد در هنگام صحبت با شما مجموعه ای از احساسات و تمایلات را با خود به همراه دارند که با کمی دقت در حالات چشم ، دست و یا پاها ، نحوه نشستن و یا ایستادن و یا … می توان به این احساسات پی برد ، این رفتار غالبا به صورت ناخود آگاه در افراد به وجود می آید و شخص از وجود آنها مطلع نیست ، شما می توانید به سادگی از حالت احساسی آن لحظه فرد مقابلتان با خبر شوید و موثرتر نعامل برقرار نمایید