بازاریابی و فروشمقالات

بازاریابی رویدادی و مزایای آن را بشناسید

در میان روش های فراوان برای بازاریابی آنلاین و آفلاینی که امروزه به وجود آمده اند، بعضی از روش های بازاریابی سود بسیار زیادی به همراه دارند.

امروزه بسیاری از افراد از روش‌ها و تکنیکهای بازاریابی اینترنتی استفاده می کنند، چون برای بسیاری از کسب‌‌وکارها سود آور بوده است. با این حال، یک استراتژی درست بازاریابی ازترکیبی از استراتژی آنلاین و آفلاین به صورت بازاریابی رویدادی استفاده می‌کند.

یکی از بهترین انواع بازاریابی، بازاریابی رویدادی است که شرکت ها از آن برای تبلیغ کالا و خدمات خود استفاده می کنند. رویداد در واقع  جمع‌شدن افرادی در کنار هم و صحبت کردن راجب به یک موضوع مشخص می‌ باشد.

شرکت ها می‌توانند میزبان و یا حمایت کننده ی رویداد ها باشند. با آکادمی بازار همراه باشید در این مقاله ابعاد مخلف بازاریابی رویدادی بیان می شود:

دلیل استفاده شرکت ها از بازاریابی رویدادی چیست؟

در واقع بازاریابی رویدادی یک نوع بازاریابی صحیح به دلیل استاده ترکیبی از بازاریابی آنلاین و آفلاین می باشد. بازاریابی رویدادی موجب رشد زیاد کسب و کارها می شود، به همین دلیل بسیاری از شرکت ها علاقه پیدا میکنند تا  از آن استفاده کنند.

برخی از مزایای بازاریابی رویدادی:

افزایش آگاهی از برند

یکی از اصلی ترین دلایل شرکت‌ها برای میزبانی یک رویداد شکل دهی هویت تجاری برای خود می باشد. بسیاری از شرکت کنندگان رویدادها میگویند که خدمات و برند شرکت آنها پس از رودادها گسترش یافته و پیشرفت کرده است.

در اینجا چند رویداد مهم در جهان ودلایل شرکت برند ها را بیان می کنیم:

  • هفته مد: یک برند که سبک زندگی را نشان می دهد و هدفش لوکس به نظر رسیدن است
  • سوپرباول: برندهایی که قصد دارند در کنار بزرگ‌ ترین برندهای جهان مطرح شوند و به مخاطبان زیاد آن‌ها دست پیدا کنند.
  • رویدادهای خیریه ای: برندهایی که می‌خواهند مسئولیت اجتماعی برعهده بگیرند و علاقه به حمایت ازخیریه ها دارند.
  • رویدادهای کارآفرینی: برندهایی که می‌خواهند تلاش های خود را برای رشد جامعه نشان دهند.

در بازاریابی رویدادی باید بدانید مشتری شما چه کسی است و و در چه رویدادی شرکت می کند. یکی دیگر از روش ها ارتباط با خبرنگارانی است که در رویداد ها حضور دارند. آن‌ها می‌توانند به گونه ی عمل کنند که توجهات به سمت شما جلب شود.

marketing
بازاریابی رویدادی

افزایش ارتباط با مشتری با بازاریابی رویدادی

امروزه بسیاری از برندها به واسطه شبکه‌های اجتماعی با مشتریان خود رابطه دارند. حتما شما می دانید که هیچکدام از روش های ارتباطی به اندازه ارتباط رو در رو تاثیر گذار نیستند.

بازاریابی رویدادی این امکان را برایتان ایجاد می کند تا از نزدیک با یکدیگر در ارتباط باشید و قطعا تاثیر بسیار مثبتی در ذهن مشتری می گذارد.

براساس مطالعات انجام شده هرچقدر تعامل با مشتری بیشتر شود وفاداری مشتری به شما بیشتر خواهد شد و احتمال حفظ و نگهداری مشتری بالا تر می رود.

تولید سرنخ بازاریابی

امروزه هیچ یک از روش های بازاریابی به اندازه بازاریابی دهان به دهان مهم و تاثیر گذار نیست. بازاریابی رویدادی شلوغی زیادی به همراه دارد به همین دلیل هرکس بخواهد در آن شرکت کند یک همراه با خود خواهد آورد.

بازاریابان آمریکایی تعداد کثیری از مشتریان خود را ازطریق رویداد ها به دست می آورند. شما باید راجب به کسانی که در رویداد های شما حضور می یابند اطلاعات کسب جذب کنید و اطلاعاتی که جمع آوری می کنید باید میزان ارتباط مشتری با شما را نشان دهد.

به این صورت شما این امکان را پیدا می کنید که مشتریان بالقوه را از میان شرکت کننده ها شناسایی کنید و با پیگیری ها آن ها رابه مشتریان ثابت تبدیل کنید.

تکنیک های بازاریابی
انواع بازاریابی

آموزش از راه بازاریابی رویدادی

بسیاری از برندها معتقدند که رویدادها به آن‌ها این امکان را می دهند تا نسبت به محصولات و برندها آگاهی بیشتری پیدا کنند. آن‌ها اعتقاد دارند که رویدادهای آفلاین و آنلاین روش مناسب ‌تری نسبت به تبلیغات رسانه ای و سایر انواع تبلیغات هستند.

آموزش در رویداد به شکل های متفاوتی صورت میگیرد، اگر استفاده از کالاهای شما پیچیده است، می‌توانید سمینارهای مختلفی تشکیل بدهید و نحوه استفاده از آن را آموزش دهید. یا می ‌توانید غرفه‌ای در یک نمایشگاه اجاره کنید ودر آن آموزش کسب وکار خود را انجام دهید.

مشتری های خود را ازطریق بازاریابی رویدادی گسترش دهید

رویداد ها نقش بسیار مهمی در اعتماد سازی مشتری ایفا می کند. معمولا مشتری ها برند هایی را که از نزدیک بشناسند بیشتر اعتماد می کنند. اعتماد موجب افزایش تعداد مشتریان شما می شود. زیرا بهترین تبلیغ کنندگان محصولات شما مشتریان وفادار هستند.

.

بازاریابی رویدادی یکی از بهترین روش های بازاریابی در جهان امروز است. زیرا با تلفیق بازاریابی آنلاین و آفلاین شیوه بازاریابی درستی در اختیار قرار می دهد. شرکت ها از این نوع بازاریابی برای افزایش فروش  و در نهایت کسب سود استفاده می کنند.

موفقیت در کسب و کار اصول و راه های متفاوتی دارد. استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در بازاریابی و فروش، در سمینار بزرگ موفقیت اصول موفقیت در کسب و کار و بازاریابی را بیان می کند. شما با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از روش هایی که استاد بیان می کند بهره مند شوید.

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

مطالب مرتبط

بازاریابی دیجیتال و استراتژی های آن در جهان امروز
بازاریابی جاذبه ای ، عوامل شکل گیری و اهمیت آن
بازاریابی در اینستاگرام یکی از راه های کلیدی در افزایش فروش
آشنایی با بازاریابی سبز و 4 استراتژی کلیدی برای موفقیت در آن
نکات کلیدی که در بازاریابی تجاری باید رعایت شود را بدانید
برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
Open

دوره آموزشی معجزه ذهن قدرتمند

Close
بستن