9 راهکار موثر برای غلبه بر خمودگی و خواب صبحگاهی

وقتی که صبح از خواب برمی‌خیزید، چگونه هستید؟ آیا کسل و خسته‌اید؟ آیا مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا بتوانید سرحال شوید؟ افرادی را می‌شناسم که صبح به سختی از تختخواب جدا می‌شوند و زمانی هم که از خواب برمی‌خیزند کارهای خود را با کندی پیش می‌برند. نمی‌توان با آنها صحبت کرد و به ندرت آنها می‌توانند فکر کنند چراکه هنوز در خواب به سر می‌برند. زمان می‌برد تا آنها کاملاً از خواب بیدار شوند.

افرادی هم هستند که از همان لحظه بیدار شدن از خواب پرانرژی هستند. آنها فوراً از رختخواب برمی‌خیزند، جسم و روحشان سرحال و بسیار فعال است. کل روز شما متأثر از این است که اول صبح چه احساسی دارید و چه کاری انجام می‌دهید. بنابراین مهم است که با عادات مثبت روز خود را شروع کنید. می‌خواهید چگونه روز خود را شروع کنید؛ خواب‌آلود و خسته باشید یا پرانرژی، مشتاق و پرانرژی باشید؟ مطمئناً انتخاب شما گزینه دوم است. من چند راه برای غلبه بر خواب صبحگاهی ارائه می‌دهم تا پرانرژی و با ذهن هشیار و کاملاً فعال از خواب برخیزید.

1. در ساعت مناسبی از شب بخوابید

جسم به 6 تا 8 ساعت خواب نیاز دارد. اگر خوابتان به اندازه کافی باشد به احتمال قوی صبح با انرژی بیشتر از خواب بیدار می‌شوید و احساس کسلی ندارید. وقتی که تا دیر وقت مشغول تماشای تلویزیون هستید احتمالاً صبح هم دیرتر از خواب بیدار می‌شوید و احساس خستگی می‌کنید.

تکنیک های شگفت انگیز که انگیزه شما را چند برابر می کند
بخوانید

2. قبل از خوابیدن عبارات تأییدی را تکرار کنید

قبل از اینکه بخوابید تعدادی از عبارات تأییدی زیر یا عباراتی مشابه این را چند بار تکرار کنید. تکرار این عبارات هنگام به خواب رفتن بسیار مناسب است.

“من فردا صبح در ساعت خاصی از خواب برمی‌خیزم و احساس می‌کنم که سرحال، شاد و پرانرژی هستم.”

3. صبح یک عبارت تأییدی را تکرار کنید

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید،  روی رختخواب بنشینید و چند بار جملات تأییدی زیر را با صدای بلند یا آرام تکرار کنید:

“من پر از انرژی و نیروی تازه هستم و ذهن و احساسم نیز هشیار است.”

سپس در زمانی دیگر این جمله را تکرار کنید:

” امروز یک روز شگفت‌انگیز، شاد و موفقیت‌آمیز برای من است.”

4. بگذارید مقداری نور وارد اتاقتان شود

پس از برخاستن از خواب پرده‌ها را کنار بزنید یا کرکره‌ها را بکشید تا اتاقتان پر از نور شود. نور به مغز و بدن انرژی می‌دهد و باعث افزایش هشیاری می‌شود. اگر هوا ابری باشد یا اگر قبل از طلوع آفتاب از خواب برخیزید، لامپ اتاق را روشن کنید. اگر در آن اتاق دیگران هم خواب هستند به اتاق دیگری بروید و لامپ آن اتاق را روشن کنید.

5. دست و صورت خود را بشویید یا دوش بگیرید

پس از بیدار شدن از خواب، قبل از انجام هر کاری دست و صورت خود را بشویید یا دوش بگیرید. بر کار خود تمرکز کنید و به ذهنتان اجازه ندهید که به جای دیگر جهش کند. این باعث می‌شود که هشیاری و توجهتان افزایش می‌یابد.

7 روش تضمینی برای دستیابی به موفقیت(1)
بخوانید

6. یک لیوان آب بنوشید

امکان دارد پس از بیدار شدن از خواب، بدنتان کم آب شده باشد. نوشیدن یک لیوان آب احساس بهتری به شما می‌دهد و به شما کمک می‌کند که از خواب برخیزید و احساس خواب‌آلودگی نداشته باشید.

7. فعالیت صبحگاهی داشته باشید

گام بعدی انجام یکی از کارهای زیر است، البته این کارها بستگی به این دارد که صبح چقدر فرصت دارید:

  • حدود 10 دقیقه ورزش‌های متنوعی را انجام دهید.
  • یک پیاده‌روی سریع و کوتاه داشته باشید.
  • حداقل 10 دقیقه مدیتیشن کنید.

8. به موسیقی گوش کنید

آهنگی که مورد علاقه‌تان است و حس خوبی به شما می‌دهد، گوش دهید.

9. وقتی را برای صبحانه خوردن بگذارید

افراد بسیاری صبحانه نمی‌خورند یا فقط در صبح یک فنجان چای می‌نوشند. بدن به بیش از یک فنجان چای نیاز دارد. خوردن صبحانه مناسب و سَبُک به شما انرژی می‌دهد تا روزتان را با انرژی شروع و ادامه دهید. اگر راهکارهای دیگری را هم می‌شناسید، آنها را هم انجام دهید. صرفاً خواندن و دانستن راهکارهای غلبه بر خواب صبحگاهی کافی نیست. باید این راهکارها را دنبال و تمرین کنید. با تلاشی اندک می‌توانید بر خواب صبحگاهی غلبه پیدا کنید، پرانرژی باشید، احساس سرزندگی کنید، بیدار شوید و زندگی‌تان را به دست بگیرید.

موضوعات بی ارزشی که موجب رنج کشیدن ما می شوند
بخوانید

“این بستگی به تصمیم شما دارد که می‌خواهید صبح شاداب از خواب برخیزید یا کسل و کم‌حوصله باشید. هر روز که از خواب برمی‌خیزید دو انتخاب دارید. می‌توانید مثبت و خوش‌بین یا منفی و بدبین باشید. این به دیدگاه شما وابسته است.”

  «هاروی مَک کی»

” من هر روز با لبخند بر چهره از خواب برمی‌خیزم.”

  «هِنری ایان کوسیک»

انسان های موفق، برای تمام زندگی خود برنامه دارند و از همان صبح که بر می خیزند با انرژی مثبت و با انگیزه هستند. افراد موفق دیگر چه ویژگی هایی دارند که سبب تمایز آنان از سایر افراد گردیده است؟

استاد احمد محمدی در سمینار موفقیت، تمام ویژگی های منحصر به فرد افراد موفق، ابزارهای موفقیت و روش های دست یافتن به اهداف را به شما خواهند آموخت. می توانید با کلیک بر روی لینک زیر در این سمینار شاد و انگیزشی شرکت نمایید و با محتوای آموزشی آن آشنا گردید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

ثبت ديدگاه