آموزش بیمه مارکتینگ

نویسنده : تیم تحریریه آکادمی بازار
آموزش بیمه مارکتینگ
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

یک نماینده بازاریابی بیمه با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی برای فروش محصولات بیمه به مشاغل یا اشخاص از طرف یک شرکت بیمه، سهمیه فروش تعیین شده را برآورده می‌کند.

در این حرفه‌، مسئولیت‌های شما شامل ایجاد و حفظ روابط مشتری با تماس تلفنی و ملاقات با خریداران احتمالی یا موجود و توضیح و مقایسه محصولات و خدمات بیمه است.

وظایف اضافی شما را ملزم به نگهداری سوابق و رسیدگی به تغییر و تجدید سیاست‌ها می‌کند. شما ممکن است با کارگزاران و نمایندگان شرکتی که نماینده آن هستید نیز همکاری کنید.

آموزش بیمه مارکتینگ

با گذراندن دوره آموزش بیمه مارکتینگ و یادگیری نکات بازاریابی بیمه می‌توانید فروش بیمه نمایندگیتان را افزایش دهید و به موفقیت برسید.

نکات، ابزارها و آموزش بازاریابی و فروش بیمه برای موفقیت لازم است. بهترین استراتژی‌های بازاریابی و فروش بیمه را بیاموزید، تا ایده‌های ایده‌آل خود را پیدا کرده و مشتریان خود را جذب کنید.

9 راهکار طلایی در آموزش بیمه مارکتینگ

در ادامه با 9 راهکار طلایی در آموزش بیمه مارکتینگ آشنا خواهیم شد.

1. برای بازاریابانتان کتاب آموزش بیمه مارکتینگ بخرید

آموزش بیمه مارکتینگ - آکادمی بازار

لازم نیست همه آموزش‌ها را خودتان انجام دهید. در حقیقت، احتمالا بهتر است که این کار را نکنید.

اگر فقط کتاب‌های خوبی برای بازاریابان نمایندگی‌تان بخرید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که بهترین فروشندگان خدمات بیمه دنیا را استخدام کرده‌اید.

پیشنهاد دهید که برای فروشندگان خود هر نوع کتاب مفید دیگری که بخواهند می‌خرید، به شرطی که آموخته‌های خود را به بقیه اعضای تیم ارائه دهند.

2. الگوی خوبی برای بازاریاب نمایندگیتان باشید

به یاد داشته باشید فردی که تازه وارد بیمه شده است یا حتی به طور کلی فقط نیروی کار، قصد دارد به همه آنچه شما انجام می‌دهید و بیان می‌کنید توجه کند تا ایده خود را درباره درست و غلط هر کاری توسعه دهد.

لازم نیست شما بهترین فروشنده باشید، این وظیفه شما نیست. اما اگر درباره مشتریانی که پشت سر آن‌ها صحبت می‌کنید بد صحبت کنید یا نتوانید قول‌هایی را که به آن‌ها داده‌اید برآورده کنید، فروشندگان از شما یاد می‌گیرند.

3. ضبط کردن و گوش دادن به تماس‌های تلفنی بسیار مفید است

پخش مکالمه تلفنی با فروشنده و بحث در مورد تغییراتی که در تماس‌های بعدی می‌توانند داشته باشند، یک ابزار آموزشی بسیار مفید است.

اما زیاده روی نکنید، شما نمی‌خواهید که فروشندگان شما احساس کنند دائما تحت نظارت هستند یا در عملکرد خود بهترین نیستند.

4. فروشندگان را با افراد موفق تیم کنید

یکی از موثرترین شیوه‌ها برای یادگیری نحوه درست فروش خدمات بیمه، تماشای فروش اشخاص موفق است.

استاد احمد محمدی
به همان میزان که از دیگران «نه» می‌شنوی، به پاسخ «بله» نزدیک خواهی شد.
استاد احمد محمدی

افراد جدید را با یک پیشکسوت شریک کنید و از طریق مکالمه و با پرسیدن سوال درباره مشاهداتشان، به آن‌ها بیاموزید.

5. درباره اشتباهات فروشندگان با آن‌ها صحبت کنید

آموزش بیمه مارکتینگ - استاد احمد محمدی

اشتباهات عالی هستند، اما فقط وقتی از آن‌ها یاد بگیرید. اگر به فروشندگان جدید خود کمک نکنید که از اشتباهات خود بیاموزند، آن‌ها بارها و بارها هزینه زیادی برای شما به بار می‌آورند.

نکته‌ای بیان کنید تا مرتبا از فروشندگان جدید خود بپرسید که اخیراً چه اشتباهاتی مرتکب شده‌اند.

اگر آن‌ها را با صدای بلند و اعتماد به نفس به شما بگویند، احتمال تکرار آن‌ها 1000٪ کمتر می‌شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی، مدرس و مشاور کسب و کار
پادکست فکرانه - مشتری مداری

6. به آن‌ها سوالات مناسبی ارائه بدهید تا از مشتریان بپرسند

یکی از بزرگترین معضلات و مشکلات فروشندگان جدید و نوآموزان این است که به افراد متخصص به آن‌ها می‌گویند چه کاری انجام دهند بدون اینکه واقعا به آن‌ها بگویند دقیقا چه کاری و به چه شیوه‌ای باید آن را انجام دهند.

می‌شنویم که بسیاری از مردم می‌گویند که فروش همه چیز در مورد “پرسیدن سوالات صحیح” است. اما وقتی از آن‌ها می‌پرسید سوالات صحیح چیست، آن‌ها نمی‌دانند. سوالات ویژه‌ای را برای پرسش از فروشندگان خود بپرسید.

آن‌ها را با مشورت متخصصان بنویسید و در یک لیست مرتب روی میز خود قرار دهید تا همیشه جلو رویتان باشند.

7. کار رسانه‌های اجتماعی را به فروشندگان بیمه بسپارید

کار رسانه های اجتماعی را به فروشندگان بیمه بسپارید

یک برنامه مشخص تعیین کنید و دقیقا مشخص کنید که هر هفته با اختصاص زمان‌های مشخص، چه مدت باید برای آن صرف شود.

اگر زمان‌های مشخصی را کنار نگذارید، هر کاری که انجام می‌دهند بی فایده خواهد بود.

8. مدیریت زمان را به فروشندگان خدمات بیمه بیاموزید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در آموزش بیمه باید به آن پرداخته شود مدیریت زمان و جلوگیری از اتلاف وقت در کار است.

یکی از ساده‌ترین راه‌های بی تاثیر بودن در فروش این است که وقت خود را ضعیف مدیریت کنید و مانند همه موارد دیگر، این مورد نیز باید آموزش داده شود.

فروشندگان شما همیشه باید بدانند که در هر ساعت از روز باید چه کاری انجام دهند. اگر مطمئن نیستید به آن‌ها بگویید فورا از شما کمک بگیرند.

فقط برای اینکه افراد جدید نمی‌دانند وظایف صحیح چیست، افراد می‌توانند ساعت‌ها به کارهای اشتباه بپردازند. به همین دلیل بهتر است از یک نرم افزار ردیابی بهره وری استفاده کنید.

زیرا این واقعا به شما کمک می‌کند کارکنان خود را روی وظایف صحیح متمرکز کنید.

9. به فروشندگان خدمات بیمه نمایندگی خود اهداف بیشتری ارائه بدهید

به فروشندگان خدمات بیمه نمایندگی خود اهداف بیشتری ارائه بدهید

اگر نتوانید به فروشندگان خود کمک کنید تا تصویری بزرگتر از کاری که می‌کنند را درک کنند، به زودی نا امید می‌شوند. به آن‌ها کمک کنید تا با انگیزه بیشتری کار کنند.

سخن پایانی

خواه یک مشاور مالی دوره‌ای باشید یا یک نماینده بیمه جدید، استراتژی‌های بازاریابی و فروش مهم در بیمه وجود دارد که باید آن‌ها را بیاموزید و سپس به آن‌ها تسلط پیدا کنید؛ تا بتوانید مهارت خود را در مورد چگونگی کمک به مردم برای داشتن امنیت اقتصادی کسب کنید.

با این شیوه، پیدا کردن و جذب بهترین مشتری‌ها برای شما بسیار آسان‌تر خواهد شد. خواهید آموخت که چگونه بهترین قرارهای فروش خود را تنظیم کنید و فروش بیشتر و بزرگتری را ببندید.

برنامه‌های آموزش بیمه عمر و نمایندگی سنوات، مهارت‌های فروش و آموزش پیشرفته سیستم‌های بازاریابی و فروش بیمه تخصصی، دوره‌هایی است که باید بگذرانید.

لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *