خلاصه کتاب «خودت را به فنا نده» نوشته گری جان بیشاپ

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۸ تیر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۴ دی, ۱۴۰۱
کتاب «خودت را به فنا نده»

کتاب خودت را به فنا نده که در دسته پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز می‌باشد؛ در سال ۲۰۱۶ توسط گری جان بیشاپ نوشته و منتشر شد. با کمک این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه بهترین خود باشید و اشتباه نکنید. کتاب خودت را به فنا نده شما را به فکر وا می‌دارد.

به فکر اینکه چقدر خودم را مورد قضاوت درونی قرار می‌دهیم و چقدر این خودگویی‌ها اثر بخش بوده‌اند؟ آیا با نقد به خودمان کار درستی انجام می‌دهیم؟ اینکه هر ساعت خودمان را مورد قضاوت قرار می‌دهیم کاری را از پیش خواهد برد؟ این کتاب مانند یک چراغ در تاریک‌ترین دوران زندگی‌تان است.

زمانی که تمام مدت از خود انتقاد می‌کنید و شرایط را هم تغییر نمی‌دهید این کتاب به کمک شما خواهد آمد و مانند سیلی دنیا به شما و برای بیداری شماست. استرس و اضطراب را تمام کنید و توانایی‌های خود را شناسایی کرده و به موفقیت برسید. در این مقاله خلاصه این کتاب را برای شما آورده‌ایم. اگر زمان کافی برای خواندن این کتاب ندارید یا می‌خواهید قبل از تهیه این کتاب شناختی از آن داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

خودت را به فنا نده

دراین مقاله قصد داریم خلاصه کتاب «خودت را به فنا نده» نوشته گری جان بیشاپ را مرور کنیم. کتاب «خودت را به فنا نده» بخشی از اظهار نظرهای شخصی نویسنده گری جان بیشاپ درباره‌ اختیار داشتن، زندگی بخشیدن، متعالی بودن و جسارت داشتن است که به مخاطب یاد می‌دهد که چگونه می‌‌شود با عمل درست به آن‌‌ها، زندگی را هر روز بهتر از قبل کرد.

همچنین صحبت‌‌ها و گفتارهایی از فلاسفه، شخصیت‌‌های مهم تاریخی و نکته‌‌هایی از دستاوردهای علمی نیز در کتاب خودت را به فنا نده وجود دارند که همه‌ آن‌‌ها به نوع نگرشتان در زندگی پر و بال بیشتری خواهد داد. این کتاب در صدر لیست پرفروش‌‌ترین‌‌های نیویورک تایمز بوده است. با آکادمی بازار برای مطالعه خلاصه‌ای از کتاب خودت را به فنا نده همراه باشید.

کشف توانایی ها در کتاب خودت را به فنا نده

این کتاب سیلی دنیاست تا بیدار شوی و توانایی‌هایت را کشف کنی، خودت را به فنا ندهی و بهترین خودت در زندگی باشی. تا حالا فکر کرده‌ای که شبیه به یک همستر با عصبانیت و آشفتگی مسیر زندگی‌ات را دویده‌ای اما همیشه در حال درجا زدن هستی. تمام مدتی که درگیر بگو مگو و قضاوت‌های درونی هستی که البته هیچوقت هم متوقف نخواهد شد، صدایی آرام در گوشت زمزمه می‌کند “خیلی تنبل و خرفتی و به درد هیچ کاری نمیخوری”.

تو هنوز مطمئن نیستی که چقدر به این زمزمه اعتقاد داری یا چه اندازه تباهت می‌کند، تو فقط تمام روز کار می‌کنی تا بر استرس‌ها و فشارهای روحی‌ خود چیره شوی، زندگی‌ات را نجات دهی و اگر نتوانی چرخ زندگی را بچرخانی، تن به تسلیم می‌دهی و شاید هرگز به جایی که در زندگی می‌خواستی نرسی.

شاید هیچگاه به آن احساس شادی، شغل و اندامی ایده آل که آرزویش را داری نرسی، این کتاب به کسانی اختصاص دارد که آن خودگویی‌های بی‌حاصل را تجربه کرده‌اند. جریان بی پایان شک و بهانه زندگی دنیا را به گند می‌کشد.

تمرکز بر روی موضوعات ارزشمند

تمرکز بر روی موضوعات ارزشمند

کتاب خودت را به فنا نده سیلی دنیاست که بیدارت کند تا توانایی‌هایت را کشف کنی، خودت را به فنا ندهی و به بهترین خودت در زندگی تبدیل شوی. وقتی با این دید به دنیا نگاه کنید که مشتاق هستید چه چیزی را دنبال کنید و چه چیزی را نه، به جای اینکه فکر کنی چه چیزی را می‌خواهی و چه چیزی را نه، مسائل برایت شفاف‌تر به نظر خواهند رسید.

به جای اینکه افسوس زندگی دیگران را بخوری، بهتر است روی چیزهایی تمرکز کنی که برای خودتان و زندگیتان مهم و ارزشمند است. حتما متوجه خواهی شد که اگر فقط یکبار حسادت، حرص و آرزو را با اشتیاق به تغییر زندگی‌ات به سمت بهتر شدن جایگزین کنی، پیرامونتان شکل بهتری خواهد گرفت.

استاد احمد محمدی
آینده، ادامه مشکلات حال نیست. بلکه می‌تواند تولد خوشبختی‌های تازه باشد.
استاد احمد محمدی

وقتی می‌فهمیم مشتاق چه کاری هستیم، کنترل افکار و احساسات ناخودآگاهی را به دست خواهیم گرفت که پیش از این ما را از مسیری که می‌خواستیم طی کنیم دور می‌کردند.

ساختن خود واقعی

تو توانایی ساختن خود واقعی‌ات را داری، البته نه از روی برخی نواقص ناخود آگاهی که از گذشته در درونت ته نشین شده‌اند، بلکه از خودآگاه شناختی‌ات و هم از قدرت نفوذ در نیم دیگر خودت.

اشتیاق یک حقیقت محض است. یک زیبایی واقعی که فقط تو می‌توانی خلقش کنی. دیگر این افکار معیوب مثل اینکه من یک شکست خورده هستم چون میلیونر نیستم یا من خیلی تنبلم چون هیکل مناسبی ندارم، قدرتی نخواهند داشت که کاری کنند حس کنی یک تفاله‌ای چون تصمیم اول و آخر با خودت است.

تاثیرات اشتیاق داشتن در کتاب خودت را به فنا نده

وقتی موانع زندگی‌ات را با بر چسب بی میلی و اشتیاق علامت گذاری کنی به جای اینکه خودت را با افکار و عقاید منفی خفه کنی و شرایطت را دست کم بگیری، می‌توانی از شرایط خود خواسته که واقعا تو را از پیشرفت باز می‌دارند به خوبی عبور کنی.

می‌توانی به خودگویی، حواس پرتی و هیجاناتت پی ببری و متوجه خواهی شد وقتی برای انجام کاری مشتاق هستی دیگر هیچ چیز اهمیت ندارد. تو از انجام کاری که حقیقتا دوستش داری طفره نخواهی رفت. تو مسئولیت‌هایی را که در قبال آن داری نادیده نخواهی گرفت چون برای انجامشان حس اشتیاقی عمیق در وجودت موج خواهد زد.

نیروی حیاتی خواستن و ظرفیت بدیع و نامتناهی مرحله‌ای که آینده از آن طلوع می‌کند و تو جدید متولد می‌شود، بله این اشتیاق است. از خودت بارها و بارها بپرس که آیا مشتاق هستم؟

نخستین چیزی که صبح بیدار می‌شوی تا آخرین چیزی که شب هنگام خواب یا در زمان رانندگی و یا هنگام دوش گرفتن می‌شنوی باید این سوال باشد که آیا مشتاق هستم؟ بپرس و بپرس تا طنین بله را در ضمیرت بشنوی.

معرفی گری جان بیشاپ نویسنده کتاب خودت را به فنا نده

معرفی گری جان بیشاپ نویسنده کتاب خودت را به فنا نده

گری جان بیشاپ که در گلاسگو به دنیا آمده است، یکی از بزرگترین کارشناسان حوزه‌ توسعه‌ شخصی با شهرتی جهانی است که تا امروز ده‌‌ها هزار نفر در سراسر دنیا تحت تاثیر خود قرار داده است.

او در سال ۱۹۹۷ به ایالات متحده آمریکا رفت و در زمینه‌ توسعه‌ فردی به تحصیل پرداخت. پس از آن او موفق شد مدیر برنامه‌ اصلی یکی از شرکت‌‌های مهم و بزرگ جهان در همین زمینه شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - دوست داشتن خود

او سال‌‌های بسیار طولانی را صرف مطالعه و تحقیق در این حوزه و فلاسفه‌‌های بزرگ کرد و در نهایت موفق شد برند شخصی خود را با نام «فلسفه محلی» ایجاد کند. او همراه با آموزش‌‌هایی در سطح جهانی، تاثیری قوی و بسیار توانمند برای دستیابی به زیرلایه‌‌های زندگی و تفکر در مسائل عمیق‌‌تر برای مردم به وجود آورده است. او همیشه مردم را برای تغییر نگرش در زندگی با دادن راهکارهایی کاربردی و بسیار ساده تشویق کرده است.

سخن پایانی

کتاب خودت را به فنا نده به شما درک قدرت و پیچیدگی‌ خودگویی‌‌های ذهنی و شیوه استفاده از آن برای بهتر شدن در زندگی را ارائه می‌‌دهد و به مخاطب یاد می‌دهد که تجربه‌‌های زندگی از مکالمات و افکار روزانه‌ افراد شکل می‌‌گیرند.

این کتاب شما را ملزم به فکر کردن خواهد کرد تا زبان و احساسات را در حالتی هوشیارانه و با آگاهی به زندگی روزمره، مرتبط کنید و هنگامی که ارتباط جادویی میان طرز حرف زدن و چگونگی اندیشیدن را پیدا کردید، تصویر کاملی از زندگی را بررسی خواهید کرد که به شما عرضه شده است.

همچنین شما می‌توانید از محصولات کتاب صوتی برای افزایش مهارت و آگاهی خود در زمینه موفقیت در زندگی شخصی و کسب و کار بهره ببرید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات روی لینک کلیک کنید: کتاب صوتی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

22 پاسخ

    1. اگه هنوز احساس نیاز قوی در وجودت برای این مقوله شکل نگرفته … نه کتاب رو تهیه نکن ! وقتی دنبال کتاب برو که واقعا بخوایش …

    2. ببین این کتاب بایه واقع گرایی عجیب حرف میزنه وتوروباواقعیت روبه رومیکنه وخیلی رک وپوس کنده بهت میگه اینقدتعلل نکن وبهونه نیاربجنگ واسه چیزایی ک اشتیاق به دست آوردنشوداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی